InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Het nieuwe middel tegen verkoudheid: Kaloba

Het nieuwe middel tegen verkoudheid: Kaloba

Het nieuwe middel tegen verkoudheid: Kaloba Er is een nieuw middel tegen verkoudheid op de markt; Kaloba. Kaloba is een kruidengeneesmiddel van VSM dat de duur van verkoudheid wel tot vijf dagen kan verkorten doordat het slijmoplossend werkt. In dit artikel lees je alle informatie over Kaloba!

Verkouden

Een verkoudheid wordt meestal door een virus veroorzaakt en zorgt voor uiteenlopende klachten. Symptomen van verkoudheid kunnen bijvoorbeeld een loopneus, keelpijn, hoofdpijn, hoesten of tranende ogen zijn. Volwassenen zijn jaarlijks gemiddeld zo'n 3 à 4 keer verkouden en blijven dit ongeveer 2 weken. Kinderen kunnen wel 10 keer per jaar verkouden zijn doordat zij sneller een virus oplopen. Overigens is verkoudheid iets anders dan griep; veel mensen die verkouden zijn werken bijvoorbeeld gewoon door omdat de klachten vervelend maar niet heel ernstig zijn.

Hoe werkt Kaloba?

In Kaloba zit o.a. het Pelargonium sidoides wortel extract EPs®7630 (gedroogd wortelextract) dat voornamelijk slijmoplossend werkt. Wie Kaloba tijdig gebruikt kan verkoudheid een aantal dagen verkorten, in totaal tot wel vijf dagen. De kruiden in Kaloba worden al tientallen jaren gebruikt om verkoudheidsklachten te stoppen. Kaloba is te verkrijgen in verschillende samenstellingen:
  • Als Kaloba druppels (20, 50 of 100 ml.)
  • Als Kaloba Junior (siroop voor kinderen, 100 ml.)
  • Als Kaloba tabletten (strip van 20 stuks)

Hoe gebruik je Kaloba?

De druppels van Kaloba hoor je via de mond voor de maaltijd in te nemen. Het is aan te raden om de druppels drie keer per dag te nemen. Volwassenen nemen drie keer daags 30 druppels; voor kinderen geldt een andere dosering. Voor kinderen is er een speciale siroop (Kaloba Junior) die ook drie keer per dag geslikt kan worden. De siroop heeft een lekkere smaak waardoor kinderen deze makkelijker in kunnen nemen dan bijvoorbeeld de druppels. Ook de tabletten van Kaloba moeten bij voorkeur drie keer op een dag worden ingenomen met ruime hoeveelheid water. De tabletten zijn handig mee te nemen, bijvoorbeeld op reis.

Werkt Kaloba echt?

Onderzoeken wijzen uit dat Kaloba de duur van verkoudheid echt met een aantal dagen kan verkorten. Dat komt voornamelijk doordat Kaloba een teveel aan slijm laat oplossen waardoor klachten sneller verdwijnen. Daarnaast werkt Kaloba anti-vireel (tegen virussen) en antibactireel.

Bijwerkingen

Voor zover bekend geeft het kruidengeneesmiddel Kaloba geen bijwerkingen, maar het zou in principe mogelijk kunnen zijn dat Kaloba bijwerkingen geeft in bepaalde gevallen:
  • Wanneer er een wisselwerking met een ander medicijn of drank ontstaat
  • Bij overgevoeligheid of allergie

Omdat er geen gegevens bekend zijn over gebruik tijdens de zwangerschap en bij het geven van borstvoeding wordt gebruik van Kaloba-tabletten afgeraden tijdens deze periodes.

Wat kost Kaloba en waar koop je het?

Voor Kaloba druppels betaal je gemiddeld zo'n 8 euro (20 ml.) en 17,50 euro (50 ml.). De tabletten kosten gemiddeld 11 euro en de siroop voor kinderen 9,50 euro. Kaloba is een kruidengeneesmiddel van VSM en is zonder recept te verkrijgen bij drogist of apotheek. Ook online wordt Kaloba verkocht, bijvoorbeeld op de website van de gezondheidswebwinkel, efarma en i-drogist.
Gerelateerde artikelen
Tips om verkoudheid te voorkomen en/of te verhelpenTips om verkoudheid te voorkomen en/of te verhelpenVerkouden is iedereen wel eens, wat erg vervelend is. Gelukkig zijn er wel een aantal dingen die men kan doen om te voor…
Homeopatische geneesmiddelen van VSM voor baby'sBaby’s kunnen regelmatig ziek zijn; soms wel 10 tot 12 keer per jaar. Veelvoorkomende kwalen bij baby’s zijn verkoudheid…
Homeopathisch geneesmiddel Echinaforce werktHomeopathisch geneesmiddel Echinaforce werktMet de griep die er aan komt of er al is: Echinaforce biedt uitkomst. Bescherm u met Echinaforce ofwel rode zonnehoed. B…
A. Vogel Echinaforce druppels: gebruik en werkingEchinaforce van Dr. A. Vogel is een homeopathisch geneesmiddel en is verkrijgbaar zonder doktersvoorschrift of recept. E…
Hoe kom ik snel van mijn verkoudheid af?Hoe kom ik snel van mijn verkoudheid af?Je kan je erg beroerd voelen door een verkoudheid maar toch wordt het niet echt als ziekte gezien. Je kunt beter een paa…
Bronnen en referenties
  • www.kaloba.nl

Reageer op het artikel "Het nieuwe middel tegen verkoudheid: Kaloba"

Reacties

Maes Egide, 15-01-2016 15:27 #3
Dit middel werkt snel en wel.Aangeraden voor iedereen die snel van een hardnekkige verkoudheid wil af geraken. Werkelijk een TOPPRODUCT.

Floris, 02-08-2011 14:24 #2
Heb dit middel gebruikt en met drie/ vier dagen voelde ik me als herboren! Top spul, had ook al occilococinum geprobeerd, normaal gesproken ook erg goed, maar dit werkte beter!

G. van Steen, 03-04-2011 17:18 #1
Dit middel werkt dus echt. Ik worstel nou al maanden met aanhoudende verkoudheid, keelontsteking etc. en dit is gek genoeg het enigste middel dat heeft geholpen. Mijn keelpijn is weg en de hardnekkige verkoudheid is nu ook weg. Een aanrader dus!

Infoteur: Jolene1984
Gepubliceerd: 28-10-2009
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Reacties: 3
Medische informatie…
Schrijf mee!