InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Leren praten met overledenen

Leren praten met overledenen

Veel mensen hebben nog vragen aan een overleden dierbare, en zoeken daar soms hulp voor bij een medium. Het is niet eenvoudig om een goed medium te vinden, en er zijn ook oplichters op dat gebied, die er alleen op uit zijn om geld te verdienen. Toch kan iedereen leren om te praten met iemand die is overgegaan.

Wat er gebeurt als iemand "over gaat"

Een persoon die deze wereld verruild voor het "eeuwige", is er fysiek niet meer. Het lichaam sterft door ouderdom, of ziekte, maar de ziel gaat niet dood. Een ziel is een deel van iemand, waar de persoonlijkheid in huist. Op het moment dat het lichaam sterft, stijgt de ziel op uit het lichaam, en blijft aanwezig. In een normale situatie zal de ziel naar het licht gaan. Veel mensen met een "bijna-dood-ervaring" hebben dit licht gezien. In het licht wachten mensen die al eerder overleden zijn, en van ons houden, ons op. Een ziel heeft dus geen lichaam, maar kan zich wel laten zien in de gedaante van een mens.

Op een andere manier leren kijken

Hier op aarde gebruiken we allemaal onze zintuigen om met elkaar te communiceren. We gebruiken onze ogen om elkaar te zien, onze oren om naar elkaar te luisteren, en onze stem om met elkaar te praten. Als we een ziel willen zien, of horen, vraagt dit een andere manier van kijken en luisteren, dan wij gewend zijn. Als je een ziel, of een energie, wilt zien, kijk je niet gewoon met je ogen, maar je schakelt als het ware je "derde oog" in. Je derde oog is een chakra en het bevindt zich tussen je ogen, en dan een klein stukje omhoog. Dit chakra is een energiepunt, en je kijkt als het ware met je twee gewone ogen, dóór je derde oog om een ziel te kunnen zien. Dit vraagt gerust wat oefening, dus wanhoop niet als je niet meteen iets ziet. Een ziel of een energie, ziet er meestal uit als een soort wazige, menselijke verschijning, maar kan ook een soort fibrerend licht zijn.

Op een andere manier leren luisteren

Hetzelfde geldt voor het horen wat een ziel je te vertellen heeft. Normaal luisteren we met onze oren als iemand praat, of als we met iemand aan de telefoon zitten. Een ziel communiceert op een andere frequentie, en die frequentie zit vlakbij die waar onze gedachten hoorbaar zijn. Als je na zit te denken, en je vraagt je iets af, dan vindt dit gesprek plaats in je hoofd. Het lijkt alsof deze conversatie met je eigen stem gebeurt, maar als je goed luistert zijn er verschillende stemmen. Als je een vraag stelt aan iemand die je kent, die aan de andere kant is, dan kan het zijn dat de stem die het antwoord geeft, niet klinkt als die van die persoon. Ook dit vraagt enige oefening, dus neem er rustig de tijd voor om dit te leren.

Op een andere manier leren voelen

Een ziel heeft net als een levend persoon een energie die voelbaar is. Soms is dit een blije energie, soms een verdrietige, een liefdevolle, of een boze energie. Energie voelen van een persoon, of van een ziel, doe je via je hartchakra. Je hartchakra zit in het midden van je borst, en dan een klein stukje omhoog. Door je voor te stellen dat je deze chakra openzet, kun je de energie leren voelen. Je kunt dit oefenen met levende personen, door als ze tegenover je zitten, je hart open te stellen, en te voelen. Op dezelfde manier kun je de energie van een ziel voelen, en hiervoor is het niet nodig dat deze persoon tegenover je zit.

Hoe je contact maakt

De beste manier om contact te maken met een overleden dierbare is om eerst een rustige plek op te zoeken. Ga rustig zitten, sluit je ogen en probeer zoveel mogelijk te ontspannen. Als je het prettig vind kun je wat wierook branden, of een geurkaars aansteken. Als je ontspannen bent, stel je dan voor dat je je chakra's opent en dat je alles kunt zien, horen en voelen, wat je wilt. Haal dan het beeld van diegene voor je geest, waar je graag mee wilt praten. Vraag die persoon of hij of zij bereid is om met jou te praten, en kijk, luister en voel wat er gebeurt. De antwoorden op je vraag kunnen in woorden in je geest verschijnen, in beelden, of in een gevoel. Ga niet twijfelen of het misschien wel je fantasie is die met je aan de haal gaat, maar ervaar gewoon wat er is op dat moment. Als je antwoorden, beelden of indrukken krijgt, vergeet dan niet die persoon te bedanken, en vraag eventueel of jullie vaker zouden kunnen praten met elkaar.
© 2014 - 2017 Tonny548, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat doet een medium?Char, Robert van den Broeke, Jomanda... slechts een kleine greep uit het enorme aanbod van mensen die zich een medium no…
Zelf een seance houdenBen je zelf ook geïnteresseerd in het spiritisme, en zou je zelf ook eens een seance willen houden? De aanrader is om he…
Het bestaan van geestenHet bestaan van geestenHelp het spookt in huis! Maar is dat daadwerkelijk zo? Wat zijn geesten of spoken? Geesten worden vaak gezien als de zie…
Char, het medium, een oplichtster?Char, het medium, heeft in vele landen waaronder Nederland een tv-show waarin ze met de dode kennissen van de gasten pra…
Contact met geestenHet is een hype, de televisie programmas waarin de 'host' contact opneemt met de geesten van overleden mensen. Hoe kan d…

Reageer op het artikel "Leren praten met overledenen"

Reacties

Harry, 09-04-2017 12:16 #14
Ik vraag mij af of het verstandig is om in seances geesten op te roepen. Toch geloof ik wel in contact met overleden voorouders, zoals bijvoorbeeld 'moeke' of 'oma'. Toen mijn vader een tijd geleden herstellende was van een botbreuk, leek het net of er op de gang een soort van energie hing, mijn moeder. Ik had een toermalijn, die werd gloeiend heet in tussen mijn vingers, mijn vaders angstige blik, was er op gefixeerd, terwijl hij aan mijn ketting hing. Zo een wil ik er nog wel hebben. Hij werkte uitstekend.

Jakob, 04-02-2017 09:36 #13
Niemand kan met overleden personen praten, ook mediums niet. Hoe leuk zou het zijn om nog even aan uw opa te vragen waar hij zijn gouden zakhorloge heeft laten liggen die u beloofd was. Als mediums daadwerkelijk met overledenen zouden kunnen praten dan hoefden ze u niet het hemt van het lijf te vragen. Mediums doen aan coldreading, en dat is vissen en gissen naar aanknopingspunten die u zelf in alle naïviteit aanreikt zonder dat u er erg in hebt!

Wilt u de som op de proef?… ga naar een medium, laat hem / haar contact met uw overleden dierbare en stel zelf de vragen i.p.v dit over te laten aan de "paragnost"! Vraag of uw overleden oma de voornaam van uw opa op kan noemen. Of laat oma via het medium dingen specifieke dingen zeggen die jij alleen maar kan weten. Zo moet uw oma vast nog wel weten wat hoe haar oudste of jongste kind heet toch?
Heb maar geen illusies, daar trapt een medium nooit in. De kans dat hij / zij er naast zit is dan levensgroot. Char wist dit soort trucks handig op te lossen door een tiental beginletters op te noemen om daar vervolgens op door te borduren. U zoekt dan wel een naam erbij, terwijl de overledene gewoon kan zeggen ik heet Gerrit of Paul… toch?

Een medium kan maar 1 ding goed, en dat is vertellen wat u graag wilt horen.

Jay, 17-12-2016 13:35 #12
Hallo… Ik droom heel vaak… nou heb ik een paar dromen gehad van complete namen.

Deze personen opgezocht via internet en ze bestaan. Meestal wonen ze in het buitenland en krijg ik geen contact met ze.

De laatste keer wel contact kunnen leggen met een vrouw waarvan haar naam in mijn droom voor kwam.

Ik vroeg haar of er recent iets is gebeurd bij haar in het gezin.

Ze geeft aan dat haar man zelfmoord heeft gepleegd.

Enig idee wat ik hier me moet en wat ik kan doen? Waarom word er contact met mij gelegd en niet met een medium ofzo?

Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen. Dit is al de zoveelste keer dat er namen verschijnen in mijn dromen over bestaande mensen die ik nog nooit heb gezien/gesproken of over gesproken is.

Mvg,

Jay.

Jan, 21-10-2016 20:49 #11
Lieve mensen ik heb het zeer moeilijk. Namelijk 3 weken geleden ben ik mijn zuster aan kanker verloren en vorig jaar ook een zuster aan kanker, dus twee in een zeer korte tijd. Vreselijk ik zou heel en ook heel graag in contact met ze komen ik hield zo van mijn zussen!
Allemaal verdriet dus en vele tranen, waarom moest dit nou gebeuren?
veel liefs Jan

Els, 10-10-2016 12:22 #10
Sinds enkele dagen zie ik s nachts aan mijn kant van het bed een kind zitten met blonde haartjes in de hoek. Het boezemt me geen schrik wel stel ik me vragen zoals wie is het en waarom komt het kind naar mij. Het is de eerste keer dat ik zoiets ervaar.

Anita Breukers, 19-06-2016 17:28 #9
Graag zou ik mijn lieve overleden man willen leren zien en met hem praten het lukt mij niet.
mijn man was pas 54 jaar hij betekent alles voor me mijn jeugdliefde ik wil hem niet kwijtraken
door kontakt met hem te maken en te praten kan ik het leven hier overbruggen totdat ik zelf overlijdt en wij voor de eeuwigheid samen zijn. Wie wil mij dit leren natuurlijk betaal ik hiervoor anita Breukers

Rob, 06-03-2016 21:56 #8
Mijn moeder is ruim 4 jaar geleden overgegaan waar ik nog dagelijks veel verdriet van heb.
Maar sinds een aantal weken knippert 1 spotje, in mijn kamer, ik sta er voor open, ben er niet bang voor, ik weet ook zeker dat t de energieën van mijn ouders zijn.

Mini, 26-12-2015 08:32 #7
Mijn ervaringen zijn van mijn overleden oma en overleden vader. Ik werk in een groot huis en was het bed aan het opmaken. Daar zat mijn oma ineens zo uit het niks ik dacht nergens aan. Ik zeg nog tegen oma wilt u even aan de kant ik ben het bed aan het opmaken. Ze ging weg. Pas later bedacht ik me dat ze al 1 jaar was overleden het was een bijzondere ervaring.mijn vader mij geroepen terwijl ik aan het stofzuigen was. Hij riep mijn naam. Terwijl ik ook toen er niet aan dacht. T was zo duidelijk mijn vader zijn stem. Ik deed de stofzuiger uit en riep ook nog ja wat is er pap. Ook toen dacht ik t kan pap niet zijn hij is overleden. Zal ik dan toch onbewust zoveel met ze bezig zijn.

Anita Breukers, 09-12-2015 19:45 #6
Mijn lieve man is in febr j.l aan kanker overleden. Ik ben al bij verschillende mediums geweest. zou het graag zelf willen leren is die mogelijkheid er om hem te kunnen zien. ik zou er alles voor over hebben als er iemand was die mij dat kan leren dan kun je namelijk als het je er hoog zit contact met hem maken. Trouwens er is toch een leven na het overlijden he.

anita breukers Reactie infoteur, 10-12-2015
Gecondoleerd Anita, dat moet heel moeilijk voor je zijn. Ik denk zeker dat het leven verder gaat na de dood. Het lichaam sterft maar het bewustzijn, dus dat wat iemand tot zichzelf maakt, blijft bestaan. Sommige mensen die zijn overgegaan kunnen meteen contact maken, en anderen hebben daar soms wat langer tijd voor nodig. Soms laten ze je ook iets weten op een minder directe manier, bijvoorbeeld een liedje op de radio wat iets betekende tijdens het leven. Of als diegene bijvoorbeeld gek was op rozen in de tuin, dat er ineens een roos bloeit. Dit soort indirecte dingen kunnen ook een teken van je man zijn. Als je te hard je best doet om contact te maken, kan dat er ook voor zorgen dat het je niet lukt. Probeer er ontspannen voor open te staan. Vraag hem om een teken zodat je weet dat dat van hem komt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, e.n ik wens je alle sterkte en liefs.

Peter Deceuninck, 04-09-2015 11:11 #5
Ik stel te veel veel vragen waarop ik geen antwoord vind, is er een oplossing om een medium te raadplegen of geeft dit geen zin?

M., 06-06-2015 10:55 #4
Lieve Dalton,

helaas lees ik je berichtje nu pas, wat inderdaad vrij laat is. Ik zou je adviseren om naar iemand toe te gaan die al gewend is aan zijn gave. Diegene kan je dan leiden in de fases en de verschillende technieken. Hierdoor leer je hoe je hiermee om moet gaan, hoe je met deze zielen moet spreken en wat je moet doen als het verkeerd gaat.

Lieve groetjes,
M

Gewoon Mij, 27-05-2015 14:09 #3
Ik heb 2 kinderen gezien die overigens niet wazig of schimmen waren. Het was 's avonds en werd wakker omdat ik voelde dat er wat in de slaapkamer was en zag een meisje staan met kleren van vroeger, een wit jurkje donker haar tot over haar schouders. Ze was bleekjes en keek mij heel doordringend en strak aan. Toen ik haar een tijdje had aangekeken merkte ik dat er naast mij ook een kou te voelen was en zag ik een jongen met een rood soort vest leek met een ritssluiting. Hij stond naast mijn bed en heel liefdevol mijn jongste zoontje te bekijken. Ik dacht eerst dat het mijn oudste zoontje was dit jongetje was heel mager en leek ziek. Omdat hij zo naar mijn zoontje zat te kijken werd ik heel bang en heb de dekens over ons heen gegooid en ben ik onder de dekens gaan liggen. De eerste 3 nachten heb ik mijn beide kinderen bij me gehouden en het licht 's avonds in de slaapkamer aan gelaten ik was heel bang. Later toen ik er over ben gaan nadenken denk ik achteraf dat het meisje iemand was die mijn vader altijd noemde een zusje van hem die al overleden was en hijzelf maar dan toen hij nog een heel jong kind was. Helaas heeft mijn vader een aantal dingen in het leven gedaan waardoor ik liever niet meer aan hem denk. Zonder erg teleurgesteld en verdrietig te zijn over wat hij heeft gedaan. Waarschijnlijk is hij als jong kind verschenen zodat ik niet bang zou worden, een tijd waarin hij ondanks de hongersnood die er toen was toch op een bepaalde manier gelukkig was met zichzelf. Ik heb daarna nooit meer wat gezien omdat ik het ook niet wil. Soms overkomt het me gewoon iets ik heb een keer een gezicht van iemand zien wegvagen als een soort van veeg en vervolgens vervangen zien worden door een ander gezicht. Na een paar keer met mijn ogen knipperen kwam het andere gezicht weer terug. Dat is dan waarschijnlijk de gids van iemand geweest. Ook dat heb ik 1 x gezien maar ik wil dat niet zien omdat ik er heel erg bang van word. Een andere keer was iemand bij mij in haar levensstrijd, ik zat in de auto en ineens was ze met mij aan het praten in mijn hoofd en zocht vergeving voor haar broertje en wilde dat ik hem zou vergeven voor wat hij had gedaan en de keuzes die hij had gemaakt in zijn leven. Ik heb dit geweigerd in eerste instantie, ze was heel standvastig in wat ze wou, pas op het moment dat ik haar vroeg mij te helpen hoe ik hem kon vergeven ging ze weg. De volgende dag hoorde ik dat mijn schoonzuster was overleden ze had een bloedprop gehad en nog een tijd geleefd in de middag. Ze was bij mij op bezoek geweest op het moment dat ze nog in leven was en in haar doodsstrijd zat. Van haar dochter heb ik later begrepen dat ze altijd nog met mij wilde praten over wat er was gebeurd. Ik heb haar dochter niet verteld dat ik het gesprek heb gehad net voor haar dood. Nu na al die jaren nog steeds niet omdat ik niet de gene moet zijn die als een van de laatste contact heeft gehad met haar. Misschien vertel ik het haar ooit een keer maar denk het niet.

Ama, 02-02-2015 19:27 #2

Als ik bovenstaande regels lees, dan krijg ik een tegenstrijdig gevoel. Er zijn oplichters op dit gebied en vervolgens kan iedereen praten met iemand die is overgegaan… Dus zijn er ook geen oplichters toch? Vind het ook een negatieve openingszin, omdat het angst bij mensen in kan boezemen. Tuurlijk zijn er mediums die beter zijn dan de ander dat sowieso en iedereen heeft zijn manier van werken. Als ik dit artikel lees zou ik denken is dit helderinzicht? Dan pas ik.

Dalton, 17-11-2014 05:53 #1
Hallo allemaal.

Ik zit met het volgende. Ik zie steeds schimmen in m'n ooghoeken. Ook ruik ik uit het niets een vreemde geur. Een keer leek het of er ineens iets razendsnel op me afvloog. En 2 x leek het erop dat ik werd geduwd waardoor ik m'n evenwicht verloor. het lijkt er soms ook op dat ik kinderen hoor terwijl mijn kinderen niet aanwezig zijn. Ik heb al m'n ervaringen aan m'n moeder verteld.
zei vertelde me dat toen ik klein was altijd bang was om naar de wc te gaan omdat er een meisje opzat, Terwijl er niemand was. ook speelde ik altijd op m'n kamer met een denkbeeldig vriendje waar ik trouwens ook hele gesprekken mee voerde. ook was m'n moeder altijd 1 sok kwijt, uiteindelijk vond ze die wel op onlogische plekken.
ik herinner me hier helemaal niks meer van en heb het ook niet meer ervaren tot een half jaar geleden.
Ik ben nu wel heel nieuwsgierig wat ze van me willen en wil er graag mee verder gaan.
Ik ben me zelf steeds aant pushen om contact met ze te krijgen maar ze blijven verstoppertje met me spelen. Hoe kan ik me opstellen aan je. Ik heb inmiddels angst/paniekstoornissen eraan overgehouden doordat het uiteindelijk m'n leven beheerst.
ik durf hier niet met m'n psycholoog over te praten.
Wie kan me aub verder helpen.

b.v.d
Dalton

Infoteur: Tonny548
Gepubliceerd: 05-03-2014
Subrubriek: Spiritueel
Reacties: 14
Schrijf mee!