InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen zonder dieet: tips, gratis

Afvallen zonder dieet: tips, gratis

Afvallen zonder dieet: tips, gratis Afvallen zonder dieet. Normaal houdt afvallen in: op dieet en afzien. Iedere dag weer, want afvallen is afzien. Geen lekker eten meer. De meeste mensen houden dit niet lang vol. Afvallen zonder dat er een streng dieet aan te pas komt is voor de meeste mensen wel makkelijker vol te houden. Het is gratis en brengt zeker resultaten met zich mee. Iedereen kan met behulp van de tips aan de slag.

Afvallen

Afvallen of op dieet gaan: veel mensen hebben al diverse pogingen gewaagd. Voor sommigen werkt het afvallen of een bepaald dieet heel erg goed en vallen ze er blijvend mee af. Een nadeel van een dieet, en dus minder eten, is dat je lichaam went aan de verminderde calorie-inname. Het lichaam gaat dan over op een lagere verbranding. Hierdoor heeft je lichaam veel minder calorieën nodig. Het gevolg is dat jij met een lagere calorie-inname op een gegeven moment niet meer af zal vallen.

Wat je vervolgens ziet, is dat mensen nog minder gaan eten om af te vallen. Uiteindelijk komen ze onder de basisbehoefte uit en zal het lichaam belangrijke dingen gaan verbranden om toch nog aan energie te komen: als eerste de spieren, later organen.

Een ander gevolg wanneer mensen niet meer afvallen, is het feit dat ze het opgeven. Ze gaan weer over op hun normale eetpatroon. Omdat het lichaam inmiddels over was gegaan op een lagere vetverbranding komt er naar verhouding heel veel calorieën binnen. Dit gaat het lichaam opslaan als vet. Het gevolg: je komt heel veel aan en weegt uiteindelijk meer dan voor je eerste dieet.

Afvallen zonder dieet

Afvallen zonder een dieet te volgen: het is te mooi om waar te zijn. En dat is het ook. Want afvallen zonder dieet houdt niet in dat je de hele dag door kunt BBQ-en, ijs eten, taarten naar binnen werken en nog eens langs de Mac Donalds kan gaan. Afvallen zonder dieet houdt in dat je geen streng dieet volgt, maar meer beweegt en extra voedingssupplementen inneemt.

Meer bewegen

Begin met meer te bewegen: vervang de auto voor de fiets, vervang de lift voor de trap, en laat zelf de hond uit in plaats van je partner te sturen. Dit kan dagelijks al heel wat schelen. Schaf eens een stappenteller aan. Hoeveel stappen neem jij op een dag? Vast veel te weinig. Minimaal 10.000 stappen zijn nodig, maar het ideale zijn 15.000 stappen per dag. Dat zijn er best veel, maar iemand met een actieve levensstijl komt hier wel aan.

Let op wat je eet

Je hoeft geen streng dieet te gaan volgen, maar je kan wel tijdens de BBQ een vette worst minder nemen en deze vervangen door die heerlijke komkommersalade. En tijdens een verjaardag een klein stukje taart in plaats van drie grote stukken. Neem eens een groot glas water en voel hoe vol je daarna zit. Ideaal voordat je aan tafel gaat. Afvallen is ook bewust kiezen voor wat je eet, zonder dat je een streng dieet hoeft te volgen. Jezelf uithongeren is dus niet nodig om af te vallen.

Voedingssupplementen

Wie gevarieerd eet, heeft geen voedingssupplementen nodig. Maar vitamine B-complex helpt wel bij de vetverbranding. Het kan dan ook nooit kwaad om tijdelijke extra vitamine B in te nemen. Neem vooral vitamine B6, B11, B12 en zink. De eerste drie bereik je al door het vitamine B-complex in te nemen.

Aminozuur

Verschillende aminozuren helpen bij de vetverbranding en gaan vetopslag tegen. Er zijn twintig aminozuren die in eiwitten voorkomen. Aminozuren krijg je binnen door eiwitten te eten. Eiwitten zitten in verschillende voedingsmiddelen. Belangrijke bronnen van eiwitten zijn:
  • kalkoenfilet, kipfilet
  • kaas 20+, (magere) kwark, magere melk
  • runderrookvlees, fricandeau
  • vis, kabeljauwfilet, zalm
  • ei gekookt

Je kan ook aminozuren kopen. Er zijn hier veel verschillende varianten in. Vooral topsporters zijn dol op deze kant en klare aminozuren. De prijs bedraagt ongeveer 30 tot 50 euro per pot.

Niet doen

Afvallen zonder dieet is bewust kiezen voor bepaald eten en voor meer bewegen. Je hoeft dus geen honger te gaan lijden. Sterker nog: je mag geen honger gaan lijden. Houdt de motor brandende door tussendoor te blijven eten. Kies voor wat lichte tussendoortjes. Alleen door te zorgen dat de motor blijft branden, blijf je ook vet verbranden. Zo val je af zonder dieet.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De meest populaire diëten zijn schadelijk voor de gezondheidDe meest populaire diëten zijn schadelijk voor de gezondheidVeel mensen zijn opzoek naar en manier om af te vallen. Vaak wordt er dan gezocht naar een populair dieet. Een populair…
Bronnen en referenties
  • http://www.nutrimax.be/sci-mx-amino-fusion

Reageer op het artikel "Afvallen zonder dieet: tips, gratis"

Reactie

Kimberley Pex, 09-05-2013 08:52 #1
Ja, goeie tips hierboven! Alle crashdieëten zijn i.d.d. 'n aanslag op je lichaam. Ik heb vaak noodgedwongen "crashdieëten" gevolgd, als ik voor de zóveelste keer in 't ziekenhuis lag, dagenlang, nuchter, voor allerlei onderzoeken. Ontelbare keren… Nee, ik ben niet mager, want dat werkt i.d.d. averechts, als je dan weer thuiskomt eet je voor twee, 't lichaam vraagt daar gewoon om, even snel alle tekorten aanvullen. Vitaminen, aminozuren, koolhydraten, mineralen enz. Bovenstaande zijn prima tips. Gewoon niet te snel afvallen, maar wel verantwoord. Reactie infoteur, 09-05-2013
Noodgedwongen een crashdieet volgen is natuurlijk geen bewuste keuze, maar je hoort inderdaad dat veel mensen daarna ontzettend veel aankomen. Het is zonde!

Infoteur: Bibiana
Laatste update: 09-05-2013
Subrubriek: Dieet
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!