InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Eet vet, verlies gewicht! Een optimaal dieet

Eet vet, verlies gewicht! Een optimaal dieet

Er zijn slechte vetten en goede vetten, net zoals er goede mensen en slechte mensen zijn. Elk dieet dat bedoeld is om een platte buik te creëren moet bestaan uit de juiste type vetten en de correcte hoeveelheid daarvan, pas dan zal u er in slagen om succesvol gewicht te verliezen.

Voordelen

In tegenstelling tot slechte vetten, die uw cholesterol verhogen, helpen goede vetten uw totale cholesterol te verlagen. Zij bevrijden u ook van uw slechte cholesterol (LDL), doormiddel van het verhogen van uw goede cholesterol (HDL). Goede vetten kunnen de organen van uw lichaam beschermen, terwijl ze de vitamines A, D, K, E door uw lichaam transporteren.

Essentiële vet zuren (EFAs) – goed vet, zal ook uw hart, immuunsysteem en metabolisme ten goede komen . Een EFAs kan uw hormoonstructuur treffen, waardoor het metabolisme zal versnellen, dat zal u helpen de hoeveelheid vet in toenemende mate te verbranden.

Goede vetten zijn een essentieel deel voor de platte buik diëten aangezien zij als een bron van energie dienen. Het goede vet is een geconcentreerde bron van energie die u zal helpen om gewicht te verliezen

Verzadigd vet / onverzadigd Vet

Wat zijn de Goede Vetten?

Goed vet is een onverzadigd vet.

Een tip om dit te blijven herinneren is: wie wil er nou eten dat verzadigd is met vet? U wilt voedsel dat "onverzadigd" met vet is.

Voedsel met Goede vetten
  • Vis-(zalm, makreel, tonijn)
  • Vis Olie supplementen
  • Zaad Olie
  • Noten(walnoten, pinda's, amandel, hazelnoten, cashewnoten)
  • Olijfolie
  • Avocado’s
  • Natuurlijke notenboters(pindakaas, amandelboter, cashewnootboter)

Slechte vetten (verzadigd)

Dit is het type vet waar u zover mogelijk vandaan moet blijven. Dit type vet zit meestal in dierlijke producten zoals volle melk producten (kaas, boter, etc.) en roodvlees. Ook planten kunnen slechte vetten bevatten zoals kokosnoot- en palm olie.

Indien u vastberaden bent gewicht te verliezen en in het krijgen van een platte buik, vergewis u ervan dat vet een onderdeel van uw dieet moet zijn. Een 'vetvrij' dieet heeft geen voordelen voor u, aangezien vet een essentieel voedingsmiddel in uw dieet is. Let er wel op dat u de goede vetten binnen uw dieet gebruikt! Enkel de goede vetten zullen u helpen om uw platte buik te krijgen.

Lees verder

© 2010 - 2019 Monalisa, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Eet vet, verlies gewicht! Een optimaal dieet"

Reacties

Adrienne, 05-08-2015 23:45 #2
Volgens de Amerikaanse arts John Mc Dougall zou vet slecht zijn voor diabetes omdat het de opname van insuline naar de cellen blokkeert. Ik eet bijna een jaar vet en olie vrij maar ik ben in gewicht geen kilo afgevallen. Wel mijn kleding maat is 2 maten terug gegaan. k wil graag horen wat is de waarheid. Bedankt voor uw antwoord.

Ssandra3108 (infoteur), 10-07-2010 00:23 #1
Klinkt fijn, maar dat durf ik niet hoor!

Infoteur: Monalisa
Laatste update: 17-08-2010
Subrubriek: Dieet
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!