Wil je afvallen? Zorg dan voor meer vezels in je dieet!

Wil je afvallen? Zorg dan voor meer vezels in je dieet! Vezels zijn natuurlijke eetlustremmers, dit is dus ook waarom je zo vaak vezelrijke ontbijtgranen ziet zeggen in advertenties en reclames, dat de eetlust met hun product onderdrukt kan worden tot aan de lunch. Het komt zonder aan te geven dat een toename van je vezelopname ook bereikt kan worden met een paar simpele (, maar goedkope) veranderingen in je dieet.

Als je onze reviews over de voedingspatronen als Sonja Bakker en Appesat hebt gelezen zul je ook wel weten dat wij in plaats van deze dure diëten producten adviseren zoals: UniqueHoodia en Proactol. Deze afvaltechnieken zijn zeker aan te bevelen met vezelrijke diëten als hierna genoemd en zeker het proberen waard!

Van dieet veranderen of van voedingspatroon veranderen, lijkt op het eerste gezicht lastig om te doen. Echter, een paar kleine veranderingen in je dieet of voedingspatroon, betekent een vezelrijker en beter dieet en je zult al gauw de voordelen van deze eetlustremmers merken.

Voordat we je voorzien van een aantal suggesties over hoe meer vezels in te nemen in je dieet, gaan we eerst kijken naar wat vezels zijn en wat voor voordelen ze geven voor je gezondheid.

Vezels

Vezels bestaan uit meerdere soorten complexe koolhydraten en kan zowel oplosbaar zijn als onoplosbaar. In tegenstelling tot andere soorten voeding waar wij over beschikken, bevatten vezels geen calorieën, vitamines of mineralen en daarom direct je lichaam doorgaat zonder verteerd te worden. Dit is dus ook waarom mensen die lijden aan constipatie (verstopping) worden aangemoedigd meer vezels te eten.

Als je denkt dat je veel vezels kan verkrijgen door het eten van vlees, dan heb je je helaas goed vergist. Vezels bestaan alleen in de celwanden van planten, dus voeding als groenten, fruit en graan zijn vaak zeer vezelrijk. Behalve de eetlustonderdrukking en daardoor voordelen met gewichtsverlies, bieden vezels ook nog andere voordelen voor de gezondheid. Vezels staan er ook om bekend te helpen met het verlagen van de kans op darmproblemen, zoals aambeien en kanker in zowel de dunne darm als de dikke darm. Het helpt ook om de bloedglucose te stabiliseren en cholesterolgehalte in het bloed te verlagen.

Zoals je kunt zien, strekken de voordelen van een vezelrijk dieet veel verder dan alleen jou te helpen met het controleren van je eetlust en afvallen. Daarom, zelfs als u tevreden bent met uw huidige gewicht, is een beetje meer vezels in je dieet alleen maar een goede zaak.

Met dit in gedachten zijn hier enkele eenvoudige maaltijd ideeën/opties om jou te helpen te beginnen om je dagelijkse vezelopname te verhogen:

Vezelrijk Voedingspatroon

Ontbijt:
  • Volkoren toast
  • Volkorenonbijt op graan- of tarwebasis
  • ĎAll Braní Muffins
  • Havermout
  • Een Smoothie gemaakt van puur fruit

Lunch:

  • Sandwiches gemaakt met volkoren brood
  • Elke groentesoep met volkoren brood
  • Volkoren toast met boontjes
  • Volkoren pastasalade
  • Noten en zaadjes
  • Fruitsalade

Diner/Avondeten:

  • Volkoren pasta of rijst met een saus naar keuze
  • Roerbak Groente
  • Boontjes of plantaardige Enchiladas (gebruik volkoren tortilla's)
  • Plantaardige chili met bruine bonen

Je ziet hoogstwaarschijnlijk nu wel in hoe gemakkelijk het is, meer vezels in je voedingspatroon of dieet op te nemen en waarom wij jou adviseren niet zoveel geld uit te geven aan diëten als Sonja Bakker of Appesat. Als je je eetlust wil remmen dan is er geen beter optie dan UniqueHoodia. Natuurlijk is UniqueHoodia te combineren met een vezelrijk dieet als deze.
© 2010 - 2020 Wise-tree, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Afvallen? Hoodia gordonii woestijnplant stilt de hongerAfvallen? Hoodia gordonii woestijnplant stilt de hongerIedereen die wil afvallen kiest zijn eigen dieet, er is een ruime keuze. Atkins, Sonja, Dr. Frank, Shakes, bloedgroepend…
Gewichtsverlies met Hoodia gordonii?Gewichtsverlies met Hoodia gordonii?De feestdagen komen er weer aan. De moeilijkste dagen om niet aan te komen. En met dat in het achterhoofd, gaan toch vee…
De geneeskracht van Hoodia gordonii, eetlustremmerDe geneeskracht van Hoodia gordonii, eetlustremmerHoodiacactus is een plant die groeit in de droogste gebieden van de Kalahariwoestijn. Overigens ziet de plant eruit als…
Kun je echt afvallen met het lollydieet van Power Pops?Kun je echt afvallen met het lollydieet van Power Pops?Een van de opmerkelijkste diëten in 2014 is het misschien wel het lollydieet, waarbij je lolly's eet van het merk Power-…

Het bloedgroepdieetHet bloedgroepdieet is een dieet dat soms sterk in twijfel wordt getrokken maar toch interessant om eens te bekijken.
Eet vet, verlies gewicht! Een optimaal dieetEet vet, verlies gewicht! Een optimaal dieetHebt u een 'vetvrij' dieet geprobeerd en heeft het niet echt gewerkt zoals u het verwachtte? U dacht dat u ponden met ve…

Reageer op het artikel "Wil je afvallen? Zorg dan voor meer vezels in je dieet!"

Infoteur: Wise-tree
Gepubliceerd: 28-03-2010
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!