InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Coco Juice van Dr. Martins: gezonde kokosdrank

Coco Juice van Dr. Martins: gezonde kokosdrank

Coco Juice van Dr. Martins: gezonde kokosdrank Zodra de sterren in Hollywood weglopen met een nieuw gezondheidsproduct dan verspreidt het zich vervolgens vaak razendsnel over de hele wereld. Met Coco Juice van Dr. Antonio Martins is dat niet anders. Deze 100% biologische kokosdrank die wordt gemaakt van het sap van jonge kokosnoten, is rijk aan waardevolle mineralen en aminozuren en is daarnaast ook nog eens lekker om te drinken. In Coco Juice zitten bovendien weinig calorieën waardoor het ook prima in een dieet past.

Dr. Martins Coco Juice

Wat zit er in Dr. Martins Coco Juice?

De zoetheid van Coco Juice komt uit natuurlijke suikers en is laag in calorieën en vetten en het is bovendien hypoallergeen, glutenvrij en lactosevrij. Mensen met diabetes wordt aangeraden zelf de hoeveelheid carbohydraten te berekenen en op basis daarvan te beslissen of het voor hen verantwoord is dit drankje te consumeren.

Er wordt geen gebruik gemaakt van conserveringsmiddelen of kleurstoffen. Het drankje heeft de bijnaam 'Fluid of Life' gekregen omdat het de natuurlijke vochtbalans in het lichaam helpt herstellen. De uitgebalanceerde hoeveelheden potassium, magnesium, calcium en sodium helpen je ook om je vochtbalans goed op peil te houden wanneer je aan het sporten bent en veel zweet. Vandaar dat deze nieuwe kokosdrank ook onder sporters aan populariteit heeft gewonnen.

De mix van aminozuren, vitaminen, enzymen en fytonutriciënten die van aanwezig zijn in het sap van een kokosnoot zijn een cadeautje van de natuur en te mooi om niet te verwerken in een gezonde drank als Coca Juice. Het drankje is ontwikkeld door Dr. Martins, een sportarts en kinderarts uit Oostenrijk. Zijn producten worden inmiddels wereldwijd verkocht en zijn bijvoorbeeld ook te koop via Amazon. De producent heeft ook een Nederlandse webshop.

Geen water toegevoegd

Aan de naturel Coco Juice is geen water toegevoegd. Dit is het verschil tussen kokoswater en kokossap. Veel producten die verkocht worden onder de naam kokoswater zijn een combinatie van sap en water. Deze juice bevat puur en alleen het sap van een kokosnoot. Daarnaast is het ook nog eens zo dat veel kokosdrankjes worden bereidt met het sap van de oudere bruine kokosnoot, welke tot wel twaalf maanden oud kunnen zijn tegen de tijd dat ze verwerkt worden. Voor dit drankje worden alleen jonge, groene vruchten gebruikt.

De beloften van Dr. Martins

Dr. Martins doet zijn consumenten de volgende beloften:

Coco Juice is...

  • 100% biologisch
  • Rijk aan vitamine C
  • Vrij van proteïne, lactose, noten en soja
  • Geschikt voor iedereen ongeacht allergieën voor bijvoorbeeld gluten of melk
  • In staat om dankzij de aanwezige elektrolyten hoofdpijn te voorkomen en het concentratievermogen te ondersteunen
  • Goed te gebruiken als alternatief voor sportdrankjes
  • Een goede ondersteuner van de nieren en lever in het verwerken van afvalstoffen
  • Goed voor de hydratatie van de huid
  • Aangeraden door artsen waaronder Dr. Bruce Fife, auteur van het boek Coconut Water for Health and Healing en fitness instructeur Ralph Moorman.

Varianten Coco Juice

Het kokossap van Dr. Martins is verkrijgbaar in een aantal varianten en soorten verpakkingen. Zo is het drankje verkrijgbaar in een glazen flesje, halve liter pak, literpak en PET-fles. Daarnaast is Coco Juice ook verkrijgbaar in de volgende smaken:
  • Naturel
  • Ananas en acerola
  • Banaan
  • Kokos met kokospulp
  • Mango

Er is ook een variant die speciaal gemaakt is om mee te koken. De variant Coco Milk for Drinking bevat naast kokossap en jelly pulp ook water, citroensap, calciumcarbonaat en biologische zoetstof en heet een alternatief te zijn voor mensen die allergisch zijn voor koemelk en/of sojamelk. Er bestaat ook een Coco Juice Smoothie met lekker veel kokosnoot-vruchtvlees.
Gerelateerde artikelen
Gezonde voeding: de kokosnootGezonde voeding: de kokosnootDe kokosnoot behoort tot de meest voedzame vruchten op onze aarde maar toch worden ze heel vaak over het hoofd gezien. D…
Kokosnoot, een vrucht met geneeskrachtKokosnoot, een vrucht met geneeskrachtEen kokosnoot is een vrucht die voor vele doeleinden wordt gebruikt. Hij is supergezond. In de tropen groeien overal op…
Alcoholvrije cocktails met kokosmelkDe kokosnoot is de vrucht van de kokospalm, een tropische plant die niet echt een boom is daar de stam is opgebouwd uit…
Hoe gezond is kokos?Hoe gezond is kokos?Kokos, als er een vrucht is die iets exotisch heeft, dan is het kokos wel. Zonovergoten witte stranden met grote kokospa…
De geneeskracht van kokoswaterDe geneeskracht van kokoswaterKokoswater is het water dat je kunt opdrinken als je een kokosnoot openmaakt. Het is geen kokosmelk wat gemaakt wordt va…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Shedreamsinpink, Pixabay
  • http://www.dr-martins.at/products_faq.php?lang=en

Reageer op het artikel "Coco Juice van Dr. Martins: gezonde kokosdrank"

Reactie

Carlos, 09-01-2013 21:03 #1
Heerlijk gezond drankje dit! Ik heb o.a Vita Coco gedronken maar dat is niet echt iets vergeleken met cocojuice. Maar Coco Juice is echt het beste, het lijkt wel alsof je uit een verse kokosnoot drinkt! En voor degene die veel aan Fitness doen, vervang cocojuice ipv water tijdens het trainen. Ik heb zeker vooruitgang gezien. Gr Carlos.

Infoteur: Dessal
Laatste update: 25-09-2019
Subrubriek: Gezonde voeding
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!