InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Een slanke taille met de Better Belly

Een slanke taille met de Better Belly

Een slanke taille met de Better Belly Een vervelend verschijnsel bij gewichtsverlies is dikwijls dat de resultaten aanvankelijk wel zichtbaar worden op ongewenste plekken zoals het gezicht, de benen, en de armen, maar niet op de buik en in de taille. Door het dragen van een tailleband tijdens het sporten, de zogeheten Better Belly, lijkt het verkrijgen van een platte buik en een smalle taille veel gemakkelijker te gaan.

Dieper gelegen vetlagen

Volgens de huidige inzichten verdwijnt vet op de buik lastiger dan vet dat op andere plekken in het lichaam ligt opgeslagen. Dat zou te maken met het feit de buik meestal niet warm genoeg wordt om het vet af te voeren en te verbranden. De Better Belly tailleband wordt tijdens het sporten gedragen en voert de lichaamstemperatuur door middel van infrarood dieptewarmte plaatselijk op tot vijfenvijftig graden Celsius. Een voordeel van de infraroodstraling is hierbij dat ook de dieper gelegen vetlagen worden bereikt. De overtollige warmte moet worden afgevoerd, en dat kost energie. Om de energie vrij te maken worden de vetlagen verbrand, en dat leidt een honderd procent toename van de vetafbraak. Zo luidt de theorie.

Eén a twee kledingmaten

Inmiddels heeft de praktijk de theorie echter allang achterhaald. De Better Belly wordt inmiddels gebruikt in meer dan honderd fitnesscentra in Nederland en België. En vanuit alle fitnesscentra klinken dezelfde enthousiaste geluiden; deelnemers verliezen al in de eerste maand centimeters tailleomvang, variërend van een paar centimeter tot maar liefst 12 centimeter. De leverancier van de Better Belly die zelf een fitnesscentrum heeft deed een proef met vijftig leden, en ze verloren allen één a twee kledingmaten. Dit waren sporters die niet op dieet waren en die hun leef- en eetpatroon tijdens de proef niet veranderden zodat uitgesloten kon worden dat de plaatselijke vetverbranding aan andere factoren te wijten zou zijn.

Zwembandjes

Het gebruik van infrarood heeft ook een gunstig effect op de huid. Hierdoor zullen ook minder snel vouwen en plooien tengevolge van ruimer vel ontstaan. Doordat de band ook over de onderrug wordt gedragen worden ook de zogeheten zwembandjes gereduceerd.

Verdere voordelen

De afname van de tailleomvang is echter niet het enige voordeel van het trainen met de Better Belly. Ook de volgende effecten worden gemeld:

  • Stimuleert de vetverbranding
  • Verhoogt het basaalmetabolisme
  • Vermindert rugklachten
  • Ondersteunt het herstel
  • Bevordert soepele gewrichten en spieren
  • Voert afvalstoffen uit het lichaam
  • Helpt bij menstruatieklachten
  • Bevordert een goede nachtrust

Matig intensief bewegen

De fitnesscentra die met de Better Belly werken bieden een programma aan van een maand. Dit houdt in dat er 3x per week 30 a 40 minuten met de band om getraind wordt. Het hoeft geen intensieve training te zijn. Men beweegt matig intensief op een crosstrainer, een fiets, of een loopband. Voor het volgen van het programma dient wel extra te worden betaald. Informatie hierover kan het best worden ingewonnen bij de betreffende fitnesscentra.

Zie ook:

Dieet? Afvallen en slank en vitaal blijven zonder
Wel of niet naar de sportschool?
© 2010 - 2014 Machosofty, gepubliceerd in Dieet (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
BBB: de buik, kledingadviesBBB: de buik, kledingadviesVoor veel vrouwen zijn de buik, de billen en de benen het probleemgebied van hun lichaam. Door waakzaam om te gaan met d…
Slim Belly - Werkt het echt?Slim Belly - Werkt het echt?De Slim Belly is de nieuw trend om mee af te vallen en is al in veel sportscholen te vinden. Het product belooft je dat…
Een platte buik met Slim Belly: je moet er wel wat voor doenSlim Belly is een systeem dat gericht is op het platter maken van de buik. De deelnemer draagt een soort korset met daar…
Dé modetrents voor zomer / voorjaar 2011Dé modetrents voor zomer / voorjaar 2011De eerste zonnestralen komen nu pas tussen de wolken door, maar de modetrends voor de zomer van 2011 zijn alweer bekend.…
Welk figuur: appel, peer of zandloper en welke kleding?Welk figuur: appel, peer of zandloper en welke kleding?Welk figuur heb jij? Heb je een smal bovenlichaam, maar brede heupen? Of sla je het vet op rondom je middel, maar blijve…

Reageer op het artikel "Een slanke taille met de Better Belly"

Reacties

Ingrid, 15-07-2014 07:49 #2
Ik ben uiterst tevreden over het Better Belly programma. In 4wkn tijd ben ik 14cm boven mijn navel en 10 cm onder mijn navel verminderd.
Daarnaast hield ik bij wat ik at&dronk (dat behoort bij het programma, zodat de coaches je advies kunnen geven) en deed ik 2x per week mee aan een groepsles (Xco & BodyPump) Dit was allemaal prima vol te houden. En als je de resultaten ziet, dan raak je alleen nog maar meer gemotiveerd.

Annemarieke Janssen, 30-05-2013 08:40 #1
Graag ontvang ik een overzicht van fitnesscentra in de buurt van Malden (Zuid Gelderland), die het programma van een maand, met gebruik van de Beter Belly tailleband, kan aanbieden. Reactie infoteur, 30-05-2013
Hoi Annemarieke,

Zie http://www.betterbelly.nl/centra/

Succes!

Infoteur: Machosofty
Subrubriek: Dieet
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!