Goede manieren om calorieën te verbranden in de zomer?

Goede manieren om calorieën te verbranden in de zomer? Je hoeft niet als een topsporter te trainen om fit te blijven in de zomer. Er zijn ruim voldoende activiteiten die je buiten kunt doen, als het aangenaam weer is. Deze activiteiten zorgen ervoor dat je op een makkelijke manier veel calorieën kan verbranden. Het is echt niet noodzakelijk om naar de sportschool te gaan om af te vallen. Wat zijn de beste manieren om calorieën te verbranden in de zomer? Er zijn verschillende activiteiten die je buiten kunt doen om calorieën te verbranden deze zomer:
  • Beach volleybal
  • Tuinieren
  • Frisbee
  • Skeeleren
  • De omgeving verkennen
  • Duiken
  • Kajakken
  • Golfen
  • Badminton

Beach volleybal

Op veel vakantiebestemmingen wordt beach volleybal gespeeld. Ook in Nederland is het mogelijk om dit spel te spelen als je op het strand bent. Deze sport is een goede manier om je hartslag omhoog te krijgen, zodat je gemakkelijk calorieën kunt verbranden. Naast het verbranden van calorieën is deze sport ook goed om nieuwe vrienden te maken, je beenspieren, schouders en je core te trainen. Je verbrandt extra calorieën met deze sport omdat het lastiger is om jezelf in het zand te verplaatsen.

Tuinieren

Door het werken in de tuin zul je calorieën verbranden. Dit komt met name doordat je continu in beweging bent, zoals bukken en squatten. Tuinieren verbrandt calorieën en is daarnaast ook erg goed voor je bilspieren, een leuke bezigheid en een goede manier om een beter contact te krijgen met de buren.

Frisbee

Het spelen van frisbee kan een actieve bezigheid zijn. Door actief te bewegen en veel te rennen om de frisbee te pakken te krijgen is het mogelijk om veel calorieën te verbranden binnen een kort tijdsbestek. Ook is het mogelijk om een team samen te stellen en het spel ultimate frisbee te spelen om nog meer calorieën te verbranden.

Skeeleren

Skeeleren tijdens de zomer is een goede en leuke cardio workout om calorieën te verbranden. Skeeleren is een goede training voor je beenspieren, heupen en bilspieren. Een bijkomend voordeel is de wind die je zelf kan creëren tijdens een warme zomerdag. Hoe harder je gaat, hoe meer wind!

De omgeving verkennen

Als je op vakantie bent en er is geen sportschool in de buurt dan is het mogelijk om de omgeving te gaan verkennen. Dit kan door te wandelen of door gebruik te maken van een fiets. Deze activiteit kan effectiever gemaakt worden door een wandeling of een fietstocht te maken waarbij sprake is van een stijgingspercentage, bijvoorbeeld een berg beklimmen. Door bergop te lopen train je je hamstrings en je bilspieren.

Duiken

Op sommige tropische vakantiebestemmingen is het mogelijk om te duiken. Duiken is een actieve bezigheid en verbrandt veel calorieën. Als je het eng vindt om diep te duiken is het ook mogelijk om te gaan snorkelen. Ook door te snorkelen kun je veel calorieën verbranden en mooie vissen onderwater observeren.

Kajakken

Kajakken is een goede manier om de natuur in de omgeving te verkennen. Tijdens het kajakken train je je buikspieren continu. Ook je armspieren train je effectief tijdens het kajakken omdat je het water weg moet duwen om vooruit te komen.

Golfen

Ga deze zomer naar de golfbaan om wat extra calorieën te verbranden. Zorg er wel voor dat je geen gebruik maakt van een golfkarretje. Golfen wordt intensiever door de golfclubs van hole naar hole te dragen, hiermee train je uithoudingsvermogen en kracht.

Badminton

Een spelletje badminton verhoogt je hartslag. Badminton is een goede training voor je been- en bilspieren omdat je continu deze spieren moet strekken om de shuttle te kunnen raken. Daarnaast is badminton ook een goede training voor je biceps, triceps en schouders omdat je met het racket continu een slagbeweging maakt om de shuttle te verplaatsen.

Lees verder

© 2014 - 2020 Infoq, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Health

Reageer op het artikel "Goede manieren om calorieën te verbranden in de zomer?"

Infoteur: Infoq
Gepubliceerd: Mei 2014
Subrubriek: Lifestyle
Special: Sport & Voeding
Schrijf mee!