InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Dr. Oz, lifestyle & dieet

Dr. Oz, lifestyle & dieet

Dr. Oz, lifestyle & dieet Vergeet het tellen van calorieen en de cijfers op je weegschaal. Amerika's dokter Oz kent de waarheid over voedsel en de geheimen van dieet, lichaamsgewicht en vetverbranding. Als geniale gast in Oprah Winfrey's talkshow houdt hij het publiek en de kijkers in zijn greep met schokkende en fascinerende ontboezemingen over het menselijk lichaam. Dr.Oz' doeltreffende manier om af te vallen is makkelijk vol te houden en kinderlijk eenvoudig. Hier de onthulling van een gezonde leefwijze als dieet.

Wie is Dr.Oz?

Dr. Mehmet Oz (45) is de bekende Turks-Amerikaanse hartchirurg die een graag geziene gast is in de show van Oprah Winfrey, gastheer op haar radiostation en schrijver voor populaire tijdschriften als Newsweek en Time en schrijver van een groot aantal publicaties, boekhoofdstukken en zelfs bestsellers. Verscheidene keren is Dr.Oz verkozen tot beste cardioloog en beste arts van het jaar. Als professor hartchirurgie aan de Columbia University voert hij jaarlijks honderden operaties uit, heeft vele patenten op zijn naam staan, en is universiteit-directeur van onder andere het Heart Institute in New York. Hier in Nederland kennen we hem van zijn opvallende optredens bij Oprah, waarbij hij de kijkers de werking van het lichaam in alle facetten duidelijk maakt en aantoont met behulp van diverse video's en hulpmiddelen.

Buikomvang zegt alles

Dr. Oz heeft samen met Dr. Roizen een dieetplan ontwikkeld dat volgens hun zeggen werkelijk werkt. Beide artsen hebben al miljoenen mensen geholpen langer te leven, er jonger uit te zien en slimmere patienten te worden. Dr. Oz openbaart in zijn boek 'YOU on a diet' waar het om gaat bij het afvallen. Sleutelfactoren hierbij zijn het minderen met slechts 100 calorieen per dag en niet op de weegschaal te kijken, maar naar de buikomvang. 'Op een weegschaal gaan staan is het eerste wat mensen doen om het succes van hun dieet af te lezen', zegt Dr. Oz. 'Maar het is misleidend op vele manieren'. Spierweefsel weegt meer dan vet. Als je vet in spierweefsel omzet zul je meer wegen hoewel je gezonder bent. Voorts vertelt gewicht niet waar het vet zit. Vet rond je heupen en benen is relatief onschadelijk, maar vet rond je middel kan tot serieuze medische problemen leiden en is de oorzaak dat iemand 'te dik' is.

Dr. Oz introduceert een lichaamsdeel waar veel mensen nog nooit van hebben gehoord: Het omentum. Dit is de vetlaag direct onder je huid in de spierlaag van je buik. Overtollig vet slaat het lichaam hier op, met als gevolg de bekende bierbuik als de vetlaag tegen de maag aandrukt en de buik onder spanning lijkt te staan. Een handigheidje: Je taille mag niet dikker zijn dan de helft van je lichaamslengte. Een richtlijn is voorts max. 90 cm omvang voor mannen en 83 cm voor vrouwen. Trek je buik in zo hard als je kunt en je zult zien dat het omentum niet in te trekken is.

Eet iets minder, niet veel minder!

Na een studie kwamen de artsen tot de conclusie dat mensen die een dieet volgen waarbij ze 400 calorieen per dag minder tot zich namen uiteindelijk eindigden met het jojo-effect en zelfs tot slot dikker waren dan eerst. Vasten is niet goed, zegt Dr. Oz, omdat het je metabolisme in de war schopt, dus als je zwicht voor de verleiding en dan toch een reep neemt, worden al deze calorieen omgezet in vet. Door slechts 100 calorieen per dag minder te eten volg je een strategie die de meeste mensen levenslang kunnen volhouden.

Eet regelmatig

Sla nooit het ontbijt over. Het is vastgesteld dat mensen die hun ontbijt laten zitten dikker zijn dan diegenen die wel eten. Reden is de toenemende honger in de loop van de ochtend, waarna de kans groot is dat je je stort op ongezond voedsel. Neem elke dag hetzelfde ontbijt en dezelfde lunch, en varieer pas bij het avondeten. Begin de dag met volkorenbrood of andere hele granen produkten eventueel aangevuld met yoghurt of melk en wat fruit, zodat de maag geruime tijd 'vol' zit. Zorg ervoor dat je honger zo veel mogelijk vermijdt. Eet dus op gezette tijden, drie maal daags of nog vaker, om dusdanig voldoende voedsel in je maag te hebben dat je geen vreetbui kan krijgen. Een andere richtlijn is om alleen te eten als je honger voelt. Zorg er wel voor dat deze honger er rond normale etenstijden is, en niet volgens een geheel ander patroon.

Geen bewerkt voedsel

Hoe ga je in de supermarkt te werk? In de eerste plaats dien je verpakte levensmiddelen te vermijden omdat deze vaak schadelijke, kunstmatige ingredienten bevatten om het voedsel jarenlang op de plank te kunnen bewaren. Vermijd vervolgens alle bewerkte, geraffineerde voedingsprodukten, denk aan gehydrogeneerde olie (transvetten), suiker, hoge fructosestroop en tarwebloem, feitelijk alles dat gemaakt is van witte bloem. Gefrituurd voedsel heeft giftige eigenschappen, evenals voedsel bewerkt met gehydrogeneerde olie, neem deze ook niet. Suiker dien je niet te vermijden vanwege de calorieen maar omdat het te grote uitschieters in de bloedsuikerspiegel veroorzaakt waardoor je bij een verlaging van deze spiegel juist honger hebt en de neiging hebt om voedsel met teveel calorieen te nemen. Zorg ervoor dat je niet meer dan vier gram verzadigd vet en vier gram suiker per keer tot je neemt. Het laatste betekent dat je frisdrank met suiker best kan laten staan. Goed zijn bessen en sojabonen. Neem ook proteine, en vers fruit en groenten.

Volkoren en hele granen

Koop enkel granenprodukten met veel vezels, zoals brood van volkorenmeel of roggemeel. Vezels bevatten weinig calorieen en vertragen de spijsvertering dusdanig dat je langer 'vol' blijft. Dr. Oz zegt dat de positieve effecten van voldoende vezels vrijwel direct gebeuren. Tevens helpt het darmkanker te voorkomen. ''De vezels kunnen helpen om toxines sneller door je systeem te laten afvoeren. En dat niet alleen. Gal, wanneer het wordt opgenomen door de darm, verandert in cholesterol. Dus als je veel vezels in je dieet stopt, wordt de gal uit je weggezogen zodat je cholesterolpeil automatisch zakt. Het ontdoet zich ook van suiker, wat diabetici helpt. En het werkt als een trein als je gewicht wil verliezen omdat het je automatisch een vol gevoel geeft.'

Handvol noten

Mensen hebben altijd behoefte aan tussendoortjes. Vooral de 'trek-in-iets-lekkers' vlaag aan het eind van de middag is bekend. Voor die momenten kun je het best je toevlucht nemen tot gezonde snacks, te weten een appel, wortels, glas groentesap of een handvol noten. Verstandig is om een half uur voor je avondeten een voorraadje van dit 'noodvoedsel' te nemen, liefst de noten, zodat je bij de maaltijd veel minder neemt. Goede noten zijn amandelen, walnoten, pistachenoten en hazelnoten. Een andere tip is om twee glazen water te nemen voordat je gaat eten. Je honger zal verminderen. Om je honger verder te reduceren is het slim om kaneel of rode peper aan je avondeten toe te voegen. Schep je bord niet vol en verspreid je eten over het bord want hierdoor eet je dertig procent minder. Kies ook kleinere borden uit. Luister naar je lichaam en stop met eten zodra je genoeg hebt en eet niet meer omdat het bord nu eenmaal leeg moet.

Meer geschikte voedingsmiddelen

Olijfolie
Er zijn vele goede olieen volgens Dr. Oz, zoals olijfolie, sesamolie, lijnzaadolie en druivenpitolie. Om de voordelen van de olie goed te benutten dien je de olie goed te gebruiken. Houdt het in een donkere fles in je koelkast en oververhit de olie niet als het eenmaal in de pan ligt. Leg het voedsel tezamen met de olie in de pan zonder de olie eerst te verhitten. Oververhitting van olie beschadigt de kwaliteit.

Knoflook
Dr. Oz zegt dat knoflook uitstekend is. "Het helpt de bacterieen in je darmen en ontspant de bloedvaten. Ook is het goed om kanker te voorkomen." Een goed idee is om olijfolie met knoflook als dressing te gebruiken.

Tomaten
Dr. Oz raadt aan om tien lepels tomatensaus per week te eten. 'In tomaten zit een scheikundige stof dat lycopene heet', zegt Oz. 'Deze stof is fantastisch, het is een anti-oxidant'. Het is beter om tomatensaus of puree te nemen dan rauwe tomaten tenzij je wat vet toevoegt aan de rauwe tomaat, zoals wat noten of een dressing op basis van olijfolie. 'Dan is het perfect', aldus dr. Oz, omdat het dan beter in het lichaam wordt opgenomen.

Spinazie
Spinazie zit vol met voedingsstoffen. Oz: 'Dit is het allerbeste voor je ogen, beter dan wortels. Het bevat foliumzuur en carotenoiden en voorkomt degeneratie van het netvlies'.

Lichaamsoefeningen

Je hebt geen gymmatten, elastische banden en apparaten nodig om fit te blijven, zegt Dr. Oz. Slechts vier oefeningen hoef je te kennen.
  • In de eerste plaats is dat elke dag tenminste 30 minuten lopen want lopen is de basis van alle andere oefeningen. Rennen en joggen is niet nodig. Ga naar buiten ongeacht het weertype, en verzin geen excuses. Streef ernaar 10.000 stappen per dag te zetten. Je kunt dit aanvullen door tv kijken vanaf nu anders te doen, namelijk met een hometrainer voor de buis, waarbij je jezelf verplicht enkel te kijken als je fietst.
  • Het tweede wat je moet doen is spierweefsel opbouwen door gewichten te heffen gedurende een half uurtje per week, dit hoeven geen speciale gewichthef-attributen te zijn. Zware tassen, je peuter, of twee pakken melk zijn ook al gewicht. Het gaat erom dat je iets opheft, ongeacht wat. Om het niet te vergeten kun je ook dumbbells naast je bed leggen en telkens als je bent opgestaan en voor het slapen gaan, ga je er even mee aan de slag.
  • Het derde is jezelf ongeveer een uur per week laten zweten. Dit mag worden opgedeeld in drie maal twintig minuten. Het gaat erom dat je iets doet waarvan je sneller gaat ademen en 'buiten adem' raakt. Hiermee train je je hart.
  • De vierde belangrijke stap is dat je wat stretch-oefeningen doet die geen zeer doen. Deze oefeningen kunnen heel simpel de gymoefeningen zijn die je nog kent van school, of yoga.

Neem vervolgens:
  • Vitamine C met bioflavonoiden (1000 mg per dag) is een krachtige antioxidant en ontstekingsremmer dat in het bloed en lymfe-systeem circuleert. Het geeft het immuunsysteem een boost en helpt genezing. Vit. C zit in citrusfruit.
  • Eet drie maal in de week vis. Lust je dit niet, neem dan: Omega 3 Essentiele vetzuren (3 gram per dag, elke gram 180mg EPA/120 mg DHA bevattend). Deze essentiele vetzuren beschermen tegen verharding van de bloedvaten door de vorming van goede prostaglandines te bevorderen, het bloed te verdunnen en de plakkerigheid van bloedcellen te reduceren. Omega zit in zalm, heilbot, lijnzaad en walnoten.
  • B Complex vitamines zijn essentieel voor de omzetting van glucose in energie. Deze vitaminen zitten in zilvervliesrijst, gedroogde bonen en orgaanvlees.
  • Vitamine D, 400 internationale eenheden.
  • Groene thee is een goede antioxidant omdat deze eveneens meehelpt de negative invloed van schadelijke vrije radicalen in ons lichaam te verminderen.

Eventueel:
  • Om hart- en vaatziekten te voorkomen is het nuttig om dagelijks twee kinderaspirines te nemen. Deze verdunnen het bloed wat het dichtslibben van aderen tegengaat. Raadpleeg eerst je arts.
  • De volgende supplementen hebben bewezen effect te hebben op het gebied van 'taille-management'. Dit zijn: 5HTP, L-Carnitine, Grapefruitolie, Jojoba bonen, Co-Enzym Q10.

Calcium

Uit onderzoek is gebleken dat een dieet waarin veel calcium zit je vetverbranding verdubbelt. Tenminste 1 gram per dag is noodzakelijk. 'Wat er gebeurt is dat de calcium vermengt met het vet en een soort zeep vormt dat de darmen versneld passeert.', aldus Dr.Oz. De meeste mensen krijgen te weinig calcium binnen en vooral vrouwen dienen om osteporose (botontkalking) tegen te gaan, voldoende calcium te nemen. Calcium zit in zuivelprodukten, vijgen, pruimen en groene groenten, maar velen krijgen enkel genoeg als ze supplementen nemen. De aanbeveling is 1200 milligram calcium per dag en tussen de 600 en 800 mg magnesium erbij om constipatie te voorkomen.

Slaap voldoende

Zorg voor minstens zeven tot acht uur slaap per nacht. Gebrek aan slaap bevordert overmatig eten omdat je zult zoeken naar een boost om de chemische stoffen in je brein op te peppen. Je hersenen hebben slaap nodig om deze chemische stoffen te regeneren en voedsel met suiker helpt om de verminderde toevoer van chemische stoffen die je hebt te herstellen, om het gebrek aan slaap weer goed te maken. Voldoende slaap zorgt er dus voor dat je minder de neiging hebt om te grijpen naar ongezond voedsel.

Moeilijke momenten

Soms is honger enkel een verlangen om iets te proeven, zegt Oz. In dat geval zal een dropje of een pepermunt je verlangen stillen. 'Met een pepermuntsmaak op je tong zullen de smaakpapillen verdoofd zijn waardoor je dat stuk kaas of die plak cake niet meer wilt'. Sommigen eten om een onrustig gevoel weg te werken, om zich te troosten of omdat ze zich vervelen. Leer de verschillende soorten honger te onderscheiden en handel ernaar. Zo is honger soms te stillen door druk bezig te zijn met iets.

Werkt het Dr. Oz dieet?

Dr. Oz' medische expertise komt in het hele dieetplan tot uitdrukking. Het is sterk gebaseerd op de fysiologische werking van het lichaam, in het bijzonder hoe hersenen, hormonen, stress, spieren en de buik vet gebruiken, opslaan en verbranden. Met deze kennis begrijp je beter waarom je in gewicht aankomt of je huidige gewicht bewaart. Het dieet is niet te streng, hetgeen een welkome bijkomstigheid is. Dr.Oz' richtlijnen zijn gezonde gewoonten die je op de lange termijn beter doet voelen. Gewichtsverlies zal waarschijnlijk eveneens optreden op de lange termijn. Wat er nodig is is geduld om het programma te volgen en niet terug te vallen naar fastfood, trommels vol koek, bakken chips en glazen cola.
© 2008 - 2014 Astrid-d-g, gepubliceerd in Dieet (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
Bewust leven Start Be, Dieet 2link Be, Voeding 2link Be, Afslanken 2link Be en B9 Voeding/Dieet.
Gerelateerde artikelen
Afvallen met bierdieetAfvallen met bierdieetJe kent het wel na de feestdagen kijk je eens in de spiegel en je denkt er zijn weer een paar kilo'tjes bij. Tegelijkert…
Afvallen rond je buikAfvallen rond je buik lijkt erg moeilijk maar dat is het niet. Veel mensen proberen alleen af te vallen rond hun buik do…
Het nut of de onzin van buikspieroefeningenHet nut of de onzin van buikspieroefeningenBen jij die buik ook zo zat en wil je strakke buikspieren? Allerlei apparaten, programma's en diëten beloven je een stra…

Reageer op het artikel "Dr. Oz, lifestyle & dieet"

Reacties

Vdl, 05-05-2014 12:41 #41
Zijn er ook DVD's van de show?

G. Rikhof, 02-04-2014 00:51 #40
Ik heb nu lipo-13 en carbuloss masrbik, gebruik 50 mg losartankalium. Mag ik die lipo dan wel gebruiken?

Bandolera, 31-01-2014 16:21 #39
Henkvanlieshout,
Ik heb dit ook al jaren. Tijdens een koolhydraatarm dieet (weinig brood dus) realiseerde ik mij ineens na een aantal weken geen last meer te hebben gehad. Het zit m bij mij dus in niet te veel producten met gluten eten. Kan best twee plakken brood eten, maar geen vijf en ook nog pasta ofzo. Verder kan ik koffie wél verdragen, maar als ik Nespresso cup-koffie heb gehad, heb wordt ik s nachts wakker met die doffe pijn. Kan bij iedereen anders zijn maar ik zou opletten wanneer de klachten zich manifesteren na welk eten. En wanneer niet.

Jan Wagemakers, 13-01-2014 20:35 #38
Kijk ook regelmatig naar DR.OZ waar kan ik het nl. boek kopen?

Henkvanlieshout, 13-01-2014 17:57 #37
Weten jullie een oplossing of raad, met een scheurtje (ook BREUKJE genoemd) in het middenrif, dan komt het zoutzuur omhoog! verschrikkelijk lastig. wat is er aan te doen? al vast bedankt voor eventuele opties hiervoor AUB
groetjes Henk sr.

L. Veens, 15-10-2013 20:20 #36
U heeft het altijd over afvallen, maar heeft u ook een dieet om aan te komen?

Linda, 11-07-2013 16:06 #35
Welke voeding en oefeningen zijn goed voor buik- en heupvet?

Anne, 29-05-2013 11:25 #34
Helpt het bessen dieet?

Heleen Elzer, 11-04-2013 07:46 #33
Ik volg elke dag Dr.Oz op tv. of neem het op. Ben altijd al van de gezonde leefstijl geweest,
en toch van af 55 jaar buikvet, en klachten o.a hartritme stoornis en artrose. Ben niet echt te
zwaar 73 kg. en nu bezig de richtlijnen van Dr. Oz te volgen. Ben nu 58 en weeg al minder.
Zou ook heel graag een boek van hem in het Nederlands willen.

Lydia Stoffers, 27-02-2013 16:19 #32
Ik had de moet alweer verloren maar ik zag het programma van dr oz en ik wist niet dat dit op tv was, weer wat bijgeleerd nu ga ik blijven kijken en opnieuw weer trouw naar mijn diëtiste, eens moet het toch lukken.
Lydia

Monique van Loon, 14-02-2013 21:02 #31
Ik ben in 9 weken 35 kilo afgevallen door niet te eten.ik weet niet goed maar elk jaar komt het terug.problemen uit verleden denk ik niet goed verwerken? en eten heb ik controle over? dus elk jaar val ik zon 2 x per jaar terug daar na eet ik en het komt er weer uit en zo gaat het maar door ik ben nu 50 en ben zo al 15 jaar bezig heb elke malen hulp gezocht ook eetstoornissen maar tergeefs ze kunnen niet helpen, tot mijn verbazing ik wil hulp wil er van af maar? vandaag bij huisarts geweest en zegt na mijn brief schrijven na haar en duidelijk alles uitgelegt te hebben alle hulp bied samen met mijn coach gaan ze er alles aan doen om mijn te helpen ik wil er van af wil niet meer elk jaar knokken en vechten ik wil niet meer eten niet eten braken enz ik ben op, ik wil hulp maar ie het somber in al paar keer me neus gestoten is er wel hulp de laatste in stantie zij n je bent niet verslaaft? moet dat dan ik hoef me neus niet vol te stoppen het probleem waar ik mee kamp is al erg genoeg.ik weet niet meer wat te doen ik heb gezegd ik wacht nu nog af wat mijn huisarts kan doen en dan stop ik met hulp zoeken huisarts zij ook je heb gedaan wat je kon wij of ik ga nu kijken wat we kunnen doen ik ben aan het uit drogen kan geen eten meer binnen houden mijn lichaam pikt het niet meer elk jaar weer terug vallen in eetprobleem. ik weet het niet meer mijn kids en mijn dieren zijn mijn hou vast ik keek na dokter OZ deze week en zag een vrouw met eet problemen ik zag mezelf daar staan prescies hetzelfde echt en ik schrok, ik hou van me kids die hebben mijn n og nodig maar dit kan niet lang meer duren hoe lang moet ik wachten op hulp en waarom is er geen hulp er zijn wel klinieken maar hulp? ik heb al zoveel mee gemaakt op genomen en zitten en niemand hielp mijn en na weken niks doen er werd niet over gepraat je werd niet gehoord je werd niet gezegd je moet dit of zo doen of ik kan helpen niks ik zat daar maar? ik wil dat niet meer ik wil hulp en? ik weet het echt niet meer verslaafde en drank verslaafde enz krijgen gelijk hulp en waarom niet iemand die graag hulp wilt voor eet probleem ik gun iedereen die hulp nodig heeft hulp. maar ook ik wil heel graag hulp ik heb kinderen en die willen een gezonde moeder.en niet een moeder die strakjes neer valt. ik doe me best ik probeer te eten maar mijn lichaam wil niet alles wat er in komt komt er met golven uit.de jaren door heef mijn lichaam beschadigt denk ik keel darmen enz, god weet wat er allemaal aan de hand is, maar ik zeg nu zo ik zie waar het schip strand. wie weet nog een tip

Dorine, 07-02-2013 08:10 #30
Zie iedere dag naar het programma zou graag het boek in het Nederlands hebben.

Ellen, 24-01-2013 12:43 #29
5HTP is een basisstof voor melatonine en serotonine. Het klopt dat je minder behoefte hebt aan (slecht) voedsel wanneer je goed slaapt en lekker in je vel zit, maar wat dan is het bewezen effect op het gebied van 'taille-management'?

Marij, 10-01-2013 16:00 #28
You on a diet, boek uitzending 10 januari 2013, waar te koop en vertaald in het Nederlands?

Hans, 16-08-2012 09:56 #27
Er is momenteel een echte rage over açai-tabletten. Wat is het voordeel ervan? Zijn er soms ook nadelen? Graag wat informatie a.u.b. Waar is het product verkrijgbaar? Dank bij voorbaat! Reactie infoteur, 26-08-2012
Hi Hans, dit artikel gaat over dokter Oz, niet over acai-tabletten. Gelieve dus op internet de zoekterm 'acai' te gebruiken. Grt, A.

Moly, 16-05-2012 07:51 #26
Ik zou graag weten waar ik het boek kan kopen maar wel in het Nederlands

Gr Cobie

Vanherck, 25-04-2012 16:05 #25
Hallo. Ik ben 23 kilo afgevallen maar, zit nu met vel overschot aan arm en bovenbillen. Wat kan ik er aandoen? Reactie infoteur, 26-04-2012
Hi Vanherck, deze webpage gaat over Dr.Oz, niet over de problemen die u beschrijft. Grt, A.

Ans Schelle, 19-04-2012 07:18 #24
Zijn er boeken van Dokter Oz in het Nederlands geschreven?

Minner Petra, 11-04-2012 20:04 #23
Dat kan lukken voor mij op die manier. Ik ben het beu van punten te tellen en geen resultaat te hebben.

Beken Denise, 10-04-2012 23:32 #22
Op acht april keek ik naar het programma van Dr Oz. Hij had het over het opzwellen van je buik, dat interesseerde mij enorm omdat ik daar ook zoveel last van heb. Op het moment dat hij uitleg vertrekte over wat je er tegen kon doen ging mijn deurbel en heb ik jammer genoeg dit stuk van het programma gemist. Kan mij iemand helpen? Ik vind dit een leuk en leerrijk programma.

R. Homansr, 04-04-2012 11:35 #21
Ik wil graag iets weten over gordelroos. Mijn vrouw heeft het en wij weten niet wat wij er tegen moeten doen? Reactie infoteur, 05-04-2012
Hi R., naar de huisarts gaan en diens adviezen opvolgen. Deze website gaat niet over gordelroos, maar over Dr.Oz. Grt, A.

Ivania, 20-01-2012 15:16 #20
Ik ben 2 wkn geleden begonnen met het dieet van Dr. Oz, beter en gezonder gaan eten en wat sport.Ik ben 2.5 afgevallen in de 1ste week :) dus lekker door gaan met mijn gezonde dieet… heb er zin in! Reactie infoteur, 21-01-2012
Hi Ivania, en kijken naar Dr.Oz helpt nog eens extra! ;) Groet, A.

Martha Verspoor, 13-01-2012 09:41 #19
Ik ben al 76 en ben nog nooit zo enthousiast geweest over een TV programma op het gebied van gezondheid (en waar je ook echt wat aan hebt) als dit van Dr.Oz.! B.v. de tienduizend stappen per dag worden door mij echt gedaan! Mijn sociale omgeving vindt het maar sowieso, maar ik voel me er steeds beter bij! Reactie infoteur, 14-01-2012
Hi Martha, en dat is waar het om gaat! Groet, A.

S., 06-01-2012 12:33 #18
Dat wat Dr. Oz allemaal vertelt, daar verdiep ik mij in. Het is wonderbaarlijk dat maar weinig mensen in mijn omgeving, aan wie ik deze uitleg geef, dit weten. Iemand zei eens: 'ik neem toch graanrepen? Dat is toch gezond?' toen heb ik diegene uitgelegd dat het lijkt of het gezond is, doordat er granen in zitten, maar ook enorm veel suiker. Hij is toen overgegaan op het eten van fruit.

Ik zou het liefst zien dat wij in Nederland hierover voorlichting kunnen krijgen, zodat mensen beter gaan letten op wat ze eten. Zie dat maar eens voor elkaar te krijgen als de overheid op preventie bezuinigd… Top man! Reactie infoteur, 07-01-2012
Hi S., Dr. Oz houdt zich vooral met preventie bezig en brengt zijn boodschap op een heel overtuigende en aanstekelijke manier over. In Nederland bestaat zo iemand niet. Unieke man dus, met een visie waar we allemaal iets aan hebben. Groetjes, A.

Niena, 30-07-2009 16:28 #17
Ik ga zijn adviezen opvolgen

Carolien, 11-02-2009 15:04 #16
Hij heeft hele goeie adviezen! Ik zou graag zijn boek willen lezen. Leuke man :-)

Nadine, 26-11-2008 20:04 #15
Waarom woont die man in Amerika?
Wij zouden hem ook goed kunnen gebruiken.
Heel eenvoudige en gezellige arts

Josien, 25-11-2008 09:55 #14
Klinkt aannemelijk en is goed toepasbaar!

Els, 13-11-2008 01:02 #13
Ik heb al veel raadgevingen van Dr Oz opgevolgd. ik wil graag een nederlandse vertaling van het boek.

Debby, 05-11-2008 11:27 #12
Er is een nederlandstalig boek van dr. Oz en deze heet "You, de gebruiksaanwijzing voor je eigen lichaam" en is bij bol.com te koop.

Hayat, 04-10-2008 23:29 #11
Een hele goeie arts en zoals alle anderen zou ik ook een nederlands boek willen.

Joy, 02-10-2008 17:42 #10
Ik ga alleen de theorie van dr. oz proberen,
en niet de toevoegingen van google

Pamela, 19-07-2008 21:26 #9
Het duurt vaak langer dan een jaar voordat er een vertaling van een buitenlands boek komt…

Els, 19-07-2008 20:17 #8
Hier kun je heen mailen met het verzoek om een vertaling: http://www.realage.com/corporate/contactra.aspx

Sam, 10-07-2008 19:29 #7
Het zou fijn zijn als er een vertaling is. Niet iedereen kan engels lezen en begrijpen. Dus ik begrijp niet dat het niet wordt vertaald. Hebben wij in Nederland niet het recht om te weten hoe of wat?

Maria, 08-07-2008 14:53 #6
Een vertaling van dit boek zou inderdaad welkom zijn:-)

C. Knol, 31-05-2008 11:34 #5
Inderdaad een geweldige arts en ben net als mijn voorgangers, heel erg benieuwd naar de vertaling van het boek.

Guli Sayan, 27-05-2008 23:23 #4
Ik wil ook heel graag een vertaling van het boek. Of een mailadres van dr. Mehmet Oz? :-)

A. Hooijmeijer, 03-05-2008 08:53 #3
Dit dieet wil dat je je lichaam begrijpt. Eerlijk voedsel en simpele oefeningen. Een vertaling van het boek "You on dieet" zou welkom zijn.

Mia Etman-Keller, 20-04-2008 12:51 #2
Een geweldige arts. Eindelijk iemand die zich echt inzet voor gezondheid. Ik wil graag een vertaling van het boek You on dieet.

H. V. D. Bron, 07-04-2008 10:14 #1
Voor ons een heel goed artikel, we geloven nl wel in die Dr.Oz; we zoeken daarom naarstig naar een vertaling van zijn boek
You on dieet""

Infoteur: Astrid-d-g
Subrubriek: Dieet
Reacties: 41
Medische informatie…
Schrijf mee!