InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Lifestyle > Veilig rijden met een Serengeti zonnebril!

Veilig rijden met een Serengeti zonnebril!

Elke zonnebrillen fanaat weet het, voor autorijden is een Serengeti de uitkomst! Het wordt tijd dat iedereen dit leert, want goede zonnebrillen zijn bevorderlijk voor de verkeersveiligheid en daarom een aanrader.

Wat is Serengeti?

Serengeti is een Amerikaans bedrijf dat in 1985 opgericht werd in de staat Florida. Meteen maakte het merk naam in de zonnebrillen branche omdat het merk zich richtte op zeer goede glazen en innovatieve zonnebril technieken. Hun slogan werd: Performance, elegance, protection and style (werking, elegantie, bescherming en stijl). Tegenwoordig worden de brillen van het merk door celebs gedragen en wordt het gezien als de bril voor mensen die vliegen, rijden of sporten.

Wat maakt een Serengeti speciaal?

Wat Serengeti speciaal maakt is de glazen die het merk produceert voor de brillen. Het zijn niet zomaar glazen. Het zijn Serengeti glazen. Een aantal soorten glazen worden door het merk geproduceerd. Hieronder zal ik ze een voor een bespreken.

Soorten lenzen:
  1. Photochromic: Deze glazen maken kort door de bocht, het licht op de weg voorspelbaar. Het komt nog al eens voor dat je rijd en dat er ineens een boel scherp licht in je ogen valt. Deze glazen passen zich daarop aan zodat je dit niet door hebt en dus niet ineens verblind word. De glazen zijn Light Adapative.
  2. Polarization: Deze lens zorgt ervoor dat je geen last hebt van het afbuigen van licht. Daarom heb je een extra scherp beeld en wordt je niet afgeleid tijdens het rijden.
  3. Spectral Control: Bij deze glazen word het oog beschermd tegen blauw licht. Dit zorgt voor een zeer goed contrast. Blauw licht leid af, dit wordt voorkomen door deze lenzen, met al het veiligheidsvoordeel erbij!

Deze eigenschappen zijn verwerkt in een zevental lenzen. Dit zijn:
  • Drivers: Dit is een photochromic lens die, zoals de naam als doet vermoeden, voor autorijden geschikt is.
  • Drivers Gradient: Ook dit is een photochromic lens die wat bijgewerkt is. Daarom is de bril uitermate geschikt voor piloten.
  • Drivers Polarized: Een polarized lens die geschikt is voor autorijden.
  • 555NM: Deze lens is zeer geschikt voor zeer lichte omgevingen waarveel hinder ondervonden wordt van schitteringen.
  • 555NM Polarized: Dit is dezelfde als de voorgaande, maar dan nog een polarized.
  • Sedona: Deze lens is geschikt voor sporters. Mensen die graag skiën en golfen zijn blij met deze glazen door de grote contrasten die ontstaan.
  • Sedona Polarized: Dit is dezelfde lens als de voorgaande, maar dan nog polarized. Wederom geschikt voor sportlui.

Soorten frames
Afgezien van de lenzen, zijn de frames van een Serengeti de moeite waard. Er zijn drie soorten:
  1. Flex: Deze zijn heel comfortabel en licht.
  2. Metal Frames: Frames van monel, roestvrijstaal of titanium.
  3. Plastic Frames: Frames gemaakt van Zyl of injected Nylon.

Hoe kom ik aan een Serengeti?

Serengeti heeft een site waarop al de modellen van het merk te zien zijn. Tevens is daar meer uitleg over de glazen en frames te vinden. De brillen zijn vrij prijzig. Maar als je goed zoekt op het internet kun je goede koopjes vinden. Zo kocht mijn vriend zijn Serengeti Torini voor 140 dollar, in Nederland is de prijs van deze bril 320 euro.
Gerelateerde artikelen
Handvaardigheid in de bovenbouw, zonnebrilHandvaardigheid in de bovenbouw, zonnebrilEr zijn verschillende knutselopdrachten die je aan je groep kunt geven in de zomermaanden. Deze zonnebril combineert tek…
Zonnebril kiezenZonnebril kiezenEen zonnebril biedt bescherming bieden tegen fel licht en schadelijke UV-straling want die kunnen permanent schade toebr…
De juiste zonnebril kiezen: sterkte, kleur, soort glazenDe juiste zonnebril kiezen: sterkte, kleur, soort glazenHet aanbod aan soorten zonnebrillen is enorm. Maar welke zonnebril is waarvoor geschikt? Welke zonnebril kan je het best…
Zo kiezen we de juiste zonnebrilZo kiezen we de juiste zonnebrilMet het vroege zomerweer trekken we met zijn allen naar buiten om eindelijk van een deugddoend zonnetje te genieten. Maa…
Een echte Ray-Ban zonnebril herkennenEen echte Ray-Ban zonnebril herkennenRay-Ban is een zeer populair merk, dat vooral bekend staat om zijn zonnebrillen. Wanneer je een Ray-Ban zonnebril koopt,…

Reageer op het artikel "Veilig rijden met een Serengeti zonnebril!"

Reacties

Waanders, 29-03-2015 20:51 #2
Mijn ervaring met de Serengetti zonnebril is gewoonweg top. Wat een perfect zicht geeft hij, bij een klein beetje zon tot zonovergoten weer. Ook als je van lichte stukken naar donkere stukken rijdt, tunnels, grotten bijvoorbeeld, de zonnebril hoeft niet af dus. Daarnaast zit ie als gegoten, je merkt niet dat je een bril op hebt. Ten slotte staat ie ook nog eens goed. Ik heb zelf de serengetti velocity 7289 vanwege het lichte frame. Best value for money. Niet goedkoop, maar dan heb je ook wat. Kan het iedereen aanraden die net zoals ik veel achter het stuur zit

Jo van Gelder, 27-08-2014 20:56 #1
Hallo,
Mijn reactie op serengeti zonnebrillen het glas is inderdaad super voor mij als fervent watersporter. Heb alleen nog nooit zo, 'n waardeloos montuur meegemaakt als van serengeti en dat voor de prijs van 350 euro! Dus laat dat hoge kwaliteit gedoe van serengeti alstublieft achterwege!
Mvg jo van gelder

Infoteur: Niamh
Laatste update: 23-07-2010
Subrubriek: Lifestyle
Reacties: 2
Schrijf mee!