InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Werkt Alli echt?

Werkt Alli echt?

Werkt Alli echt als pil om gewicht te verliezen? Het snelle antwoord is ja, maar er zit een schaduwzijde aan lees maar verder.

Alli is de populaire benaming voor orlistat

Als recept beter bekend als Xenical. Het middel is in eerste instantie bedoeld om vetopslag tegen te gaan. Het middel is sinds vorig jaar zowel in de Verenigde Staten als in Groot-Brittannië vrij verkrijgbaar, en dus via het Internet ook hier te verkrijgen. Het middel voorkomt dat ons lichaam vet opneemt van het voedsel wat tot ons nemen, en het is het enige vrij verkrijgbare product waarvan wetenschappelijk is aangetoond dat het gebruikt kan worden om gewicht te verliezen. Je zou dus veronderstellen dat je alle vette etenswaren tot je kunt nemen om vervolgens een pil te slikken welke daarna de vetopname neutraliseert, maar jammer genoeg werkt dat niet zo. Het zal altijd gebruikt moeten worden in combinatie met een vetarm dieet en onder controle van een arts.

De hoeveelheid kilo’s aan gewichtsverlies wat met het middel gerealiseerd kan worden verschilt van mens tot mens. Als vuistregel kun je stellen dat voor elke 2 kilo die je verliest de pil voor een extra afname van 1 kilo zorgt. Het grootste nadeel van de pil is dat de gebruiker in het begin last zal hebben van de darmen en van winderigheid. Hoe meer vet er in het eten zit des te groter deze bijverschijnselen zullen zijn, omdat het niet verteerde vet uit het lichaam verwijderd wordt. Deze verschijnselen zullen zich zeker in het begin voordoen, omdat het lichaam nog moet wennen aan het middel. De fabrikant vermeld op de website: “Je hebt de kans dat je de aandrang voelt om plotseling naar het toilet te gaan”. Het is dus verstandig om donkere kleding te dragen en altijd schone kleren bij je te hebben!

Alhoewel deze bijverschijnselen aanzienlijk kunnen worden verkleind door je aan een vetarm dieet te houden, is het misschien wel een extra motivatie om je aan te moedigen om je aan je dieet te houden. Houdt er rekening mee dat alli uitsluitend werkt als jezelf ook je steentje bijdraagt om gewicht te verliezen. De claim is dat je het gewichtsverlies met 50% kan laten toenemen. Dat betekent dat iemand die op eigen kracht 10 kilo’s weet kwijt te raken er met alli 15 zal verliezen. Het geeft in ieder geval een steuntje in de rug en de resultaten zullen daardoor beter zijn dan dat je het alleen zou moeten doen. Houdt er echter rekening mee dat het van persoon tot persoon zal verschillen en dat er geen garanties worden gegeven.

Jammer genoeg bestaat er geen wonderpil welke er voor zorgt dat de pondjes wegsmelten terwijl je ligt te slapen, maar alli is een pil waarvan wetenschappelijk is aangetoond dat het effect heeft. Als je vastbesloten bent om gewicht te verliezen, en met allerlei diëten bezig bent geweest zonder veel resultaat, dan kan het een goed idee zijn om eens met je dokter te spreken om na te gaan of het voor jou zou kunnen werken.
© 2008 - 2014 Costaric, gepubliceerd in Dieet (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Snel afvallen – AlliSnel afvallen – AlliRigoureus afvallen? Al van alles geprobeerd? Diëten die niet helpen, trainingsprogramma’s die niet aanslaan en de altijd…
Maakt afslankpil Alli de belofte waar?Maakt afslankpil Alli de belofte waar?Bijna twee jaar na de invoering in de Verenigde Staten heeft farmaciereus GlaxoSmithKline de vrij verkrijgbare afslankpi…
Dieetpillen, mijn ervaring met AlliDieetpillen, mijn ervaring met AlliAls je last hebt van overgewicht, dan zijn er verschillende manieren om daar iets aan te doen. Ik wil het in dit artikel…
Alli, de werkingAlli, de werkingMontignac, Sonja bakker, het brooddieet, bloedgroependieet, eat clean, alle diëten zijn al aan ons voorbij gegaan. De ni…
Alli of Xenical, wat zijn de verschillen?Alli of Xenical, wat zijn de verschillen?Alli en Xenical bevatten dezelfde werkzame stof, namelijk de stof ‘Orlistat, om af te vallen. Toch wordt het ene middel…

Reageer op het artikel "Werkt Alli echt?"

Reacties

Pipi, 11-01-2014 08:47 #85
Ik volg sinds 2 weken het South Beach dieet (koolhydraat arm) en was zelf al 3 kilo afgevallen. Omdat ik een BMI heb van 32 ben ik 3 dagen geleden begonnen met Alli. Vanmorgen bleek dat ik 0,5 kilo ben AANGEKOMEN! Hoe kan dat? Heb overigens wel last van die rare toilet bijwerkingen. Moet ik er dan wel mee doorgaan, ben bang dat er nog meer gewicht weer aankomt nu.

Alice, 02-05-2012 22:31 #84
Een jaar geleden kocht ik Alli, ik at normaal, maar viel niets af. Eind januari heb ik op eigen gevoel gelijnd, geen frisdranken, geen suiker in de koffie maar een zoetje, geen gebak, alleen af en toe een klein stukje donkere chocola, max. 3 glazen alchocol per week, geen eten na 19.00 behalve een handje rijstcrackertjes of pepsils, geen pizza's en geen sausjes bij het eten. Wel een beetje jus, maar niet alleen kipfilet, af en toe een kabonaatje lekker gekruid, en er is 11 kilo af. Kilo's die er in 7 jaar bij zijn gekomen gaan er niet in 7 weken af… suiker is ook een boesdoener, niet alleen vet. De Alli die over was van mijn eerste poging heb ik de eerste maand wel gebruikt, maar gebruikte dat inderdaad alleen als ik vet in had genomen.
Voor ieder die lijnt, het moet een levensstijl worden en de trek verdwijnt echt na een paar dagen als je deze negeert.

Bonny, 13-04-2012 00:32 #83
Ik heb het 2.5 jaar geleden gebruikt. Ik heb ook 2 tot max 3 keer per week gesport. Ik vond dat alli goed gewerkt had. Ik kon inderdaad de vetdruppeltjes zien op toilet. Nu 2.5 jaar later heb ik het weer gebruikt, maar ik zie helemaal geen vetdruppeltjes meer. Het lijkt of het echt niet werkt. Is dit normaal?

Pijl, 19-02-2012 17:42 #82
Alli moest je zien als hulpmiddel bij het lijnen het heeft geen zin om elke 1,2,3 capsules te nemen kost je klauwen vol met geld.
Je neemt Alli als je vet gaat eten, te denken valt 1x pizza of patat of iets anders wat (veel) vet bevat dit filterd het vet eruit en dit zie je terug in de wc.
Echter eet je veel vet dan is de kans dat tijdens een scheetje bv vet meekomt niet erg fijn maar ik neem het op de koop toe liever af en toe toch iets lekkers eten en ben nu 14 kg kwijt :)

Joke, 01-02-2012 16:23 #81
Beste,

ik gebruik nu van maandag alli, vanaf wanneer begint dit eigenlijk te werken? ik voel niets, ook geen ongemakken, niets, en neem ze 3 x in, mag je er ook 4 x innemen bv. 2 x bij avondeten of zo?

Peppe, 17-08-2011 08:55 #80
Ik ben een man van 41 jaar en woog 100 kilo en heb een lengte van 1.75 meter
ik ben dus te zwaar
ook ik ben alli gaan gebruiken en nu 6 weken later zit ik op 88 kilo en gwichtsverlies dus van 12 kilo
ben erg blij en ook ik heb last van dunne en oliachtige onlasting
maar wel duidelijk is dat je dit alleen hebt als je te veel vet eet.
ben net terug van vakantie in turkije ook daar heb ik me aan de regels gehouden en ben daar in 2 weken toch weer 2,5 kilo kwijt geraakt.
aldaar in de apotheek verkochten ze ook alli.
het enige verschil is dat ik daar voor een grote pot slechts 29 euro betaalde
ik ga nog stug door tot een gewicht van 80 kilo
ik sport daarbij wel 4x per week (bodybuilding)
veel succes iedereen

Xje, 07-07-2011 14:35 #79
Ik ben al 1 maand bezig met Alli. Helaas ben ik geen gram afgevallen! :( Ik ben gezonder gaan eten en minder gaan eten maar ik ren niet hele tijd naar wc door Alli (wel 1 keer na een verjaardag) en ik sport ook nog 3 keer in de week 20min zumba. Ik blijf op 80 staan! :( waar kan het aan liggen en waarom helpt t mij niet?!

Marloes, 16-03-2011 08:59 #78
Ik ben nu een week bezig met alli, en het gaat hartstikke goed… vandaag kreeg ik het idee dat ik het een btje benauwd kreeg maar dat kan ook met men Tietze te maken hebben. Ik volg dit samen met sonja bakker, en ben nu 2,5 kilo kwijt (1 week!) Wel is mijn vraag ook of mensen misschien weten waarom je het niet mag gebruiken als je een lage BMI hebt als 28. Die van mij was 28.5, maar omdat ik ben afgevallen is hij onder de 28. mag je dan doorgaan? want ik ben nog lang niet op streefgewicht.

Francien, 04-03-2011 08:30 #77
Ik ben er ook mee bezig. Alleen jammer dat ik er thuis pas achter kwam dat ik te weinig woog om het te gebruiken, terwijl ik echt wel 5 kilo te zwaar ben. En nee het zit niet tussen mijn oren. Ik blijf het wel gebruiken omdat ik anders geld weggooi. Ik ben met een 40 punten dieet bezig en ben inderdaad afgevallen maar of het door Alli komt? En ik heb totaal geen last van diarree of winderigheid, in tegendeel, ik moet zelfs laxeermiddel gebruiken wil ik eens in de drie dagen naar de wc kunnen.

Cricrii, 02-02-2011 22:48 #76
Jullie denken allemaal dat Alli helpt als jullie zich aan een vetvrij dieet houden? Jullie denken dus helemaal fout! Met Alli moet je inderdaad een dieet volgen, geen totaal vetvrij dieet. Je moet heel normaal eten, en bewegen. Alli scheidt het onverteerde vet af en die komt er vervolgens dan uit. Het is niet dat je dan helemaal vetvrij moet eten, Alli neemt 70% of meer/minder van het vet uit je eten. Zo val je dus af. Ga geen dieet beginnen waar je niets vet gaat eten, er is dan geen vet dat afgescheidt zal worden en Alli zal dan helemaal geen nut hebben. Het helpt enkel als je nog 'normaal' vet eet…

Sven, 23-01-2011 04:56 #75
Ik ben sinds begin januari begonnen met een dieet. Mijn principe is een verlaagd aantal callorieën in te nemen tijdens de dag en vooral de maaltijden te spreiden en kleine porties. Zonder Alli of dergelijks ben ik nu, 3 weken later, reeds 6 kg kwijt. Ben nu wel een beetje benieuwd naar de werking van ALLI. Mss dat ik het er eens bijneem om te testen. Eerst huisarts raadplegen. Nog een klein vraagje; Is ALLI een product van Google ofzo? Verdacht logo :-p

Jos Voskuilen, 08-09-2010 10:48 #74
Geachte lezer,
Ik ben een man van 48 en woog 96,8 kg bij het begin met Alli.
Nu 8 weken verder is mijn gewicht 86,4kg. Wat ik heb gedaan is inderdaad minder vet en minder veel eten, alle alcohol laten staan. In het begin inderdaad last van dunne ontlasting maar na 2 weken was dit over.
Ik voel mij helemaal geweldig en wil nog graag 4 kg afvallen. Een absolute aanrader, ik ben super gemotiveerd.

Anne, 08-08-2010 21:16 #73
Heb Alli al eerder gebruikt en ga het nu weer gebruiken. Ben niet in kilo´s afgevallen, maar ben wel 5% vetpercentage kwijtgeraakt. Vraag aan iedereen die niet afgevallen is. Heb je hier al eens naar gekeken? Persoonlijk ben ik ontzettend blij dat ik zoveel vet ben kwijtgeraakt, Ik vind dit namelijk nog belangrijker dan de kilo's!

Tine, 14-07-2010 14:40 #72
Na jaren een groot aantal kilo's mee te sleuren die niet nodig waren ben ik er 20 kwijtgespeeld.Ik hoorde vertellen dat ALLI het beste middlel was tot nu toe op de markt.Ik wou het eens uittesten maar de prijs viel me tegen 50? voor een doos dat was wel even schrikken. Alé dan toch maar gedaan wat ben ik blij dat er mee gestart heb.Van Maart 2010 tot vandaag ben ik er 20 kwijt.En ben heel tevreden nu neem ik af en toe eens een capsule.

Serra, 31-05-2010 20:20 #71
Ik slik nu 3 dgn alli. De eerste dag nog wel een vette hap als avondeten gegeten. 2 dgn keurig erg mager met vet. Ik heb tot nu toe geen bijwerkingen. Ik weeg me pas officieel na een week dus ik kan niet zeggen of ik ben afgevallen (sta wel iedere dag hoopvol op de weegschaal maar die geeft hetzelfde aan)
Ik maak het potje af en afhankelijk van het aantal kilo's dat eraf is ga ik ermee door. Het maakt me dan niet uit of het placebo of echt helpt… zolang het maar niet schadelijk is. Ik heb een BMI van 39 bij een lengte van 166 cm.

Petri, 09-05-2010 19:11 #70
Hi iedereen. Enige tijd geleden heb ik Alli gekocht. Tot op heden niet gebruikt omdat ik toch wat geschrokken ben door de ''ontlasting''-verhalen, ik heb namelijk colitus ulcurosa, een dikke darmaandoening. Gelukkig las ik over dokter Frank en daarmee ben ik, zonder enig probleem en zonder honger nu 10 kilo afgevallen. En dat terwijl ik geen vlees en nauwelijks vis eet. Voor 30 euro mag je mijn Alli overnemen!

Saar, 10-04-2010 12:38 #69
Hallo iedereen, ik ben momenteel bezig met het nieuwe systeem van weight watchers. Op één maand tijd twee kilo eraf. Het gaat heel traag. Af en toe ben ik wat ontmoedigd, ik hoopte op snellere resultaten. Ik heb sterk overwogen alli te gebruiken maar na wat rondzoeken en navragen heb ik besloten dit niet te doen en heb ik besloten vol te houden en het op langere termijn te doen; wat geduld hebben dus en volhouden. Uit studies blijkt namelijk dat orlistat (= werkzame stof in alli) bij sommige mensen leverproblemen kan veroorzaken en kan leiden tot volledig leverfalen om nog te zwijgen van de andere gezondheidsrisico's. Bovendien schijnt het echt niet te werken als je BMI lager dan 35 is, en met 32 zit ik dus te laag. Ik neem de risico's er liever niet bij, je weet maar nooit dat je net een pechvogel bent. Vandaar dat ik niet voor Alli kies. http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=6805 Kan dan meteen met die 60 euro voor 84 stuks, een nieuwe leuke broek kopen ipv mijn geld kwijt te zijn. Oh ja, de mensen die Alli online kopen, kijk goed uit, op internet circuleren al massa's namaak Alli pillen voor lagere prijzen maar met nog meer gezondheidsriciso's, als je t doet toch liever bij de apotheker dan… Veel afslanksucces toegewenst nog aan iedereen! doei!

Faria, 27-03-2010 13:23 #68
Hallo Allemaal!
Heb gisteren na heeel lang nadenken toch overwogen om Alli te halen, dus ben naar de Apotheek gegaan, moest een heel vragenlijst invullen over mn gezondheid, lengte/gewicht. en toen kreeg ik ze dan mee, voor 58,94 (84 stuks)
Vanochtend ben ik ermee begonnen tijdens mn ontbijt en op dit moment heb ik nog geen rare bijwerkingen gehad misschien moet dat nog komen. Ik let inderdaad nu wel extra op de voeding ivm de vetten enzo.
Ik ben benieuwd of er iets gaat veranderen voor mij:) ik hoop heel wat kilo's erfa… maar dat is afwachten.:-) Reactie infoteur, 27-03-2010
Faria,

Heel veel succes, en laat even weten hoe het je vergaat.

Anita, 10-02-2010 19:27 #67
Nu vier weken aan de Alli, heel netjes vetvrij gegeten en goed opgelet met calorien, maar er is nauwelijks een kilo af, zware tegenvaller voor veel geld. Dit was.na een aantal dieetpogingen.zo'n beetje mijn laatste hoop op een paar kilo's minder maar is dus weer mislukt. Heb verder weinig last van bijwerkingen, alleen na wat knoflooksaus zag ik olie in de wcpot drijven, verder niets gemerkt.

Yvonne, 05-02-2010 11:55 #66
Ik heb Alli een tijdje gebruikt: ik zat op de grens en voor een paar kilo dacht ik even makkelijk af te vallen. Met de bijwerkingen viel het mee (1 keer foutje gemaakt, met alle gevolgen…). Goed aan het dieet gehouden en werkelijk niets eraf. Toen gestopt en wat gebeurt er: 7 Kilo eraan! Het werkt dus totaal niet. Moet nu dus nog meer afvallen uiteindelijk. :-( Reactie infoteur, 05-02-2010
Yvonne,
Spijtig om te vernemen dat je er geen baat bij hebt gehad. Succes met je verdere pogingen!

Miranda, 15-01-2010 23:01 #65
Hai, ik overweeg Alli te kopen, bij Apotheek.nl. Nu vraag ik mij af kan ik het daar zonder problemen bestellen en ik gebruik anti depressiva een halve tablet per dag. Ik ben aan het afbouwen. Mag ik Alli in combinatie met Paroxtine gebruiken? Bedankt! Reactie infoteur, 15-01-2010
Miranda,

Bij een combinatie van verschillende medicijnen is het altijd raadzaam om dit met je huisarts te overleggen.

Succes.

Marie-Anne, 07-01-2010 14:43 #64
Ben net naar de apotheek geweest voor Alli maar omdat ik een maagbandje heb moest ze nog ff overleggen of ik het mag gebruiken.Wil wel melden dat ik het dan via internet bestel, stukken goedkoper dan bij m'n apotheek.

Cher, 09-11-2009 13:42 #63
Heb alli donderdag gekocht en ben gelijk begonnen. Ik kan de verhalen van het vetlaagje of drijvende vet niet bevestigen. Wel veranderd alleen de kleur van je ontlasting. Ben benieuwd hoe lang je het moet slikken voor het effect heeft. Heb gisteravond maar laxeermiddel gebruikt, want ik kon de hele dag niet naar het toillet. Vindt het verschrikkelijk als ik een verstopt gevoel heb, want dan voel ik mij ook gelijk opgeblazen. kan er aangegeven worden waarom die verstopping er is en gaat het bij het blijven gebruiken van alli voorbij. In het verleden had ik vaak last van verstopping. ik wil niet dat het dus weer overnieuw begint. Verder eet ik gewoon normaal en sport 3 keer p/week. i dag finess, 1 dag conditie training en 1 dag kickboksen. Dus best wel intensief met sport bezig. ben benieuwd als dit bij de beginsymtonen hoort of niet, wat dat kan ik niet terug vinden in de bijsluiter.

Y., 05-10-2009 18:33 #62
Ik ben nu een aantal weken bezig met Alli en bij mij werkt het voor geen meter. ik houd me aan de regels wat betreft de vetten, heb ook van die vette olieachtige ontlasting, maar ik val geen gram af! Ik snap er echt niets van. Kan het zijn dat het niet bij iedereen werkt? Ik ben al 3 weken bezig!:-(

Sabine, 20-09-2009 11:22 #61
Hallo! Ik ben Crohnpatiënt maar momenteel in slapende fase (geen inname van medicatie meer). Ik zou graag weten of Alli gevaarlijk is voor Crohnpatiënten. Reactie infoteur, 20-09-2009
Sabine,

Overleg eens met je huisarts.Dat lijkt me het beste advies!

Yasemin, 14-09-2009 14:48 #60
Hallo allemaal, Ik wil 5 kilo afvallen, maar wat is dat toch frustrerend vooral na 3 zwangerschappen. Het lukt maar niet misschien wel met Alli. Ik ben bang voor 2 dingen 1: krijg je dan een soort poepbroek of alleen maar een vlek ofzo want dat is niet echt lekker op het werk en 2: komen de kilos weer net zo snel terug als je stopt want van het jojo effect heb ik al te veel last

Bo, 12-09-2009 15:07 #59
Nog een nabrander voor Dees… als het echt zo simpel zou zijn met al die slankproducten, calorieen tellen en geen honger meer hebben en gewoon vetarmer eten, dan zou er ook geen Alli hoeven te bestaan :-p Want dan waren er toch geen mensen met een BMI van boven de 28. Toch?

Bo, 12-09-2009 14:46 #58
Bij mij werkt echt super:-). Ik volg een normaal eetpatroon. Gezonde voeding, niet te vet. Ik ben nu in 6 weken tijd 10 kilo afgevallen. Zonder veel moeite. Nou ja, ik laat natuurlijk wel de friet en het gebak staan want zoals iemand al aangaf… het is geen wondermiddel je moet er wel zelf iets voor doen. En zoals Dees al aangaf je moet dus ook zelf vetarm gaan eten maar dat staat ook in de bijsluiter. Ik geen last gehad van bijzondere bijwerkingen. Zeker geen onverwachte ontlasting gehad of een schone broek aan moeten trekken. Voor mij een aanrader!

Marleen, 08-09-2009 13:59 #57
Ben nu drie weken bezig ben 5 kilo afgevallen. Ik merk niks van alle bijwerkingen ik neem twee stuks per dag drie is teveel let wel op de calorieen hou me aan 1500 calorieen per dag

Dees, 08-09-2009 12:07 #56
Keurig naar apotheker om te vragen of alli voor mij geschikt was. Volgens hem wel.
Ik ben er niet blij mee. Erge buikpijn zo erg dat je er niet van kan slapen. Pas wanneer het goedje uitgewerkt is, ben ik weer de oude.
Het is dus geen ondersteuning bij het weight watchers dieet wat ik aan het doen ben.
Pijn is een waarschuwing en raad iedereen aan om gewoon vet armer te gaan eten. Dat is tenslotte niet moeilijk tegenwoordig met al die slank produkten! Honger hoef je niet te hebben als je maar je calorieen telt.
ALLI? Nooit meer.

Netty, 07-09-2009 10:38 #55
Ben 2 weken bezig en ALLI voldoet niet aan mijn verwachtingen. Ben nu 1,5 kilo afgevallen maar uit ervaring weet ik dat ik zonder pillen ook dit zou zijn afgevallen. Heb ook totaal geen bijwerkingen. Maak het potje nog leeg maar daarna koop ik geen nieuwe meer, ben alleen in mijn portemonnee onnodig veel lichter.

Marjo, 03-09-2009 09:43 #54
Ik ben nu 4 weken bezig met Alli. In totaal 1.9 kg afgevallen. Ik merk niks van alle bijwerkingen, sterker nog ik heb moeite om ontlasting te krijgen. Heb ik ontlasting zie ik totaal geen vetbolletjes drijven. Ben ik nu afgevallen door het toch iets magerder eten of door Alli?!Angezien ik ergens heb gelezen dat Alli niet goed voor de darmen is ga ik nu er dus mee stoppen zeker ook omdat het geen resultaat heeft en toch wel een aardig prijskaartje heeft.

Celientje, 29-08-2009 12:02 #53
Hey allemaal!

Eerst en vooral mijn excuses voor de eventuele schrijffouten… ik ben Franstalig.
Mijn ervaring met Alli is eigenlijk wel super! De eerste +/- 4 dagen had ik buikkrampen, een opgezwollen gevoel enz. Na 1week was ik zelfs al 1.5kg kwijt zonder al te veel moeite (ik eet al sowieso niet echt vettig). Alles is veranderd toen ik voor mijn werk een paar dagen naar het buitenland moest en mijn pillen lagen nog thuis! :S Eénmaal terug thuis had ik me gewogen, alles was er weer bij. Nu ben ik terug bezig met Alli en ik ben die kilo's terug kwijt. Ik heb geen last van 'lekkage' of geen hevige krampen. Maar om dit allemaal te voorkomen ga ik regelmatig naar toilet, zelfs als ik niet hoef.
Nu ik heb een vraag: Ik heb eens super mager te eten en toch een pil ingeslikt, met als resultaat dat ik nog steeds dat oranje olieachtig ding in de toiletten heb gevonden. Is dat nu effectief vet uit mijn voedsel of was dat gewoon mijn opgeloste pilletje dat niet kon werken omdat ik te mager had gegeten?
Dus dames en de eventuele heren… Alli werkt maar dat hangt volgens mij van persoon tot persoon af… Men mag natuurlijk niet vergeten dat het een hulp- en geen wondermiddel is. Succes allemaal… Reactie infoteur, 30-08-2009
Celientje,

Bedankt voor je reactie. Je Nederlands is uitstekend te volgen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken!

Mandy, 19-08-2009 09:42 #52
Ik ben al een tijdje bezig om af te vallen en ben inmiddels bijna 10 kilo kwijt. Op zich al heel mooi, ik heb nu alleen nog zo'n 15 te gaan :-( Ik zit er wel aan te denken om Alli te gaan gebruiken, maar ik ben zo bang voor de bijwerkingen! Ik werk net als de meesten van jullie ook gewoon en ik heb er niet zo'n zin in om opeens te merken dat er 'iets' op m'n stoel ligt. Dan durf ik nooit meer aan het werk. Hoe gaan jullie om met Alli tijdens werk?

Mevr Bakker, 09-08-2009 11:56 #51
Ik heb 5 weken alli gebruikt, en heb daar door darm ontsteking gekregen, hield mijn aan zo mager mogelijk dieet en slikte vitaminepillen daar bij.tydens mijn vakantie kreeg ik helse, moest naar arts, daarna naar eigen arts geweest pijn bleef aan.totaal vier weken pijn in buik gehad, en nu geen last meer.nooit meer alli

Anja, 28-07-2009 09:43 #50
Ik heb nu sinds 1 week Alli gebruikt en mij ook aan de vet(arme) vrije producten gehouden, maar ben nog niet 1 kilo kwijt. Erg jammer, had meer van dit prodct verwacht. Maak dit potje leeg en reageer dan wel wat of ik kwijt ben. Reactie infoteur, 28-07-2009
Anja,

In ieder geval succes, misschien wordt de tweede week beter.

Anja, 23-07-2009 23:43 #49
Ben sinds dinsdag begonnen met Alli. het werkt echt maar eet ook volgens het boekje wat erbij zit. Reactie infoteur, 24-07-2009
Anja,
Veel succes toegewenst! En laat even weten hoe het je vergaat.

Chris, 15-07-2009 13:11 #48
Ik merkte de eerste dagen nadat ik begonnen was met Alli niets, totdat ik op de bank lag te lezen en opstond. Op de bank zag ik een olie achtige afdruk en ik vroeg mij af waar dat vandaan kwam. Even later attendeerde mijn partner mij erop dat ik een natte plek bij mijn kont had. Bij nadere inspectie bleek dat het van mij kwam. De volgende ochtend in bed was het weer raak, ik voelde iets olie achtigs tussen mijn billen en kon nog net op tijd naar de wc. Mijn ontlasting ziet er ook anders uit; het zijn kleine drolletjes en je ziet vet drijven in het water. Ik ben nu een week bezig en ik heb de laatste dagen geen last meer van ongecontroleerde ontlasting. Ik ben al 2,5 kilo afgevallen terwijl ik eigenlijk niet echt dieet. Ik let er nu wel op dat als ik vette hap eet, ik daarna dan niet hoef te werken of op visite ga. Ik gebruik als ik vet eet wel een dubbele dosis. Het schijnt niet bij iedereen te helpen maar ik ben blij dat het bij mij wel werkt. Hopelijk zet het zo door zo als het nu gaat.

Joke, 08-07-2009 13:41 #47
Heb nu mijn derde weer Alli erop zitten. En ben net als Ineke dik teverden. Ben nu 4,5 kilo kwijt. :-) Gelukkig zijn de bijwerkingen wel een stuk minder geworden. Denk dat mijn lichaam gewoon moest wennen aan het medicament. Nou ik ben heel te vreden en ik blijf het voorlopig nog wel slikken. Mijn doel was om 10 kilo te verliezen. Heb er in 3 weken al 4,5 verloren en als het zo door gaat… wie weet. Dan ga ik miss wel voor 20 kilo… Reactie infoteur, 08-07-2009
Joke,

Houdt vol, en wie weet kom je nog een stukje verder! ;)

Samira, 30-06-2009 14:14 #46
Wat is nou de echte prijs? Van iedereen hoor ik een ander verhaal. En volgens mij zijn ze zo te verkrijgen ze zeggen dat apotheek dat controleerd en zo maar dat is ook zoiets net andere pillen. Misschien willen ze extra aandacht voor ALLI pillen en daardoor de prijs ook hoger zetten.

Franckaert Dominique, 30-06-2009 09:39 #45
Ik neem zelf Alli en ben nog geen gram afgevallen. Ook heb ik geen last van diarree. In de bijsluiter staat wel dat je het tablet niet moet innemen indien je geen vetrijke voeding neemt. Spreekt dit elkaar niet tegen? Je moet het eigenlijk gebruiken bij een vetarm dieet, maar als je zo'n dieet volgt, moet je Alli niet innemen?

Ineke, 22-06-2009 20:58 #44
Ik gebruik Alli nu 2 1/2 week en ben dik tevreden. Ik ben 4,5 kilo afgevallen en heb alleen in het begin bijwerkingen gehad en dat was erge buikpijn. Er is ook een hyves site voor alli
www.allipillen.hyves.nl

Misschien een leuk idee om ook lid te worden.
groeten Ineke :-) Reactie infoteur, 22-06-2009
Ineke,

Goed te horen dat je zo'n succes hebt. En grappig te lezen dat "dik tevreden bent" In het kader van afslanken vind ik het een "leuke" woordspeling ;)

Joke, 22-06-2009 09:34 #43
Ben nu bijna een week bezig met lijnen en met Alli te slikken. Ben al 1,8 kilo kwijt. Helaas moet ik wel zeggen dat ik wel last heb van bijwerkingen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik voorheen al maag/darm klachten had. Mocht het midddel wel gebruiken. De bijwerkingen zijn echter niet zo vervelend om er al mee te stoppen. Het is echter wel zo dat je graag die vette hap laat staan want anders is het echt vervelend. Nou op naar de 2e week. Ben benieuwd hoeveel ik dan kan verliezen Reactie infoteur, 22-06-2009
Joke,

Goed om te lezen dat je succes hebt.Meldt volgende week even wat de resultaten zijn geweest. In ieder geval veel succes verder.

Patty, 20-06-2009 18:07 #42
Alli helpt zeker… alleen je moet erg opletten dat je niet gezellig ergens een vette hap neemt:-p, maar ja dat is toch ook de bedoeling niet. ik ben nou een week bezig en 2 kilo kwijt. dus het helpt wel. en het stimuleert je toch met eten. want hoe graag ik die reep chocolade wil pakken.ik laat het echt wel… maar ja ik ben er blij mee
een beetje lijnen met alli en een beetje van mezelf kom je er best wel
voor de rest geen bijwerkingen, gelukkig niet. Reactie infoteur, 20-06-2009
Patty,
Prettig om te lezen dat je baat hebt bij Alli. En het is waarschijnlijk net zo als in de reclame van een bekende soepfabrikant: "Een beetje van Knorr en een beetje van jezelf" ;)

Ria, 16-06-2009 21:36 #41
Ik hoor veel goede berichten over Alli. Nu heb ik zelf een BMI onder de 28 (25,6), dus ik krijg het niet bij de apotheek. Waarom moet het eerst echt uit de hand gelopen zijn om daarmee te mogen beginnen?

Linda, 16-06-2009 20:16 #40
Ben al 14 dagen alli aan het nemen en der is nog geen gram af, ik geloof niet dat het werkt, bijwerkingen heb ik ook niet Reactie infoteur, 16-06-2009
Dat is niet leuk voor je Linda. Toch bedankt dat je het meldt. Tot nu toe zijn de meeste reacties positief, maar naarmate er meer gebruikers komen zal het beeld wat duidelijker worden. In ieder geval veel succes gewenst voor de toekomst.

Frank, 11-06-2009 19:14 #39
Alli werkt en je laat het wel om vet te eten, want je zit binnen een uur op de toilet dus het is daardoor ook preventief ik hoop 1 kilo per week af te vallen de eerste 2 kilos zijn al gelukt. Reactie infoteur, 11-06-2009
Frank,
Goed te lezen dat het helpt voor jou. Houdt vol en kom nog eens terug om te melden hoe het je is vergaan.

Esther, 10-06-2009 13:28 #38
Nou ik ben vandaag begonnen met Alli. Ik moet wel erg wennen dat ik die pil niet vergeet, zo onder het eten. Ik heb wel heel veel goede informatie omtrent dit middel gekregen. Zowel wat het preparaat in je lichaam doet als ook de wijze van inname en nog extra's aan recepten en zo. Erg leuk. De apotheek ging er wel heel voorzichtig mee om hoor, om mij dit middel mee te geven. Ik moest allerlei vragen beantwoorden, BMI, voeding aanpassen etc. Maar ik mocht het bestellen en ben dus begonnen. Prijs betaald: 55,00. euri's. :-) Reactie infoteur, 10-06-2009
Esther,

Heel veel succes toegewenst. Laat in de toekomst nog even weten hoe het je vergaan is.

Christel, 10-06-2009 11:13 #37
Alli mag alleen gebruikt worden door mensen met een bmi hoger dan 28. Ik ben er nu zo ongeveer een week mee bezig en bijna twee kilo afgevallen. Ik eet gezond, let op de vetten en heb absoluut geen last van vervelende bijwerkingen. Alli is ter ondersteuning bij gezond eten goed maar geen wonderpil die je gewoon moet gebruiken en ondertussen vet eten. Reactie infoteur, 10-06-2009
Christel, bedankt voor je reactie. Het is zoals je zegt:"Alli is ter ondersteuning bij gezond eten goed maar geen wonderpil." Zie het als een steuntje in de rug. Succes verder met je gewicht.

Aphrodite, 09-06-2009 21:23 #36
Ik neem de pil Alli en je hebt inderdaad veel last van darmproblemen. Maar ze helpt je wel sneller afvallen :) Reactie infoteur, 09-06-2009
Aphrodite houdt ons op de hoogte van de resultaten. Veel succes verder.

Anny Zeegers, 09-06-2009 12:39 #35
De pillen zijn nu te koop bij de Apotheek voor 59.00 euro de 84 stuks. Het beste is om even bij de huisarts te informeren want niet iedereen mag deze pillen zomaar slikken, Succes

Ineke, 07-06-2009 19:36 #34
Is er ook een forum over Alli? Reactie infoteur, 07-06-2009
Voor zover mij bekend is, is er over het gebruik van Alli geen Forum. Als iemand er iets van bekend is, meldt het hier dan even.

Jannie, 06-06-2009 13:15 #33
Een vraagje heb een traag werkende schildklier en heb medicijnen hiervoor thyrax.Ben 10 kilo aangekomen hierdoor.Wil dit wel gaan proberen maar weet niet of dit kan samen net thyrax.Wie kan me antwoord hierop geven?:-p Reactie infoteur, 06-06-2009
Jannie,

Het beste is om even bij de huisarts langs te gaan. Hij of zij kan je het beste adviseren of Alli geschikt is voor jouw situatie.

Ineke, 05-06-2009 19:08 #32
Gisteren de reclame over Alli gezien op tv en toen gelijk gaan zoeken op internet. Vandaag heb ik het gekocht bij mijn apotheek die ook gelijk wist wat het was. Nu dus begonnen ik hoop dat het werkt. Reactie infoteur, 05-06-2009
Heel veel succes Ineke.Laat even weten of je succes hebt!

Chantal, 03-06-2009 15:07 #31
Ik heb alli sinds vrijdag in huis en ben vanmorgen, woensdag, weer op de weegschaal gaan staan. ben 1,3 kg afgevallen. Dit weekend uit eten geweest en lekker sate en patatjes gehad, erg slecht haha, niet aan te raden! Heb echt verschillende keren moeten rennen naar de wc. Voor de rest moet ik zeggen dat ik er extra bij ben gaan bewegen, zaterdag 1,5 uur gefietst, en met eten erg goed heb opgelet. Geen chips, koekjes en snoepjes, veel fruit en groente. Salade met brood als avondeten 2 dagen gedaan. Ben dus tevreden over Alli maar heb er zelf ook echt voldoende aan gedaan! Reactie infoteur, 03-06-2009
Het is waarschijnlijk de combinatie waarmee succes te boeken is. Dus zelf het nodige doen (of laten), en het gebruik van Alli.

Michelle, 03-06-2009 11:59 #30
Nu 2 weken bezig met Alli en 2,7 kilo AANgekomen! Nog steeds niet vaker naar het toilet, geen bijwerkingen (ook niet na vet eten). Een zware tegenvaller dus…

Marielle, 02-06-2009 20:57 #29
Hallo, ik gebruik anderhalve pil fluoxetine per dag, kan ik dan Alli veilig gebruiken. Reactie infoteur, 02-06-2009
Marieke,
Overleg het met je huisarts, hij of zij zal vast kunnen stellen of je, in jouw geval, de middelen kan combineren.

Emmy, 31-05-2009 22:53 #28
Ik gebruik al een tijdje x enical en het werkt inderdaad, je moet uiteraard op je voeding letten,
ik ben er ruim 20 kg mee afgevallen, nu gebruik ik sinds kort weer antidepressiva en dan weet ik uit ervaring dat de kilo's er weer aanvliegen maar met de xenical valt het mee, wel heb ik gehoordt dat de anticonceptiepil ietswat verminderd dus dames opgelet het is natuurlijk de bedoeling dat we een slanke buik krijgen en geen dikke buik :-)

Nico80 (infoteur), 30-05-2009 14:06 #27
Het online bestellen van dit product is levensgevaarlijk. Kun je de mensen in je artikel aanraden het uitsluitend bij eigen apotheek te halen?

Michelle, 28-05-2009 15:20 #26
Gebruik het sinds 4 dagen, (nog) geen last van winderigheid en naar de wc gaat amper. (zelfs als ik iets vets heb gegeten) dus ik begin me nu echt af te vragen of dit wel helpt? Alli kun je gewoon via internet bestellen, zoeken via google dan kom je vanzelf alle informatie tegen en sites die het verkopen. Rond de 57 euro is het normale tarief voor 84 pillen.

Marion, 26-05-2009 16:03 #25
Ik ben vrijdag begonnen. er is vandaag (dinsdag) 1 kg er af en eet normaal wat ik altijd at. Let wel extra op de koolhydraten. Heb geen totaal geen last van bijwerkingen tot nu toe. Kan dit betekenen dat ik al niet zo vet at?

Melanie, 25-05-2009 15:43 #24
Ik ben vorige week maandag begonnen met ALLI en vandaag heb ik mij voor het eerst gewogen… 2,4 kilo eraf! Normaal verlies ik niet meer dan 0.7 kilo dus dit werkt wel motiverend… Ik doe er Sonja Bakker erbij en beweeg veel! Maar afgelopen Zaterdag heb ik wel geBBQ!… en ik heb geen bijwerkingen! Reactie infoteur, 25-05-2009
Tot nu toe zijn de reacties voor Alli over het algemeen positief.We zullen zien hoe dit zich in de komende tijd zal ontwikkelen.

Tinek, 25-05-2009 13:43 #23
Afgelopen donderdag gewogen, en in 1,5 week 4.4 kilo kwijt! Reactie infoteur, 25-05-2009
Daar doe je het voor!
Succes verder.

Lisanne, 24-05-2009 18:19 #22
Ik ben ook Alli gaan gebruiken sinds woensdag, ik ben 1.70 en weeg 63, ben niet dik maar ik heb een vetlaagje op mijn buik, en natuurlijk die vreselijke zijkwabjes. Ik sport echt 4 á 5 keer in de week cardio buikspieren noem maar op. Ben benieuwd hoeveel ik zal gaan verliezen. En of ik eind juli een mooi goed lichaam zal hebben ;)
Gaat het bij iedereen tot nu toe goed? Bij mij wel iniedergeval.

Gr Lisanne Reactie infoteur, 24-05-2009
Succes Lisanne.
We horen wel van je of Alli in combinatie met alles wat je doet succesvol is.

Apotheek Antoniushove, 22-05-2009 12:37 #21
Alli kost 61,88 euro per 84 stuks. Hou er rekening mee dat apotheken dit niet op voorraad hebben en zij het moeten bestellen. Aangezien er op het moment veel vraag naar is, kan dit een paar werkdagen duren. Apotheek Antonius te Leidschendam.

Monica, 19-05-2009 20:14 #20
Ik ben vorige week zaterdag begonnen met alli. Ben zo benieuwd of het werkt ik hou wel rekening met mijn dieet en eet niet te vet. Ik heb weinig last van winderigheid gelukkig.

Tinek, 19-05-2009 18:58 #19
Ik heb dus helemala geen last van winderheid en diaree, maar misshcien zou je in het weekend kunnen beginnen, dan kan je kijken hoe het bij jouw gaat.

Dominique, 19-05-2009 10:54 #18
De schrik om zoveel last te hebben van winderigheid en diaree maakt mij bang omdat ik heel de dag op de baan ben en steeds bij mensen in kontakt ben. Hoe hou jij dit tegen Tinek?

Tinek, 18-05-2009 14:12 #17
Vorige week dinsdag begonnen met alli, en vrijdagochtend was er al 2.4 kilo af, in het weekend zondig ik wel meer, leven moet wel leuk blijven. Nu donderdag weer op de weegschaal. Nog helemaal geen last van de winderigheid of diaree.

Sara, 18-05-2009 10:25 #16
Zijn deze pillen te combineren met borstvoeding? Weet iemand dit? Reactie infoteur, 18-05-2009
Bij borstvoeding is het niet verstandig om Alli te gebruiken.
Voor meer info zie:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/36120-alli-vanaf-nu-ook-in-nederland-te-koop.html

Greetje, 16-05-2009 17:22 #15
Ben vandaag ook Alli gaan kopen, had vorige maand een voorschrift gekregen voor Reductil, maar die pil had bij mij geen enkel effect, afwachten nu maar of Alli mij kan helpen Reactie infoteur, 16-05-2009
Succes, en laat even weten wat je ervaringen zijn!

Miriam, 14-05-2009 23:32 #14
Sinds vandaag is alli ook in belgie te koop voor 51euro. Naar het schijnt is het maar de halve dosis van Xenical. Omdat mijn dieet effen in een dipje zat ga ik ze proberen. Als terug een extra steun. Wordt vervolgd… Reactie infoteur, 15-05-2009
Succes, en laat even weten wat de ervaringen zijn!

Bird, 13-05-2009 09:56 #13
Door jarenlang veel te sporten en uiterst gezond te eten heb ik bijna mijn ideale vetpercentage bereikt, deze ligt omdat ik veel spiermassa heb iets onder het "aanbevolen" percentage. Het probleem is nu voor mij echter dat de laatste procenten er maar niet af willen. Dit is al meer dan een jaar zo. Zou een dergelijke pil voor mij zin hebben?

Janneke, 13-05-2009 07:28 #12
Ik heb gisteren in De Telegraaf gelezen het Alli nu vrij verkrijgbaar is in Nederland. Weet u of je dit koop bij apotheken of drogisterijen en wat is de prijs is? Reactie infoteur, 13-05-2009
Op dit moment wordt er Eur57 gerekend voor 84 pillen

Khaima, 12-05-2009 20:58 #11
Eerst zien dan geloven zeg ik maar… maar dan heb ik nog een vraag! bij veel afslank middelen kom je 10x zo hard aan zodra je er mee stopt! hoe zit dat met deze pil…?!

Mary, 12-05-2009 20:37 #10
Ooit heb ik Xenical gebruikt maar ben er mee gestopt omdat er werd beweerd dat het kanker veroorzaakte. Nu weet ik dat Alli een andere benaming is voor Xenical dus zou ik graag willen weten of deze bewering ook op waarheid berust. Als je te dik bent en je hebt het aan je hart en staat op de nominatie voor diabetes II, dan is elk hulpmiddel als een klein wonder als het werkt. Maar de bijverschijnselen kunnen daar soms een flinke domper op zetten en is het samen met hart en vaatziekten medicatie te combineren? Als ik op dit alles alsnog een bevredigend antwoord mag ontvangen dan weet ik welke weg ik straks ga. Ik wil afvallen maar niet als de prijs daar te hoog voor is.

Rita Bosgraaf, 12-05-2009 18:59 #9
Omdat ik door een operatie aan mijn knie al drie jaar minder kan bewegen ben ik veel te zwaar. Ik begin onder begeleiding in het ziekenhuis een andere eetgewoonte te ontwikkelen. Maar omdat ik de laatste 25 jaar al veel dieeten gevolgd heb slaat bij mij het jojo effect toe en moet ik dus heel beperkt eten. Daarom lijkt alli voor mij een goed middel omdat het afvallen dan ook sneller gaat, 50 procent meer gewichtsverlies vind ik veel. Dus ik neem contact op met mijn huisarts en vraag of dit middel voor mij geschikt is.

Diny Kobus, 12-05-2009 18:49 #8
Kan ik het nu wel of niet bij de apotheker in nederland kopen?

Sharon, 12-05-2009 13:27 #7
Het is te bestellen bij de apotheek en het kost 59,00 euro voor een verpakking van 84 stuks

Jannie, 12-05-2009 12:12 #6
Goede middag
ik zou graag willen weten of je ook bij hart en diabetes en 68 jaar

die pillen mag slikken. ik heb nog niet gelezen over bij werkingen

mevr wallaard

Petra van Doesburg, 12-05-2009 10:20 #5
Waar kan je het product Alli kopen?

Linda, 06-05-2009 17:04 #4
Ik heb gelezen in goed gevoel dat de pil vanaf mei vrij te verkrijgen is bij de apotheker

Karima, 04-05-2009 20:54 #3
Wanneer komen deze pillen naar Belgie Reactie infoteur, 05-05-2009
Karima,
Dat is helaas op dit moment nog niet bekend.

Ilse, 09-04-2009 12:24 #2
Wanneer komen deze pillen naar Nederland, waarom duurt dit allemaal zolang? Reactie infoteur, 09-04-2009
Wanneer de pillen naar Nederland komen is op dit moment nog niet bekend.

Joyce Dirkzwager- van Slee, 12-11-2008 20:41 #1
Ik wil graag weten of Alli dieet pillen reeds in Nederland te verkrijgen zijn? Ik heb deze per internet besteld en de posterijen hebben mij geschreven dat de douane de pillen in beslag hebben genomen en dat - na daartoe verkregen opdracht van de Officier van Justitie, de pillen die aangemerkt zijn als geneesmiddelen, onder ambtelijk toezicht zullen worden vernietigd. Verder schrijven zij: ''vermoedelijk is in dit geval de vernietiging het enige gevolg van deze kwestie. U doet er verstandig aan om te trachten te voorkomen dat U dergelijke producten opnieuw bestelt dan worden toegestuurd". Kunt U mij adviseren? Reactie infoteur, 12-11-2008
Zowel in de Verenigde Staten als ook in Engeland is Alli gewoon verkrijgbaar. Vooralsnog zijn de pillen in Nederland niet vrij verkrijgbaar. U kunt bij een bezoek aan een Engelse drogist de pillen aanschaffen en ze vervolgens mee nemen naar Nederland. Zolang dit voor persoonlijk gebruik is, en het dus niet wordt gedaan met het oogmerk om er handel mee te drijven, lijkt me dit de makkelijkste oplossing.

Infoteur: Costaric
Subrubriek: Dieet
Reacties: 85
Medische informatie…
Schrijf mee!