InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Het bezoek aan een helderziende

Het bezoek aan een helderziende

Met wie moet je een afspraak maken als je graag meer wilt weten over je toekomst? En hoe gaat dat dan precies in zijn werk?

Nerveus?

Je dient een helderziende met zorg te selecteren. Vraag eventueel raad aan vrienden of kennissen, misschien hebben zij al eerdere ervaringen opgedaan. Je hoeft ook niet nerveus te zijn voor je bezoek aan een helderziende. Films en series geven dikwijls de indruk dat waarzeggers in een donkere kamer zitten en door een kristallen bol kijken, maar niets is minder waar. Je zult in gesprek gaan met de helderziende en er zal wellicht een gezellige sfeer ontstaan. Het is ook niet zo dat de helderziende al je diepste geheimen kan ontrafelen. Hij of zij zal eerder informatie te weten komen over gedachten gevoelens, financiën... Je zal het gevoel hebben dat hij of zijn jou kent, je gaat je begrepen voelen.

Meestal ziet de helderziende beelden die voor hemzelf een persoonlijke betekenis hebben waardoor hij weet waarover die beelden gaan. Een voorbeeld hiervan is dit: een man, die toen hij nog kind was, aan het sterfbed van zijn moeder, die kanker had, stond zag een schoteltje met daarop een half opgegeten perzik. Telkens als hij nu de beelden doorkrijgt van een schoteltje met daarop een half opgegeten perzik weet hij dat degene waarvan hij de toekomst aan het voorspellen is ook zal sterven aan kanker.

Alleen op consult

Het beste is dat men alleen op consult komt bij een helderziende. Ook al vind je het eng, het is namelijk erg moeilijk voor de helderziende om zich te concentreren op één persoon als er nog een tweede aanwezig is. De waarnemingen kunnen dan door elkaar gaan lopen en de helderziende zelf weet dan niet welke beelden bij welke persoon horen.

Vragen stellen; confidentieel

Helderzienden luisteren meestal naar je problemen terwijl ze met je praten. Tijdens het gesprek voorspellen ze dan je toekomst. Meestal vinden helderzienden het moeilijk om zonder een gesprek voorspellingen te doen. Men kan tijdens het bezoek aan de helderziende dan ook alles vragen wat men wil, hetgeen er gezegd wordt blijft confidentieel. Als je wat over een vriend of familielid wil vragen kunt je best een foto, die niet bewerkt is, meenemen. Zo kan de helderziende ook veel over deze personen te weten komen. Zorg er wel voor dat je de helderziende waarschuwt als je een foto van een overleden persoon laat zien. Als je dat niet doet dan kan dat namelijk onprettige gevolgen hebben voor jezelf en de helderziende.

Betrouwbaarheid?

Maar hoe weet je nu of de voorspellingen wel degelijk gaan uitkomen? Om dit te controleren zal de helderziende eerst praten over het verleden van de persoon die op consult is. Als alles wat hij of zij zegt waar is dan zullen de voorspellingen over de toekomst ook uitkomen. Als echter niks uit het verleden klopt dan kan je beter op een andere keer terugkomen. Meestal gaat het dan beter.

Een betrouwbare helderziende zegt ook eerlijk wanneer hij of zij niet zeker is over een bepaald beeld dat hij of zij krijgt. Hij/zij zal niet rond de pot draaien en niet vaag overkomen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.parapsy.nl

Reageer op het artikel "Het bezoek aan een helderziende"

Infoteur: Sarahh
Gepubliceerd: 16-04-2013
Subrubriek: Spiritueel
Schrijf mee!