InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Ex terug krijgen

Ex terug krijgen

Het is uit, maar je kunt je ex maar niet vergeten. Je komt voortdurend in moeilijke situaties. Je oude liefje heeft een ander. Of jij hebt een ander en nu wil je ex je terug, of wat te denken van sex met je ex? Hier een paar tips om je te wapenen tegen de valkuilen van de Ex.

Je ex met een ander

Heel vervelend: je loopt de hoek om. Voor je uit slentert je ex hand in hand met een nieuwe vlam. Ze lachen en hebben duidelijk een leuke tijd. Je volet jezelf zo ontzettend jaloers worden. Wat heeft die ander dat jij niet hebt? Je kunt jezelf helemaal gek maken aan het beeld van je ex met een ander. Ook als je het niet letterlijk voor je ogen ziet gebeuren, kan de gedacht eraan steeds weer in je hoofd terugkomen.

Heel vervelend. Zeker als je je dan heel er gekwetst voelt. Gelukkig is er een truc om jaloerse gedachten minder pijlijk te maken. Als je een beeld, zoals het beeld van je ex met een ander, levendig voor de geest haalt, dus in geuren en kleuren en met alle details, dan zullen bij het denk aan dat beeld, ook alle emoties die je daarbij voelt levensect in je naar boven komen. Als jij het beeld van je ex met die ander, voor je ziet als in een zwart-wit film, zul je merken dat het je al minder raakt, en de emoties minder heftig voelt. Nog doeltreffender is het om je het beeld van hen voor te stellen op een televiesie. Stel je nu voor dat je met de lichtsterkte knop van de televisie het beeld steeds lichter zet, tot het tenslotte helemaal wit is. Elke keer als je een vervelende gedachte over je ex hebt, probeer je op deze manier het beeld daarvan helemaal wit te maken in je gedachten. Je zult merken dat je wanneer je dit doet geen pijlijke emoties voelt. Met deze simpele truc zul je merken dat jaloerse gedachten snel weggeaan!

Je ex wil je terug

Soms snap je er niks meer van. Da ander heeft het uitgemaakt, maar als jij een nieuwe vriend(in) hebt denkt je ex ineens, ''Oh.... ik heb hem/haar laten gaan'', en wordt jaloers. Bedenk goed of je ex wel zo oprecht is. Gaat het echt om jou, of wil je ex nog steeds een vinger in de pap hebben in jouw leven? Wilde je ex jou ook terug toen je nog alleen was? Laat je niet zondermeer van alles wijs maken. Of het bed in praten. Of je hoofd op hol brengen. Het is toch niet voor niets uit? Je ex zal het misschien niet zo snel toegeven, maar tien tegen een dat het jaloerse gedrag voortkomt uit angst. Zolang jij nog zat te treuren, was dat voor je ex veilig. Jij gaf immers nog steeds om hem/haar. Maar op het moment dat jij verder gaat, wordt je ex geconfronteerd met eigen onzekerheden over de toekomst. Dit is waarom je ex nog probeert om contact met je te houden. Als hij nare dingen vertelt, bijvoorbeeld over zijn nieuwe liefde, dan is dat meestal niet opzettelijk gemeen bedoeld. Je ex is alleen maar bezig om zichzelf gerust te stellen dat wat hij uitspookt jou nog wat doet. Zolang hij nog invloed heeft op jou hoeft hij niet na te denken over zijn eigen angsten. Je kunt je ex maar het beste links laten liggen, want je hebt er niets aan om je door hem/haar terug te laten halen, terwijl het net beter met je gaat. Natuurlijk kan het ook zijn dat de ex oprecht spijt heeft en je terug wilt. Als jij dat ook echt wilt, kijk dan eerst of je ex echt van plan is om z'n/haar best te doen voor je.

Seks met je ex

Hoe verleidelijk het soms ook is, je kunt beter niet meer met je ex gaan. Want het kan je gevoelens heel erg in de war brengen. Omdat het zo intiem is kan het weer een heleboel oude gevoelens oproepen, want seks met je ex is nooit simpel. Vraag jezelf heel goed af waarom je seks wilt met je ex. Wil je proberen je ex op deze manier terug te krijgen? Wees dan eerlijk tegenoever je zelf, want de kans is heel groot dat je juist alleen maar erger gekwetst wordt. Als jij liefdesverdriet hebt, ga je misschien stiekem hopen dat het alleaal weer goed komt. En misschien wil jouw ex jou wel helemaal niet terug, en is die alleen maar uit op seks. In dat geval is het maar beter dat het uit is, want je bent meer waard.

Wachten tot je je beter voelt

Veel mensen met hartenleed sluiten zich thuis op. Jij ook? heb je nergens meer zin in en zwelg je in zelfmedelijden? Hoop je stiekem dat je ex doorheeft hoe moeilijk je het hebt en dat hij/zij daarom weer bij je terugkomt? Of wacht je tot je je weer beter voelt? Van thuis zitten kniezen wordt niemand vrolijk. Het allerbelangerijkste om eroverheen te komen is zelf zoveelmogelijk nieuwe leuke dingen mee te maken en daarbij nieuwe mensen te ontmoeten. Ga dus zoveel mogelijk op stap, dat werkt het allerbeste!

Alle tips op een rij:

  • Denk over je ex met zijn nieuwe vlam in zwart-wit televisiebeelden
  • Neem je ex niet serieus als hij/zij je opeens terugwil wanneer jij een ander hebt
  • Denk heel goed na over je motieven voor je met je ex het bed in duikt
  • Ga stappen en ontmoet nieuwe mensen
© 2008 - 2019 Rensisdik, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Liefde of lust?Liefde of lust?Hoe weet je of je echt verliefd bent op iemand en dat het dus niet alleen om een fysieke aantrekkingskracht, maar ook om…
Waarom gaan vrouwen vreemdWaarom gaan vrouwen vreemdWaarom gaan vrouwen vreemd? Zijn ze op zoek naar spanning en sensatie? Ontevreden met de relatie die ze al hebben of gaa…
Echte liefde isEchte liefde isWat is echte liefde? Tijdens de periode van verliefdheid is iedereen blind van de liefde. Hoe kunnen we erachter komen d…
Passie in je relatiePassie in je relatieWe hebben gemiddeld één keer in de vier dagen seks. Toch wordt er in veel slaapkamers alleen nog maar geslapen. Is het e…
Het seksdieet, voor zin in seksHet seksdieet, voor zin in seksWeinig tot geen zin om de liefde te bedrijven? De klacht is niet uniek, al lijkt het soms of bij anderen de vonken er 24…

Reageer op het artikel "Ex terug krijgen"

Reacties

Branwen, 18-04-2013 20:30 #4
Wel ineens snap ik vanwaar een crime passionel vandaan komt…

Brian, 03-09-2011 21:43 #3
Het klopt precies wat hier staat. Het doet zo'n pijn om mijn ex met een andere jongen te zien. Maar hoe het beschreven staat hoe je het best tegen deze gedachten kunt ingaan is door er zwart wit naar te kijken. Het is nou eenmaal zo, Zij heeft ook haar eigen leven natuurlijk. Ik vind wel weer een ander :) Hopelijk een meid die zich ook zo voelt, en dat wij dan onze gevoelens kunnen delen. Iedereen heel veel sterkte!

Amy, 21-08-2011 22:30 #2
Deze tips. hoe ze begonnen. het klopte helemaal. deels wist ik al wat ik moest doen alleen als ik het van andere hoor heb ik er meer vertrouwen in dat ik geen fouten maak.
ik wil graag men ex terug. alleen hij wil vrienden zijn en idd men ex praat me om door dan met hem te kussen(eerst wou ik nie natuurlijk omdat we vrienden zijn) en uiteindelijk seks te hebben.(waar ik ook op tegen was) en dan ben ik helemaal weer in de war. en dan later verontschuldigd die zich. wat kan ik het beste doen? gwn goede vrienden worden en een (vriendschappelijk) kusje en knuffel kan? of moet ik hem gwn een paar weken negeren tot hij het besluit neemt contact op te zoeken met mij? Ik denk zelf dat die het ook moeilijk heeft alleen wilt die dat niet zien en toegeven.

Huguette, 15-02-2011 15:02 #1
Hoe komt het dat mijn ex alleen de zondag nacht me smst tot woensdag nacht.Van dat ik bij iemand ben en van uw venten allemaal, dat ik niet zonder eene kan.En dat is geen waar want ik ben nog steeds alleen.Hoe komt het dat ik zo beef als hij smst en niet meer kan slapen ook?Ik ga wel zeggen mijn ex weet dat ik hem nog steeds graag zie.Maar toch wil hij mij niet meer terug?Waaom sms hij of belt hij me dan.Want hij is bang dat ik bij iemend anders zou gaan.?En heb niemand in het zicht.Ik vraag om hulp hoe het komt dat ik hem niet kan vergeten, want hij lach daarmee.En maak me uit enz.ik heb zo angsten s'nachts van hem, en hij weet dat ik pijn heb ik hem.En wil ik hem niet meer terug omdat ik weet hij laat me altijd zitten.Zou mijn ex mij nu nog graag zien of niet?En zou die terugkomen?Ik geraak die angsten niet kwijt.En verdriet.Wat moet ik doen om hem te vergeten dan?

Infoteur: Rensisdik
Laatste update: 29-10-2010
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Reacties: 4
Schrijf mee!