InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Pearle: brillen en contactlenzen

Pearle: brillen en contactlenzen

Pearle: brillen en contactlenzen Pearle is een Nederlandse winkelketen die brillen, contactlenzen en soortgelijke artikelen verkoopt. De missie van Pearle is: "Je leven lang goed zien". Deskundigheid, vakbekwaamheid en service zijn de drie belangrijkste peilers binnen het bedrijf. Pearle Opticiens is aangesloten bij de NUVO, dit is de Nederlandse unie voor optiekbedrijven.

Geschiedenis van het bedrijf

In 1959 richtte de Nederlander Alfons Hamer de optiekketen Brilmij op. Op dat moment was er binnen de markt behoefte bij de klanten aan optiekwinkels die zich door service en productaanbod onderscheidden van de andere optiekwinkels. Al vanaf de start maakte de Brilmij-keten een enorme groei door. Alfons Hamer vond dat service en binding met de klanten de belangrijkste kenmerken waren van succesvol ondernemerschap.

Revolutionair: brilmonturen uitgestald

Voor die tijd was het nieuw dat de brilmonturen werden uitgestald op rekken. De klanten konden daardoor de monturen zelf passen en uitzoeken, Brilmij was de eerste optiekketen waar dan kon. In die tijd werd er door de opticien een bril uitgezocht die volgens hem bij het gezicht van de klant paste. Het grote succes van Brilmij kwam mede door de grootschalige reclamecampagnes, hierin werd vooral geadverteerd met de unieke garantie en service die aangeboden werd in de winkels.

Beste Winkelketen van Nederland

In 1979 werd de Brilmij-keten overgenomen door het Amerikaanse bedrijf Pearle. Vanaf 1990 gingen alle Brilmij winkels verder onder de naam Pearle Opticiens. In 2014 heeft Pearle bijna 750 winkels in de Benelux. Het bedrijf Pearle Benelux is onderdeel van het moederbedrijf GrandVision, dit is wereldwijd gevestigd in 40 landen met ongeveer 4300 winkels. In 2014 werd Pearle voor de vierde keer verkozen tot Beste Winkelketen van Nederland in de categorie Optiek. Deze goede beoordeling was mede gebaseerd op de goede service en klantgerichtheid.

In de Pearle winkels

In de Pearle winkels is het mogelijk om, geheel vrijblijvend, brilmonturen te passen en je kunt er gratis je ogen laten opmeten of gratis vrijblijvend advies over contactlenzen krijgen. De monturen in de winkels zijn ingedeeld in mannen- vrouwen en zonnebrillen en is verschillende prijscategorieën, er is ook een speciale budgetselectie.

Wat kost een bril bij Pearle?

Binnen de budgetselectie van Pearle heb je in 2014 al een bril vanaf 99. De glazen van deze bril zijn al voorzien van een kraswerende laag en ze zijn ontspiegeld, hier komen dus geen extra kosten meer bij.
Contactlenzen zijn bij Pearle al verkrijgbaar vanaf 5,50 per maand in het geval van maandlenzen (de meest gedragen lenzen).

Wanneer heb je een bril nodig?

Wanneer je in de verte niet meer goed helder en scherp kunt zien, ben je bijziend. Je oog staat dan wat boller dan normaal, dit is gemakkelijk op te lossen met een bril of contactlenzen. Wanneer je dichtbij niet meer goed kunt zien, dan ben je verziend. Je oogbol is dan juist te plat, ook dit is gemakkelijk op te lossen met een bril of contactlenzen. Hoe goed je kunt zien, wordt bij de opticien gemeten aan de sterkte van de afwijking in je ogen. Als dit onder de 1 of boven de -1 is, dan zul je in het dagelijks leven nog prima zonder bril of lenzen kunnen zien als je er geen last van hebt. Wordt de afwijking echter sterker, dan is een bril of contactlenzen zeker aan te raden.

De Website

Op de website www.pearle.nl kun je informatie vinden over het dragen van een bril of contactlenzen. Onder andere over het kiezen van een bril of het soort contactlenzen en het onderhouden ervan. Op veelgestelde vragen die met deze onderwerpen te maken hebben kun je hier de antwoorden vinden. Op de website van Pearle is ook een webshop, hier kun je je contactlenzen of brillen online bestellen en gratis thuis of in een Pearle winkel laten bezorgen.
© 2014 - 2019 Loes_e, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Heb ik een leesbril nodig?Heb ik een leesbril nodig?Veel mensen merken dat zij, naarmate ze ouder worden minder goed kunnen lezen. Wanneer ga je over tot aanschaf van een l…
Tips voor mensen bij het dragen van contactlenzenTips voor mensen bij het dragen van contactlenzenHet aantal mensen dat contactlenzen draagt neemt dagelijks toe. Het is echter niet zo gemakkelijk als het dragen van een…
Aandoening: AstigmatismeAandoening: AstigmatismeAstigmatisme is een cilinder afwijking van het oog. 'a' betekent niet, en 'stigma' betekent punt of stip. Astigmatisme i…
Contactlenzen, zijn ze gevaarlijk?Contactlenzen, zijn ze gevaarlijk?Mensen die slecht zien zijn afhankelijk van een bril of contactlenzen. Een andere optie is ooglaseren. Maar is het niet…
Bril versus lenzenDit jaar halen strakke, sterk afgelijnde monturen met een fel kleurtje de bovenhand. De klassieke gouden of zilveren bri…
Bronnen en referenties
  • www.pearle.nl

Reageer op het artikel "Pearle: brillen en contactlenzen"

Infoteur: Loes_e
Laatste update: 06-11-2014
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!