InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Zwangerschap > De jongste moeder ter wereld!

De jongste moeder ter wereld!

Je begint al aan het moederschap wanneer je zelf nog met poppen speelt, en het maakt jou de jongste moeder ter wereld. Het zou je maar overkomen. Maar het is mogelijk… Dit overkwam Lina Medina op 5 jarige leeftijd, wonende in Peru.

Zwangerschap

Lina Medina was 5 jaar, 7 maanden en 21 dagen oud toen ze beviel van haar zoon Gerardo. Haar ouders verontrustten zich wanneer haar buikje er anders uitzag dan normaal. Ze zijn met Lina naar het ziekenhuis gegaan toen het bleef groeien, en dachten dat hun dochter een nare vorm van kanker had. Integendeel! De artsen brachten (zelf ook verbaasd) het nieuws dat Lina al zeven maanden zwanger bleek te zijn. Naar aanleiding van het ongelooflijke resultaat, nam dokter Gerardo Lozada haar mee naar Lima, de hoofdstad van Peru, voor een extra onderzoek. Daar stelden ze opnieuw vast dat Lina zwanger was. Anderhalve maand later werd er via een keizersnede een jongetje ter wereld gebracht. Hij woog 2,7 kilo. Lina noemde hem Gerardo, dezelfde naam als haar dokter.

Haar zoon Gerardo

Gerardo is vervolgens opgegroeid met het idee dat Lina zijn zus was. Op 10-jarige leeftijd kwam voor hem de waarheid aan het licht. Gerardo stierf al op 40-jarige leeftijd aan een ernstige ziekte in zijn beenmerg in 1979. Er is nog geen duidelijkheid over de vraag of de ziekte van Gerardo te maken heeft gehad met de leeftijd van zijn moeder.

Hormoon afwijking

Lina Medina is geboren met een afwijkend hormoonsysteem. Al bij 8 maanden na haar geboorte begon haar menstruatie. Toen ze 4 was, waren haar borsten volgroeid en op 5 jarige leeftijd groeide haar bekken en verouderden haar botten.

Lina is later getrouwd met Raúl Jurado. Samen met hem kreeg ze in 1972 een tweede zoon.
© 2007 - 2019 Tarja, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Een gezonde levensstijl vóór de zwangerschapHet is zo dat veel moeders roken of alcohol gebruik opgeven in de eerste periode van de zwangerschap. Het duurt dus even…
Adopteren dieren ook wel eens andere dieren?Adopteren dieren ook wel eens andere dieren?Een hond die een kat zoogt, een veulen dat bij een andere dan de eigen moeder de eerste maanden doorkomt, het gebeurt oo…
ZwangerschapsdieetZwangerschapsdieetZodra een vrouw zwanger is breekt er voor haar een bijzondere periode aan. Er verandert veel in het lichaam en daardoor…
Zwangerschap en geboorte in AfghanistanZwangerschap en geboorte in AfghanistanElk land heeft zijn eigen rituelen, gebruiken en bijgeloof rond de zwangerschap en geboorte. Er worden van generatie op…
De Kangoeroe - een typisch buideldierDe Kangoeroe - een typisch buideldierDe kangoeroe's leefgebied is enkel en alleen in Australië. Dit werelddeel is groot genoeg voor de kangoeroes om zich voo…

Reageer op het artikel "De jongste moeder ter wereld!"

Reacties

Rachelle, 04-07-2013 11:03 #13
Hoi ik heb een vriendin en die heeft dezelfde afwijking als Lina, ze is dan wel GELLUKKIG niet zwanger maar als ze seks zou hebben zou ze met gemak zwanger kunnen worden. Nou heeft ze in dit geval mazzel dat ze streng moslima is, en ze voor dat ze getrouwd is nog geen seks mag hebben. Maar ik wist wel dat het kon, ze was op 2 jarige leeftijd ongesteld en 6 jarige leeftijd had ze volgroeide borsten. Als je naar haar kijkt zou je denken dat het een vrouw was, maar ze is best wel klein omdat ze zo jong ongesteld geworden is denk ik. Verders is ze nog gewoon heel jeugdig gelukkig. Op dit moment zijn we allebij 13.

Als iemand weet of Lina Medina nog leeft stuur dat dan plzz ff…

Esther, 05-12-2012 12:26 #12
Ik vraag mij eigenlijk nog het meeste af welke pedo haar zwanger heeft gemaakt?!

Lien, 12-11-2011 16:59 #11
Hallo, echt erg in een klap je jeugd kwijt, en je bent 5 je moet zelf nog opgevoed worden.
er zijn onderzoeken gedaan, wie der zwanger heeft gemaakt, en daar kwam uit dat ze verkracht was door haar vader.

Iris, 02-11-2010 16:27 #10
Maar als ze al helemaal was uitgegroeid en haar botten verouderd zijn, dan zou die vrouw toch ook eerder sterven? Ik bedoel, als ze op haar 5e al het lichaam van een volwassen heeft, dan krijgt ze ook eerder ouderdoms ziektes. Het verhaal klopt niet helemaal…

Suzej, 30-05-2010 22:27 #9
2010 jaar geleden was het heel anders dan nu.

Mensen luister er gebeuren allemall rare dingen maar voor andere is dit normaal
waar gaat dit heen over 10 jaar?

Vreemde, 03-02-2010 12:04 #8
Pfff… jeetje mina! ik snap niet hoe een man binnen een vagina van een meisje van 5 jaar is gekomen? dus we hebben t over een verkrachting wat plaats heeft gevonden. naja, erkomen allemaal vragen door me heen. waarom heeft ze nooit gezegd wie de vader was? leeft lina nog?

pff t zou wel een traumatische jeugd geweest zijn voor haar :(

Ibi, 19-01-2010 22:32 #7
@ Michaël ik wel! uit de tekst maar ik op dat die Raúl Jurado ook de vader is van het eerste kind maar of dat juist is weet ik niet. Dat het kan om zwanger te worden op zo'n jonge leeftijd hoeft het nog niet meteen te gebeuren!

Ferdy, 07-12-2008 01:58 #6
Het is gewoonweg bizar als ze seks met haar vader heeft gehad dat past tog nooit in elkaar:P
na 8 maanden al ongesteld en dan ook nog liegen tegen de zoon dat het zijn zus is
dat zal wel een harde klap voor hem zijn geweest

Lianne, 02-12-2008 22:34 #5
Erg! dan zeggen ze dat als je 14 bent dat je een jonge moeder bent…
maarja het zet je idd aan het denken hoe ze zwanger is geraakt.

Lisa Okoh, 22-08-2008 16:59 #4
Ik snap dat niet hoe ze dat gedaan heeft? :-( nu al een kind amai ik wil weten hoe

Michaël, 27-03-2008 19:27 #3
Om zwanger te worden heb je nog altijd een bevruchting nodig. Die bevruchting gebeurt met een eicel en een zaadcel. Van waar komt die zaadcel dan? Niemand lijkt zich daar zorgen maken over het feit dat ze op die leeftijd al seks moet gehad hebben!

Romylisa (infoteur), 21-01-2008 10:34 #2
Bizar zeg! Wist niet dat zoiets bestond, het zou je maar gebeuren…

Elmas (infoteur), 01-10-2007 18:11 #1
Jeetje! Ik wist niet dat dat kon op zo'n jonge leeftijd…

Infoteur: Tarja
Laatste update: 09-08-2007
Subrubriek: Zwangerschap
Reacties: 13
Medische informatie…
Schrijf mee!