InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Informatie over brillen

Informatie over brillen

Veel mensen moeten tegenwoordig een bril aanschaffen. Ze weten niet precies welke bril het mooiste bij hun gezicht zou passen. Wat is belangrijk bij het kopen van een bril?

Brillen

Je moet altijd een bril kiezen die goed bij je gezichtsvorm past. Er is voor iedere gezicht een andere bril te krijgen, ze zijn er in allerlei verschillende stijlen.

Lang gezicht

Bij een lang gezicht moet je gaan voor monturen die vooral in de breedte opvullen. Zo leidt de aandacht af van de lengte van het gezicht. Een opvallend designexemplaar is handig om de lente van het gezicht te verbergen.

Ovaal Gezicht

Alle monturen zijn geschikt voor een ovaal gezicht. Je hebt een echt brillengezicht. Je kunt alle monturen kiezen, groot of klein.

Rond gezicht

Bij een rond gezicht zijn brede, ovale of horizontale monturen met afgeronde hoeken geschikt. Je moet rond modellen vermijden. Daarmee leg je de nadruk op je ronde gezicht.

Hartvormig gezicht

Je moet bij een hartvormig gezicht een bril kiezen waarbij het accent op de onderkant ligt. Het moet montuur moet aan de bovenkant luchtig ogen. Zo lijkt je voorhoofd vanzelf smaller. Je moet ook geen ronde brillen dragen.

Peervormig gezicht

Je moet bij een peervormig gezicht de nadruk leggen op de bovenkant van de bril. Daardoor valt de brede kaaklijn minder op. Probeer maar eens een montuur met een bovenkant en een minder opvallende onderkant.

Bril en make-up

Mensen die een bril dragen kunnen best opvallende make-up dragen. Het effect van de make-up wordt door de glazen namelijk altijd afgezwakt. Op de bovenste wimper moet je alleen mascara aanbrengen, niet op de onderste wimpers. Je loopt dan het risico op donkere kringen onder de ogen. Met een bril worden de donkere kringen onder de ogen ook nog eens versterkt.

Plus-glazen

Bij een plus-sterkte worden je ogen vergroot. Draag om die reden vooral matte, donkere tinten oogschaduw. Gebruik geen oogschaduw met glitterdeeltjes. Onregelmatigheden zoals vlekjes en kringen vallen meer op, dus werk die weg met concealer.

Min-glazen

Je ogen lijken kleiner door de min-sterkte. Je moet ze dus met je make-up groter laten lijken. Zet geen lijntje om je ogen heen, daardoor lijken je ogen kleiner. Probeer te spelen met lichte tinten met een opvallende parelmoerglans of metallic glans.

Donkere/gekleurde glazen

Bij gekleurde en donkere glazen moet je wat meer contrasten leggen in je oogschaduw Het is mooi om je lippen een opvallende kleur te geven.

Zonnebrillen

Tegenwoordig is de zonnebril een echt fashion item geworden. De kleur van de glazen is ook heel belangrijk geworden. Er zijn allerlei kleuren glazen. Er zijn zelfs glazen die meekleuren met lichtinval en glazen voor in de auto. Sinds kort zijn er ook degradé-glazen, dat zijn glazen waarbij de onderkant lichter is dan de bovenkant. Houd wel in je hoofd dat kwaliteit het belangrijkst is. Een zonnebril is ontzettend belangrijk voor de ogen. Als een zonnebril geen bescherming geeft laat het uv-stralen door en dat is ontzettend slecht voor je ogen.
© 2012 - 2019 Emilytje, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
TruColor zonnebril, hoe werkt het?TruColor zonnebril, hoe werkt het?De Tru Color zonnebril is een zonnebril met een melaninefilter in de glazen. Alleen de makers van Tru Color zonnebrillen…
Kwaliteit en trends in zonnebrillenKwaliteit en trends in zonnebrillenDe zonnebril is in de loop der jaren van een functioneel voorwerp tot een gadget geworden. Alle modehuizen doen er aan m…
Trendy zonnebrillenTrendy zonnebrillenMode moet niet alleen kleden. Ze moet ook je persoonlijkheid benadrukken. Dat geldt ook voor zonnebrillen. Voor de zomer…
Ray-Ban, tijdloze zonnebrillenRay-Ban, tijdloze zonnebrillenAl jaren is de zonnebril niet te missen in de zomer. Afgezien van het feit dat ze je ogen beschermen tegen overtollig zo…
Handvaardigheid in de bovenbouw, zonnebrilHandvaardigheid in de bovenbouw, zonnebrilEr zijn verschillende knutselopdrachten die je aan je groep kunt geven in de zomermaanden. Deze zonnebril combineert tek…

Reageer op het artikel "Informatie over brillen"

Infoteur: Emilytje
Gepubliceerd: 12-07-2012
Subrubriek: Alternatief
Medische informatie…
Schrijf mee!