InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Morgellons syndroom

Morgellons syndroom

Morgellons syndroom Morgellons syndroom is een geheimzinnige huidaandoening waarvan de meeste huidartsen denken dat het bij mensen "tussen de oren zit". Mensen klagen over jeukaanvallen die gepaard gaan met pijnsteken over het hele lichaam. Ze zijn ervan overtuigd dat er kleine beestjes onder hun huid rondkruipen en ze hebben last van wondjes die niet genezen en geheimzinnige gekleurde draadjes die uit de huid komen of in de huid groeien.

Oorsprong

Deze geheimzinnige aandoening stamt oorspronkelijk uit 1674 Een Britse wetenschapper identificeert dan voor het eerst de geheimzinnige ziekte bij kinderen die lijden aan huiduitslag waarbij er vreemde haren uit de huid groeien. Hij noemt de aandoening "Morgellons disease". In 2002 kreeg het tweejarige zoontje Drew van biologe Mary Leitao last van jeuk die maar niet weg wilde gaan. De biologe vond een soort draadjes die uit de huid van haar zoontje kwamen en legde ze onder de microscoop voor onderzoek. Helaas kwam ze er niet achter wat deze geheimzinnige draadjes konden zijn. Ze raadpleegde de medici maar werd niet serieus genomen. Sterker nog, ze beschuldigden haar zelfs ervan dat ze leed aan het syndroom " Münchausen by Proxy". Mary Leitao zette vervolgens een website op in de hoop alsnog professionele hulp te krijgen. Ze kreeg daarna heel veel reacties van mensen die dezelfde symptomen hadden.

Psychische aandoening

Alhoewel duizenden mensen bestaan die kampen met dezelfde symptomen en klachten als de tweejarige Drew denken de meeste artsen toch dat het een psychische aandoening is. Onderzoek van microbiologen leverde niets op, maar onlangs zijn een aantal onderzoekers in de Verenigde staten na een langdurig onderzoek tot de conclusie gekomen dat Morgellons syndroom niet bestaat. De patiënten lijden wel aan verschillende huidaandoeningen maar de beruchte draadjes zouden vezels van katoen of nylon zijn afkomstig van kleding die zich vermengd hebben met opgedroogd wondvocht.

Raadselachtig

Vreemd is het daarin tegen dat de onderzochte geheimzinnige draadjes bij een ander onderzoek niet overeen komen met negenhonderd bestaande synthetische en natuurlijke vezelsoorten. Ook is het op zijn minst opmerkelijk te noemen dat de gekleurde draadjes die in de huid groeien fluorescerend oplichten.

Samenzweringstheorieën

Omdat het zo'n geheimzinnige aandoening is waarvan nog niet zwart op wit bewezen is wat de oorzaak is, denken sommigen dat het om geheime overheidsexperimenten gaat. Daarbij denk men aan smartdust, chemtrails, haarp, biologische wapens, besmet drinkwater etc. Sommigen denken dat de agrobacterie die in genetisch gemanipuleerd voedsel voorkomt de oorzaak is van deze ziekte. De bizarste theorie is dat sommigen denken dat deze ziekte door buitenaardsen verspreid is onder de mensen.

Conclusie

Bestaat Morgellons syndroom echt of is het toch een psychische aandoening? Het antwoord hierop is helaas nog niet gegeven. Het goede nieuws is dat een aantal instanties zoals bijvoorbeeld het Center for Disease Control zich nu eindelijk serieus met de zaak bezig houden. Het is te hopen dat er snel een oplossing komt voor de vele lijders aan deze ziekte.
© 2012 - 2017 Catharina1970, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat en hoe van het downsyndroomHet syndroom van Down. Veel mensen kennen wel iemand met het downsyndroom. Maar wat is het precies? Hoe komt het? Hoe zi…
Het syndroom van Asperger bij kinderenHet syndroom van Asperger bij kinderenLees hier alles over het syndroom van Asperger bij kinderen, de gevolgen voor hun motoriek en hoe je het syndroom kunt h…
Bloom syndroom: lichtovergevoeligheid, klein postuur, kankerBloom syndroom: lichtovergevoeligheid, klein postuur, kankerBloom syndroom is een niet vaak voorkomend autosomaal recessief syndroom. Het syndroom wordt veroorzaakt door een DNA-re…
Aandoening: Het syndroom van AspergerAandoening: Het syndroom van AspergerMensen met het syndroom van Asperger hebben een autistische aandoening. Deze aandoening begint vaak al vanaf de geboorte…

Reageer op het artikel "Morgellons syndroom"

Reacties

S. de Wind, 01-09-2016 13:59 #5
Morgellons Syndrome/disease is een ziekte die gerelateerd wordt aan tekenbeten en de ziekte van Lyme.

Robin, 23-05-2016 21:37 #4
Voor een remedie kijk op de volgende website van: timeloopsolution Consortium for Morgellon-related Research

Van hun website:

"About the time loop-Consortium
time loop is a consortium of scientists founded in 2013 with the objective to understand the morgellons disease and announce possible prophylactic solutions to be found in the field of Environmental Medicine. "

http://www.timeloopsolution.com/english/index_e.html

Groeten van Robin

Lietie, 23-04-2016 02:24 #3
Hallo. Ik las ergens dat morgellons een psychose zou zijn. Bij mij werd door een psychiater geconstateerd dat ik beestjes had/zag die er volgens hem niet echt waren, maar dat ik beslist GEEN psychose had. Vervolgens kreeg ik een CT-scan van de hersenen. Zo op het oog niks mis mee. Dus je bent patiënt en je lijdt en dat is het dan. Ik heb de korreltjes-versie. Geen springende wormpjes. Wel kleine made-achtige dingetjes maar die komen niet uit de huid. Ik heb -op 1 na- nog nooit een beestje zien bewegen. Voel ook geen gekriebel. De korreltjes bevinden zich vnl. op het hoofd. Vallen uit het haar en komen overal terecht, vooral op het gezicht, de rug en de borst en daar lijken ze zich vast te zuigen, dat jeukt en geeft een rood rond plekje. Als je gaat krabbelen gaan die plekjes stuk en heb je een wondje, dat wel geneest maar daarna een bruinachtig vlekje achterlaat. Je loopt voor gek met blote armen en benen idd. Elke dag moet ik meermaals m'n bed korrelvrij maken. In de buurt van vocht (keuken, tlt, badkamer) zie ik regelmatig rare beestjes, ook in de ontlasting. In die ruimtes vooral springt er vaak iets onzichtbaars tegen m'n benen, wat een prikkend, bijtend gevoel oplevert en jeukt. Ik zie andere, grotere beestjes weerspiegeld op de huid, een soort witachtige afbeelding; ze zitten er echter niet in of onder en ze kriebelen en bewegen dan ook zéker niet. Op de foto's op het internet herken ik bijna alles, behalve de draadjes. Soms wel draadjes in huis maar niet op of in de huid. Het meest krankzinnige wat ik ooit heb gezien waren 2 donkerbruine draadjes op de vloer. Die hadden zich gevormd als een schuifspeldje. Ik heb altijd 2 speldjes in m'n haar. Er was wel enig verschil te zien met een echt schuifspeldje. Ik las ergens op een Amerikaanse site dat "het" meesters der vermomming zijn. Wat zijn "het"? Het is heel raar allemaal en het is niet te verslaan want ze zitten overal. Dus je lijdt gewoon verder.

Anneke, 22-03-2016 10:00 #2
Ik heb al vier en een half jaar een aandoening op de huid wat veel lijkt op dit verschijnsel hier beschreven. Alle bezoekjes, medicatie zalven en zelfgekozen middelen helpen niet. Het ziekenhuis beweert inderdaad dat het tussen de oren zit maar ik heb uitslag over mijn hele lichaam. Letterlijk van top tot teen. Het begint met een blaasje en dat jeukt heel erg. Dan MOET je het openkrabben. Er komt dan een soort wormpje uit. Als ik niet krab springt het ook vaak vanzelf open en voel ik iets over de huid kruipen. Het is vreselijk om het te hebben want zelfs op straat moet ik stilstaan om te krabben, zelfs op mijn rug anders gaat de jeuk over in pijn. Ik heb duizenden littekentjes en kan niet met blote armen of benen lopen. Zwemmen deed ik graag maar dat is helemaal uitgesloten. Ik vraag me af of er meer mensen dit lezen en herkennen. Groeten van Anneke

Raven, 15-12-2015 17:53 #1
Morgellons wordt veroorzaakt door Chemtrails, dat is puur chemisch gif dat ze via vliegtuigen in de lucht verspreiden. Natuurlijk zegt Amerika dat het een psychische aandoening is & dat het niet bestaat. Die gasten daar zijn ermee begonnen. (Project HAARP&Chemtrails). Het wordt tijd dat de wereld wakker wordt!

Infoteur: Catharina1970
Gepubliceerd: 06-04-2012
Subrubriek: Diversen
Reacties: 5
Medische informatie…
Schrijf mee!