InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Collageenbank of collageenbox - Ervaringen en resultaten

Collageenbank of collageenbox - Ervaringen en resultaten

De laatste rage op het gebied van schoonheid en anti-aging is de collageenbank. Het lijkt op een zonnebank - het is immers een bank waaronder je kan gaan liggen en die je huid met licht bestraalt. Bruinen doe je er echter niet mee en schadelijk voor de huid is het al evenmin. De roze lichtstralen van de collageenbank stimuleren daarentegen de collageenproductie van de huid zodat je gezicht en lichaam steviger en voller worden en verdere veroudering wordt voorkomen. Wij probeerden de collageenbox verschillende maanden lang uit. Dit zijn onze ervaringen en resultaten.

Hoe werkt de collageenbank/collageenbox?

Tot de leeftijd van 25 jaar maakt ons lichaam genoeg collageen aan om onze huid jong en elastisch te houden. Na deze leeftijd vermindert echter de productie en wordt de huid dof, slap en rimpelig. Door gebruik van de collageenbank of collageenbox wordt de aanmaak van collageen opnieuw gestimuleerd.

Volgens een Zwitsers onderzoek zouden 70% van de gebruikers na slechts tien behandelingen (na twee tot drie weken) al een duidelijke verbeteringen vaststellen op het vlak van kleine rimpeltjes. Na twintig behandelingen met de collageenbank of collageenbox werd dit percentage al 90% en na dertig behandelingen waren voor 100% van de gebruikers duidelijke resultaten merkbaar. 80% van de gebruikers zag na dertig behandelingen ook verschil wat betreft de diepe rimpels.

Gebruiksaanwijzing

De collageenbank of collageenbox is op dezelfde manier te gebruiken als een zonnebank. Gewoon de timer instellen en vervolgens onder de collageenlampen gaan liggen.

De eerste twee weken moet je vier behandelingen van elk 15 minuten per week volgen. Vervolgens vijf weken lang vier behandelingen van 20 minuten. Daarna heb je het maximum aantal behandelingen met de collageenbank of collageenbox bereikt en volstaat één wekelijkse behandeling van 20 minuten. Eventueel mag je een beetje van dit programma afwijken, maar probeer niet meer dan het aangegeven aantal behandelingen te volgen.

Ervaringen met de collageenbank/collageenbox

Wij doorliepen een volledige kuur met de collageenlampen, dus dertig behandelingen volgens het bovenstaande programma. Hiervoor gebruikten we de kleinere versie, de collageenbox, waarmee enkel het gezicht kan worden behandeld en dus niet de rest van het lichaam. Deze versie voor het gezicht is compacter dan de collageenbank en bevat minder collageenlampen waardoor het een stuk goedkoper is dan de collageenbank die voor het hele lichaam bestemd is. De collageenlampen voor het gezicht hebben echter één groot nadeel: ze zijn niet praktisch. Het gezicht moet zich immers op slechts enkele centimeters van de collageenbox bevinden en het is niet zo evident om de collageenlampen op de juiste hoogte te installeren en ook comfortabel zitten. Probeer maar eens twintig minuten in een lastige positie te blijven zitten en dit verschillende keren per week. Mogelijk kan dit potentiële gebruikers afschrikken waardoor de kans groot is dat de behandeling vroegtijdig wordt gestopt of slecht wordt opgevolgd.

Resultaten van de collageenbank/collageenbox

Zoals bij vele andere schoonheidsbehandelingen, komen ook de resultaten van de collageenbox niet overeen met wat er op de reclame en handleiding beschreven staat. Mogelijk wordt de collageenproductie van de huid een beetje gestimuleerd, maar de resultaten zijn niet van die mate dat de effecten werkelijk zichtbaar zijn. Daartegenover staat dat gelijkaardige, maar duurdere behandelingen in een schoonheidsinstituut (zoals Elos Skin Therapy) evenmin bevredigende resultaten teweegbrengt. Conclusie: mits constant gebruik van de collageenbank of collageenbox op lange termijn kan verdere veroudering en verzakking van de huid een beetje worden vertraagd. Wil je de collageenbank of collageenbox echter gebruiken om je huid te transformeren en zichtbaar te verjongen, dan kan je beter op zoek gaan naar een ander anti-aging product.
Gerelateerde artikelen
Collalift Drinkbaar collageen - Ervaringen en resultatenCollalift Drinkbaar collageen - Ervaringen en resultatenCollalift Drinkbaar collageen is een voedingssupplement in de vorm van zakjes (sachets) dat als doel heeft de collageenp…
Rimpels vervagen met collageen marshmallowsCollageen Marshmallows zijn snoepjes. Het zijn echter geen gewone snoepjes, want deze marshmallows beloven onze rimpels…
Meso-fill - Ervaringen en resultatenMeso-fill is een combinatie van hyaluronzuur, aminozuren, mineralen, oligo-elementen en vitaminen die onder de rimpels w…
Lift Massage Endermologie - Ervaringen en resultatenLift Massage Endermologie - Ervaringen en resultatenLift Massage Endermologie is een 100% natuurlijke anti-aging methode die de huid van meer zuurstof voorziet en de produc…
Elos Skin Tightening - Ervaringen en resultatenElos Skin Tightening - Ervaringen en resultatenHuidverslapping uit zich met de jaren wanneer het onderhuids bindweefsel zijn elasticiteit verliest. Crèmes zijn vaak on…

Reageer op het artikel "Collageenbank of collageenbox - Ervaringen en resultaten"

Reacties

Agnes, 25-03-2013 14:16 #2
Mijn interesse gaat naar collageen lampen. Welke zijn het beste en waar moet ik op letten? Alvast bedankt voor uw informatie

Mar Bog, 10-09-2012 22:53 #1
Gebruik de collageenbank een jaar. Zie vrij weinig resultaat.

Infoteur: Avalon
Subrubriek: Beauty
Reacties: 2
Schrijf mee!