InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Kinderen > Design kinderstoel Mima Moon

Design kinderstoel Mima Moon

Design kinderstoel Mima Moon Mima’s kinderstoel de ‘Mima Moon’ is een sterke tegenhanger voor de design kinderstoelen van Bloom, de Fresco-kinderstoel. De Mima Moon is een Nederlands design met een stijlvolle uitstraling en functioneel ontwerp. Doordat de kinderstoel dankzij het slimme ontwerp meegroeit met je kind, kun je de stoel vanaf de geboorte tot en met 14 jaar gebruiken. Kinderstoelen worden steeds hipper. Ouders zien een kinderstoel vaak als een noodzakelijk hulpmiddel wat vaak in de weg staat, maar met de hippe designs van tegenwoordig lijkt dit te gaan veranderen. Veel ouders kiezen tegenwoordig voor moderne kinderstoelen die gezien mogen worden. Zo is ook de Mima Moon een eyecatcher in de kamer.

Wat is de Mima Moon?

De Mima Moon is een kinderstoel van het Spaanse merk Mima. Mima heeft producten voor kinderen zoals kinderwagens, buggy's, autostoel en een kinderstoel. Deze producten zijn ontworpen door de Nederlandse designer Davy Kho. Het doel van Mima is om chic en exclusieve ontwerpen te produceren. In 2013 heeft Mima de kinderstoe Moon op de markt gebracht. De Mima Moon is een zogenaamde "meegroeistoel", wat betekend dat deze stoel met het kind meegroeit. Zo is de Mima Moon vanaf de geboorte tot in de tienerjaren te gebruiken. D Mima Moon is wereldwijd verkrijgbaar.

De belangrijkste kenmerken van de Mima moon

Of de Mima Moon voor jou de juiste kinderstoel is, hangt af van wat je belangrijk vindt aan een kinderstoel. Zo spelen punten als design, veiligheid en de stoel voor meer doeleinde te gebruiken is een belangrijkerol in je keuze. Houd je van een strak design, wil je graag iets anders en vind je multifuctionele kinderstoel belangerijk, dan is de Mima Moon wat voor jouw. De belangrijkste eigenschappen zijn:
  • Dankzij de ligstand is de Mima Moon direct na de geboorte te gebruiken.
  • Door de slimme, stevige constructie is deze kinderstoel geschikt tot een belasting van 45 kilo.
  • Uitgerust met een afneembaar tafeltje. Hierdoor kan je de kinderstoel los gebruiken, maar ook aan de eettafel.
  • Pneumatisch en traploos in hoogte verstelbaar zitgedeelte, van 61 cm tot 78 cm hoogte.
  • Stoel is in verschillende ligstanden in te stellen
  • Dankzij de gordel kun je je kindje veilig vast zetten.
  • Er zijn verschillende kleuren zittingen verkrijgbaar.
  • Een stoelverkleiner is los verkrijgbaar, zodat een kleine baby lekker zacht in de stoel kan liggen.
  • Met de Mima Moon Booster, die ook los verkrijgbaar is, kun je de zitting verkleinen zodat ook de kleinste baby’s goed kunnen zitten.
  • Een voetensteun is los verkrijgbaar.
  • De kinderzitting is afneembaar waardoor de stoel te gebruiken is als hippe tienerstoel. Voor in de tienerstoel zijn losse kussentjes verkrijgbaar in verschillende kleuren.

Mima Moon of Bloom Fresco

De Bloom kinderstoelen, waarvan de eigenschappen terug te vinden zijn bij Kinderstoelen van Bloom , zijn van een vergelijkbare klasse als de Mima Moon kinderstoel. De belangrijkste verschillen tussen de Mima Moon en de Bloom Fresco zijn:
  • De Bloom Fresco heeft geen afneembaar zitgedeelte en kan maar tot maximaal 36 kilo gebruikt worden. De Mima Moon heeft wel een afneembaar zitgedeelte en kan tot 45 kilo gebruikt worden, waardoor de Mima Moon dus tot in de tienerjaren gebruikt kan worden.
  • De Mima Moon heeft geen wieltjes. Doordat de stoel vrij zwaar is (9,5 kg) is deze moeilijk te verplaatsen. De Bloom Fresco heeft daarentegen wel wieltjes.
  • De Mima Moon is niet draaibaar. De Bloom Fresco kan je 360 graden draaien, waardoor je je kindje altijd naar je toe kunt draaien.
  • De Mima Moon is verkrijgbaar zonder accessoires voor een lagere prijs dan de Bloom Fresco. Koop je echter alle accessoires erbij, dan zijn de prijsverschillen niet meer zo groot.

Mima Moon kopen

De kinderstoelen van Mima Moon zijn niet in alle babywinkels en babywarenhuizen te koop. Let bij het vergelijken van de prijs op of de zitting bij de prijs is inbegrepen, dit scheelt enkele tientjes. Daarnaast moet je ook rekening houden met accessoires die je graag wil hebben, zoals de zitting met riempjes, de zitverkleiner, de voetensteun, de Mima Moon Booster en de seat pads voor in de tienerstoel. Wil je alle accessoires hebben, dan moet je rekenen op een bedrag van minimaal €150,- boven op de aanschafprijs van de Mima Moon.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Kinderstoelen van BloomBloom heeft met de Fresco-kinderstoel een sterke plek veroverd tussen de degelijke, traditionele kinderstoelen zoals de…
Autostoeltje: Kinderen, veiligheid en het autostoeltjeDat een kind in een autostoetlje moet zitten in Nederland is overal wel bekend. Maar hoe zitten respectievelijk een baby…
Kinderen veilig vervoeren in de autoKinderen in de auto vervoeren brengt een groot gevaar met zich mee. Dit geldt ook voor volwassenen, maar voor kinderen d…
Bespaartips met een babyBespaartips met een babyEen baby kost geld. Hoeveel geld? Dat hangt af van een hele hoop factoren. Natuurlijk zijn er de basisbehoefte en benodi…
Stokke – design meubels uit NoorwegenStokke – design meubels uit NoorwegenStokke is een familiebedrijf uit Noorwegen dat zich heeft toegelegd op meubels voor kinderen. De slagzin van het bedrijf…
Bronnen en referenties
  • Kinderstoelen van Bloom, http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kinderen/55423-kinderstoelen-van-bloom.html, datum bezoek 25-09-2014
  • Mima Moon, http://www.mimakids.com/, datum bezoek 26-09-2014

Reageer op het artikel "Design kinderstoel Mima Moon"

Infoteur: Mrst
Laatste update: 28-04-2016
Subrubriek: Kinderen
Medische informatie…
Schrijf mee!