InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Lifestyle > Eyelove: voordelig uit voor een complete bril op sterkte

Eyelove: voordelig uit voor een complete bril op sterkte

Eyelove: voordelig uit voor een complete bril op sterkte Bij Eyelove kan je voor weinig geld een nieuwe bril op sterkte kopen. Daarvoor ga je naar de DA drogist, want Eyelove werkt niet met aparte winkels. Het is simpel: je neemt je oude bril mee naar de drogist, je zoekt een montuur uit, laat je oude bril doormeten en na twee weken heb je voor een zeer scherpe prijs een nieuwe bril op sterkte. Of een zonnebril op sterkte. Met ontspiegelde glazen, kraswerende laag en met garantie.

Voor een nieuwe bril: naar de DA drogist

Heb je genoeg van je oude montuur maar is een nieuwe je te duur? Of de glazen van je bril zijn beschadigd maar je doet het er maar mee omdat je geen geld hebt voor een nieuwe? Dat hoeft niet. Bij Eyelove kun je voor een zeer scherpe prijs een nieuwe bril aanschaffen. Daarvoor moet je wel naar de DA drogist. Het enige wat je hoeft te doen is je oude bril (of het recept/formulier voor de sterkte) meenemen en een montuur uitzoeken.

Een nieuwe bril van Eyelove: hoe werkt dat?

Als je een afwijking hebt tussen +8 en -8 (met of zonder cilinder) en je hebt besloten dat je een nieuwe bril wilt ga je naar de DA drogist. Je zoekt een montuur uit, er is de keus uit een collectie van 175 monturen, die met regelmaat wisselt. Je oude bril wordt daar doorgemeten en je gegevens worden genoteerd. Je betaalt vooruit. Na twee weken krijg je bericht en kun je je nieuwe bril van Eyelove ophalen bij de drogist. Je bril wordt een van de medewerkers van de drogist afgesteld; zij hebben een opleiding gevolgd om dit te kunnen doen.

Wat kost dat, een nieuwe bril van Eyelove?

Een bril met monofocale glazen (enkelvoudige glazen) kost normaal 45 euro, en tot 20 maart 2011 is dat zelfs nog minder: 35 euro. Voor een bril met multifocale glazen (= met onzichtbaar leesdeel) ben je normaal 95 euro kwijt en tot 20 maart 2011 is de prijs 75 euro. Het gaat hierbij dus om een tijdelijke actie, maar de prijs na deze periode ligt dus nog aanzienlijk lager dan bij de opticien. Daarvoor krijg je het montuur met de glazen. De glazen worden voor die prijs ook ontspiegeld en voorzien van een kraswerende laag tegen beschadigingen. Eventueel kunnen de glazen extra dun worden geleverd. De bril is op dezelfde sterkte als je oude bril. Het is ook mogelijk om op deze manier een zonnebril op sterkte te kiezen, voor dezelfde prijs.Ook krijg je gewoon garantie (Goed Zicht Garantie). Mocht het nodig zijn omdat er toch problemen zijn met je bril kan er een afspraak gemaakt worden met een optiekmedewerker van Eyelove. Er is dus geen addertje onder het gras.

Hoe kan Eyelove zo scherp geprijsd werken?

Een complete bril voor die prijs lijkt te mooi om waar te zijn. Toch is het mogelijk en dit komt door de aanpak van Eyelove. Doordat ze geen eigen winkels hebben maar werken volgens het shop-in-shop principe. Dat betekent dat in de drogisterijen van DA een wandmeubel te vinden is van Eyelove. Op deze manier worden de kosten voor een aparte, dure winkel uitgespaard en kunnen ze de klant een bril leveren waarvan de prijs een stuk lager ligt. Dat is daarbij mede mogelijk is door een slim inkoopbeleid voor de monturen en glazen. Er zijn door het hele land verspreid zestig filialen van DA drogisterij waar Eyelove te vinden is.

De ouderwets werkende opticien: blijft nodig

Natuurlijk moeten je ogen bij het aanmeten van een eerste bril altijd onderzocht en opgemeten worden. Eerlijk is eerlijk, dat gebeurt niet bij Eyelove. Wie dat traject nog door moet zal toch een andere opticien moeten bezoeken om dit te laten doen. Maar als de sterkte van de bril nog goed is, je geen problemen met je ogen hebt en je bent op je oude montuur uitgekeken heb je bij Eyelove voor weinig geld een nieuwe bril.
© 2011 - 2018 Bartvanbuuren, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Kwaliteit en trends in zonnebrillenKwaliteit en trends in zonnebrillenDe zonnebril is in de loop der jaren van een functioneel voorwerp tot een gadget geworden. Alle modehuizen doen er aan m…
Handvaardigheid in de bovenbouw, zonnebrilHandvaardigheid in de bovenbouw, zonnebrilEr zijn verschillende knutselopdrachten die je aan je groep kunt geven in de zomermaanden. Deze zonnebril combineert tek…
Informatie over brillenVeel mensen moeten tegenwoordig een bril aanschaffen. Ze weten niet precies welke bril het mooiste bij hun gezicht zou p…
Met een bril meer kans op een baanMet een bril meer kans op een baanUit een Brits onderzoek bleek dat mensen met een bril eerder een baan krijgen dan mensen zonder bril. Het dragen van een…
Tips voor mensen bij het dragen van contactlenzenTips voor mensen bij het dragen van contactlenzenHet aantal mensen dat contactlenzen draagt neemt dagelijks toe. Het is echter niet zo gemakkelijk als het dragen van een…
Bronnen en referenties
  • http://www.eyelovebrillen.nl http://nl.wikipedia.org/wiki/Bril

Reageer op het artikel "Eyelove: voordelig uit voor een complete bril op sterkte"

Reacties

Lily, 04-11-2016 20:18 #4
Eyelove verkoopt slechte brillen, had er 4 van, waarvan 2 binnen no time kapot zijn gegaan door slechte kwaliteit. Van allen kreeg ik hoofdpijn en zie er slecht mee, klachten worden niet afgehandeld en ben al mijn geld kwijt. Wees dus niet naïef.

Loes, 25-03-2015 11:19 #3
Tegenwoordig meten ze bij eyelove je ogen ook op, en zijn er shop in shops in mediq-apotheken. Wellicht een aanvulling op dit artikel. Reactie infoteur, 28-03-2015
Bedankt voor de aanvulling.
Groet, Bart

T. G. Pijcke, 07-06-2012 10:59 #2
Daar ik al 45 jaar een bril draag en altijd veel geld heb uitgegeven ervoor wil ik dit toch wel eens proberen als het lukt bespaar je wel veel kosten ben benieuwd.
t.g. pijcke

Riet, 27-11-2011 13:55 #1
Geweldig de brillen van eyelove, een echte aanrader voor eenieder die van veranderen houd!

Infoteur: Bartvanbuuren
Gepubliceerd: 01-03-2011
Subrubriek: Lifestyle
Reacties: 4
Schrijf mee!