InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Kinderen > Philips Avent – alles voor je baby

Philips Avent – alles voor je baby

Philips Avent is een van de grootste merken in de markt voor babyflessen en babyspenen. Daarnaast bestaat het Avent baby-assortiment o.a. uit babyfoons, kolfapparaten en flessenwarmers. De babyflessen van Philips Avent zijn in heel veel winkels in Nederland verkrijgbaar: in gespecialiseerde babyzaken, baby-warenhuizen, drogisten en zelfs in veel grotere supermarkten.

Bijzonderheden van de Avent babyflessen

Er zijn verschillende Avent zuigflessen voor baby’s. Dankzij verschillende formaten flessen, spenen met verschillende aantallen zuiggaatjes en verschillende ventielen is er voor elke baby een geschikte fles. Hieronder een kort overzicht van de twee belangrijkste bijzonderheden van de zuigflessen van Avent.

Speciaal ventiel tegen buikkrampjes

Buikkrampjes komen heel veel voor bij pasgeboren baby’s. De oorzaak van buikkramp bij een baby is het nog niet goed functioneren van de darmen. In de meeste Avent-spenen zit een uitneembare ring die ervoor zorgt dat er geen luchtbellen door de speen in de maag van de baby komen. Als een baby minder lucht binnenkrijgt tijdens het drinken, kan dat een positief effect hebben op krampjes.

Verschillende spenen om mee te groeien met je baby

Er zijn vijf verschillende spenen voor de Avent-flessen op de markt. Naarmate je baby groeit, wordt de zuigkracht sterker en wil de baby meer drinken in dezelfde tijd. Dankzij de Avent-spenen is dat mogelijk. Er zijn spenen met één (voor pasgeborenen) , twee (vanaf gemiddeld een maand oud), drie (baby’s vanaf ongeveer 3 maanden) en vier (vanaf gemiddeld zes maanden) gaatjes. De vijfde speen is een variabele speen, die door te draaien in drie verschillende standen kan worden gezet. Alle spenen passen op de Avent-flessen en kunnen los gekocht worden: als je baby aan een nieuwe speen toe is, hoef je dus geen nieuwe fles te kopen.

Andere Philips Avent producten voor je baby

Naast de zuigflessen en spenen heeft Philips nog een aantal producten voor baby’s en hun ouders. Hieronder vind je een kort overzicht van de producten voor je baby en de adviesprijzen. In de winkel zijn de daadwerkelijke kosten vaak (iets) lager.

  • opbergproducten: een reisbox voor melkpoeder en bekers om dikkere voeding in te bereiden en te bewaren. De adviesprijs voor de reisbox voor melkpoeder is € 7,00.
  • Voedingslepeltjes van materiaal dat veilig is voor baby’s
  • Een DECT-babyfoon met de mogelijkheid om niet alleen te luisteren, maar ook te spreken. Het ouderstation is draadloos en heeft een bereik van 330 meter. De adviesprijs is € 100,00.
  • Thermometers voor je baby. Avent heeft digitale thermometers voor je de temperatuur van je baby, voor het badwater en voor de babykamer. Adviesprijs van een set bestaande uit een ‘normale’ thermometer en een fopspeenthermometer is € 30,00.
  • Avent borstkolven. Philips heeft zowel een handkolf als een elektrische kolf. De adviesprijs van de handkolf begint bij € 60,00. Een dubbel elektronische kolfapparaat kost € 600,00. Deze elektronische kolven zijn vaak te huur bij bijvoorbeeld de verloskundige of consultatiebureau.

Op de website van Philips Avent vind je alle producten en informatie over de verkooppunten. De meeste Avent producten voor je baby zijn ook in de Avent webshop te verkrijgen.
© 2010 - 2018 Michielonline, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Philips Avent borstkolf: comfortabel handmatig kolven!Philips Avent borstkolf: comfortabel handmatig kolven!De Avent borstkolf, met de bijbehorende flessen van het Avent, systeem, is bijzonder gebruiksvriendelijk. Daarnaast kunt…
De babyuitzet: toppers en noppersDe babyuitzet: toppers en noppersAls jonge aanstaande ouders komt er veel op je af. Al snel komt de vraag om de hoek kijken, wat je allemaal niet nodig h…
Babyflessen steriliseren met stoom: AventsterilisatorBabyflessen steriliseren met stoom: AventsterilisatorAls je baby nog klein is, is zijn immuunsysteem nog niet volledig ontwikkeld. In de eerste maanden wordt aangeraden de f…
Avent stomer/blender: eenvoudig vaste voeding voor je babyAvent stomer/blender: eenvoudig vaste voeding voor je babyDe Philips Avent stomer/blender is een gecombineerde stomer en blender. Hij is uitermate geschikt voor het bereiden van…
Babyvoeding bewaarbakjesBabyvoeding bewaarbakjesWaarom zou je speciale babyvoeding bewaarbakjes kopen voor het bewaren van borstvoeding en zelfgemaakte babyvoeding, in…
Bronnen en referenties
  • www.philips.nl

Reageer op het artikel "Philips Avent – alles voor je baby"

Infoteur: Michielonline
Gepubliceerd: 17-09-2010
Subrubriek: Kinderen
Medische informatie…
Schrijf mee!