InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Seksualiteit > Leuke weetjes - Seks

Leuke weetjes - Seks

Leuke weetjes - Seks Wist je dat dikkere mannen een kortere penis hebben? Of dat cornflakes oorspronkelijk bedoeld waren om het masturberen bij jongeren te beperken? Of dat een half uurtje tongzoenen meer calorieën verbrand dan een work-out van twee uur? Leer en lach met deze leuke weetjes over seks?

De seksuele opvoeding van Mangaia

Op het eiland Mangaia in de Stille Oceaan krijgen jongens vanaf hun dertiende seksuele opvoeding van een oudere vrouw. De aandacht gaat hier vooral uit naar voorspel en orale seks. De jongens leren ook dat een vrijpartij minstens vijftien minuten moet duren en dat de vrouw hierbij twee tot drie een orgasme moet hebben. Als op Mangaia een vrouw onbevredigd blijft, zal zij haar man verlaten en het nieuws aan iedereen op het eiland vertellen. Het enige dat de man dan nog kan doen, is nog meer zijn best doen om van die vervelende reputatie verlost te raken.

Het langste orgasme

Het orgasme van een varken duurt gemiddeld dertig minuten! Het record bij mensen is tien seconden.

Potentieverhogende middeltjes

De Argentijnen zijn ervan overtuigd dat het eten van katten de potentie stimuleert. Wil je jouw potentie echter liever op een diervriendelijke manier verhogen, dan zou je ook aan radioactieve straling kunnen denken. In de negentiende eeuw was dit zeer courant. Zo kon je radiosuppo’s en radioactieve penisringen kopen.

Verboden seksspeeltjes

Als je van seksspeeltjes houdt, verhuis je beter nooit naar de Amerikaanse staat Alabama. Daar is het immers verboden om seksspeeltjes te kopen.

Carrièrevrouwen masturberen meer

Carrièrevrouwen masturberen meer dan huisvrouwen. Een enquête heeft immers aangetoond dat 50% van de carrièrevrouwen geregeld masturberen, terwijl dat bij huisvrouwen maar 21 procent is.

Tongzoenen om te vermageren

Mensen die vaak tongzoenen blijven slanker. Dat komt omdat een passionele tongzoen van 1 minuut ongeveer 26 calorieën verbrand. Dat zijn maar liefst 1560 calorieën per uur!

Cornflakes tegen masturberen

Wist je dat John Harvey Kellogg zijn bekende cornflakes ontwikkelde om het masturberen te verminderen. Het was de bedoeling om kinderen dankzij cornflakes de kracht te geven om aan de behoefte van het masturberen te weerstaan.

Hoe dikker de man, hoe korter de penis

Als een man dikker wordt, is zijn onderbuik één van de eerste plaatsen waar het vet zich opstapelt. Daardoor kruipt het over de basis van de penis zodat die zal krimpen. Dikkere mannen hebben dus kleinere penissen.

Pijnlijke natte droom

Vroeger gebruikte men in Engeland een wel heel pijnlijke manier om masturbatie bij jongeren tegen te gaan. Over de penis werd een aluminium ring met pinnen geschoven. Telkens de penis door opwinding groter werd, konden de jongens het niet meer uithouden van de pijn.

Lichaamssappen

Het proeven van de lichaamssappen van andere mensen heeft hetzelfde effect als het slikken van een vitaminepreparaat. Bovendien maakt het de tanden witter.

Borstvoeding

Volgens onderzoek krijgen vrouwen zin in seks als ze een andere vrouw die borstvoeding geeft ruiken. Borstvoeding veroorzaakt immers een chemische prikkel die de zin in seks opwekt.

Seksueel actieve ratten

Ratten behoren tot de meest seksueel actieve dieren van onze planeet. Wist je bijvoorbeeld dat mannelijke en vrouwelijke ratten gemiddeld twintig keer per dag seks hebben?

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Masturbatie bij mannen en vrouwenMasturbatie is het seksueel stimuleren en prikkelen van zichzelf, door een actieve aanraking van de eigen geslachtsorgan…
Leuke weetjes - De vaginaHoe diep is de gemiddelde vagina? Hoe kan een vrouw haar bekkenbodemspieren trainen? Wat is een coregasm? Wat krijg je a…
Zin in seks: doen om zin te krijgenZin in seks: doen om zin te krijgenZin in seks is niet iets dat zomaar komt. Het is een werkwoord. Door te doen, door seks te hebben, wordt vaak de lust om…
Leuke weetjes - MannenWaarom kunnen mannen geen twee dingen tegelijk doen? Wat doet men met de voorhuid na een besnijdenis? Bestaan er slipjes…
Tips om zwanger te wordenZwanger worden: het is een wens van veel vrouwen. Maar wat nu als het niet direct lukt? Dit artikel geeft tips om zwange…

Reageer op het artikel "Leuke weetjes - Seks"

Infoteur: Avalon
Subrubriek: Seksualiteit
Special: Leuke weetjes
Medische informatie…
Schrijf mee!