InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Sterren en hun diëten

Sterren en hun diëten

Waarom heeft Jessica Alba zo'n jaloermakend strakke buik? En hoe heeft Renée Zellweger al die kilo's die ze aan moest komen voor Bridget Jones Diary er weer af weten te krijgen? Beroemdheden staan continu in de spotlights en de norm in Hollywood is dus ook om er altijd superslank en -fit uit te zien. Maar Hollywood-sterren zijn ook maar gewoon mensen; hoe krijgen de meeste het dan toch voor elkaar om altijd zo in topvorm te blijven?

Het Detox dieet

Welke sterren doen/deden aan dit dieet?

  • Beyonce Knowles
  • Gwyneth Paltrow
  • Angelina Jolie
  • Oprah Winfrey

Wat houdt het in?

Detox staat ook wel voor ontgiften. De bedoeling van dit dieet is om het lichaam te reinigen van afvalstoffen. Je mag bij dit dieet geen voedingsmiddelen eten die chemicaliën bevatten zoals PCB's, pesticiden en zware metalen. Deze zijn funest voor je stofwisseling. Je moet zo min mogelijk dierlijke vetten eten. Om je lichaam te ontgiften moet je veel rauwe groenten eten en andere voedingsmiddelen met veel antioxidanten, vitamines en bauwstoffen. Ook moet je veel voedingssupplementen slikken en veel bewegen.

Veel dieet experts raden dit dieet af. Ze vinden het te extreem en ongezond en zeggen dat het ontgiften van het lichaam niet nodig is, in ieder geval niet op deze manier. Dit dieet veroorzaakt honger omdat het te weinig nodige voedingsstoffen bevat. Ook andere vervelende bijwerkingen zoals hoofdpijn kunnen het gevolg van dit dieet zijn.

De celebs

Het Detox dieet is beroemd geworden door Beyonce. Voor haar rol in Dreamgirls is ze ermee begonnen, en is hiermee 10 kilo kwijtgeraakt. Haar dieet wordt ook wel het Citroen Detox dieet genoemd, omdat een bepaald citroendrankje ook een grote rol had bij haar dieet.

Oprah Winfrey schreef uitgebreid op haar blog over het Detox dieet dat ze volgde. Ze schrapte hiervoor brood en rode wijn uit haar eetpatroon.

De meest recente Detox-liefhebber is Gwyneth Paltrow, die eraan begon omdat ze vond dat ze wel een paar kilo's kwijt mocht. Ze doet het maar een paar weken per jaar, om weer op haar ideale gewicht te komen na bijvoorbeeld vakanties.

Het Atkins dieet

Welke sterren doen/deden aan dit dieet?

  • Renée Zellweger
  • Barbra Streisand
  • Bill Clinton
  • Jennifer Aniston
  • Robbie Williams
  • Whitney Houston

Wat houdt het in?

Bij het Atkins dieet is het de bedoeling dat je zo min mogelijk koolhydraten eet, dus geen brood, pasta, rijst, suiker, gebak, frisdrankjes, patat, etc. Ook mag je maar weinig groente, fruit en melkproducten. Wat je wel mag eten is vlees, vis, eieren, kaas, boter, olie, noten en andere vetten. Je lichaam gaat over op vetverbranding doordat je zo weinig koolhydraten binnenkrijgt. Je valt er dus in het begin veel van af, maar veel dagelijkse voedingsmiddelen ontbreken, waardoor je na een tijdje enorme behoefte krijgt aan brood, fruit, en andere voeding die je gewend bent.

De celebs

Het Atkins dieet is ook erg geliefd onder de celebs.
Renée Zellweger is een trouwe aanhanger van het Atkins dieet. Zij moest voor haar rol in de film Bridget Jones Diary erg veel aankomen. Daarna is ze deze kilo's weer kwijt geraakt door middel van het Atkins dieet.

Ook Bill Clinton schijnt kilo's te zijn verloren door het Atkins dieet.

Het South Beach dieet

Welke sterren doen/deden aan dit dieet?

  • Kim Catrall
  • Nicole Kidman
  • Jessica Simpson
  • Oprah Winfrey
  • Hilary Clinton
  • Bette Midler

Wat houdt het in?

Het South Beach dieet komt oorspronkelijk uit Miami en wordt ook wel het "sterren-dieet" genoemd, omdat ontzettend veel sterren dit dieet volgen. Het is vrij makkelijk vol te houden in vergelijking tot andere dieten. Bij het South Beach dieet mag je alleen "goede" koolhydraten eten. Het dieet bestaat uit drie fases. In de eerste fase mag je geen geraffineerde koolhydraten en suikers eten. Dat betekent geen pasta, brood en aardappels. In de tweede fase moet je veel fruit en volkoren graanproducten gaan eten. Je mag weer goede koolhydraten eten. In de derde fase moet je het South Beach dieet als een leefwijze gaan zien. De basis bestaat uit mager vlees en groenten. Verder eet je gewone producten, maar moet je wel de regels van het South Beach dieet onthouden.

De celebs

Na veel diëten geprobeerd te hebben was Oprah Winfrey toch het meest enthousiast over het South Beach dieet. Ook Bette Midler en Hilary Clinton zweren erbij.

Veel beroemdheden vinden dit het makkelijkste dieet en raken er kilo's mee kwijt.
© 2009 - 2017 Mathilde876, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Low carb dieten: Atkins en South beach vergelekenIedereen wil wel eens een paar kiloís kwijt, zich beter in zijn vel voelen en er beter uitzien. Er zijn twee diëten die…
Het koolhydraatdieet, wat is het en werkt het echt?Het koolhydraatdieet, wat is het en werkt het echt?Het idee achter het koolhydraatdieet is nuttigen van koolhydraten zoveel mogelijk te beperken. Koolhydraten zitten o.a i…
Het South Beach dieet: het schrappen van koolhydratenmijn kijk opHet South Beach dieet: het schrappen van koolhydratenSnel gewicht verliezen zonder honger te lijden en op een gezonde wijze, is dit echt mogelijk? Het South Beach Dieet is e…
Atkins dieet: dieetproductenAtkins dieet: dieetproductenHet Atkins dieet kan aangevuld worden met diverse dieetproducten welke je kunnen helpen bij het afvallen. Er zijn Atkins…

Reageer op het artikel "Sterren en hun diëten"

Infoteur: Mathilde876
Laatste update: 21-11-2009
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!