InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Psychometrie, informatie waarnemen via foto's of voorwerpen

Psychometrie, informatie waarnemen via foto's of voorwerpen

Psychometrie, informatie waarnemen via foto's of voorwerpen Psychometrie of psychoscopie is het waarnemen van gevoelsinformatie aan de hand van een foto of een voorwerp. Deze informatie, soms gecombineerd met een advies, wordt vervolgens doorgegeven aan de cliënt. Maar hoe gaat dit nu precies in zijn werk en in welke situaties kan men hier gebruik van maken?

Wat is psychometrie?

Psychometrie of psychoscopie is de vaardigheid van het waarnemen van gevoelsinformatie aan de hand van een foto of een voorwerp. De beoefenaars noemen we psychometristen of psychoscopisten. De psychometrist bekijkt of betast bijvoorbeeld een ring, horloge of een foto en kan van daaruit de situatie van de cliënt voelen. Hij kan daarbij terugkijken maar deels ook vooruit kijken. Soms is er ook contact met een overledene mogelijk, of kan een overledene via een begeleider informatie doorgeven. Voorwerpen die gebruikt worden zijn heel divers en geven soms ook de psychometrievorm of techniek weer.

Hoe werkt het?

De psychometrist laat zich door zijn gevoel leiden en pakt een voorwerp of foto. Om dit te kunnen 'lezen', moet de psychometrist zich goed concentreren en zich van te voren op zijn werk instellen. Hij moet ontspannen zijn en er voor zorgen dat de wil er is om binnenkomende indrukken op te vangen en door te geven.

Elk voorwerp of foto is omgeven door energie, een aura. Een aura past zich aan aan de omstandigheden van een voorwerp. Bij levende voorwerpen, zoals mensen, dieren en planten, leeft het aura ook. Het aura van objecten als bijvoorbeeld ringen of foto's is door de tijd gevormd. Zo'n aura kan heel sterk zijn. De psychometrist is in staat om de indrukken die aan het voorwerp kleven op te pikken en zich daarmee te 'verbinden'. Deze verbinding wordt dan weer tot uiting gebracht in de opvang van een sterke emotie of krachtige gedachte. Daarna wordt het in een gesproken woord omgezet.

Het komt ook voor dat de psychometrist geen boodschap uit het voorwerp kan halen. Dit kan verschillende oorzaken hebben. De meest voor de hand liggende oorzaak is dat de afstemming niet zuiver of ontspannen genoeg was. Hierdoor blokkeert de psychometrist zichzelf.

Typen psychometrie

Psychometristen hebben allemaal hun eigen specialisaties. Verschillende typen van psychometrie zijn:

Foto analyse

Hierbij gaat het om foto's van overledenen, levenden, en ook van dieren.

Bloemen séance

Bloemen vallen onder de levende voorwerpen. Van belang is dat de bloemen aangeboden worden in een vaas. Zo kunnen de indrukken en emoties niet verward raken met de invloeden van de andere bloemen. Bij dit type psychometrie luistert dat erg nauw.

Foto’s en voorwerpen

Op de meeste psychometrieavonden worden foto's en voorwerpen geanalyseerd. Hiertoe behoren ook alle wasbare artikelen zoals zakdoeken, handschoenen en kleding. De wasbaren voorwerpen zijn voor de psychometrist het lastigst.

Helderziende waarnemingen

Onder deze benaming vallen diverse mogelijkheden die allemaal onder de psychometrie vallen. Bijvoorbeeld aura lezen, persoonlijke gevoels- en emotieherkenning en chakra lezen.

Wanneer ga je naar een psychometrist?

Psychometrieavonden worden de laatste jaren goed bezocht. Niet alleen omdat er op deze wijze heel mooie boodschappen doorgegeven worden, maar ook omdat veel mensen nieuwsgierig zijn naar het fenomeen paranormaal of spiritueel. Mede door programma's als Het Zesde Zintuig en Derek Ogilvie neemt deze belangstelling toe. Andere redenen kunnen zijn:
  • Advies over een relatie
  • Voedingsadvies
  • Voor een voeding advies
  • Problemen met kinderen
  • Advies over werk
  • Het verlies van een dierbare
  • Het waarnemen van vreemde dingen in huis
© 2012 - 2019 Jettix, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Aura readings en aura healingAura readings en aura healingVia populaire televisieprogramma's komen we steeds vaker in aanraking met de paranormale wereld. Paranormaal genezen wor…
Psychometrie; het zien van beelden bij objectenPsychometrie is het waarnemen van en interpreteren van beelden die men krijgt bij het bekijken en betasten van objecten…
De paranormaal beurs: een nieuwe ervaring!De paranormaal beurs: een nieuwe ervaring!In bijna elke stad van enige omvang wordt er weleens een paranormaal beurs georganiseerd. Maar wat is dit eigenlijk voor…
Wat zijn aura's en wat betekenen ze?Wat zijn aura's en wat betekenen ze?Iedereen is wel bekend met het fenomeen "aura". Het zijn energievelden in verschillende kleuren die om een persoon heen…
Paragnostische verschijnselenDe paragnostische verschijnselen vormen een afdeling binnen de parapsychologie. In dit artikel geven we een overzicht va…
Bronnen en referenties
  • www.deregressiesite.nl
  • www.anahata-assen.nl

Reageer op het artikel "Psychometrie, informatie waarnemen via foto's of voorwerpen"

Infoteur: Jettix
Laatste update: 13-07-2015
Subrubriek: Spiritueel
Schrijf mee!