InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > De zwarte komijn olie / zwart zaad, een natuurlijke remedie

De zwarte komijn olie / zwart zaad, een natuurlijke remedie

De zwarte komijn olie / zwart zaad, een natuurlijke remedie De zwarte komijn olie werd bekend in Egypte als een waardevol medicijn om allerlei ziektes te verhelpen. We weten dat de farao's werden behandeld door hun persoonlijke artsen van de meest gevarieerde ziekten met zwarte komijn olie. Bij de opening van het graf van farao Toetanchamon, vonden de archeologen een flacon van zwarte komijn olie, die waarschijnlijk bedoeld was om het lijden in het hiernamaals te verzachten.

Geschiedenis en Cultuur

De plant is wereldwijd bekend, gebruikt in China, India en de Arabische wereld. In Frankrijk bekend onder de naam van Nigella sativa. Hier staat het bekend onder de naam zwart zaad.

Andere namen:
  • "Zwarte komijn"
  • "Al-sânoudj" in Algerije
  • "Habat al-Baraka" (gezegend zaad) in Egypte
  • "Al-kamoun" in Libië
  • "Al-qahta" in Jemen
  • "Al-shounîz" in Iran

De profeet van de islam (saws) zei: "Zorg goed voor jezelf met behulp van het zwarte zaad, het is een wondermiddel tegen alle kwalen, behalve de dood." In het boek van de genezing van de ziel, een boek, geschreven door de arts en filosoof uit de 10e eeuw Ibn Sina (Avicenna), zwarte komijn olie is voortdurend genoemd als een natuurlijke remedie voor een gevarieerd assortiment aan klachten en ziektes.

Geleidelijk aan is de reputatie van zwarte komijn olie gegroeid als gevolg van de uitstekende resultaten. De zwarte komijn olie is een natuurlijke remedie die niet tot ongewenste bijwerkingen leiden. De deugd is het stimuleren van het immuunsysteem, dat bevordert de kans op genezing voor vele ziekten. Dezelfde vertegenwoordigers van forensisch onderzoek zijn er van overtuigd van de buitengewone effecten van zwarte komijn olie.

Wat zijn de essentiële eigenschappen van zwarte komijn olie?

Zwarte komijn olie bevat meer dan 100 onderdelen, waarvan vele nog moeten worden ontdekt. Het is een rijke bron van onverzadigde vetzuren en bevat ongeveer 35% vet, 21% eiwit en 38% koolhydraten. De olie is samengesteld uit 50% essentiële vetzuren. Linolzuur en prostaglandine E1 gamma It. S, helpt het lichaam infecties te bestrijden, balanceert het immuunsysteem en regelt allergische reacties. Gamma-linolzuur stabiliseren ook het celmembraan. Zwart zaad bevat vluchtige oliën, bestaande uit 5-1,5% en Nigelline thymochinone ware antihistaminica, anti-oxidanten, anti-infectiva.

Wat zijn sommige traditionele toepassingen van zwarte komijn olie?

Traditioneel wordt zwarte zaad gebruikt voor diverse behandelingen in verband met luchtwegen, maag-en darmziekten, stimulatie van het immuunsysteem, maar ook nier-en leverfunctie, de bloedsomloop en om de algemene gezondheid te verbeteren . Het heeft ook eigenschappen die zullen worden gebruikt tegen eczeem, psoriasis, artritis, ontstekingen, en hoofdhuidmassage.

Is er wetenschappelijk onderzoek op zwarte komijn olie?

Sinds 1959 hebben meer dan 200 internationale universiteiten publicaties verspreid met opmerkelijke resultaten. Onlangs hebben wetenschappers in Europa bevestigd dat de anti-bacteriële en schimmelwerende stoffen in de olie zitten. Deze onderzoekers van het Kanker Instituut en tevens van een laboratorium in Immuno-biologie hebben gevonden dat Zwart Zaad immuniteit en beenmerg cellen stimuleert en verhoogt de productie van interferon, beschermt de cellen tegen virussen, vernietigt kankercellen en verhoogt de productie van antilichamen. In de afgelopen jaren, zijn er in de VS experimenten uitgevoerd om zwarte komijn olie te gebruiken in het geval van verschillende ernstige ziektes. De eerste resultaten blijkt verbazingwekkende vooruitgang en bevestigen het enorme potentieel van de helende zwarte komijn olie.

Wat zijn de effecten van zwarte komijn olie op het immuunsysteem?

Door de vorming van prostaglandine E1, is het immuunsysteem geharmoniseerde en allergische reacties zijn gestabiliseerd. Ook kan het voorkomen van infectie, en bestrijding van chronische ziekten. Gezonde cellen worden beschermd voor de gevolgen van schadelijke virussen, het voorkomen van tumoren en daarmee de verspreiding van schadelijke micro-organismen.

Wat zijn sommige andere effecten van het zwarte zaad?

Zwarte komijn olie helpt de stofwisseling, de spijsvertering, en verlaagt de bloedsuikerspiegel in het bloed. Het is nuttig bij de behandeling van diabetes, voor spijsverteringsaandoeningen. Zwarte komijn olie stimuleert en reguliert inwendige aandoeningen in de galblaas, en werkt ter bestrijding van wormen en parasieten uit het darmkanaal.

Het zwarte zaad, een wonderbaarlijk middel , een schat voor het lichaam om in te nemen of om op huid en haar te smeren. Een olie voor velen deugden en een onmisbare bondgenoot voor onze gezondheid.
© 2011 - 2019 Diamant4, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
De geneeskracht van zwarte komijnolieDe geneeskracht van zwarte komijnolieZwarte komijnolie was het geheim van de farao´s. Het is een geneesmiddel dat veelzijdig ingezet kan worden; het is bewez…
Natuurlijk middel tegen hoofdluis en chili talkpoederNatuurlijk middel tegen hoofdluis en chili talkpoederHoofdluis komt nog steeds overal voor. Hele oudergroepen proberen het beest terug te dringen, maar vaak zonder al te vee…
Mexicaanse quesadillasMexicaanse quesadillasQuesadillas zijn gerechten die bestaan uit tortilla’s, gevuld met kaas en andere ingrediënten. Deze quesadillas worden o…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Pixel2013, Pixabay
  • Aloesdeden.com
  • Habasawda.com

Reageer op het artikel "De zwarte komijn olie / zwart zaad, een natuurlijke remedie"

Reacties

Graza, 14-07-2019 02:05 #14
Zeer goede artikel. De olie moet je min 3 a 6 maanden gebruiken om eerste resultaten te krijgen. Mijn vraag is of je de olie met olijfolie kan mixen?

Zuhal, 27-02-2017 22:36 #13
Dag hallo mim, de olie kan je bij vele Turkse winkels verkrijgen. Mochten ze het ergens toch niet hebben dan zouden ze u vast wel kunnen vertellen waar u het wel kan krijgen.

Diny, 06-10-2016 17:37 #12
Graag zou ik vernemen, hoeveel olie je nodig hebt per dag en hoeveel je moet gebruiken bij wat voor ziekte dan ook bv bij spataderen, kanker, diabetes, allergieën, dat wordt nog nergens vermeld.

Met vriendelijke groet

Marioema, 16-12-2014 07:21 #11
Goed verhaal! Hierbij op aansluitend wil ik jullie ook graag laten weten, dat van de gemalen zaden in het midden-oosten een speciale taart gemaakt wordt. Deze wordt gekneed met geroosterde volkoren meel en gemalen amandelen en wat water, ongeveer halve centimeter dikte in middelmatig warme oven gedaan voor ca. 15 minuten en daarna overgoten met suikerwater. Deze wordt in het bijzonder gemaakt voor pas bevallen vrouwen, omdat deze 'kisHa-taart' de baarmoeder snel terug laat komen in juiste formaat, de buik en baarmoeder schoonmaakt en de melkproductie vergroot. Ook werkt deze taart goed op de hormoonhuishouding. En een goede energiebron, ook voor mannen.

Fauzia, 13-11-2013 11:51 #10
Ik wil graag weten of ik ook de zaadjes zelf kan in nemen dus niet eerst te malen, en hoeveel kan ik er per dag van in nemen. dank uw

Selma, 15-01-2013 03:05 #9
Nigela sativa is te Koop bij Dunya supermarkt, nieuwe binnenweg in Rotterdam. 10.90 voor 250 ml.

A. van den Broek, 08-11-2012 13:44 #8
Ik zou het willen gaan gebruiken, maar wil eerst weten wat het kost.
Met vriendelijke groet
A v d Broek

Gradus Kwarten, 23-08-2012 14:46 #7
In Utrecht is het te koop. Adres: Roy van hamkade. Naast de kerk, volgens mij nr. 24 is een Turks winkeltje. Veel succes.

Hazal, 09-12-2011 17:52 #6
Hallo allemaal wij verkopen het ook in onze winkel in het turks heet het corekotu yagi dat betekent komijn olie het is heel gezond product

Just Nature, 21-11-2011 08:30 #5
Mooi artikel over de talloze voordelen van zwart zaad. In Nederland, ook in de rest van Europa, is dit krachtige zaad nog vrij onbekend. Dit, terwijl het voor ontzettend veel toepassingen geschikt is. Om deze onbekendheid een beetje weg te nemen zijn wij onlangs een webshop begonnen waarbij wij hoofdzakelijk natuurlijke verzorging- en gezondheidproducten aanbieden. Zwart zaad is als belangrijkste ingrediënt in alle producten verwerkt. Wij verkopen ook koudgeperste zwart zaadolie van het bekende merk Sweet Sunnah. Sweet Sunnah is één van de werelds grootste producenten van producten op basis van zwart zaad. Verkrijgbaar in 30 en 120 ml uitvoeringen.

Arabia, 29-10-2011 11:06 #4
Zwarte zaad is te verkrijgen in islamitische winkels.denk aan winkels waar hoofddoeken en en lange gewaden worden verkocht. Het is in diverse vormen verkrijgbaar en helemaal niet zo duur. het zaad kan je in een molentje fijn malen tot poeder. die kan je dan oplossen in lauw water en opdrinken.

Js, 14-09-2011 16:10 #3
Inmiddels heb ik echte zwarte komijn gevonden bij Toko de Waart op de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam. Het zijn zaadjes van het merk TRS Asia's finest foods. Zwarte komijnolie heb ik eens op de markt gekocht bij een kraam met allemaal kruiden. Er zijn er meerdere op de markt in R'dam, maar er is er maar één met een uitgebreid assortiment oosterse kruiden, waaronder ook het nigellazaad. De zwarte komijnolie zat in een klein plastic flesje met een arabisch opschrift.

Js, 13-09-2011 02:01 #2
@ Mim; ik vroeg er van de week naar bij de Gimsel in Rotterdam. Ze zeiden dat ze het konden bestellen, maar ik weet dan niet of het de echte betreft. Ik heb vanavond pas ontdekt dat zwarte komijn en nigella sativa niet hetzelfde zijn. Die winkel die ik bedoel zit in de Groene Passage in Rotterdam. Als ik er weer ben, zal ik er nog eens naar vragen.

Mim, 04-09-2011 12:55 #1
Ik zoek dit middel tegen epilepsie voor mijn zoon, waar kan ik de 'echte' zwartekomijn olie kopen in Nederland? Ik hoop dat u mij kunt helpen hierin.

Infoteur: Diamant4
Gepubliceerd: 05-04-2011
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Reacties: 14
Medische informatie…
Schrijf mee!