Continu Orgasme Syndroom, symptomen en behandeling

Continu Orgasme Syndroom, symptomen en behandeling Het Continu Orgasme Syndroom of Restless Genital Syndrome is een vreemd verschijnsel waarmee vooral vrouwen te kampen hebben. Toch zijn er ook gevallen bekend van mannen die te kampen hebben met het Continu Orgasme Syndroom. Het is een erg vervelende aandoening waarbij de persoon in kwestie vrijwel de hele dag geconfronteerd wordt met een bepaald opwindend gevoel aan het geslachtsorgaan. Dit syndroom is erg ernstig aangezien veel mensen er niet over durven te praten, contacteer zeker een dokter!

Inhoud

Wat is het Continu Orgasme Syndroom of Restless Genital Syndrome?

Het Continu Orgasme Syndroom (COS) is een verschijnsel dat zich vrijwel enkel uit bij vrouwen, de kans dat mannen hiermee te kampen krijgen is erg miniem. Het uit zich door allerhande prikkels rondom het geslachtsorgaan van de persoon in kwestie. Denk maar aan tintelingen, krampjes en overgevoeligheid in de buurt van de vagina en clitoris.

Waardoor wordt het Continu Orgasme Syndroom veroorzaakt?

Het COS kan veroorzaakt zijn om allerlei redenen. Er zijn verschillende studies gebeurd omtrent dit syndroom en allemaal hebben ze kunnen aantonen dat het COS veroorzaakt wordt voor allerhande factoren:

Hoe kan het syndroom verholpen of genezen worden?

Hoewel wetenschappers volop bezig zijn met de zoektocht naar een geneesmiddel, bestaat er vandaag de dag nog geen zeker geneesmiddel tegen COS. Bepaalde geneesmiddelen zoals clonazepam en oxazepam kunnen ervoor zorgen dat de klachten verminderen. Een medicijn om de klachten helemaal weg te werken bestaat echter niet. Het uitoefenen van een activiteit kan ervoor zorgen dat de klachten psychisch even vergeten kunnen worden.

Hoe omgaan met het syndroom?

In de eerste plaats hoeft niemand zich te schamen omdat hij of zij kampt met het het Continu Orgasme Syndroom. Belangrijk is dat er gepraat wordt met familie en vrienden zodat niemand zelf een verkeerde mening kan vormen. Aan de andere kant zijn er ook enkele dingen die vermeden moeten worden om de symptomen niet te verergeren zoals:

Kan seks een oplossing bieden voor mensen met COS?

Seksueel contact is geen middel tegen COS, integendeel. Wanneer een persoon met COS overgaat tot seksueel contact kan dat het verschijnsel zelfs verergeren. Ook bij bijvoorbeeld masturbatie zullen de verschijnselen niet afnemen maar toenemen. Enige voorzichtigheid is hier dan ook geboden.

Hoelang doen de verschijnselen zich voor?

Het Continu Orgasme Syndroom kan even snel weer weggaan als dat het gekomen is. Er kan echter geen vast tijdstip geplakt worden op de duur van het syndroom. Het is erg afhankelijk van persoon tot persoon, en dan nog weten wetenschappers niet waarom het bij de ene persoon langer duurt dan bij de andere. Het syndroom kan enkele weken aanwezig zijn, er zijn echter ook gevallen bekend van personen die maandenlang te kampen hadden met het COS.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • http://www.restlessgenitalsyndrome.com/

Reageer op het artikel "Continu Orgasme Syndroom, symptomen en behandeling"

Infoteur: Harrys
Gepubliceerd: 15-02-2013
Subrubriek: Seksualiteit
Medische informatie…
Schrijf mee!