InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Automatisch tekenen of schrijven

Automatisch tekenen of schrijven

Het automatisch tekenen of schrijven werd voor het eerst vermeld in 1845 toen men het uitprobeerde tijdens een hypnose. Het verspreidde zich van de VS tot in de rest van de wereld, waar het nu door vele helderzienden wordt toegepast.

In contact komen met het onderbewustzijn

Automatisch tekenen of schrijven is de meest eenvoudige manier om in contact te komen met ons onderbewustzijn en om de daarin opgeslagen informatie tot ons bewustzijn te laten doordringen. Strikt genomen heb je er niets anders voor nodig dan een pen en een blad papier. Het gaat als volgt: de helderziende zorgt ervoor dat hij helemaal alleen is in een schaars verlichte ruimte waar zo min mogelijk storende geluiden waargenomen kunnen worden. Hij gaat aan tafel zitten met een licht schrijvend potlood of een licht schrijvende pen in de hand en met een leeg blad papier voor zich. Vervolgens brengt hij zichzelf in een toestand van diepe ontspanning en geeft hij zich als het ware over aan de tekens of schrijfimpulsen die zijn hand krijgt. Als dat goed gebeurt voelt de helderziende een soort nieuwsgierigheid naar wat zijn hand zal gaan tekenen of schrijven en een soort verbazing bij het zien of lezen wat er achteraf op het papier staat. Hetgeen wat men ziet lijkt helemaal niet op de schrijfwijzen van de helderzienden. Bij het automatisch tekenen of schrijven kan je, net zoals bij het pendelen, van te voren vragen formuleren waarop je graag een antwoord zou willen krijgen. De schrijfmethode is niet zo gemakkelijk als het lijkt. Men moet namelijk niet alleen in staat zijn een diepe staat van ontspanning op te roepen waarin je bewuste denkactiviteit wordt uitgeschakeld, maar het gaat er ook om dat de beeldinformatie van het onderbewustzijn wordt omgezet in geschreven taal. Helderzienden vinden het daarom makkelijker om eerst te oefenen met automatisch tekenen voordat ze de beelden in woorden proberen om te zetten.

Dromen in wakende toestand

Hoe komt het nu eigenlijk dat mensen zonder dat ze het weten tekeningen maken of testen schrijven zonder dat ze zich ervan bewust zijn? Automatisch tekenen of schrijven wordt gedicteerd door de geest van een overledene die de levenden wil helpen met het overbrengen van boodschappen. De ontvanger, de helderziende dus, schrijver of tekent alles op een papier zodat hij later weet welke boodschappen er werden doorgegeven. Automatisch tekenen of schrijven wordt ook weel ‘dromen in wakende toestand’ genoemd.

Voorbeeld van het automatisch schrijven

Een bekend voorbeeld van het automatisch schrijven vond een paar jaar geleden plaats in Duitsland. Een vrouw die zich nogal bezighield met het automatisch schrijven zag op een dag dat ze een heel muziekstuk had geschreven. Omdat ze niks afwist van muzieknoten liet ze het geschreven stuk aan een vriend zien die het onmiddellijk herkende. Het was een bekend stuk van Beethoven. Dit geval is onderzocht door de wetenschap en men heeft geen bedrog kunnen vaststellen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.leylijnen.com

Reageer op het artikel "Automatisch tekenen of schrijven"

Infoteur: Sarahh
Gepubliceerd: 29-05-2013
Subrubriek: Spiritueel
Schrijf mee!