InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Crocs schoenen, waarom zijn ze zo populair?

Crocs schoenen, waarom zijn ze zo populair?

Crocs schoenen, waarom zijn ze zo populair? Crocs schoenen lijken een beetje op Zweedse klompen, alleen ze zijn van heel licht materiaal gemaakt. Ze worden geproduceerd in vele kleuren en maten en ze zitten heerlijk. De schoenen zijn multifunctioneel, zowel op land als in water te dragen, en zijn van slipvast materiaal en vederlicht. Crocs zijn zo populair dat de producent steeds meer producten op de markt is gaan brengen. Crocs zijn gemaakt van een apart materiaal, croslite genoemd. Croslite houdt ogenschijnlijk ergens het midden tussen rubber en foam, en kan gewoon schoongemaakt worden met water en zeep. Het is antibacterieel materiaal en voorkomt geurtjes. Croslite is een zacht en zeer licht materiaal en wordt voluit PCCR, afgekort van Proprietary Closed Cell Resin, genoemd. Croslite bevat een gesloten cell. Het is niet giftig, lekker licht en opvallend absorberend. Aan dit materiaal zitten zoveel voordelen dat Crocs schoeisel het succes grotendeels aan het bijzondere materiaal Croslite dankt. In bepaalde beroepsgroepen, zoals de verpleging, werden de schoenen vooral populair omdat ze zo heerlijk zitten.

Crocs, voor en nadelen

Aan Crocs schoenen of klompen zitten meer voordelen dan nadelen. De voordelen van Crocs zijn:
  • Het lichte gewicht
  • De kussentjes in de zool die de doorbloeding van de voet stimuleren
  • Het antibacterieel Croslite materiaal waardoor schimmels en zweetvoeten geen kans krijgen
  • Dat de schoenen geen zool nodig hebben omdat het materiaal niet slipt
  • Dat je de schoenen gemakkelijk kunt schoonmaken
  • Dat Crocs heerlijk zitten
  • De vele vrolijke kleuren
  • Slijten niet snel
  • Ventilatiegaatjes in de schoenen zorgen voor luchtverversing

Nadelen van Crocs (kunnen) zijn:
  • Niet iedereen houdt van de look. De look is niet bepaald sexy, en zelfs, net als vrijwel alle klompen, wat plomp.
  • Crocs zijn niet super goedkoop, dat kan voor mensen een bezwaar zijn. Maar in verhouding tot andere schoenen is dit schoeisel eigenlijk niet duur. Je krijgt er namelijk heel veel voor terug

Crocs, modellen

Er bestaan meerdere modellen van Crocs. Omdat de Crocs zon succes bleken, volgden na de Beach en Cayman, nog heel veel andere modellen. Het oorspronkelijke model van de klomp is allang aangevuld met slippers, sportschoenen, schoenen met veter, laarzen, winterklompen, slippers met een hakje, een prachtige regenlaars die de rubberlaars kan vervangen en een hele reeks variaties op de oorspronkelijk Crocs, met leuke stofjes, motiefjes, printjes, enzovoorts.

Waar worden Crocs gemaakt?

Crocs worden gemaakt in Canada Foam Creations Inc. Er worden ook modellen gemaakt in China, Italië, U.S.A. en Roemenië.

Bestaan er ook kindermaten?

Crocs zijn te verkrijgen vanaf maat 21, dus ook kleintjes kunnen al gewone Crocs dragen. In de zomer, op het strand en naar school, of om buiten te spelen, de schoentjes zitten altijd ideaal. Voor het najaar en de winter zijn er super warme met heerlijke schapenwol gevoerde Crocs verkrijgbaar in zowel hoge als lage modellen. Deze houden de voeten lekker warm. Omdat de kwaliteit van het bont zeer goed is en het bont dus lekker dik is en wijd uitstaat, wordt aangeraden om een maat groter te kopen dan de oorspronkelijke schoenmaat. Met Crocs kom je de zomer en de winter door. Een fantastische schoen.

Crocs Hoodys, wat zijn dat?

Crocs Hoodys (spreek uit als: Hoodies) is een sweatvest wat goed te combineren is met bepaalde schoenen van Crocs, wat door Crocs op de markt is gebracht. De sweatvesten hebben een warme binnenvoering en een stoer en vrolijk uiterlijk. Wegens succes van het product is Crocs is voornemens om nog meer kleding en ook meer accessoires op de markt te gaan brengen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Het succes van BirkenstocksBirkenstock sandalen en teenslippers, nu helemaal hot onder het jonge publiek! Momenteel in de winkels niet aan te slepe…
Converse All-Stars: de opmars van de basketbalschoenConverse All-Stars, ook bekend als Chuck Taylor All-Stars zijn sneakers die in eerste instantie gemaakt zijn van canvas…
De eerste schoenen voor je kind kopenDe eerste schoenen voor je kind kopenWanneer je kind begint met lopen is het belangrijk om goede schoenen aan te schaffen die de ontwikkeling van de voeten n…
Schoenen kopen die echt goed passenSchoenen kopen die echt goed passenBij het kopen van schoenen gaat onze eerste aandacht vaak uit naar het model, de uitstraling en of de schoen past in het…
Stinkvoeten, hoe kom ik van mijn stinkvoeten af?Last van stinkvoeten? Het niet durven uittrekken van uw schoenen? Stinkvoeten zijn heel erg vervelend en worden ook als…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: 378322, Pixabay

Reageer op het artikel "Crocs schoenen, waarom zijn ze zo populair?"

Infoteur: Kisses
Laatste update: 31-05-2015
Subrubriek: Mode
Special: Merkkleding overzicht
Schrijf mee!