InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Beppy tampon: draadloze tampons

Beppy tampon: draadloze tampons

Beppy tampon: draadloze tampons Draadloze tampons zijn een alternatief voor het gebruik van maandverband of tampons tijdens de menstruatie. De Beppy tampon is een merk draadloze tampons. In dit artikel kan je meer over Beppy tampons lezen.

Waarom draadloze tampons?

Veel vrouwen voelen zich oncomfortabel als ze menstrueren. Dit komt vooral hun menstruatie hen in de weg zit om een normale week te leiden. Met maandverband of tampons is het bijvoorbeeld ondenkbaar om naar de sauna te gaan. Seks hebben wordt in deze periode meestal ook overgeslagen. Vrouwen hebben vaak ook geen zin om te zwemmen, te sporten of uit te gaan.

Draadloze tampons lijken een oplossing te bieden. Dankzij deze tampons hoef je je bijvoorbeeld geen zorgen te maken dat iemand een touwtje zal zien als je naar de sauna gaat.

Over Beppy tampon

De Beppy tampon is door vrouwenartsen ontwikkeld. Er zijn twee varianten van deze tampon. De Beppy Comfort Wet is vochtig gemaakt met Lacta-gel. Deze gel is een gezond melkzuur dat het natuurlijk evenwicht in de vagina in balans houdt. De andere variant is de Beppy Dry. Deze tampon bevat geen Lacta-gel.

De Beppy tampon is anti-allergeen. Dit betekent dat vrouwen die normaliter geen standaardtampons kunnen verdragen, de Beppy tampon wel kunnen gebruiken.

De Beppy tampon is in één maat, omdat hij de vorm van je lichaam aanneemt. Het is mogelijk om de Beppy tampon maximaal 8 uur in te houden. Als je slaapt, kun je de tampon iets langer inhouden, omdat het bloedverlies dan meestal lichter is.
Zoals eerder vermeld is zwemmen, sporten, uitgaan en een saunabezoek probleemloos dankzij de Beppy tampon. Ook kan je met de tampon in plassen.

Ondanks dat er vermeld wordt dat je seks kunt hebben met de Beppy tampon in, hebben veel vrouwen hier nog vragen over. Zo zijn ze bang dat ze zullen lekken tijdens de vrijpartij. Dit zal echter niet gebeuren. Ook hoef je niet bang te zijn dat je sekspartner de tampon zal voelen. Na het vrijen zal de tampon echter wel iets dieper in je vagina zitten.

Inbrengen

Het is aan te raden om eerst de gebruiksaanwijzing te lezen voordat je de tampon inbrengt. Alvorens je de tampon inbrengt, is het belangrijk om je handen te wassen. Vervolgens dien je de tampon uit de verpakking te halen. Daarna moet je de tampon samendrukken. Met je ene hand kan je je schaamlippen openen, terwijl je de tampon met de wijsvinger van je andere hand de tampon achter in de vagina plaatst.

Verwijderen

Het verwijderen van de Beppy tampon vergt oefening. Gelukkig heeft de tampon een speciale holte waar je je vinger in kunt steken. Op deze manier kun je de tampon gemakkelijk verwijderen.
De eerste keren is het echter belangrijk dat je er de tijd voor neemt. Je kunt bijvoorbeeld tijdens het douchen of in bad proberen om de tampon eruit te halen. Lukt het nog steeds niet? Dan kun je in hurkzit met twee vingers de tampon pakken. Persen kan hierbij helpen.

Waar te koop?

In één verpakking zitten vier Beppy tampons. De prijs bedraagt zowel in België als in Nederland 9.95. Er zijn verscheidene online verkooppunten, zoals de Neckerman en de Condoomkoerier. Uiteraard kun je de tampons ook op de officiele site van Beppy tampons kopen: www.beppy.com.

Wil je weten of er een verkoopadres bij jou in de buurt is? Klik dan op deze link.
© 2012 - 2019 Dezy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Draadloze tamponsDraadloze tampons vonden hun oorsprong in de gynaecologische toepassingen. Tegenwoordig hebben diverse producenten ze op…
Tampax Compak: tampons met inbrenghuls in mini formaatTampax Compak: tampons met inbrenghuls in mini formaatIt's that time of the month again. Die verschrikkelijke week, vol met buikkrampen en wc bezoekjes. Dan is het natuurlijk…
Tampon voor de eerste keer inbrengen, hoe doe je dat?Tampon voor de eerste keer inbrengen, hoe doe je dat?Wanneer je voor de eerste keer ongesteld bent sta je voor een keuze. Wil ik maandverband gebruiken of tampons? De meeste…
Tamponziekte / toxischeshocksyndroomDe tamponziekte is een infectie van staphylococcus aureus bacteriën. Er bestaat een verband tussen de ziekte en het gebr…
Tampon vergeten of kwijt: wat te doen?Tampon vergeten of kwijt: wat te doen?Elke vrouw die tampons gebruikt, twijfelt wel eens of ze er wel of niet een tampon heeft ingebracht of vergeet het een k…
Bronnen en referenties
  • www.beppy.com

Reageer op het artikel "Beppy tampon: draadloze tampons"

Infoteur: Dezy
Laatste update: 05-08-2012
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!