InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Gezondheidsplein.nl

Gezondheidsplein.nl

Gezondheidsplein.nl Gezondheidsplein.nl is waarschijnlijk de populairste en meest betrouwbare online informatiebron over gezondheidszaken in Nederland. De site van gezondheidsplein blinkt uit door een objectieve en begrijpelijke presentatie van gezondheidsthema's in de meest ruime betekenis van het woord.

Gezondheidsplein.nl voor begrijpelijke uitleg

Gezondheidsplein.nl is als website ontstaan in 1998 en was een initiatief van de firma Medical Media B.V. Tal van betrouwbare en objectieve instellingen verlenen periodiek hun medewerking aan de totstandkoming van de site zoals Nederlandse ziekenhuizen, patiëntenverenigingen en een keur van bij BIG-geregistreerde artsen en materiedeskundigen.

Het objectieve karakter wordt mede gewaarborgd door het uitgangspunt dat adverteerders en sponsoren alleen op de site welkom zijn voorzover zij daarmee een positieve bijdrage leveren aan de kwaliteit van de geboden informatie. Overigens is Gezondheidsplein.nl geen door de overheid gefinancierde website. Het betreft een puur particulier initiatief.

Gezondheidsplein: focus op informatievoorziening in ruime zin

Gezondheidsplein.nl moet worden beschouwd als een website die gezondheidsinformatie benadert vanuit een zeer brede invalshoek, in vakjargon aangeduid met de term portal. Zo´n portal focust zich niet uitsluitend op één specifiek gezondheidsthema of ziekte maar belicht onze gezondheid in de meest ruime zin van het woord, van hartkloppingen tot gezond eten.

Uiteraard bestaan er tal van andere websites en portals met relevante informatie over gezondheidsthema's die echter weinig bekendheid genieten bij het grote publiek, simpelweg omdat ze door de consument niet gevonden worden. Zulke sites worden vaak opgezet door enthousiastelingen en zijn in de regel bestemd voor een beperkte kring van geïnteresseerden.

Gezondheidsplein.nl heeft vanaf het begin de intentie gehad om deze verbrokkelde en vaak moeilijk toegankelijke medische informatie te bundelen voor een breder publiek en op een begrijpelijke manier te presenteren.

Opmaak en vormgeving

De website Gezondheidsplein.nl onderscheidt zich door een aantrekkelijke wijze van presenteren, waarbij interactie met de bezoeker een kenmerkend onderdeel vormt. Dat uitgangspunt komt bijvoorbeeld tot uitdrukking in de rubrieken "Online spreekuur"en "Poll van de week". De site kent verder onder meer de volgende vertrouwde rubrieken:
  • Filmpje van de dag
  • De rubriek "Wist je dat?"
  • Productvergelijking en reviews (beoordelingen door gebruikers)
  • Thema's van diverse gezondheidsitems
  • Gezondheidsonderwerpen nader uitgediept in specials
  • De rubriek "Van A tot Z"

Naast de hier genoemde site-onderdelen is er uiteraard de handige online zoekfunctie.

Hoe populair is Gezondheidsplein.nl bij het grote publiek?

Het aantal bezoekers op de website van Gezondheidsplein bedroeg volgens een onderzoek van het RIVM in januari 2010 ruim 22.000 per dag. De site bezat daarmee een pagerank 6. De pagerank is een indicatie hoe een bepaalde website door de zoekmachines van Google worden gewaardeerd, aan te duiden in een schaal van 0 tot 10. Een pagerank van 1 wil bijvoorbeeld zeggen dat de betrokken site nog maar weinig bezoekers trekt (wat overigens niets wil zeggen over de kwaliteit van de site).

Met een pagerank van 6 scoort Gezondheidsplein.nl overigens bepaald niet slecht en bevindt zich de site in het selecte gezelschap van sites als nu.nl, NS.nl of Startpagina.nl. Daaruit mag worden afgeleid dat Gezondheidsplein.nl een goede naamsbekendheid bij het publiek heeft. Zo'n imago zegt uiteraard toch iets over de kwaliteit van de site en bepaalt vaak in welke mate bezoekers de site in de toekomst opnieuw zullen raadplegen.
Gerelateerde artikelen
Symptomen hersenvliesontstekingHet is erg belangrijk om de symptomen van hersenvliesontsteking vroegtijdig te herkennen. Vanwege de nabijheid van de he…
Hoe controleer je de betrouwbaarheid van een website?Hoe controleer je de betrouwbaarheid van een website?De informatie die je op het internet tegenkomt is lang niet altijd zo veilig en betrouwbaar als je denkt en zou willen.…
Website aanmelden bij GoogleWebsite aanmelden bij GoogleJe eigen website aanmelden bij Google roepen een paar vragen op: is het nog noodzakelijk om je website aan te melden bij…
Blue Ribbon, wil het taboe rondom prostaatkanker verbrekenBlue Ribbon, wil het taboe rondom prostaatkanker verbrekenPink Ribbon is de organisatie die zich in zet om aandacht te krijgen voor borstkanker, maar weet jij ook waar Blue Ribbo…
Meet de populariteit van een website!Wil je weten hoeveel links er naar jouw website gaan? Of naar iedere willekeurige andere website? Lees hier hoe je daar…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Gezondheidsplein.nl"

Reacties

Liedje, 13-04-2017 13:31 #19
Ik heb een PH waarde van 6,2 gemeten met een strip in de middag urine. Is dit te zuur?

Fred, 10-04-2017 08:15 #18
Heb al jaren last van vieze zwavelachtige geur in de neus. Heb laten vertellen dat dat te maken kan hebben met de pH-waarde van je lichaam. Heb een urinetest gedaan waaruit de pH-waarde 5 - 5,5 kwam. Wat kan ik doen om deze geur kwijt te raken? Ik ben in januari geopereerd aan slokdarmkanker, kan dit al een gevolg zijn geweest van deze vieze geur en lage pH waarde?
vriendelijke groet
Fred

A. Tegelaar, 31-03-2017 11:18 #17
Graag wil ik wat meer weten over de meerwaarde van honing met citroen, en warm water
op de nuchtere maag.
Met vr Groeten.

Verkoyen Francis, 26-11-2016 13:23 #16
Mijn PH waarde van mijn urine was deze morgen 8, met strip gemeten. Is dit goed?

Jannie, 25-11-2016 11:44 #15
Heb artrose in mijn knieën, heup, schouder en rug. Heb met strip urine gemeten, de uitslag was 8.5. Wat moet ik doen? Alvast bedankt voor uw reactie.

Els, 25-11-2016 08:53 #14
Heb met strip mijn PH waarde gemeten van mijn urine. Uitslag geel, nr 3.
Wat voor tips kunt u geven om te ontzuren?

Marieke, 28-10-2016 09:09 #13
Kun je in urinetest zien of er een ontsteking in de maag zit?

Mertens, 12-12-2015 08:11 #12
Ben 3 dagen geleden wakker geworden met een rood oog, maar nu word de bloeduitstorting alleen maar groter en is het hele oogwit donkerrood gekleurd. Het doet geen pijn. Maar ik heb wel het gevoel van een vlies op het oog. Moet ik dit laten nakijken?

Gijsje, 30-11-2015 12:45 #11
Ik slik metoprolol 50mg retrard en ik slik hierbij ook hydrochloorthiazide voor mijn bloeddruk, maar ik heb veel bijverschijnselen. daarbij heb ik ook de maagbeschermer pantoprazol 20 mg en daarbovenop ook nog nitrazepam 5mg voor het slapen(ben veel te vroeg wakker). en als laatste ook nog bromazepam 3mg het is dus helemaal niet gek dat ik me dan zo rot voel. Weet iemand wat ik moet doen om me beter te voelen?

Tsluiter, 06-06-2015 17:21 #10
Ik heb een virus en last duizeligheid, niet op de benen kunnen staan en niets kunnen eten, misselijkheid, wat kan je hier tegen doen?

.

.?

Vermeulen, 04-05-2015 14:13 #9
Ik heb altijd een vrij hoge temperatuur en als ik maar iets van huishouden doe, gaat het naar de 38.3. is dit normaal?

J. Elting, 08-02-2014 09:31 #8
Mijn klacht is, dat ik al een tijd te koud ben in mijn lichaam. Wat begint bij de onderrug en zo koud krijg over mijn hele lichaam, hoeveel kleding ik ook aantrek. Voor de artsen is het vaag. Mijn vraag wat te doen.

S. Schmidt, 22-10-2013 10:23 #7
Volgens een test met urine (ketostick) zou ik een ph waarde hebben van 0 zit aan de onderkant van het kokertje. Als het goed is zou je Ph waarde rond de 7 moeten liggen.
Wat kan ik er aan doen om dat hoger te krijgen?
Ik hoor graag van u.
Gr Sonja Schmidt

M. V. Heuven, 24-04-2013 09:56 #6
M.v.Heuven
wat betekent teveel eiwit in de urine en wat is er tegen te doen? Reactie infoteur, 24-04-2013
Http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/52385-eiwit-in-urine-proteinurie.html

Rianne Bannink, 29-06-2012 15:02 #5
Ik heb een vraag. Ik heb gedurende 3 dagen hoge koorts gehad, vreselijke hoofd en nek pijn, en pijn in mijn benen. Ben nu aan de beterende hand, maar zag vandaag dat ik opeens allemaal kleine punt bloedingen op mijn onderbenen heb. Dit kunnen aanwijzingen zijn voor een hersenvlies ontsteking. Moet ik hier toch even na laten kijken ondanks ik aan de beterende hand ben?

Gerard, 26-06-2012 10:03 #4
Ik heb heel prikkelende en bijtende urine. Wat kan ik hier aan doen?

Mimi, 07-06-2012 04:14 #3
Geachte heer, dame,
Ik heb een vraag: Wat betekent een urine uitslag waarbij " h spoor van eiwit" is geconstateerd maar de resultaat is negatief?

Met vriendelijke groetjes,

Mimi

Grada Stoker, 10-04-2012 11:08 #2
Ben op zoek naar LDL verlagende voeding. Wat kan ik het beste wel eten wat kan ik het beste laten staan?

J. Ermens, 19-03-2012 15:56 #1
Wat is er aan de hand als ik teveel ijzer in mijn bloed heb?

Infoteur: Serkozy
Laatste update: 19-03-2016
Subrubriek: Diversen
Reacties: 19
Medische informatie…
Schrijf mee!