InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Seksualiteit > De meest gemaakte fouten bij sex met vrouwen

De meest gemaakte fouten bij sex met vrouwen

De meest gemaakte fouten bij sex met vrouwen Veel mannen denken te weten wat een vrouw prettig vindt tijdens seks met haar. In de praktijk blijken ze er vaak naast te zitten, en worden er onbewust veel fouten en vergissingen gemaakt.
Hieronder volgt een lijstje met de meest gemaakte fouten:

Mannen weten wat vrouwen willen

Veel mannen denken te weten wat vrouwen willen, gebaseerd op wat ze met de omgang met andere vrouwen hebben geleerd. Maar niet alle vrouwen zijn gelijk. Naar mate men ouder wordt, ontwikkeld elke man een bepaald patroon van handelingen, maar wat prettig was met je laatste sex partner hoeft niet per definitie zo te zijn met je huidige contact. Dit geldt niet alleen voor seksuele omgang maar is ook van toepassing op relaties in het algemeen. Er zijn vrouwen die nauwelijks belangstelling hebben in sex, terwijl anderen zeer snel opgewonden worden. Elke vrouw zit hier ergens tussen in.

Een man heeft alles wat een vrouw nodig heeft

Sommige vrouwen kunnen alleen klaarkomen bij een frequentie van minimaal 3000 toeren per minuut. Geen menselijke tong of vingers kunnen die vibratie genereren. Beschouw een vibrator als een assistent en niet als een substituut. Veel koppels gebruiken een vibrator tijdens het liefdesspel. Terwijl je het één doet, kan de vibrator iets anders doen.

Sex voelt voor een man hetzelfde als voor een vrouw

Er is een groot verschil tussen mannen en vrouwen voor wat betreft het gevoel. Als een man geslachtsgemeenschap heeft met een vrouw en zijn penis dringt haar lichaam binnen, dan geeft dat zo’n prettig gevoel, dat het niet in te denken is, dat zijn partner dit niet prettig zou vinden. Echter het inwendige van de vagina is waarschijnlijk een stuk ongevoeliger dan de uitwendige delen bij een vrouwenlichaam. Daarbij komt dat diep stoten voor de ontvangende partij wel eens niet zo prettig zou kunnen zijn. Indien de man over een lange penis beschikt, kan het voelen als in de maag gestompt worden, wat een misselijk gevoel kan geven.

Mannen weten hoe een vrouw in elkaar zit

De meeste mannen weten wel hoe een clitoris er uit ziet en hoe ze hem moeten vinden. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze er verstand van hebben. Het is een wijd en zijd bestaand misverstand, dat elke vrouw in staat moet zijn om een zogenaamd vaginaal orgasme te krijgen. Voor de meeste vrouwen geldt dit echter niet. Daarnaast is het zo dat er bij de meeste mannen een gebrek aan informatie bestaat omtrent de gevoeligheid van de clitoris. Een aanraking welke voor de ene vrouw nauwelijks iets betekent kan voor een andere vrouw zelfs pijnlijk zijn. Sommige vrouwen prefereren indirecte stimulatie. Om er achter te komen wat het best aanvoelt, kun je er het beste naar informeren.

Nat betekent opgewonden

Mannen knappen vaak af op het feit dat een vrouw niet nat genoeg is om haar makkelijk te kunnen penetreren. Het is een mythe om te veronderstellen dat het zo is dat als een vrouw opgewonden is dat ze dan perse nat zou moeten zijn. Sommige vrouwen zijn natter dan anderen, dit kan van dag tot dag wisselen, en het varieert afhankelijk van de fase van de maandelijkse cyclus, en is bovendien onderhevig aan andere invloeden zoals bijvoorbeeld stress of medicijn gebruik.

Stilte is noodzakelijk

Veel mannen zijn in de veronderstelling dat het stil moet zijn tijdens de sex, maar als je niets zegt, zal je partner moeten raden wat je lekker vindt en wat juist niet. Indien je respectvol met je partner omgaat, zal een vrouw die jou wil plezieren bepaalde aanwijzingen waarschijnlijk waarderen.
© 2008 - 2014 Costaric, gepubliceerd in Seksualiteit (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De fouten die vrouwen maken met het bedrijven van de liefdeDe fouten die vrouwen maken met het bedrijven van de liefdeOorzaken van een slechte seksuele relatie komen vaak bij de mannen vandaan. Dat neemt niet weg dat vrouwen ook fouten ku…
De positieve bijwerkingen van seksDe positieve bijwerkingen van seksBij relatief veel stellen is seks enig moment slechts een onderdeeltje van de relatie ... als het al een onderdeel is. T…
Waarom mannen betalen voor seksVoor de meeste mannen betekent het niks om een prostituee op te zoeken. En moeten vrouwen zich pas zorgen maken als de m…
Waarom gaan vrouwen vreemdWaarom gaan vrouwen vreemdWaarom gaan vrouwen vreemd? Zijn ze op zoek naar spanning en sensatie? Ontevreden met de relatie die ze al hebben of gaa…
Factoren van invloed op condoomgebruikFactoren van invloed op condoomgebruikHet belang van veilige seks kan niet vaak genoeg benadrukt worden: wanneer je zonder beschermende voorbehoedsmiddelen se…

Reageer op het artikel "De meest gemaakte fouten bij sex met vrouwen"

Reacties

Paula, 13-12-2012 13:31 #7
Ik ben het wel eens met de stelling dat een vrouw al nat moet zijn voor de man haar aanraakt, althans zo werkt het bij mij! seks/vrijen is voor mij een spel wat uren mag duren, ik hou van alle sex inwendig of uitwendig, zolang het maar met passie en hartstocht gepaard gaat, tja en ik vind het heerlijk als mijn partner me vertelt wat hij wil!

Elly, 06-12-2012 13:59 #6
Ik kan alleen klaarkomen als mijn g-spot wordt gestimuleerd. Met 2 vingers heel vlug op en neer gaan. Kom dan spuitend klaar en meerdere keren achter elkaar. Het aanraken van mijn clitoris daar heb ik niets mee en is zelfs pijnlijk als die te hard wordt gestimuleerd. Ook heb ik niet veel met een vibrator… een echte penis maakt ook geen brommend geluid :-)

Linda Prins, 27-06-2012 00:49 #5
Waarom moet seks altijd in de slaapkamer gebeuren, pas nadat alle tv programma's zijn afgelopen, ik vind het prettig om ook eens in de woonkamer midden op de avond in de stemming te worden gebracht, knuffelen, strelen, friemelen, en dan de sex op de bank, of toch de slaapkamer, verder gaan, dat ligt eraan. En het belangrijkste als ik moe ben ja dan is de interesse in seks minder, dan wanneer ik lekker uitgerust ben. Na een lange dag.

Jenny, 14-09-2011 17:28 #4
Carol misschien moet je een onderzoek uitvoeren en na gaan waarom jouw zo weinig intresse heeft in sex.

Carol, 06-01-2011 16:36 #3
Mijn vrouw heeft al jaren weinig interesse in sex, wanneer ik erom vraag is het bonje.
Ik krijg het idee dat het sex-kaarsje langzaam begint te doven.:-(

Wie kan mij enige suggesties aan de hand doen?

Chris, 27-10-2009 22:46 #2
Waarom worden er alleen fouten bij vrouwen gemaakt? Vrouwen doen het bij mij ook altijd "fout".

T. Molenaar, 06-05-2009 15:58 #1
Na 25 jaar heb ik weer sex en hij is daar geweldig in. ik heb 2 huwelijken achter de rug en ik kom er nu achter dat zij geen aandacht voor mij hadden zij kwamen klaar en ik moest het maar uitzoeken, ze hadden toch het goed gedaan?
ik dacht ook dat het zo hoorden maar nu weet ik beter.

Infoteur: Costaric
Subrubriek: Seksualiteit
Reacties: 7
Medische informatie…
Schrijf mee!