InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Lifestyle > TruColor zonnebril, hoe werkt het?

TruColor zonnebril, hoe werkt het?

TruColor zonnebril, hoe werkt het? De Tru Color zonnebril is een zonnebril met een melaninefilter in de glazen. Alleen de makers van Tru Color zonnebrillen hebben patent op dit speciale filter. U krijgt een levenslange garantie. Ook ontvangt u gedurende acties, twee van deze zonnebrillen voor de prijs van een. Dat is allemaal mooi, maar wat maakt deze zonnebril eigenlijk zo bijzonder? De Tru Color zonnebril bevat een melaninefilter in de glazen waardoor kleuren levensecht blijven. Uw ogen worden bovendien beschermd tegen UVA en UVB. (UV staat voor ultra violet). Ook de huid rondom de ogen krijgt automatisch dezelfde bescherming. UV is schadelijk voor huid en ogen. Tru Color zonnebrillen zouden daarnaast ook veel levendiger kleuren laten zien dan bij gewone zonnebrillen het geval is. Hoewel niet iedereen overtuigd is van de meerwaarde van deze zonnebril, is de Tru Color zonnebril al jarenlang (mede wegens actieve promotie) een goed verkocht product.

Tru Color zonnebrillen, wat is het verschil?

Bij gewone zonnebrillen verandert de omgeving van kleur zodra u de bril opzet. Alles wordt donker of krijgt een geelsluier of een bruine of roodsluier. Dat is bij de Tru Color Zonnebrillen volgens de producent niet (zo sterk) het geval. De kleuren blijven zoals ze zijn, sterker nog, de kleuren die normaal gesproken slecht te zien zijn door de felle schittering van de zon, kunt u wel zien met deze bril. Omdat alleen de producent van Tru Color zonnebrillen patent heeft op het melaninefilter in het glas, kunt u alleen zonnebrillen vinden met dit melanine filter in de glazen, als de brillen van het merk Tru Color zijn.

Claims

  • beschermt de huid rondom de ogen tegen (te) vroegtijdige veroudering door inbranden van zonlicht
  • levendige kleuren, ondanks dat het een zonnebril is
  • uniek melaninefilter in de brilleglazen

TruColor zonnebril en autorijden

Bij autorijden geeft de Tru Color zonnebril verlichting bij het kijken. Geen geknijp met ogen meer en vooral de schittering in uw omgeving, veroorzaakt door de zon, wordt door deze bril volgend de producent goed tegen gegaan. Dit vermindert stress tijdens het autorijden, verbetert het zicht en kijken zou minder vermoeiend voor uw ogen zijn dan bij andere zonnebrillen.

Never lost systeem, wat is dat?

Tru Color zonnebrillen hebben een ‘never lost system’. In de brillenpootjes zitten magneten verwerkt, zodat u de bril niet zo snel kunt verliezen. De magneten hebben ook een clip-functie. In het frame bevindt zich een magneetsluiting, die met een magneetclip kan worden vastgezet als u de bril snel op wilt bergen. De bril wordt dan magnetisch vastgeplakt aan de magneetstrip, bijvoorbeeld in de auto, of ergens in huis.

Tru Color zonnebrillen, levenslange garantie

De makers van de Tru Color zonnebrillen zijn blijkbaar zo overtuigd van de kwaliteit van hun product dat er levenslange garantie op de brillen geboden wordt. Een bril wordt gratis vervangen indien er sprake is van:
  • Diefstal
  • Verlies
  • Krassen
  • Scheurtjes
  • Breuk

Twee brillen?

Tijdens actieperiodes ontvangen kopers in 2009 twee brillen voor de prijs van een. Dit wordt dan gepresenteerd als een tijdelijk actie maar in 2015 krijgt men nog steeds twee brillen voor de prijs van een. Feitelijk koopt men dus eigenlijk gewoon twee brillen.

TruColor vormgeving

De vormgeving van TruColor zonnebrillen is neutraal, soms een beetje nostalgisch zelfs. Mede daardoor zijn de brillen waarschijnlijk zo geliefd.
Gerelateerde artikelen
De juiste zonnebril kiezen: sterkte, kleur, soort glazenDe juiste zonnebril kiezen: sterkte, kleur, soort glazenHet aanbod aan soorten zonnebrillen is enorm. Maar welke zonnebril is waarvoor geschikt? Welke zonnebril kan je het best…
Zonnebril kiezenZonnebril kiezenEen zonnebril biedt bescherming bieden tegen fel licht en schadelijke UV-straling want die kunnen permanent schade toebr…
Een echte Ray-Ban zonnebril herkennenEen echte Ray-Ban zonnebril herkennenRay-Ban is een zeer populair merk, dat vooral bekend staat om zijn zonnebrillen. Wanneer je een Ray-Ban zonnebril koopt,…
Handvaardigheid in de bovenbouw, zonnebrilHandvaardigheid in de bovenbouw, zonnebrilOp zoek naar een leuke creatieve opdracht voor het begin of einde van het schooljaar? Er zijn verschillende knutselopdra…
Veilig rijden met een Serengeti zonnebril!Elke zonnebrillen fanaat weet het, voor autorijden is een Serengeti de uitkomst! Het wordt tijd dat iedereen dit leert,…
Bronnen en referenties
  • http://www.comparestoreprices.co.uk/
  • http://www.tommyteleshopping.com/tru-color-ultra.html

Reageer op het artikel "TruColor zonnebril, hoe werkt het?"

Reacties

Cees Molenaar, 07-08-2018 15:34 #17
Ik heb in het verleden vaak zonnebrillen gekocht van TruColor. Er zit een magneet in het pootje van de bril en dat is het zwakke punt. Het kan lang of kort duren maar het gaat gegarandeerd stuk. Is dit nog zo?

Cor van de Loosdrecht, 24-07-2017 13:16 #16
Hallo

Ik heb nog twee brillen maar die magneetklip is stuk. Waar kan ik twee van deze klipjes bestellen?

Angel Dreesens, 13-02-2014 13:55 #15
Beste Trucolor, Heb je bril voor kinderen? Mijn dochter kan zien heel goed met je bril voor lezen. Zij nu heeft mijn bril voor school. Zij is 7 jaar, de licht in de class maken het moeilijk te lezen. Excuses voor mijn erg Nederland taal, ik ben engels. Reactie infoteur, 14-02-2014
Hi, if I were you I would suggest to ask the Trucolor company.

Peter, 17-09-2012 11:57 #14
Ik heb er twee, ook al wee kapot gegaan, heb al eerder een nieuwe gekregen, na verloop van tijd breken ze gewoon af waar de magneetjes zitten dit is een heel zwakke plek.

Zijn handige brillen maar kwalitatief heel zwak, waar de magneetjes zitten.

Rita, 10-07-2011 12:41 #13
Heb ze vorig jaar ook aangeschaft maar wat een teleurstelling. Je ziet er echt niet beter door dan bij een andere "normale" zonnebril. Het zicht is zelfs een beetje wazig. Mijn advies: niet doen! Het enige positieve zijn inderdaad de magneetjes, waardoor je het gemakkelijker kunt opbergen.

Marcel, 19-02-2011 13:29 #12
Als je echt perse zo´n trucolor zonnenbril wilt dan kun je beter nog ff wachten tot ze bij blokker liggen voor 9,95 euro voor 2 stuks, teminste dat was destijds ook zo met de eagle eye zonnenbril, een soort gelijk ding van tel sel. Het zijn heel goedkoop gemaakte brillen en dat zie je en voel je gelijk als je er 1 in je handen hebt. De glazen opzich vond ik wel lekker aan de ogen maar echt niet zoals ze op tv doen geloven. Wat een onzin dat je in de zon kunt kijken en dat kleuren scherp worden, allemaal onzin. En 65 euro voor zo´n prul is veel te duur ik heb voor 25 euro bij pearl een zeer goede zonnenbril gekocht die ik al jaren draag en nog steeds goed bevalt, en ik heb best moeilijke ogen qua zonnenbril en het is voor mij heel belangrijk dat de glazen goed zijn en dat zijn die van die van 25 euro. Dus of koop er bij de opticien eentje en dat hoeft echt geen honderde euros te kosten of wacht tot je bij blokker de trucolor voor een joet kunt kopen, en geloof me die tijd komt misschien wel sneller als je verwacht.

Marie, 08-08-2010 22:13 #11
Ik koop altijd van die goedkope zonnebrillen voor nooit meer dan 10 euro. Ik dacht doe eens gek. Nou dit zijn mijn bevindingen:
* ik ben bruine glazen gewend, dus deze glazen kijken minder zonnig.
* de kleuren zijn echt niet helder, gewoon zoals normaal.
* ik heb een vrij smal hoofd, dus de bril zit voor mij prima, maar ik kan me voor stellen dat veel mensen hem te strak vinden.
* Ik vind dat hij prettig zit, het is een model wat ik meestal heb.
* de magneetjes zijn handig.
* als ik hem eerst in de winkel had mogen testen had ik hem zeker niet gekocht, want hij lijkt veel teveel op die goedkope brillen wat ik altijd heb. Maar ik stuur hem niet terug, omdat hij lekker zit.
* Hij ziet er goedkoop uit, staat nergens een duidelijk "merkje" op.
* ik heb er?65 voor betaald, geen verzend kosten en kreeg er dus 2.
* voor degene die duurdere brillen gewend zijn zou ik zeggen: deze bril zeker niet aanschaffen!

R. Zilver, 30-06-2010 19:03 #10
Als je tegen de zon inloopt, zie je voortdurend een soort waas voor je ogen. Zeer irritant. Bovendien klemt de bril behoorlijk achter je oren en is het materiaal van inferieure kwaliteit. Ik begrijp wel dat ze de brillen kosteloos vervangen bij diefstal, beschadiging, etc. want het materiaal is geen drol waard. Rotzooi dus. Ik heb de mijne direct teruggestuurd.

J., 01-05-2010 08:31 #9
Nonsens allemaal. Mijn advies, ga naar een goede opticien en laat je daar goed voorlichten over de verschillende mogelijkheden van kwaliteits zonnebrillen. De informatie die ze bij deze Teleshopping geven is niet correct, en erg misleidend.
Een goede zonnebril hoeft nog niet eens zo duur te zijn, het is maar net wat voor "opties" je erop wilt.
Daarnaast ben ik benieuwd hoe je nou zeker weet dat de pasvorm goed is? Aangezien iedereen een ander vorm gezicht heeft, is passen toch wel een must!
Nee, ik geloof er niet in…

Racs, 13-10-2009 10:06 #8
Daniel Serengeti is ook wel een beter zonnebril dan TruColor. Trucolor komop mensen. 2 brillen voor de prijs van 1 en hij kost niks. Beter koop je een goede zonnebril en dat kan al voor minder dan 100 euro. Ik heb zelf ook een Serengeti maar goed die kost ook wel iets meer dan 200 euro maar dan heb je tenminste polariseerd glas. TruColor is gewoon geld klopperij. Netzoals elk telsell geval.

Maureen van der Peijl, 18-09-2009 22:57 #7
Af en toe werk ik zelf als vakantiekracht bij www.eye-wear.nl maar van een dergelijke zonnebrillen hebben we hier nog niet gehoord, wellicht goed om eens een keer naar te kijken!

Daniel, 26-08-2009 10:51 #6
Het is allemaal onzin. Heb hem besteld uit nieuwgierigheid. Schitteringen blijven bestaan op het water (logisch, er zit geen polarisatiefilter in). Ik blijf met me ogen knijpen, en de kleurechtheid is net zo echt als bij andere zonnebrillen. Nee ik houd het bij mijn Serengetti, met donkerkleurende glazen, gepolariseerd en werkelijk contrast verhogend.

Julia, 29-07-2009 20:08 #5
De brillen bevallen mij goed. Ongeveer 2 weken na bestelling heb ik ze thuis ontvangen.
Ik heb gevoelige ogen en met mijn oude zonnebril moest ik toch vaak mijn ogen samenknijpen tegen de felle zon. Vooral in de auto had ik hier veel last van. Met deze zonnebril heb ik hier geen last van. Op de reclame zeggen ze dat je alles veel heldere ziet maar dat is niet zo. Je merkt eigenlijk nauwelijks dat je de bril op hebt. De kleuren blijven hetzelfde.

Ot, 19-07-2009 00:15 #4
Ik zou ook wel graag een goede en fijne bril willenkopen. ik dacht door de true Coler bril de juiste te hebben ontdekt. maar kan mij iemand ook hier een mening over uit laten. Of het nu echt een goede bril is, of ook weer 1 van de vele miskopen?

Annemarie, 15-07-2009 15:08 #3
Ik heb ze vorige week besteld, en begreep na een telefoontje dat het ook eerst nog eens minstens 4 weken duurt voor ik ze binnen heb. Dat alleen vind ik al teleurstellend… dus ik hoop dat het resultaat zeker niet tegen valt want dan stuur ik ze gelijk terug. Het was als verjaardags cadeautje voor mijn man bedoelt maar dat valt door de lange tijd ook in duigen. Ik wacht dus nu maar af.

Anthony, 09-06-2009 10:35 #2
Ik heb de brillen zaterdag 6 juni ontvangen en heb eentje gister voor het eerst geprobeerd. Niets is waar van wat ze in de reclame laten zien. Ik dacht dat alles helderder zou uitzien. Er zit geen verschil in een gewone zonnebril en de TrueColor zonnebril. Misschien doe ik iets verkeerd hoor maar ik zit te denken om ze terug te sturen. Ik ben zééér teleurgesteld. Ik was zo verheugd ze te ontvangen nadat ik de spotjes heb gezien. Maar helaas. Ik vind het zo jammer. Reactie infoteur, 09-06-2009
Hoi, u kunt ze inderdaad beter terugsturen als het voor u een teleurstelling is. Ik las dat ze levenslang garantie bieden, ook bij breuk, verlies, diefstal. Ook terugsturen hoort tot de mogelijkheden geloof ik.

Marion Molleman, 30-05-2009 10:50 #1
Ik wil graag van mensen horen die zo'n bril hebben aangeschaft, of het echt zo geweldig is.Het klinkt allemaal wel mooi, maar ik twijfel nog.

Infoteur: Kisses
Laatste update: 17-09-2016
Subrubriek: Lifestyle
Reacties: 17
Schrijf mee!