InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > De fouten die vrouwen maken met het bedrijven van de liefde

De fouten die vrouwen maken met het bedrijven van de liefde

De fouten die vrouwen maken met het bedrijven van de liefde Oorzaken van een slechte seksuele relatie komen vaak bij de mannen vandaan. Dat neemt niet weg dat vrouwen ook fouten kunnen maken met seks. Maar wat voor fouten praten we dan over? Wat doen vrouwen fout op gebied van de seksuele relatie? En wat kunnen zijn hieraan doen, zodat hun relatie weer beter wordt.

Oorzaken van een slechte seksuele relatie

Vaak wordt een slechte seksuele relatie bij de man neergelegd. Toch gebeurd het ook dat vrouwen fouten maken in de slaapkamer. Voor een relatie heb je 2 mensen nodig en beide moeten moeite stoppen in de slaapkamer. Wanneer je seksleven op een laag pitje staat en gewoonweg niet meer is wat het ooit wel was, dan gaan al snel de gedachtes vloeien over alle dingen die wel of niet goed zijn van je partner. De man weet niet altijd wat een vrouw opwind, simpelweg omdat de man gewoonweg het vrouwelijke lichaam niet altijd begrijpt. daardoor wordt vaak de schuld van een slechte seksuele relatie bij de man gelegd. De vrouwen zijn hierdoor vaak blind voor hun eigen slechte bijdrage aan de slaapkameractiviteiten. Maar wat kunnen deze oorzaken zijn? Wellicht zijn 1 van de onderstaande oorzaken van de vrouwen wel de grote boosdoeners.

Spanningen over het uiterlijk

Feit is dat stressen over het uiterlijk vaak alle seksuele spanningen om zeep zal helpen. Als je continu met je uiterlijk bezig bent en zelf vindt dat je er niet goed uit ziet, dan kom je nooit tot dat gewenste orgasme. Probeer je te concentreren op het plezier in de seks en hou het plaatje van een slecht uiterlijk uit je hoofd. Bijna alle mannen vinden het plezierig als hun partner een beest is in bed, en dat gaat niet met al die kopzorgen. De man is hier echt niet mee bezig, die wil gewoon lekkere seks met jou.

Mannen hebben niet altijd zin in seks

Als jonge man komt het natuurlijk maar weinig voor dat je geen zin in seks hebt. Maar naarmate mannen ouder worden zal dit steeds vaker voorkomen. Door oorzaken als een gezin, werk of allerlei andere dingen waar een bepaalde druk vandaan komt zorgen ervoor dat een man niet altijd zin heeft. Als een vrouw geen zin heeft in seks dan wordt dat niet gelinkt met hun gevoel voor de man. Als een man daarentegen geen zin heeft in seks wordt dat vaak direct gekoppeld aan het feit dat de man wellicht hun partner niet meer zien zitten. De relatie wordt direct onder de loep genomen door de vrouw, terwijl dit dus helemaal niet nodig hoeft te zijn.

Geen advies geven

Openlijk praten over jullie relatie is niet altijd gemakkelijk. Zeker niet bij een man. Maar jullie seksleven moet daarentegen ook niet veranderen in een dagelijkse sleur. Een man weet simpelweg niet alles van het vrouwelijke lichaam, dus deel die informatie dan ook wel met hem. Neem zelf het initiatief om hem adviezen te geven om jouw tot dat fantastische hoogtepunt te laten komen. Laat hem weten wat jij graag wilt, het zal alleen maar in jouw voordeel zijn, echt waar!

Geen initiatief

Vrouwen willen niet altijd opdringerig overkomen naar een man toe uit angst dat ze gezien worden als een soort van seksbeest. Veel vrouwen laten de man in hun rol van jager en daarom ook vaak (onterecht) het initiatief bij de man. De man wil zeker wel het initiatief nemen als het gaat om seks, maar voor het gevoel van de man geldt wel dat dit niet altijd maar van hem moet komen. Toon wat vaker interesse en neem het initiatief naar je geliefde toe, dit zal je relatie alleen maar goed doen.

Seks moet leuk blijven in de relatie

Het is belangrijk om tijdens het vrijen jezelf te blijven. Ga jezelf geen rol toespelen, dit doet geen goed aan je relatie. Seks moet geen verplichting zijn. Als je geen zin hebt moet je dat kunnen zeggen aan de ander, maar doe dit wel op een liefdevolle manier. Communiceren is erg belangrijk in een relatie, dus ook communiceren over seks.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Vriendschap tussen man en vrouwVriendschap tussen man en vrouwPlatonische vriendschappen welteverstaan. De meningen lopen uiteen als je de vraag neerlegt. Er is een grote groep mense…
Datingsite voor relaties zonder seksDatingsite voor relaties zonder seksHoewel seks doorgaans als een belangrijk onderdeel van een liefdesrelatie wordt beschouwd, bestaan er ook liefdesrelatie…
Online dating: waarom gaat internetdaten vaak mis?Online dating: waarom gaat internetdaten vaak mis?Online dating gaat helaas heel vaak mis, ondanks toch ook de vele succesverhalen. Heel vaak valt een date toch tegen. So…
Seksuoloog, seksuologie en de seksualiteit specialistSeksuoloog, seksuologie en de seksualiteit specialistWat is een seksuoloog? Wat doet een seksuoloog? Voor welke seksuele problemen kan je terecht bij een seksuoloog? Kan je…
Gevoelige mannen gaan vreemdGevoelige mannen gaan vreemdOngeveer 1 op de 4 mannen gaat tijdens het huwelijk vreemd. Deze vreemdgangers gaat het niet om de seks of om het uiterl…

Reageer op het artikel "De fouten die vrouwen maken met het bedrijven van de liefde"

Reactie

Zoe, 16-12-2013 11:39 #1
Naar mijn mening ligt de oplossing voor dit probleem in het begrijpen van het probleem. Natuurlijk bestaat er een grote variatie aan motivaties om seks te hebben tussen mannen en vrouwen. Of ze nu single zijn of een relatie hebben. Ik denk dat mannen inderdaad meer seksueel gedreven zijn dan vrouwen, simpelweg omdat zij vanuit hun natuur sneller en meer stimuli als seksueel ervaren. Ze hebben dus gemiddeld vaker een verlangen naar seks dan vrouwen. Ik denk dat door deze seksdrive voor de meeste mannen kwantiteit belangrijker is en dat hun voornaamste reden om seks te hebben ligt bij ontspanning/ontlading. Vrouwen richten zich naar mijn mening gemiddeld meer op kwaliteit, omdat voor hen seks vrijwel niet gezien wordt als losse daad, emoties spelen een grote rol bij hen voor/tijdens/na seks. Daarbij komt nog eens dat seks het spannendst is wanneer het nieuw is en onzeker. Hiermee bedoel ik de momenten waarop nog niet zeker is of het überhaupt tot seks zal komen tussen twee mensen. Dit gevoel van spanning ebt langzaam weg met het hebben van een langdurige relatie. Om deze redenen denk ik dat het om te beginnen al niet handig is om het te hebben over "de fouten" die mannen/vrouwen maken met het bedrijven van de liefde. seks en relaties zijn complexe combinaties van verschillende verlangens, een verschillende natuur en omgevingsinvloeden (wel of niet stimuli als opwindend ervaren, een druk leven, stress, gezondheid, etc). Het belangrijkste in een relatie met betrekking tot seks is naar mijn mening eerlijkheid en het niet veroordelen van elkaar. probeer ervoor te zorgen dat alles (van fantasieën tot afkeer van bepaalde handelingen) bespreekbaar blijft en dat je je als partner niet persoonlijk aangevallen voelt wanneer iemand de moed vind om dit uit te spreken. De relatie wordt alleen maar sterker wanneer je elkaar volledig kent en begrijpt op seksueel gebied. Zo kun je rekening houden met elkaars verlangens en als je dit beiden doet, zullen beide partners zich tevredener voelen in de (seksuele) relatie.

Infoteur: Mayorfrits
Laatste update: 26-02-2012
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Reacties: 1
Schrijf mee!