InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Wanneer gaan we naar de vijfde dimensie?

Wanneer gaan we naar de vijfde dimensie?

In de vijfde dimensie kun je reizen in tijd en ruimte en iedere gewenste vorm aannemen die jij je maar wenst. Veel mensen vragen zich af wanneer we naar de vijfde dimensie gaan. Maar wat zijn precies de eerste vijf dimensies? En hoe merk je dat je op weg bent naar de volgende dimensie? En hoe ziet het leven in de vijfde dimensie er voor jou uit?

Wat is een dimensie?

Een dimensie is een staat van bewustzijn die voor een bepaalde groep beschikbaar is. Deze dimensie vibreert in resonantie met bepaalde frequenties, waardoor je deze kan ervaren. Je kan een dimensie zien als een bestaansveld binnen het universum met verschillende spelregels waarin je kunt ervaren en creëren met als doel om spiritueel te groeien. De vraag die regelmatig gesteld wordt, is hoeveel dimensies er zijn. Het antwoord hierop is vrij simpel. Er is altijd een volgende dimensie van bestaan nodig om de dimensie ervoor te kunnen waarnemen. Met andere woorden, er zijn oneindig veel dimensies. Dit zal ik nader uitleggen. Neem de tweede dimensie.

De tweede dimensie

De tweede dimensie is vergelijkbaar met een tweedimensionaal schilderij op een muur. Wat is de reden dat jij dit schilderij tweedimensionaal waarneemt? Door diepte aan de zijkant van het schilderij. De diepte zorgt ervoor dat jij het tweedimensionaal waarneemt. Dus wat is dan de derde dimensie?

De derde dimensie

De derde dimensie is diepte. Je hebt diepte nodig om tweedimensionaal te kunnen waarnemen. De derde dimensie is waar we in leven. We nemen alles 3-dimensionaal waar. We leven binnen de spelregels van de derde dimensie. Een kenmerk van deze dimensie is dat deze heel dicht is. Het wordt ook wel lagere frequentie genoemd. Omdat we in de derde dimensie leven, is alles heel intens. Zowel pijn als liefde kun je in deze dimensie heel heftig ervaren, waardoor je ziel sterk evolueert.

Dualiteit
Een ander kenmerk van de derde dimensie is de dualiteit. Dag en nacht, leven en dood, liefde en angst. Het zijn allemaal uitersten van het spectrum. De uitdaging van het leven in deze derde dimensie is om dit te overstijgen zodat je van dualiteit naar eenheid kan gaan.

Ego
Bovendien speelt het ego in deze dimensie een belangrijke rol. De beslissingen die mensen nemen, zijn vaak op basis van ego in plaats van het hart. Hierdoor zie je veel ongelijkheid en onrechtvaardigheid in de wereld. In de derde dimensie leven mensen meer in hun linkerhersenhelft. Beslissingen worden genomen op basis van ratio in plaats van gevoel. De mannelijke energie is hier dominant.

Lineaire tijd
Lineaire tijd is ook een essentieel kenmerk van de derde dimensie. Je ervaart verleden, heden en toekomst - terwijl deze in essentie niet bestaan. Je kunt het zo zien:de derde dimensie heeft een speeltuin met wetten gecreëerd zodat jij kunt spelen en ervaren. Eind 2012 is het Aquariustijdperk aangebroken met als gevolg dat we collectief een shift maken van de derde dimensie naar de vierde en de vijfde dimensie.

De vierde dimensie

Als je wilt weten wat de vierde dimensie is, is het handig om je af te vragen wat je nodig hebt om de derde dimensie te kunnen waarnemen. Neem bijvoorbeeld een gezicht. Wat zorgt ervoor dat jij diepte waarneemt? Dus dat jij de oren achter ziet en de neus meer aan de voorkant? Dit heeft te maken met snelheid van het licht. Letterlijk is de tijd die het licht nodig heeft om van het puntje van de neus jouw ogen te raken korter dan dat het licht van het oor jouw ogen raakt. Dit betekent dus dat de vierde dimensie tijd is.

Energetische zuivering
Opweg naar de vierde dimensie is het van essentieel belang om af te komen van oude trauma’s en negatieve emoties. Je krijgt letterlijk een DNA-schoonmaak waardoor je een upgrade kan maken naar de vierde en vijfde dimensie. Dit betekent dat in deze periode oude pijnen naar boven komen, onverwerkte gebeurtenissen of elementen in jezelf waar je nog niet eerder mee geconfronteerd werd. Dit zijn aspecten waar je mee aan de slag zult moeten gaan. Het is raadzaam om yoga, meditatie, engelen-therapie, sjamanistische healing, mindfullness en andere vormen van alternatieve therapieën te volgen. Maar ook mensen die blijven leven volgens de oude 3de constructie (dus meer linkerhersenhelft georiënteerd), zullen enorme tegenslag kunnen ervaren. De uitdaging hierbij is om elke dag een half uur te mediteren zodat je in lijn komt met je hogere zelf en daardoor beter weet welke beslissingen je wilt nemen in je leven.

Tijd is een illusie
In de vierde dimensie is er geen tijd meer. Er is geen oorzaak en gevolg meer, er is geen verleden en toekomst meer. Het enige wat bestaat is het hier en nu. We worden ons nu bewust van het gegeven dat lineaire tijd alleen als concept bestaat. Een voorbeeld hiervan is: jij bent gisteren boodschappen gaan doen, vandaag zit je op de bank met de boodschappen naast je. Je denkt aan gisteren hoe je boodschappen aan het doen was. Dit betekent dat gisteren alleen een gedachte is. Wat jij als verleden ervaart, is een gedachte. Hetzelfde geldt voor de toekomst. Je kan stellen dat verleden en toekomst gedachten zijn. Het enige wat echt bestaat is het hier en nu. Een ander voorbeeld is: stel je belt met je zus in het buitenland. Je kijkt op de klok, voor jou is het op dat moment 16.00uur. Voor jouw zus is het op datzelfde moment 18.00 uur. Wanneer hebben jullie dan exact een gesprek gevoerd? In het verleden? De toekomst of in het hier en nu? In de vierde dimensie word je niet meer geleefd door gedachten van het verleden en toekomst. Bovendien is er geen oorzaak en gevolg meer, wat inhoudt dat alles waar jij aan denkt zich op datzelfde moment manifesteert. Misschien heb je al gemerkt dat tijd voor je gevoel sneller gaat. Dit komt omdat we een shift maken van de derde naar de vierde dimensie totdat we het nulpunt bereiken. In het nulpunt worden je gedachten meteen gemanifesteerd. Je kan dit wellicht in je eigen leven al merken. Je denkt aan iemand en die persoon belt jou. Je wil graag een jurk en een paar dagen later krijg je een jurk cadeau.

Van dualiteit naar eenheid
In de vierde dimensie zal eenheid centraal staan, mensen voelen zich meer verbonden met de goddelijke stroming van liefde. Beslissingen zullen worden genomen op basis van eenheid en pure liefde. Iedereen wil mooie dingen creëren die voor alle mensen van de planeet gunstig zijn. Een voorbeeld hiervan is dat mensen hun textielconsumptie minimaliseren en in plaats daarvan ruilen en lenen. De reden hiervan is dat veel van deze kleren worden gemaakt door kinderen in Bangladesh. Mensen kiezen in deze dimensie voor een gezonde en bewuste lifestyle die niet ten koste gaat van een andere groep mensen. Een ander voorbeeld is dat veel mensen een veilig en gezond leven zien als een economisch recht. In de vierde dimensie heeft iedereen een basisinkomen en zal er daarnaast veelal geruild worden in diensten en goederen.

Van ego naar het hart
In de vierde dimensie gaan mensen meer vanuit hun hart leven. De rechter hersenhelft zal meer geactiveerd worden. De vrouwelijke energie zal hierdoor dominanter worden. Vrouwelijke energie staat voor intuïtie, creativiteit, spiritualiteit maar ook holistisch denken. Beslissingen zullen worden genomen vanuit het hart. Dit wordt ook wel denken met je hart genoemd. Activiteiten die waren gericht op ego, status en macht zullen geen voldoening meer geven. Mensen willen waarde gaan toevoegen vanuit hun hart. Het ego, ook wel schijnvriend genoemd, zal langzaam afsterven.We zullen de komende jaren allemaal ontwaken en werken aan een mooie nieuwe wereld waarin iedereen leeft vanuit het hart.

De vijfde dimensie

Wat is de vijfde dimensie? Om hier antwoord op te kunnen geven is het belangrijk om te kijken wat je nodig hebt om tijd te kunnen waarnemen. Dat is bewustzijn. De vijfde dimensie is dan ook bewustzijn.
In de vijfde dimensie ben je geheel bewust van het feit dat je bewustzijn bent en je lichaam tijdelijk als voertuig dient om deze derde dimensie te kunnen ervaren. Je kan in deze dimensie reizen in tijd en ruimte.Je bent je volledig bewust van je multidimensionale zijn. Dat betekent dat je op dit moment al in verschillende dimensies op verschillende planeten actief bent, maar je alleen bewust bent van de derde dimensie.Veel wezens zullen in de vijfde dimensie terugkeren naar hun oorspronkelijke planeet, of intergalactische reizen maken. Er zal een wereld vol wonderen zijn omdat alles wat je wilt zich direct manifesteert. Je bent je bewust van het feit dat we in een multiversum leven waarin alle realiteiten al bestaan. Je hoeft er alleen op in te tunen om het te kunnen ervaren. In deze dimensie ben je een wezen van pure onvoorwaardelijke liefde en licht zonder oordeel, ego en angst. Je kunt iedere gewenste vorm aannemen. Je voelt onvoorwaardelijke liefde voor alles in het universum. Bovendien maken we in deze dimensie gebruik van vergevorderde technologie. Een taal of een vaardigheid hoeft niet langer aangeleerd te worden maar kan simpel door een download in je systeem geïnternaliseerd zijn. Je kunt dit vergelijken met een app die je op je mobiel downloadt. Verder zal In deze fase de planeet aarde met zijn inwoners aan de slag gaan met intergalactische vrede.

Het ascentieproces is iets wat geleidelijk aan plaatsvindt en niet van de een op andere dag gebeurt. Misschien heb jij al het gevoel dat je bepaalde kenmerken waarneemt. Naarmate er meer mensen dagelijks mediteren en zich op een hogere frequentie bevinden, wordt het makkelijker voor andere mensen op de planeet om ontvankelijk te zijn voor het licht en dus de shift te maken van 3d naar 4d en uiteindelijk 5d. Er zijn voorspellingen gedaan dat we 2023 volledig in de vijfde dimensie zullen leven. Een exacte datum kunnen we niet met zekerheid voorspellen. Het zal in ieder geval sneller gaan dan dat je misschien denkt omdat tijd nu sneller gaat en daarmee alles ook sneller gemanifesteerd wordt. Als jij zelf zo snel mogelijk naar de vijfde dimensie wilt gaan, is dit mogelijk puur door intenties uit te spreken en tegelijkertijd alleen activiteiten te verrichten die je frequenties verhogen. Zoals Yoga, natuurwandelingen, licht eten, sjamanistische healing. Wat uiteindelijk het meest belangrijke is, is om te leven vanuit je hart. Je hart kan je zien als je navigatiesysteem in het leven. Als je deze volgt zul precies daar zijn, waar je hogere zelf wilt zijn en waar je dus uiteindelijk zelf ook wilt zijn.Voordat je het weet ben je dan alweer in de vijfde dimensie en weet je dat alles wat je in deze derde dimensie hebt meegemaakt niet meer was dan een droom.

Lees verder

© 2014 - 2017 Ascension, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Pseudowetenschap: De vierde dimensieDe mogelijkheid van voorspellingen tracht men nogal eens te verklaren via de opvatting dat de tijd verscheidene dimensie…
Een model voor een juist begrip van de wereldbeschouwingenEen model voor een juist begrip van de wereldbeschouwingenIn grote steden leeft een verscheidenheid aan mensen samen. Een stad vormt als het ware een microkosmos van de wereld. H…
Transformatie naar de vijfde dimensieDe transformatie naar de vijfde dimensie is ongeveer vanaf de franse revolutie begonnen. In deze tijd kwamen er revoluti…
Dimensionaal rapporterenMet de bouw van een dimensionaal datamodel in een Data Warehouse wijzigt niet enkel de technische databasestructuur, ook…
Bronnen en referenties
  • http://cosmicgaia.com/angelic-guides-a-whole-new-world-a-look-at-whats-to-come/
  • http://www.wanttoknow.nl/inspiratie/de-3e-4e-en-5e-dimensie-en-over-de-shift/
  • https://www.youtube.com/watch?v=DSyGLusMtEM
  • http://marinamichaels.wordpress.com/about-dimensions/

Reageer op het artikel "Wanneer gaan we naar de vijfde dimensie?"

Reacties

Ikbenik, 21-02-2017 23:31 #5
Deze theorieën zouden waar kunnen zijn, maar zoals het hier voor een deel omschreven wordt: grote onzin. Ten eerste is er geen bewijs dat je daadwerkelijk een ziel hebt. Dat je een hart maar belangrijker hersenen hebt wel en dat is de drijfveer van jou als persoon. Dat je trauma's of zelfs een dag ervoor - bewust - kunt vergeten is onmogelijk. Je kunt vast je hersens daarin trainen maar doen alsof je op een gegeven moment kan zijn waar je wil zijn is gewoon zweverige bla bla. Ja, je kunt je beter voelen door een wandeling of yoga maar doen alsof je compleet in andere dimensies terecht komt en alleen maar liefde voelt klinkt te mooi om waar te zijn.

Elvira, 08-10-2016 21:46 #4
Ik lees het zo vaak, wij gaan collectief een shift maken. Maar waarop is die shift dan gebaseerd? Wat je het universum inzendt krijg je terug wij zijn tenslotte scheppende wezens nietwaar? En wat zenden wij het universum in? Angst, woede, oorlog, verderf en ja gelukkig ook wel wat liefde en geluk maar als we naar deze planeet kijken en hoe we ermee en met elkaar omgang stevenen we op een rampkoers af en dan zouden we in 2023 in de 5de dimensie zijn aangekomen? Nee, zo werkt het universum niet wat je aantrekt krijg je terug en dat is niet veel moois op dit moment. Er is verandering nodig voordat het te laat is en je hoofd in het zand steken met allerlei optimistische voorspellingen die gebaseerd zijn op, ja waar zijn ze eigenlijk op gebaseerd? Ik zou zeggen kijk om je heen naar wat je ziet. Maar net zoals wij deze chaos hebben geschapen kunnen wij ook het tegenovergestelde scheppen, anderen kunnen wij niet veranderen maar wel onszelf zolang wij maar geloven dat wij Goddelijke scheppende wezens zijn die veel meer kunnen dan we zelf denken. Reactie infoteur, 22-11-2016
Beste Elvira,
Je geeft aan in een wereld te leven vol met oorlog, woede, angst en verderf. Nu is mijn vraag? Is dit jouw realiteit? Of is het iedereen zijn realiteit? Neem een indiaan die in de amazone leeft in de natuur, zonder contact met de rest van de wereld. Zijn alle dingen die jij net noemde ook zijn realiteit? Sterker nog stel je zou naar hem toe gaan en vertellen over jouw realiteit, zou hij zich daar een voorstelling bij kunnen maken. Wat ik probeer te zeggen is dat er verschillende parallelle realiteiten lees frequenties zijn. Het is net waar jij je op focust en dat wordt jouw realiteit. In de wereld gebeuren heel veel positieve en liefdevolle dingen. Deze zul je niet snel op TV zien maar zouden zeker ook jouw realiteit kunnen worden. Je kan het internet zien als een voorbeeld hiervan. Alle realiteiten zijn er. Het is maar net waar je op googelt. Hetzelfde geldt voor de vijfde dimensie het is 1 realiteit die je kan ervaren en beleven als je frequenties maar hoog genoeg zij

Breukers, 12-07-2016 17:03 #3
Aub kunt u mij antwoord geven mijn lieve man 54 is vorig jaar verleden. Kan ik hem zien in de 5de dimensie aub geef me er een antwoord op! mijn man betekent alles voor mij en mijn dochter. Zouden wij hem dan in 2023 kunnen zien Reactie infoteur, 22-11-2016
Beste Mevrouw Breukers,
Uiteraard kunt u uw man zien in de vijfde dimensie. U kunt hem dan zien in alle mogelijke vormen. Alleen hoeft u niet te wachten, hoe meer u bezig bent met het verhogen van uw frequenties hoe sterker u met hem in verbinding kan zijn. Dat kan zijn door beelden, stemmen of zijn energie die u kan voelen. Als u zodanig u frequenties heeft verhoogt dat u in de vijfde dimensie bent, dan kunnen jullie samen interdimensionaal reizen door het universum. Er staat u nog een fantastische toekomst te wachten, geniet ervan!

Roel, 14-01-2016 16:17 #2
Mijn verhaal,
Op de rand van de afgrond begon er plots een lichtje te branden. Ik luisterde naar mezelf(hart) en wist wat te doen. Een transformatie, verlichting en de verbondenheid met het universum werd een feit. De energiewielen kwamen op één lijn( harmonie) en de zintuigen werden helder. In een lichtflits verkreeg ik eindeloos veel informatie. alles viel te verklaren. De verbinding met de ziel was er. Het was een onbeschrijfelijk, en hemels gevoel. Een openbaring. Een edelhert kwam ook in het stuk voor. Ik had als het ware boeddha in mezelf gevonden. Stap voor stap geef ik nu de informatie een plaats. Men weet is groot. Alles is één en wederkerend(cyclus). Momenteel is de energie op aarde niet optimaal en verstoord. Het ego, denken of kwelduiveltje is sterk aanwezig (laag bewustzijn). Mediteren, yoga, mindfullness kan je naar een hoger bewustzijn brengen maar zal ook geregeld beoefend moeten worden om dit te behouden. Allen zijn we geboren met een weet (ziel). De ziel is eeuwig en alles is eindeloos, tijdloos en mogelijk. Een kwestie van geloof (spirit). Het is onze schatkamer, onze ware identiteit. Door manipulatie en negatieve invloeden (energie) van buitenaf (ego) wordt de verbinding gemakkelijk verbroken en wordt dit vergeten. Men kent zichzelf niet! De mens is inventief en bootst na. Er zijn dus nog andere manieren om gemakkelijk en snel jezelf naar een hoger bewustzijns niveau te brengen. Iedereen heeft zo zijn eigen beleving en ervaring maar uiteindelijk komen we wel op hetzelfde punt terecht (één). Alle wegen leiden naar…
Het juiste pad bewandelen en de mensen die je tegenkomt op een zijspoor de boodschap meegeven om deze ook te volgen.
Maar het ego laat zich uiteraard niet zomaar doen. Vele mensen zitten ook op een dwaal of dood spoor. Vele van deze zullen deze boodschap dan ook niet begrijpen of geloven en opteren het ego(onwetend, ongeloof). De lijdensweg van de mens is nog niet voorbij maar hoe groter de misère hoe groter de bewustwording zal zijn en terugkeren. Het echte grote universele werk zal van bovenaf gebeuren. Tenslotte alles komt weder!

P.s : Mijn computer, ik bedoel men laptop had daarnet een black out gehad waardoor men vorig bericht dat veel uitgebreider en beter geformuleerd was, is verdwenen. Men Laptop heeft dus ook een transformatie nodig om optimaal te kunnen werken zonder problemen. ;-).

Ik weet dus ik leef!. M.a.w. : ik hoef niet te denken om te weten dat ik besta. Godzijdank!

Vriendelijke groet,

Roel

Alexandro de Leeuw, 22-08-2015 13:45 #1
Prachtig en super helder, maar… Wel erg dualistisch eenzijdig beschenen op wat er met de shift nu althans positief lijkt, maar ook DAAR is natuurlijk licht en schaduw. Die schaduw is echt onderbelicht maar daar kwam ik via via door ervaring achter. Ik vind dat daar ook eerlijk ruimte voor moet zijn dat er bijvoorbeeld in die dimensies OOK nog een andere variant van pijn EN plezier is. Degene die anders claimen zijn er volgens mij dan ook nog niet geweest met ervaring van hun ZELF. Reactie infoteur, 22-08-2015
Hoi Alexandro,
Bedankt voor je reactie. Wat zijn jouw ervaringen? Ik ben erg benieuwd.

Infoteur: Ascension
Laatste update: 16-08-2015
Subrubriek: Spiritueel
Reacties: 5
Schrijf mee!