InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > De vele voordelen van groene thee

De vele voordelen van groene thee

Groene thee is een heerlijke soort thee waar talloze voordelen aan zitten. Deze voordelen zijn op lichamelijk vlak sterk aanwezig maar ook op het mentale vlak. De meest opvallende voordelen van groene thee zijn beschreven om je een inzicht te geven waarom groene thee een geweldige toevoeging aan je leven kan zijn.

Voordelen van groene thee

Lichamelijke bedreigingen

Groene thee bevat de meeste antioxidanten van alle soorten thee, antioxidanten versterken het afweersysteem tegen chemische blootstelling zoals stralingen, roken, stress (fysiek en mentaal), milieustoffen en andere chemische belastingen. Vorming van cellen door bepaalde vormen van kanker zal hierdoor vertraagd worden.

Cholesterol wordt door regelmatig drinken van de thee makkelijker afgebroken, dit voorkomt het dichtslibben van aders wat voor hartaanvallen en dergelijke kan zorgen. De antioxidanten gaan het verouderingsproces van het lichaam tegen. Vanwege de fluoride zal de botdichtheid verbeteren, dit betekent dat de botten sterker worden. Groene thee voorkomt plotselinge stijgingen in de bloedsuikerspiegel en het brengt het metabolisme van het lichaam in balans, dit is erg positief voor mensen met diabetes.

Vrije radicalen die de lever beschadigen worden bestreden door het regelmatig drinken van de thee. Hierdoor blijft de lever goed werken en de slechte stoffen uit het lichaam filteren. Voedselvergiftiging zal minder vaak voorkomen omdat groene thee de bacteriën in het foute eten onschadelijk maakt. De thee helpt bij het voorkomen van hoge bloeddruk door de oorzaak van hoge bloeddruk in te perken.

Afvallen

Groene thee is een goed substituut voor frisdrank aangezien er 0 calorieën inzitten, dit past dus in elk dieet en zal een persoon nooit dikker maken. Ook wordt de stofwisseling en het metabolisme verbeterd waardoor er meer calorieën worden verbrand in de rusttoestand van het lichaam. De groene thee helpt iedereen met afvallen door deze twee belangrijke redenen. Door het drinken van groene thee kunnen maar liefst 70 calorieën per dag extra verbrand worden.

Schoonheid

Groene thee werkt vochtafdrijvend voor het lichaam, hierdoor zal je huid verbeteren omdat afvalstoffen snel uit je lichaam verdwijnen. Hierdoor zal de huid schoner worden en zal het bijvoorbeeld acne of mee-eters tegen gaan.
De fluoride in de thee zorgt ervoor dat er een beschermlaagje over de tanden komt, de tanden zullen daardoor mogelijk witter worden. Er komt een beschermlaagje op de tanden waardoor ze beter bestand zijn tegen voeding dat tanden kan beschadigen zoals fruit, frisdrank, koffie en dergelijke.

Mentaal

Groene thee kan stressverlagend werken, je zult je relaxed voelen en je zult beter in staat zijn om informatie te onthouden. Erg handig bijvoorbeeld voor de gestreste student tijdens de tentamens. Doordat het geheugen efficiënter zal werken zal het ook Alzheimer tegenwerken. Verder is groene thee heerlijk en leuk om samen met vrienden te drinken. Limoen, mint of honing zijn lekker om aan de thee toe te voegen.

Al met al zijn er vele goede redenen om groene thee aan de dagelijkse voeding toe te voegen. De kosten liggen erg laag, de lichamelijke voordelen zullen de kwaliteit van je leven verbeteren en daarom kan de groene thee je een gelukkiger en gezonder persoon maken.
© 2015 - 2019 Louisdekok, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Afvallen met groene thee, groene thee is gezondAfvallen met groene thee, groene thee is gezondGroene thee vindt zijn oorsprong in China en Japan. Het is meer dan een heerlijke dorstlesser, als je elke dag twee tot…
Groene thee - Gezond antioxidantGroene thee - Gezond antioxidantGroene thee is lekker, gezond en wordt door de geneeskrachtige werking al eeuwen in de Chinese geneeskunde toegepast. Gr…
Hoe kun je afvallen met afslankthee?Hoe kun je afvallen met afslankthee?Kun je afvallen met afslankthee? Is het echt zon wondermiddel als constant wordt beweerd? Hoe werkt het afvallen met af…
Bronnen en referenties
  • http://www.nlcoach.nl/kenniscentrum/voeding/antioxidanten-wat-doen-ze-wat-betekenen-ze-voor-sporters/
  • http://blog.swamimamiteas.com/the-25-shocking-reasons-why-green-tea-rocks-for-weight-loss/
  • Websites bezocht op 03-02-2015

Reageer op het artikel "De vele voordelen van groene thee"

Infoteur: Louisdekok
Laatste update: 09-06-2015
Subrubriek: Gezonde voeding
Medische informatie…
Schrijf mee!