InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Rimpels vervagen met collageen marshmallows

Rimpels vervagen met collageen marshmallows

Collageen Marshmallows zijn snoepjes. Het zijn echter geen gewone snoepjes, want deze marshmallows beloven onze rimpels te vervagen en onze huid steviger te maken. Snoepen om mooier te worden, dus.

Wat zijn collageen marshmallows?

Collageen Marshmallows zijn een soort snoepje dat 3000 mg aan collageenpeptiden per zakje bevat. Daardoor zouden ze de huid steviger maken, rimpels doen vervagen en ons een jonger uiterlijk geven. Ze behoren tot de categorie van zogenaamd ‘beauty food’: voedsel dat met bepaalde stoffen wordt verrijkt met de bedoeling ons mooier te maken. Het is de bedoeling dat men deze snoepjes elke dag eet om goede resultaten te kunnen boeken. “In het algemeen kan na twee weken inname van collageen resultaten geboekt worden,” aldus de informatiebrochure van de Collageen Marshmallows.

De Collageen Marshmallows zijn licht en zacht en hebben een frisse pink grapefruit smaak. De marshmallows zijn verpakt in zakjes van 50 gram en de verpakking is hersluitbaar zodat de inhoud langer vers blijft.

Collageen Marshmallows bevatten gelatine en zijn dus niet geschikt voor vegetariërs.

Waarom collageen?

Collageen staat bekend als het schoonheidseiwit. Een gebrek aan collageen uit zich in een verslapte huid, rimpels, ingevallen wangen, dunne lippen, droge huid, cellulite en dof haar.

Het probleem is dat de collageenproductie vanaf de leeftijd van 25 jaar elk jaar met 1,5% afneemt. Hierdoor kan de huid zich minder goed vernieuwen waardoor de weefsels die de huid bij elkaar houden verzwakken, de collageenvezels verharden en de huid haar vochtige structuur verliest.

Om de collageenproductie opnieuw te stimuleren en de collageentekorten aan te vullen is het mogelijk extra collageen in de vorm van voedingssupplementen in te nemen. Ook Vitamine C en OPC helpen bij het vermeerderen van collageen in het lichaam. Collageen kan ook in de huid worden ingespoten, maar dit heeft slechts een zeer plaatselijk effect. Ook crèmes kunnen in beperkte mate soelaas bieden.

Welke resultaten kunt u van Collageen Marshmallows verwachten?

Collageen Marshmallows bevatten een grote hoeveelheid collageen (3000 mg collageen peptiden per zakje) en het is een niet omstreden feit dat de orale inname van collageen effectief helpt bij het voller en steviger maken van de huid en het vervagen van rimpels. Bijna de helft van de Collageen Marshmallows bestaat echter uit suiker en laat dit nu net de vijand nummer 1 van de collageenvezels zijn. Suiker (en dus ook glucosesiroop en maïzena) staan er immers om bekend de collageenvezels te vernietigen en de veroudering van de huid te versnellen. Ook gelatine en kunstmatige smaakstoffen – eveneens in overvloed aanwezig in de Collageen Marshmallows – doen meer slecht dan goed voor de huid. Terwijl de collageen in het product de rimpels doet vervagen, doet de suiker in de Collageen Marshmallows net het omgekeerde: ze versnellen het verouderingsproces en veroorzaken rimpels in plaats van ze te verminderen.

Ingrediënten

De volgende ingrediënten zijn in de Collageen Marshmallows terug te vinden (in orde van belangrijkheid te beginnen met het meest voorkomende ingrediënt): glucosesiroop, suiker, gelatine, maïzena, collageen peptiden, soja-eiwit, kunstmatige smaakstoffen, kleur: bietenrood.

  • Energie: 696 kJ / 164 kcal per 50 gram
  • Eiwit: 3,1 gram per 50 gram
  • Koolhydraten: 37,8 gram per 50 gram
  • waarvan suikers: 20 gram per 50 gram
  • Vet: 0 gram
Gerelateerde artikelen
Collageenproductie in de huid stimuleren90% van alle rimpels worden veroorzaakt door vroegtijdige huidveroudering en slechts 10% van de rimpels door daadwerkeli…
Collalift Drinkbaar collageen - Ervaringen en resultatenCollalift Drinkbaar collageen - Ervaringen en resultatenCollalift Drinkbaar collageen is een voedingssupplement in de vorm van zakjes (sachets) dat als doel heeft de collageenp…
Collageen lichttherapie voor een jonge en stralende huidCollageen lichttherapie zorgt voor een huidverjonging, doet rimpels verminderen en voorkomen, lichte lijntjes verdwijnen…
Marshmallows, geliefd bij jong en oudMarshmallows, geliefd bij jong en oudMarshmallows zijn een geliefde zoete lekkernij bij jong en oud. Leuk om aan een stokje te roosteren boven open vuur, wac…
Dag- en nachtcrème voor de rijpere huidDag- en nachtcrème voor de rijpere huidOnze huid heeft - net als andere lichaamsdelen - een andere verzorging nodig wanneer men ouder wordt. De huid vraagt om…

Reageer op het artikel "Rimpels vervagen met collageen marshmallows"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 26-09-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!