InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Wat is een “aura”?

Wat is een “aura”?

In het spirituele wordt er veel over aura’s gesproken. De een vindt het abracadabra en de ander vindt het machtig interessant, maar wat is het en hoe werkt het?

Wat is een aura?

De letterlijke vertaling is “astrale stof rond het lichaam”. Iedereen heeft het en op afbeeldingen van Christus en andere heiligen worden deze aura’s vaak weergegeven door een stralenkans rond het hoofd of zacht licht op de achtergrond rond het lichaam. Het komt er op neer dat het een soort energieveld van meerdere lagen is wat het lichaam omgeeft.

Zichtbaar

De helderzienden kunnen de kleuren van de aura om iemand heen waarnemen, maar er is ook een methode ontwikkeld om aura’s te kunnen fotograferen en dus voor iedereen zichtbaar te maken. Op de beurzen over het spirituele staat altijd wel iemand die deze foto’s kan maken. Realiseer je dat deze methoden niet wetenschappelijk onderbouwd zijn.

Kleuren

Welke kleuren zijn er en wat wil het zeggen. De kleuren kunnen erg variëren en zijn afhankelijk van de stemming waarin je verkeerd (denk aan emotie, gevoel, eventuele pijn etc.).

Helrood

Energie, activiteit, moed, warmte, vitaliteit, emotionaliteit, temperament, materialisme, seksualiteit.

Donkerrood

Daadkracht, wil, bezitsdrang, dierlijk, woede, ergernis, leidersnatuur, moed, boosheid, onveilig gevoel.

Donkerbruin

Egoïsme, liefdeloosheid, aardgebonden, afhankelijkheid, ziekte, vernietiging.

Oranje

Vitaliteit, creativiteit, intelligentie, loyaliteit, opbouwend, zelfverzekerdheid, levenslust, warmte, gevoeligheid, gezondheid.

Geel

Intellect, intuïtie, geestelijke ontwikkeling, ego, sociale vaardigheden, sterke persoonlijkheid.

Donkergeel

Wantrouwen, afgunst, haat langere instincten, spanning.

Helgroen

Evenwicht, betrokkenheid, zelfbeheersing, groei, verandering, overgave, rust, liefde, geestelijke ontwikkeling.

Donkergroen

Eigendunk, verraderlijk

Helblauw

Introvert, liefdevol, rust, verdieping, afstandelijkheid, wijsheid, eenzaamheid, waarheid, toewijding, stabiliteit, intuïtie, gezag

Indigo

Mediumschap, genezer, goedheid, geslotenheid, serieus, voorzichtigheid.

Violet

Spirituele ontwikkeling, intuïtie, mystiek, magie, paranormale begaafdheid, geloof, fantasie, wijsheid

Lees verder

Gerelateerde artikelen
HelderziendheidAls je het zesde zintuig hebt ben je paranormaal begaafd. Het zesde zintuig is heel breed. Zo kan je helderziend zijn, H…
Van Gene Zijde, het paranormaleVanwaar die fascinatie voor alles wat zich afspeelt tussen hemel en aarde, gegeven het feit dat we niet eens zeker zijn…
Aura readings en aura healingAura readings en aura healingVia populaire televisieprogramma's komen we steeds vaker in aanraking met de paranormale wereld. Paranormaal genezen wor…
Het zien van aura'sHet zien van aura'sAura’s zijn energievelden van het lichaam, de geest en de ziel. Ze zijn voor iedereen verschillend en bepalen samen het…
Psychometrie, informatie waarnemen via foto's of voorwerpenPsychometrie, informatie waarnemen via foto's of voorwerpenPsychometrie of psychoscopie is het waarnemen van gevoelsinformatie aan de hand van een foto of een voorwerp. Deze infor…

Reageer op het artikel "Wat is een “aura”?"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 21-07-2008
Subrubriek: Spiritueel
Special: Alternatieve geneeskunst
Schrijf mee!