InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Meditatie voor wereldvrede

Meditatie voor wereldvrede

Meditatie voor wereldvrede Steeds meer mensen willen positieve verandering in de wereld realiseren. Misschien heb je zelf wel eens nagedacht over hoe je kunt bijdragen aan meer vrede en harmonie. Het Maharishi meditatie-onderzoek heeft uitgewezen dat wanneer meerdere mensen tegelijkertijd mediteren dit significante positieve veranderingen op aarde teweeg kan brengen. Maar wat is Maharishi meditatie? En wat betekent dit voor ons?

Wat is meditatie?

Meditatie is een techniek waarbij je je gedachten loslaat en daardoor helemaal in het moment komt. Als je dit regelmatig doet met positieve intenties open je de weg naar je hogere zelf, ook wel je ziel genoemd. Je voelt meer liefde en rust, bovendien kom je meer in lijn met je kosmische bestemming op aarde. Je weet beter wat je wilt en handelt daar ook naar. Alles gaat vloeien als een stromende rivier.

Maharishi meditatie

De Maharishi meditatie– ook wel transcendente meditatie genoemd- komt uit India en is ontwikkeld door een Yogi genaamd Maharishi Mahesh. Hij was een spiritueel leider en opende zijn eerste centrum in 1957. In de daaropvolgende jaren won de Maharishi meditatie aan populariteit. Al gauw werden ook in andere landen centra opgericht. Bij Maharishi meditatie wordt de geest stil gemaakt maar blijft deze toch wakker. Op het moment dat meerdere mensen tegelijk deze meditatie vorm beoefenen, wordt er een coherentie in het energieveld van de groep gecreëerd waarmee het collectieve bewustzijn positief wordt beïnvloed. Dit kan op nationaal, internationaal en wereldwijd niveau utopische situaties tot gevolg hebben.

Technologie voor wereldvrede

Een EEG machine kan verschillende hersengolven meten, zoals Alpha, Beta, Theta en Delta. Wanneer mensen met goede, positieve intenties mediteren, zullen ze na een tijd in een alpha bewustzijnstoestand terecht komen. Deze bewustzijnstoestand is vergelijkbaar met een intens diepe ontspanning. Uit onderzoek blijkt dat hersengolven in deze alpha bewustzijnstoestand worden gesynchroniseerd. De coherentie van deze hersengolven reist door de atmosfeer waardoor dit een gunstige invloed heeft op het hart, de gedachten en acties van andere mensen.

Het experiment

In 1993 is er in Washington DC door dokter Travis een wetenschappelijk onderzoek verricht genaamd Social Indicators Research waarbij 4000 mensen samenkwamen om in een periode van 3 weken te mediteren. De onderzoekers ontdekte al snel dat de positieve effecten toenamen naarmate meer mensen deelnamen aan het experiment. De collectieve meditatie van 4000 mensen leidde tot een afname van geweldsmisdrijven in de regio van 21%. Daarnaast had de meditatie direct positieve invloed op het weer en het aantal uren daglicht. In totaal zijn er 600 wetenschappelijke onderzoeken uitgevoerd (verspreid over 250 universiteiten in 30 landen) die uitwijzen dat meditatie direct positieve invloed heeft op de omgeving.

Wat betekent dit voor ons?

Er zijn tal van andere meditatievormen waarmee je ook in de alpha bewustzijnstoestand komt. Steeds meer mensen komen erachter wat de kracht van meditatie is, waardoor ze besluiten om elke dag minimaal een half uur te mediteren. Dit kun je zien aan spirituele centra die als paddenstoelen uit de grond schieten en volle maan meditatie die steeds drukker bezocht worden. Wil jij ook wereld vrede? Dan is het belangrijk om te beginnen om vrede in jezelf te vinden. De wereld die je waarneemt is namelijk een projectie van jouw innerlijke wereld. Meditatie is een krachtig middel om deze vrede van binnenuit te ervaren. De alpha golven zullen hierdoor de ruimte ingaan met als gevolg dat onbewust meer mensen getriggerd worden vaker te mediteren. Naarmate meer mensen dagelijks mediteren met positieve intenties zal de aarde een steeds vredigere planeet worden. Uiteindelijk zal er wereldvrede zijn.

Lees verder

© 2014 - 2019 Ascension, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Pexels, Pixabay
  • http://www.dubrovnik-peace-project.org/sci/maharishi_effect.htm
  • https://www.mum.edu/pdf_msvs/v06/orme-johnson.pdf

Reageer op het artikel "Meditatie voor wereldvrede"

Infoteur: Ascension
Laatste update: 14-09-2014
Subrubriek: Spiritueel
Schrijf mee!