Lingerie: Sexy én corrigerend

Lingerie: Sexy én corrigerend De tijd dat de vrouw in een grote corrigerende onderbroek moest vanwege een buikje is voorbij. Ze zijn er nog wel, maar meestal zijn het de oudere dames die dit type broekje nog koopt. De moderne corrigerende lingerie ziet er best leuk uit en bij een groot deel van de kledingstukken zie niet eens dat het corrigerend ondergoed is.

Meest gebruikt corrigerend ondergoed

Body

De body is het meest sexy stukje lingerie wat ook nog sterk corrigerend kan zijn. De baleinen in de body (in combinatie met de stretchstof) kunnen het de ideale vorm van het vrouwelijke lichaam benadrukken en ongewenste rolletjes laten verdwijnen. De body kan zowel borsten, taille, buik en billen corrigeren. Door de ingebrachte vorm in combinatie met mooie zachte stoffen en accenten in een contrasterende stof al dan niet van kant, is deze body een sexy stukje lingerie. Combineer het desgewenst met mooie zijde kousen.

Onderrok

De onderrok is er al heel lang, maar behalve variërend in lengte en kleur is het meestal een eenvoudig kledingstuk in een mooie gladde stof. De rok die je er overheen draagt, kan zo mooi recht vallen zonder enige ontsierende bobbeling. Maar de onderrok die van een dubbele stretchstof gemaakt is kan de onderrug die overgaat in de billen, de heupen én de buik corrigeren. Meestal te koop in de bekende kleuren als zwart, wit of huidkleur. Echter, je ziet deze onderrokken ook steeds vaker in lieve varianten in pastelkleuren en voorzien van een kanten band onderaan de onderrok.

Onderbroek

Het bekendste corrigerende ondergoed is de corrigerende slip en iedereen kent de grote vormloze huidkleurige broeken wel. Maar deze grote vormloze broeken zijn inmiddels vervangen door mooie witte of zwarte broekjes met kant bovenaan en aan de voorkant waar het de buik corrigeert. De pijpjes zijn hoog opgesneden, wat de benen langer en sexyer maakt of ze zijn zelfs in stringmodel te koop. Leuke exemplaren die mooi combineren bij de kanten witte of zwarte bh. Een aantal merken heeft complete setjes in mooie rood of paarstinten. Ben je bang voor de zichtbare rand van het broekje waar deze overgaat in het been, dan heb je ook nog leuke exemplaren met een pijpje. Het ziet er uit als een wielrenbroek, maar door de stoffen en het kant ziet het er mooi en heel vrouwelijk uit.

Tailleband

Voor degene die slechts de taille meer wil benadrukken is er een de tailleband. De tailleband kan soms aangesloten worden bij de bh en dan lijkt het meer een torselet. Maar er zijn ook merken die de complete torselet met baleinen maken en waarbij de nadruk op een smalle taille ligt. Neem je slechts een tailleband, zorg dan dat je goed mateiraal neemt en de boven- of onderrand niet omkrult. Goed materiaal én een goed pasvorm zijn erg belangrijk.

Materialen en kleuren

De materialen zijn van zijde of zijdeachtige stoffen en voor een mooie pasvorm wordt er vaak lycra in verwerkt en de baleinen vallen nauwelijks op. Het kant maakt het vrouwelijk en zo wordt zelfs huidkleur nog sexy. Maar naast huidkleur, zwart en wit, zijn de poeder roze tinten ook veelvuldig aanwezig. Voor de wintermaanden liggen de dieprode naar paars nijgende kleuren in het schap.

Tot slot

Niet meer oubollig, niet meer iets om je voor te schamen, maar mooie onderkleding die het lichaam net iets meer zonder “rolletjes” laat zien. Zorg bij anschaf voor een goed pasvorm en was het in een waszak op 30 graden of op de hand. Zo blijven je spullen ook lange tijd mooi.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Kaz, Pixabay

Reageer op het artikel "Lingerie: Sexy én corrigerend"

Infoteur: Annastaal
Laatste update: September 2013
Subrubriek: Mode
Special: Kleding & accessoires
Schrijf mee!