InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Huis, tuin en keukenmiddelen bij verkoudheid

Huis, tuin en keukenmiddelen bij verkoudheid

Huis, tuin en keukenmiddelen bij verkoudheid Als het weer ineens omslaat van warm naar koud zijn er veel mensen verkouden. Verkouden zijn is niets ernstigs, maar wel vervelend. Er zijn veel middelen op de markt om verkoudheid te voorkomen of te verminderen. In dit artikel staan huis, tuin en keukenmiddelen beschreven om verkoudheid te genezen. Natuurlijk zijn er veel meer middelen op de markt, maar deze zijn het bekendste en gemakkelijkste.

Klachten bij verkoudheid

Wanneer merk je nu dat je verkouden bent? Dit is voor iedereen anders, de een zal het erg koud hebben, veel niezen en het benauwd krijgen terwijl de ander grieperig wordt, veel hoofdpijn krijgt en een verstopte neus heeft. Bekende klachten zijn toch wel de verstopte neus, het koud hebben, en keelpijn; je zit niet lekker in je vel.

Oorzaken van verkoudheid

Een koudje heb je zo opgelopen, en dit overkomt iedereen wel eens. De grootste oorzaak van verkoudheid is het weer; als het weer ineens van zomerweer omslaat naar herfstweer weet men vaak niet meer goed wat voor kleding ze aan moeten trekken. Of men vergist zich in de kou, en denkt dat het nog warmer is dan dat het in werkelijkheid is. Maar ook zonder jas snel even naar buiten om bijvoorbeeld de post te pakken kan voldoende zijn om een verkoudheid op te lopen. Als je weerstand wat minder hoog is, is de kans op een verkoudheid ook groter. Kortom er zijn verschillende oorzaken van verkoudheid.

Middelen bij verkoudheid

Als je een koudje hebt opgelopen is dit natuurlijk vervelend. Er zijn vele dure tabletten en neussprays op de markt om je snel weer op te lappen. Toch zijn er veel goedkopere methodes om snel van een verkoudheid af te komen. Hieronder staan enkele manieren beschreven.

Ui bij een verstopte neus

Zit je neus verstopt en kun je hierdoor niet slapen omdat je het benauwd hebt? Snijdt een ui in stukjes en stop ze in een schaaltje. Zet dit schaaltje bij je bed neer en je neus zal een stuk minder verstopt zitten. Aan gesneden ui zit een scherpe geur die ervoor zorgt dat de neus open blijft.

Stomen bij een verstopte neus

Kook een pan water en wacht tot de heetste damp hier vanaf is. Leg vervolgens een handdoek of theedoek over je hoofd en ga boven de damp van het gekookte water hangen. Door de theedoek ontsnapt de damp niet en krijgt u de damp tegen je gezicht. Door deze warme damp zul je een loopneus krijgen en zit hij niet meer verstopt. Er zijn speciale capsules die je in het water kunt doen om het stomen extra goed te laten werken.

Thee met honing

Bij keelpijn kun je thee met honing erin drinken, dit verzacht de keel waardoor je keel minder pijn doet. Warme dranken zijn altijd goed bij verkoudheid, het houdt je namelijk warm.

Kleed je warm

Zoals de kop al aangeeft; kleed je warm. Veel mensen hebben het erg koud als ze verkouden zijn, pak jezelf goed in zodat je het niet extra koud krijgt, je zult dan namelijk nog meer verkouden raken.
© 2011 - 2019 Dobel, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Komt verkoudheid door kou?Komt verkoudheid door kou?Iedereen is wel eens verkouden en vooral in de herfst en winter komt het extra vaak voor. Krijg je dan verkoudheid door…
Baby verkouden  Wat moet je doen?Baby verkouden Wat moet je doen?Wanneer een baby verkouden is, kan dat erg vervelend zijn. Als volwassene kunnen we ons best voorstellen hoe beroerd de…
Wat te doen tegen verkoudheidWat te doen tegen verkoudheidIedereen is wel eens verkouden. Soms wel eens meerdere keren per jaar. Een loopneus, veel niezen, een zere keel.. dit kl…
Het nieuwe middel tegen verkoudheid: KalobaHet nieuwe middel tegen verkoudheid: KalobaEr is een nieuw middel tegen verkoudheid op de markt; Kaloba. Kaloba is een kruidengeneesmiddel van VSM dat de duur van…

Reageer op het artikel "Huis, tuin en keukenmiddelen bij verkoudheid"

Reactie

Jack, 09-04-2013 09:21 #1
Wie het aankan is snuiven van verse nog warme urine de allerbeste oplossing. Hoofdpijn en verstopping zijn zo opgelost, indien enige malen herhalen. Het zal wel even branden, maar dat is een goed teken. Lees ook over auto=zelf urine therapy.
Jack B Amsterdam

Infoteur: Dobel
Gepubliceerd: 11-12-2011
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!