Help ik ben verbrand, en nu?

U lijkt wel een tomaat. Bovendien doet het ook nog zeer ook.En u wist toch ook wel beter. U wist dat u zonnebrandcrème moest gebruiken om uw huid te beschermen. En toch deed u dit niet.Hopelijk heeft u uw lesje geleerd. Waar hebben we het over? over zonnebrand.

Tips voor zonnebrand.

De volgende keer zult u die fout niet meer maken, maar voorlopig kunt u niets anders doen dan de kwelling verzachten met enkele tips die u hier vind.

Neem een pijnstiller.

Het oude, vertrouwde aspirientje helpt om de pijn, jeuk en zwelling van een licht tot matige zonnebrand te verzachten. Neem om de 4 uur twee tabletten. Als uw maag het verdraagt, mag u ook om de 8 uur twee tot 4 tabletten ibuprofen nemen.

Breng een verzachtend kompres aan.

Gebruik gewoon water uit de kraan of doe er wat ijsblokjes bij. Drenk een doek in de vloeistof en leg hem op de verbrande huid.ververs het kompres om de paar minuten, want de doek wordt warm. doe dit meerdere malen per dag, telkens gedurende 10 tot 15 minuten in totaal.

Magere melk.

Melkeiwitten werken verzachtend. Meng 1 kop magere melk met 4 koppen water en voeg hier wat ijsblokjes aan toe. Pas gedurende 15 tot 20 minuten kompressen toe en herhaal dit om de 2 tot 4 uur.

Havermout.

Strooi droge havermout op een kaasdoek of gaas en bind dit dicht. Laat hier koud water over stromen. Vang de vloeistof op. Gooi de havermout weg en drenk kompressen in de vloeistof. pas om de 2 tot 4 uur kompressen toe.

Neem een bad.

Als alternatief voor kompressen kunt u een koud bad nemen. Laat meer water in het bad lopen om het water op temperatuur te houden. Naderhand dept u met een handdoek uw huid. Ga niet wrijven met de handdoek.

De volgende middelen helpen tegen pijn, jeuk en ontsteking.

Azijn: Meng 1 kop witte azijn in een bad fris water.

Zuiveringszout:

Strooi een royale hoeveelheid zuiveringszout in een lauw bad. In plaats van uw af te drogen, laat u de oplossing op de huid drogen.

Zuinig met zeep.

Zeep kan de verbrande huid uitdrogen en irriteren. Als het niet anders kan, gebruik dan een zachte zeep en spoel deze grondig af. Neem geen bad in zeepwater of bubbelbad.

Gebruik een vochtinbrenger

Baden en kompressen voelen aangenaam aan en verzachten de pijn tijdelijk, maar uw huid kan er ook droger door worden als u niet onmiddellijk daarna een vochtingbrengend middel aanbrengt. Dep uzelf droog en smeer wat badolie uit op uw huid. Laat deze een minuutje intrekken en breng vervolgens een vochtinbrengende crème of lotion aan.

Benen omhoog.

Als uw benen verbrand zijn en uw voeten gezwollen, helpt het om uw benen hoger te leggen dan uw hart.

Voorzichtig met blaren.

Als uw huid blaren vormt. bent u ernstig verbrand. Als ze u in de weg zitten en niet te groot zijn, Mag u ze voorzichtig doorprikken.De beschermende huid kunt u beter laten zitten zodat, zo hebt u er minder last van en het risico op een infectie is ook kleiner.
Verwijder het vocht met een naald die u vooraf hebt steriliseert in een vlam van een aansteker. Vervolgens prikt u door de blaar heen en drukt u voorzichtig het vocht er uit.

Kinderen in de zon.

Wat is er nu leuker dan kijken naar kinderen die heerlijk in de zon aan het rennen en spelen zijn. In de zon zijn is trouwens goed voor kinderen: het stimuleert de aanmaakt van vitamine D; ze voelen zich lekker in de zon en het lijkt wel of ze er energie van krijgen. maar zorg er als ouders wel voor dat ze niet verbranden, want dan is het uit met de pret. En zeker weten: u voelt zich dan ook niet meer zo lekker.

  • Kinderen doen graag ouders na, dus geef zelf het goede voorbeeld.
  • Baby's tot 6 maanden kunnen beter niet in de zon komen.
  • Smeer een kind een half uur voor dat het de zon in gaat in met zonnebrandcrème met factor 20 of hoger. De huid van een kind is namelijk nog kwetsbaar. Smeer de meest kwetsbare plaatsen (oren, neus, kin, witte randen, schouders, bovenkant voeten) goed in.
  • Herhaal het insmeren elke twee uur en als ze in het water zijn geweest.
  • Bied kinderen een speelplek in de schaduw aan, bijvoorbeeld onder d parasol.

Een ezel stoot zich niet tweemaal aan de zelfde steen.

Als u verbrand bent, heeft de huid drie tot zes maanden tijd nodig om zich volledig te herstellen. De nieuwe huid die aan de oppervlakte komt na het vervellen van de bovenste huidlaag, is veel gevoeliger. dit houdt in dat u veel sneller verbrandt dan voorheen als u niet oppast.
© 2009 - 2020 Ray14125, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Vakantie: De perfecte bruine zomerhuid, hoe doe je dat?Vakantie: De perfecte bruine zomerhuid, hoe doe je dat?Een dagje strand, een strandvakantie of heerlijk in de zon op het terras. Hoe krijg je een perfecte bruine zomerhuid? Ho…
Misverstanden van zonbeschermingMisverstanden van zonbeschermingDe zon kan veel schade aanrichten en veel mensen weten dit niet. Vooral wanneer je naar het buitenland gaat moet je goed…
Drie tips voor een goede huidverzorgingDe schoonheid begint met een mooie huid, en als u de rest van uw leven een mooie en gezonde huid wilt hebben, zijn er dr…

Leuke weetjes - Slapen en dromenHieronder vindt u een lijst van 10 leuke weetjes en feiten over dromen en slaap. U krijgt onder andere een antwoord op d…
Joods medische ethiek: bezoek een zieke / ziekenbezoekJoods medische ethiek: bezoek een zieke / ziekenbezoekU wilt voor "God spelen"? Dit is erg simpel. Bezoek een zieke net zoals God Abraham bezocht toen hij ziek was. Dus wanne…

Reageer op het artikel "Help ik ben verbrand, en nu?"

Reacties

Jet, 06-05-2014 13:20 #3
4 x Ibuprofen? dat is nogal wat. Misschien handig als er concentraties/mg bij vermeld worden voordat iemand een overdosis inneemt.

Jennifer, 28-05-2012 01:33 #2
Een vriendin van mij is gisteren gaan zwemmen en is zwaar verbrand. Haar voeten zijn dubbel zo dik, wat moet zij daar tegen doen? Groeten

Romy, 27-05-2012 10:04 #1
Ik ben gister gaan zwemmen en heb me heel goed ingesmeerd, elke keer als ik dan uit het zwembad kwam ging ik me weer in smeren. Toen ben ik even een tijdje gaan liggen weer helemaal ingesmeerd en ik kwam thuis ik had de heletijd jeuk op me rug en ik kijk in de spiegel is me hele rug verbrand. Ik heb nu veel last vooral bij het douchen en slapen. De opties die hierboven staan ga ik zeker gebruiken en ik hoop dat het helpt.
Met vriendelijke groet Romy

Infoteur: Ray14125
Laatste update: 02-04-2010
Subrubriek: Diversen
Reacties: 3
Medische informatie…
Schrijf mee!