InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Gevoel van stress verminderen met MetaRelax

Gevoel van stress verminderen met MetaRelax

Gevoel van stress verminderen met MetaRelax Stress en vermoeidheid zijn veel voorkomende klachten. Naast een drukke baan of stressfactoren vanuit het privéleven speelt een tekort aan magnesium hierbij vaak een rol. Spieren, bloedvaten en zenuwen zijn daardoor gespannen en dit zorgt ervoor dat je je maar moeilijk kunt ontspannen ook al eet je gezond en heb je een goede nachtrust. MetaRelax is een supplement op basis van magnesiumglycerofosfaat, aangevuld met B-vitamines en taurine. Het is daarmee een uitstekende ondersteuning van je lichamelijke en geestelijke balans en helpt het gevoel van stress verminderen, ongeacht de oorzaak van de stress.

MetaRelax

Wat is MetaRelax?

MetaRelax is een uniek middel dat je kunt gebruiken wanneer je veel te maken hebt met gevoelens van stress en vermoeidheid en deze wilt verminderen. Het is een magnesiumcomplex aangevuld met B-vitamines en taurine, afgestemd om je zowel lichamelijk als geestelijk in balans te brengen wanneer deze balans als gevolg van stress en vermoeidheid verstoord is geraakt.

Specifiek gaat het hier om het magnesiumzout magnesiumglycerofosfaat. Het bijzondere aan magnesiumglycerofosfaat is dat het in tegenstelling tot veel andere soorten magnesiumsupplementen goed verdragen wordt door maag en darmen. Mensen die in het verleden overgevoeligheidsreacties kregen van een supplement op basis van magnesium zullen in de meeste gevallen geen bijwerkingen krijgen wanneer zij MetaRelax gebruiken.

Wanneer MetaRelax gebruiken?

MetaRelax is te gebruiken bij de volgende symptomen:
  • Stress
  • Gevoel van gespannenheid in het lichaam
  • Vermoeidheid
  • Concentratieproblemen

Het ondersteunt daarnaast tevens de volgende functies:
  • Behoud van sterke botten
  • Goed functioneren van het zenuwstelsel
  • Normale werking van de spieren
  • Een normale eiwitsynthese
  • Psychologische balans
  • Leerfuncties

Magnesiumglycerofosfaat en de invloed op stress en vermoeidheid

Het belangrijkste bestanddeel van MetaRelax is magnesiumglycerofosfaat, een bijzonder magnesiumzout. Magnesium staat ook wel bekend als 'anti-stress mineraal'. Het is daarom verwerkt in diverse supplementen die de negatieve gevolgen van stress bestrijden. Daarnaast is het sowieso geen overbodige luxe, veel mensen hebben namelijk een tekort aan magnesium. Het gebruik van kunstmest in de land- en tuinbouw zorgt er namelijk voor dat veel groenten en fruit minder magnesium bevatten waardoor we er op dagelijkse basis zelfs bij een gezond dieet te weinig van binnenkrijgen.

Magnesium is onmisbaar voor het goed functioneren van het menselijk lichaam, het is namelijk betrokken bij zeer veel van de essentiële lichaamsprocessen. Het belangrijkste kenmerk is dat het zorgt voor een gezonde ontspanning van de spieren, bloedvaten en zenuwen. Waar je een zekere spanning in de spieren zelf nog kunt herkennen en kunt identificeren als een bron van vermoeidheid, heb je er vaak geen erg in dat ook je bloedvaten en zenuwen gespannen zijn. Toch is dit een kenmerkend gevolg van een tekort aan magnesium.

Het is overigens niet zo dat je een aantoonbaar tekort aan magnesium moet hebben om MetaRelax een gunstige uitwerking te laten hebben op je stress- en vermoeidheidsverschijnselen. Doordat het diverse B-vitamines en taurine bevat vormt het in het algemeen een goede ondersteuning van je (vermoeide en gestreste) lichaam en geest.

Magnesium in supplementen en bijwerkingen
Heb je eerder supplementen met magnesium gebruikt en boden deze geen soelaas? Wees erop bedacht dat er diverse soorten magnesium bestaan. Koop je een goedkoop of merkloos magnesiumsupplement, dan zit hier vaak magnesiumoxide in. Magnesiumoxide heeft een laxerende werking waardoor het niet alleen bijwerkingen als buikpijn en diarree kan veroorzaken, het lichaam neemt er ook maar een zeer klein gedeelte van op. MetaRelax bevat geen magnesiumoxide maar magnesiumglycerofosfaat waardoor je deze bijwerkingen niet hoeft te verwachten. De opname ervan door het lichaam is bovendien een stuk beter.

Waar is MetaRelax verkrijgbaar?

MetaRelax is bij sommige drogisterijen en apotheken verkrijgbaar, doch niet bij allen. Daarnaast is het ook verkrijgbaar via diverse online drogisterijen, zowel in pilvorm als sachets. Zorg er bij aankoop van supplementen online altijd voor dat je je ervan vergewist dat het gaat om een betrouwbare Nederlandse website.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Snel even energie bijtanken: zijn energiedrankjes ongezond?Snel even energie bijtanken: zijn energiedrankjes ongezond?Ben jij ook al eens uitgeput geweest terwijl je niet aan je vermoeidheid wilde toegeven? Dan heb je misschien wel eens e…
Wat is taurine en is het gevaarlijk?Wat is taurine en is het gevaarlijk?Taurine, wat is dat nu eigenlijk? Er wordt wel eens gezegd dat taurine gevaarlijk is. Taurine wordt in meerdere producte…
Klachten bij magnesium tekortKlachten bij magnesium tekortHet is erg belangrijk om voldoende van het mineraal magnesium binnen te krijgen. Magnesium is natuurlijk tranquillizer,…
Taurine, goed voor de gezondheidTaurine, goed voor de gezondheidTaurine is een aminozuur dat met name in de lever en hersenen door het lichaam zelf wordt aangemaakt. Het komt voort uit…
Welk magnesium supplement kiezen?Welk magnesium supplement kiezen?Omdat magnesium niet meer zo veel voorkomt in de bodem bevatten veel voedingsstoffen, die uit de bodem komen steeds mind…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: MetaRelax
  • http://www.metarelax.be/nl/home.aspx
  • http://www.smeetsengraas.nl/metagenics/metarelax_zakjes.php
  • http://www.ahealthylife.nl/de-kracht-van-magnesium/

Reageer op het artikel "Gevoel van stress verminderen met MetaRelax"

Reacties

Susanne, 16-08-2018 12:43 #2
Hallo,

Hoeveel MetaRelax tabletten mag ik per dag innemen? Reactie infoteur, 16-08-2018
Beste Susanne,

Hiervoor kun je het beste de verpakking of bijsluiter raadplegen.

Groet,
Dessal

Truus V. D. Veen, 20-02-2018 17:00 #1
Kan ik MetaRelax bij oxsazepam?

Infoteur: Dessal
Laatste update: 04-05-2019
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!