InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Natuurlijke middelen tegen aarsmaden

Natuurlijke middelen tegen aarsmaden

Natuurlijke middelen tegen aarsmaden Het hebben van aarsmaden zal de meerderheid van de Nederlanders en Belgen minimaal een keer in hun leven meemaken. Velen ervaren het als zeer vervelend. U kunt hier natuurlijk pillen met als doel het bestrijden van aarsmaden voor innemen, echter zijn er ook diverse natuurlijke hulpmiddelen die wormen in het lichaam kunnen bestrijden.

Wortels

Bij de bestrijding van wormen kunnen wortels als een effectief middel beschouwd kunnen worden. U kunt aarsmaden bestrijden door het eten van één of meerdere rauwe wortels per dag. Daarnaast zou u rauwe wortelen ook kunnen nuttigen door middel van een zelfgemaakt sapje. Het is de bedoeling dat u minimaal een week lang rauwe wortels moet eten naast uw normale eetpatroon. Verder zou u er ook voor kunnen kiezen om het nuttigen van rauwe wortels een onderdeel te maken van uw dagelijkse eetpatroon. Het kan namelijk de kans op een toekomstige besmetting van aarsmaden sterk verminderen. Rauwe wortels zijn uitermate ook geschikt om aarsmaden te bestrijden bij kinderen.

Knoflook

Knoflook staat bekend om zijn vele medische eigenschappen, echter u kunt het ook gebruiken om aarsmaden te bestrijden. Knoflook bevat zwavelhoudende aminozuren die antiparasitair van aard zijn. Daarnaast bevat knoflook antibacteriële, antischimmel- en antiseptische eigenschappen. Deze eigenschappen zijn belangrijk om de diverse microben in het lichaam te bestrijden. De medische eigenschappen van knoflook zorgen er daarom vaak voor dat er extracten van knoflook in de vorm van pillen gebruikt worden bij de bestrijding van aarsmaden. Indien men de wormen in zijn/haar lichaam wil bestrijden, moet men gebruikmaken van rauwe knoflook. Er zijn diverse mogelijkheden om rauwe knoflook te nuttigen. U kunt bijvoorbeeld iedere dag drie knoflookteentjes nuttigen. Dit doet u dan zeven dagen lang. Echter, veel mensen zullen dit als zeer onprettig ervaren. Het is daarom ook mogelijk de knoflookteentjes in melk of water te koken. U moet er wel rekening mee houden dat de uitwerking bij de eerste optie veel efficiënter zal zijn bij de bestrijding van wormen in uw lichaam. De tweede optie is echter veel geschikter voor jonge kinderen. Om de smaak wat aangenamer te maken, kunt u een kleine hoeveelheid honing bij uw water of melk toevoegen. Daarnaast zijn uien ook een uitstekend alternatief, indien u geen knoflook thuis heeft.

Pompoenpitten

Het Academisch Medisch Centrum in Maryland beveelt mensen aan om gebruik te maken van pompoenpitten bij de bestrijding van aarsmaden. Pompoenpitten bevatten namelijk de stof cucurbitacin. Cucurbitacin zorgt ervoor dat de wormen in uw lichaam verlamd raken. Hierdoor kunnen de aarsmaden zich niet meer vastkleven aan uw darmwanden. U kunt het beste twee eetlepels van gepelde en geplette pompoenpitten toevoegen aan een grote glas met gekookte water. Laat dit minimaal een half uur met rust. Indien het water eenmaal is afgekoeld, kunt u dit innemen. Het is de bedoeling dat u dit een aantal dagen lang doet. Daarnaast zou u ook voedselmiddelen met licht laxerende eigenschappen kunnen innemen. Men kan hierbij denken aan o.a. bananen of kiwi's. Het nuttigen van voedselmiddelen met licht laxerende eigenschappen kunnen ervoor zorgen dat de wormen in uw lichaam effectiever bestreden worden. Kinderen kunnen dit ook nuttigen.

Papaya

Net als pompoenpitten zijn papayazaden ook een uitstekende voedselmiddel om wormen in het lichaam te bestrijden. Extracten van papaya worden daarom vaak in de vorm van pillen toegevoegd aan middelen die aarsmaden bestrijden. Papayazaden kunt u op dezelfde manier nuttigen als pompoenpitten. Echter, het is ook mogelijk om in plaats van papayazaden ook gewoon de vrucht van de papaya te eten. Het is ook mogelijk om een sap of smoothie van de vrucht van de papaya te benuttigen om aarsmaden in het lichaam te bestrijden. De tweede optie zal vooral bij kinderen geliefd zijn.

Kruidnagel

Het benuttigen van kruidnagel kan een manier zijn om wormen in het lichaam te bestrijden. Kruidnagel is namelijk antiparasitair, antibacterieel en antiseptisch van aard. Hierdoor zullen aarsmaden snel bestreden worden. U kunt kruidnagel op diverse manieren innemen. U zou bijvoorbeeld twee kruidnagels kunnen innemen, maar het is ook mogelijk om een thee van kruidnagels te maken. Dit doet u door één of twee eetlepels gemalen kruidnagel te voegen bij een glas met gekookte water. Laat dit minimaal tien minuten met rust. Deze kruidnagelthee moet u dan een aantal keer per dag een week lang innemen. Het nuttigen van kruidnagel is ook uitermate geschikt om aarsmaden bij kinderen te bestrijden.
© 2015 - 2019 Fenrir, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Wat zijn wormen (aarsmaden; oxyuren)?Wormen, ook wel aarsmaden of oxyuren genoemd, kunnen in de darm voorkomen. Wormen zijn ongeveer 1 centimeter groot en zi…
Aarsmaden bij mensenWat zijn aarsmaden? Aarsmaden zijn kleine wormpjes die parasitair voor kunnen komen in de dikke darm van de mens. Veel k…
Worminfectie met aarsmaden of spoelwormen bij kinderenWorminfectie met aarsmaden of spoelwormen bij kinderenZodra de letter R weer uit de maand is, krijgt onze gezondheid vaak een goede impuls. Maar het mooie zomerweer kent ook…
Wormen: soorten en behandelingWormen: soorten en behandelingIedereen kan een besmetting oplopen door het inslikken van eitjes van de wormen. De meest voorkomende soort in Nederland…
Problemen met wormen in het menselijk lichaamProblemen met wormen in het menselijk lichaamWormen zijn niet het meest smakelijke gespreksonderwerp tijdens gesprekken. Toch komen wormen relatief veel voor en kunn…
Bronnen en referenties
  • http://www.top10homeremedies.com/home-remedies/home-remedies-intestinal-worms.html/
  • http://www.findhomeremedy.com/15-natural-cures-for-parasites-in-the-intestine/
  • http://umm.edu/

Reageer op het artikel "Natuurlijke middelen tegen aarsmaden"

Infoteur: Fenrir
Laatste update: 22-09-2016
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Medische informatie…
Schrijf mee!