InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Seksualiteit > Bleken van de anus, hoe en waar?

Bleken van de anus, hoe en waar?

Bleken van de anus, hoe en waar? Anus bleaching, Poupe Soleil of anus bleken... In Hollywood was het ineens een rage. Tanden bleken, daar kijkt niemand meer van op, maar nu willen niet veel celebreties nog langer met een donkere kringspier rondlopen. Het gaatje moet roze als een naveltje worden gemaakt. Sterren willen een roze sterretje. Veel mensen hebben iets tegen de donkere kleur van de kringspier, want niet alleen in Amerika is het een rage om de anus te laten bleken.
Deze rage of trend om de anus te bleken is ook overgewaaid naar Europa, waar de vraag naar middelen om de anus te bleken in rap tempo toeneemt. Ook in Nederland begint de hype als een virus om zich heen te grijpen. In het bijzonder onder de wat jongere mensen (van 18 tot 35, hooguit tot 40 jaar) is het een trend. Een opvallend verhaal, maar wel in de mode.

Hoe kan je de anus laten bleken?

De anus laten bleken wordt ook wel sterretje bleken genoemd. Het bleken kan op verschillende manieren; met crèmes die een blekend effect op de huid hebben, met laserstralen (via de plastische chirurg), of met gels. Kojic Zuur of Mandelic Zuur staan erom bekend de huid te kunnen bleken. Bepaalde crèmes die stoffen bevatten zoals hydrochinon, die de huid echt overtuigend kunnen bleken zijn uitsluitend op doktersrecept te verkrijgen omdat ze niet zonder risico zijn. Ze kunnen het lichaam plaatselijk irriteren. Hydrochinon is zelfs omstreden omdat de stof waarschijnlijk kankerverwekkend is. In Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk werd het gebruik van hydrochinon om die reden verboden.

Anus of schaamstreek bleken met een gel

Het natuurlijke bestanddeel Glycyrrhiza Glabra (Licorice) Root Extract, is niet schadelijk en zou een blekend effect op de huid van de kringspier hebben. De stoffen worden gewonnen uit de zoethoutplant. Het resultaat laat wel even op zich wachten. Deze lightening gel is vrij verkrijgbaar. Er is een toenemende vraag naar middelen om de huid te bleken.

Bleken van de anus/kringspier, wat is dat eigenlijk?

De anus en schaamstreek is vaak donkerder gekleurd omdat er wat meer pigment zit. Deze gebieden in de huid worden nog donkerder naarmate we ouder worden. Sommige mensen vinden dat lelijk en willen om cosmetische redenen de huid in die omgeving laten bleken zodat het weer dezelfde kleur krijgt als de huid er omheen. Het bleken van de huid in de schaamstreek of het rectum, heeft feitelijk alleen een zuiver een cosmetische reden. Het heeft nooit een medische reden. Verkleuringen van bepaalde delen van het menselijk lichaam zijn namelijk een natuurlijke aangelegenheid en normaal in het gebied van oksels, penis, vagina en anus.

Poepe soleil, of anus laten bleken, waarom?

Nog niet eens zo heel lang geleden hield niemand zich bezig met zoiets onbelangrijks als de kleur van de sluitspier. Op een bepaald moment werd het echter steeds meer een trend om de geslachtsdelen te gaan scheren. Niet een beetje scheren om de bikinilijn op het oog netjes te houden, nee, al het haar moest er in ene af. Men begon dus te scheren, te harsen, elektrisch te ontharen, te waxen, ontharingscrèmes te gebruiken, laser behandelingen te ondergaan, enzovoorts…

Haar eraf, bleekmiddel erop?

In de zomer je oksels scheren was al een jaartje of 25 een must, nu was de venusheuvel aan de beurt. Na de venusheuvel volgde alle haargroei op het lichaam, uitgezonderd het hoofdhaar. Voor de rest wil de moderne mens momenteel zo kaal mogelijk zijn. Zelfs doodnormaal haar op armen of benen wordt al snel als onaantrekkelijk gezien. Ook mannen begonnen dus naar hartenlust te scheren, en niet alleen hun kin, maar ook hun oksels, hun neusharen te plukken, stoer borsthaar werd als vies beschouwd, en haar op de geslachtsdelen is ook voor mannen, helemaal passé. Ook begon men met het harsen van benen en het bijknippen van wenkbrauwen. Uiteindelijk moesten ook de billen, de bilnaad en de kringspier geschoren worden. Door al dat verwijderde haar begon de donkere huid van al deze gebieden meer op te vallen. Het haar was weg maar de huid eronder blijkt soms nogal groezelig om te zien. Nu is de kringspier dus aan de beurt. Dat is namelijk van nature geen mooi roze babyknoopje maar een donker pruimenmondje, en dus moet daar eens flink de bleekkwast overheen. Ook de gebieden er omheen, die donker verkleurd zijn, wil men steeds vaker late bleken.

De anus laten bleken met laserstralen

Het is ook mogelijk om de anus te laten bleken met laserstralen. Dit is effectief gebleken. Het eindresultaat van de behandeling heef een fris ogend roze sterretje tot gevolg. De Amerikaanse arts dokter Matlock was de eerste die deze behandeling toepaste. Deze behandeling wordt dus door een plastisch chirurg uitgevoerd.

Lees verder

© 2009 - 2014 Kisses, gepubliceerd in Seksualiteit (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Jeuk aan de anus en anaal eczeemAnaal eczeem wordt ook wel pruritus ani genoemd. Anaal eczeem veroorzaakt jeuk aan de anus. Hoewel anaal eczeem erg verv…
Aambeien zijn vervelendEr zijn veel mensen die last hebben van aambeien. Hieronder wordt beschreven wat aambeien zijn, waar ze zitten en hoe u…
Permanente ontharing: Elektrische ontharing, laser en IPLPermanente ontharing: Elektrische ontharing, laser en IPLWanneer mensen last hebben van overbeharing, zijn er tal van methoden beschikbaar. Scheren, epileren, ontharingscrème of…
Anale seks bedrijvenWanneer tijdens het liefdespel de anus actief betrokken wordt kan gesproken worden over anale seks. Zowel heteroseksuele…

Reageer op het artikel "Bleken van de anus, hoe en waar?"

Reacties

Linda, 28-05-2014 01:04 #4
Raad zo'n behandeling eigenlijk af, niet eens zo zeer om de kosten maar… Lijkt mij beter als je de mate van bleking op een langzamere manier zelf in de hand houd. Met een creme zoals Skinlight kun je dag naar dag aanbrengen en het resultaat op de voet volgen.

Mo, 11-06-2013 17:48 #3
Welke salon in de buurt van leiden diet anaal bleken?

Hind, 06-02-2013 18:21 #2
Waar kan ik mijn schaamstreek laten bleken. Ik woon zelf in Amsterdam hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik vind het heel erg vervelend om met kleur verschil te moeten leven.

Mari, 06-09-2012 04:53 #1
Wat kost zo'n behandeling en bleekt men ook de onder kant van je billen & wat zal dat kosten?

Infoteur: Kisses
Subrubriek: Seksualiteit
Reacties: 4
Medische informatie…
Schrijf mee!