InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Wat is het Aquarius tijdperk?

Wat is het Aquarius tijdperk?

Misschien heb je al gemerkt dat er zowel op collectief als op individueel niveau van alles aan het veranderen is. Dat komt doordat het Aquarius tijdperk is aangebroken. Dit tijdperk staat in het teken van liefde, eenheid en harmonie. Er zullen grote verschuivingen te zien zijn op zowel politiek niveau, maar ook onze voeding en de manier waarop we met de aarde omgaan zullen de komende jaren drastisch wijzigen. Daarnaast zal er voor jou persoonlijk ook van alles veranderen. Wat staat jou allemaal te wachten?

Wat is het Aquarius tijdperk?

Het Aquarius tijdperk is een begrip uit de astrologie. Het is een van de twaalf grote tijdperken die de namen hebben van de twaalf tekens uit de dierenriem. Elk tijdperk duurt 2150 jaar, en maakt deel uit van een cyclus van in totaal 25800 jaar. Eind 2012 zijn we van het Vissen-tijdperk overgegaan naar het Aquarius tijdperk. Het Aquarius tijdperk staat in het teken van liefde, eenheid, waarheid, bewustzijn en spiritualiteit.

Wat gaat er veranderen?

Veel aspecten van ons dagelijks leven zullen veranderen. De mens gaat een bewustzijnsevolutie meemaken. Er zal een verschuiving plaatsvinden van rationeel naar emotioneel, van dualiteit naar eenheid en van individualisme naar collectiviteit. Mensen worden gevoeliger en gaan meer vanuit hun hart leven. Ze zullen steeds meer behoefte krijgen aan zelfontplooiing in plaats van het genereren van zoveel mogelijk materiële welvaart. Hierdoor ontstaat ruimte voor nieuwe ideeën en duurzame initiatieven. Dit is nu al duidelijk zichtbaar. Zo schieten de yogascholen als paddenstoelen uit de grond en zijn biologische winkels en eettenten inmiddels in bijna elke stad te vinden.

Wat zijn de gevolgen voor onze gezondheid?

Het nieuwe tijdperk brengt een verschuiving van energieën met zich mee. In eerste instantie zullen hierdoor oude pijnen naar boven komen. De energetische reiniging kan aanvankelijk erg vervelend zijn, maar op langere termijn zullen mensen meer rust en vrede ervaren in hun leven. Het zal minder vanzelfsprekend zijn om bij gezondheidsklachten te kiezen voor reguliere gezondheidszorg. In plaats daarvan zullen mensen in toenemende mate kiezen voor alternatieve geneeswijzen. Voorbeelden hiervan zijn:

Wat zijn de gevolgen voor de politiek?

Mensen zullen minder waarde hechten aan externe autoriteit die aangeeft wat het beste voor hen is. Steeds meer mensen worden zich bewust van hun soevereiniteit en beseffen dat ze als vrije mensen op de aarde geboren zijn. De opkomst bij verkiezingen zal nog verder afnemen. Tegelijkertijd zijn meer mensen zich aan het verenigen en bezig op verschillende manieren om een betere wereld te creëren. Denk aan lokaal geld, vereniging basisinkomen, gezond verstand avonden.

Wat zijn de gevolgen voor onze voedingspatronen?

Doordat er een evolutie in bewustzijn plaatsvindt, worden mensen zich ook steeds meer bewust van het effect van gezonde voeding. Zo worden meer mensen vegetarisch of veganistisch. Anderen besluiten alleen nog raw food te eten. De drang naar vet, suiker, alcohol en vlees zal in dit tijdperk fors afnemen. Daarvoor in de plaats gaan we meer gezonde voeding eten, zoals fruit , groente, noten en zelfs bloemen. Deze vormen van voeding zijn licht verteerbaar waardoor mensen zich ook lichter gaan voelen en meer in verbinding komen te staan met de astrale wereld.

Wat zal er voor jou persoonlijk veranderen?

Op persoonlijk niveau zal de komende jaren ook erg veel veranderen. Je zult ontwaken, wat inhoudt dat je meer in contact komt met je hartenwensen. Misschien zul je merken dat activiteiten en mensen die je vroeger voldoening gaven dit nu niet meer doen. Je hebt meer behoefte aan alleen zijn en wordt gevoeliger. Daarnaast is het mogelijk dat je je gaat omscholen of van baan verandert. Verder zul je ontdekken wat je ware talenten zijn en die ook maximaal benutten. Zodra meer mensen zijn ontwaakt, ga je samenwerken om een betere wereld te creëren.

Lees verder

© 2014 - 2018 Ascension, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Watermantijdperk
  • http://earthsky.org/human-world/when-will-the-age-of-aquarius-begin

Reageer op het artikel "Wat is het Aquarius tijdperk?"

Infoteur: Ascension
Laatste update: 16-08-2015
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!