InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Zwangerschap > Vroege symptomen en signalen van zwangerschap

Vroege symptomen en signalen van zwangerschap

Vroege symptomen en signalen van zwangerschap Wat zijn de eerste signalen bij een zwangerschap? Indien je er naar informeert, blijken de meeste vrouwen de eerste signalen gedurende een zwangerschap te herkennen, tenminste als ze al eerder een zwangerschap hebben gehad. Sommige vrouwen herkennen het moment waarop de ovulatie begint, terwijl anderen niet weten of en wanneer ze een eisprong hebben gehad. Vaak kunnen vrouwen registreren wanneer de vruchtbare dagen tijdens de cyclus voorbij zijn. Er zijn vrouwen die precies weten op welk moment de bevruchting heeft plaatsgevonden. Terwijl voor anderen, een accurate goedkope zwangerschapstest uitslag moet geven of de eerste signalen welke worden waargenomen werkelijk duiden op een zwangerschap.

Hieronder een aantal van de eerste signalen welke kunnen duiden op een zwangerschap:

Niet menstrueren

Het niet menstrueren is een duidelijk eerste signaal. Alhoewel, veel vrouwen door allerlei andere redenen wel eens onregelmatig menstrueren. Dit kan zijn door ziekte, stress, een verstoorde hormoon huishouding, verkeerde reacties op voeding en of de inname van stoffen waarop het lichaam anders reageert. En alhoewel het uitblijven van de menstruatie één van de eerste signalen is zou het bevestigd moeten worden door andere zaken.

Ochtend ziekte

Een gevoel van misselijkheid s morgens, kan een ander signaal zijn van de eerste teken van een zwangerschap. Maar deze vroege zwangerschap signalen moeten een aantal dagen aanhouden voordat je kunt spreken over een duidelijk signaal. En uiteraard kan het ook gewoon niet zwangerschap gerelateerde oorzaken hebben.

Gevoelige en grotere borsten

Heel vroeg tijdens de zwangerschap ondergaat het lichaam een aantal veranderingen in de hormonale huishouding. Terwijl het lichaam er nog niet op voorbereid is als deze veranderingen plaatsvinden. Er vinden allerlei veranderingen plaats in het lichaam als reactie op de veranderde hormonale situatie. Eén van de meest waarneembare veranderingen is de vorm en gevoeligheid van de borsten. Het goede nieuws is dat deze gevoeligheid snel verdwijnt als het lichaam zich aanpast aan de gewijzigde hormonale situatie.

Regelmatig wc bezoek

Meer plassen dan gebruikelijk is iets wat vaak voorkomt gedurende het begin van de zwangerschap. Veel vrouwen ervaren dit in de periode dat men eigenlijk ongesteld zou moeten worden. De reden, net zoals bij de gevoelige en grotere borsten, is de verandering in de hormonale huishouding op het moment dat het embryo zich in de baarmoeder nestelt. Dit is een ook een signaal wat verkeerd kan worden geïnterpreteerd, omdat een frequenter toilet bezoek ook plaats kan vinden door andere oorzaken zoals een reactie op de consumptie van voedingsmiddelen of andere substanties. Een zwangerschap zal altijd bevestigd moeten worden als het resultaat van een zwangerschapstest.

Vermoeidheid

Een gebrek aan energie als een vroege indicator voor een zwangerschap is vaak moeilijk te onderscheiden van andere vormen van vermoeidheid. Ook hier geldt dat de vermoeidheid terug te voeren is op de gewijzigde hormonale toestand van het lichaam, iets wat snel overgaat zodra het lichaam zich heeft aangepast aan de gewijzigde hormoonspiegel.

Dit zijn de meest voorkomende signalen in het begin van de zwangerschap. Sommige vrouwen ervaren slechts één van deze signalen, anderen herkennen er meerdere of hebben ze allemaal gedurende de beginfase van de zwangerschap. Op het moment dat de eerste signalen van een zwangerschap worden herkend, zoek dan bevestiging door middel van een betrouwbare zwangerschapstest (er zijn meerder soorten testen verkrijgbaar, raadpleeg er één welke goed staan aangeschreven). Realiseer je dat de gezondheid van je baby begint met je eigen gezondheid en gewoontes van voor de conceptie en tijdens de zwangerschap. Zwanger worden en genieten van goede zwangerschap is een ingewikkelde maar prachtige ervaring. Leer zoveel als je kan over vruchtbaarheid, zwangerschap en je gezondheid zodat de nieuwe wereldburger de beste start kan hebben die je je maar kunt voorstellen.
© 2008 - 2014 Costaric, gepubliceerd in Zwangerschap (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Zwangerschapssymptomen: wanneer een zwangerschapstest doen?Zwangerschapssymptomen: wanneer een zwangerschapstest doen?Wanneer je zwangerschapssymptomen en een zwanger gevoel hebt, wil je op een gegeven moment toch graag weten of je al dan…
Verschillende soorten zwangerschapstestenVerschillende soorten zwangerschapstestenEr zijn veel verschillende soorten zwangerschapstesten op de markt. Zo zijn er verschillende merken, verschillende metho…
Zwangerschap  eerste signalenZwangerschap eerste signalenWie al een zwangerschap achter de rug heeft, herkent de eerste signalen van een zwangerschap direct. Sommige vrouwen her…
Goedkope zwangerschapstestGoedkope zwangerschapstestEen zwangerschapstest is niet altijd even goedkoop. Vooral voor wie veel gebruik maakt van een zwangerschapstest, kunnen…

Reageer op het artikel "Vroege symptomen en signalen van zwangerschap"

Reacties

Rian 1985, 10-07-2014 17:14 #214
Ik ben vanaf maandag hele dagen misselijk en heb pijnlijke tepels en al 2 nachten slecht geslapen. Ik ben nu bijna 4 weken gestopt met de pil. Zal ik zwanger kunnen zijn, ondanks dat we altijd een condoom gebruiken? Ik word er onzeker van. Ik denk dat het nog te vroeg is voor een test. Ik wil heel graag kinderen maar mn vriend vind het nog beetje vroeg. We zijn anderhalf jaar samen.

Deb, 11-04-2014 00:47 #213
Ik slik de pil, microginol30, in mijn stopweek vorige week duurde het 5 dagen voordat mijn menstruatie opgang kwam. Het was voornamelijk bruin met af en toe een rode veeg. Ook was en ben ik al een paar weken moe en word al moe wakker. Ik heb nadien een zwangerschapstest gedaan, na 3 dagen want langer duurder het deze keer niet!, van het kruidvat en die was negatief en 4 dagen later nog een test, ook negatief. Ook heb ik nu af en toe pijn in mijn onderbuik. Dit soort klachten heb ik niet eerder gehad, heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat dit kan zijn? Misschien te vroeg getest? Normaal vloei ik altijd rijkelijk en duurt het ook langer dan 4 dagen voordat het minder wordt. Hopelijk heeft iemand een idee!

Liefs

M., 10-04-2014 18:49 #212
Hoii
Ik heb de 9e dag van me strip (1 april) de pil vergeten en had ook geen nieuwe ingenomen. Nu heb ik al vanaf 4 april last van raar gevoel in me buik. Rommelig. Diarree, plopjes, krampen, misselijkheid in vlagen en werd laatst heel vroeg wakker en boerde maagzuur opp.ik was toen na dokter gegaan en die dacht blindedarmontsteking maar bloedtesten gehad en dat was het niet. Ik heb nu ook een lichte streep onder men navel en de klachten zijn nog steeds aanwezig. Het is een heel raar gevoel.
Hoop dat u hier misschien antwoord op heeft? En wanneer ik kan testen?
Mvg m

Adrianne, 08-04-2014 04:01 #211
Ik ben nu 21 dagen overtijd en slik al een lange tijd geen pil meer. Sinds een week overtijd heb ik veel last van witte afscheiding en kan snachts nauwelijks slapen. Ik ben bij twee weken overtijd langs de h.a geweest en die zei dat ik nog twee weken moest afwachten. De assistente heeft wel een urine test gedaan maar die was negatief. Ze vertelde mij dat het misschien nog te vroeg was omdat sommige vrouwen minder snel hcg aanmaken. Als ik volgende week nog geen menstruatie heb dan zou ik een doorverwijzing krijgen voor een echo. Ik zelf heb wel echt het gevoel zwanger te zijn. Heb namelijk ook wel wat symptomen zoals:
- veel witte afscheiding
- steken in onderbuik
- ongesteldheidspijn

maar verder eigenlijk niets. Ik ben op advies van een vriendin wel foliumzuur gaan slikken. Als ik nu zwanger ben zou ik 7 weken zijn. Heb na de afspraak met de h.a geen test meer gedaan. Ik ben nog nooit zolang overtijd geweest hooguit twee dagen. Ik ben benieuwd of er misschien toch een klein hummeltje of hummellientje aanwezig is. Nu maar afwachten tot einde van deze week.

Sanna, 19-02-2014 12:11 #210
Sinds ik begin november gestopt ben met de pil heb ik altijd een cyclus van 27 dagen. Normaal heb ik een paar dagen voor ik begin te vloeien beginnende pijn in mijn rug en vanaf de ovulatie pijn in mijn borsten. Op de 1e dag van de menstruatie heb ik zo'n ontzettende pijn in mijn buik en rug dat ik in bed niet kan draaien, liggen of zitten en staan en lopen gaat helemaal niet. Nou is het volgende; ik moet vrijdag ongesteld worden, maar toen ik zojuist naar de wc ging zag ik dat er bloed bij mijn urine zat, mijn urine werd oranje. Ik had wel een beetje pijn, maar dat voelde als een soort van voor dat je blaasontsteking krijgt. Aangezien ik bezig ben om zwanger te raken, hoop ik dat het dus slechts een blaasontsteking is of een hechtingsbloeding of iets dergelijks, maar ik knijp 'm een beetje. Voor testen zou het nog te vroeg zijn aangezien ik vrijdag pas ongesteld moet worden.

Weet iemand hier iets? Graag hoor ik van je!

Kimberly, 05-02-2014 18:22 #209
Hallo ik heb precies 8 dagen geleden onveilige sex gehad ik heb last van misselijkheid duizelig steken in heupen koppijn buikpijn veel plassen en maagzuur en mijn zwangerschap test was negatief komt dit omdat het te vroeg was? Kan iemand mij hier bij helpen want ii word helemaal gek van de onzekerheid

Daphne, 11-07-2012 12:03 #208
Goedenmiddag

Mijn vriend en ik zijn nu 1,5 jaar bezig om een kinderwens te gaan vervullen. December was het raak en daarna ook mis, was 7 weken.

Nu ben ik voor het laatst op 28 mei ongesteld geweest en heb ik een week later op 10 juni een tussenbloeding gehad, maar nu ben ik al vanaf 28 mei niet meer ongesteld. Heb 2 x een test gedaan en die waren negatief. Heb ik 1, 5 week terug gedaan. Kan iemand mij helpen?

Armando, 27-02-2012 19:26 #207
Nou ik ben een beetje bang mijn vriendin heeft sinds kort pijn aan der onderbuik maar ze slikt ook de pil vannochtend staat ze op en is ze misselijk en ze kon amper eten en is dus niet naar werk gegaan plus heeft ze pijn aan der ogen en is heel erg moe maar ze moet pas over 2 weken ongesteld worden en ze slikt gewoon de pil zou het kunnen zijn dat ze zwanger is…

L., 23-02-2012 07:51 #206
Dinsdag heb ik hier een bericht achter gelaten. Ik heb zojuist een test gedaan en die was overduidelijk positief! Kan het zelf totaal niet geloven en het is nog heel onwerkelijk. Dit wil zeggen dat je dus niet altijd alle bekende symptomen hoeft te hebben. Ik merkte het vooral aan wat duizigheid, vermoeidheid, pijnlijke tepels en een wat harde onderbuik. Tot nu toe geen pijnlijke borsten en misselijkheid. Groetjes en succes allemaal! Reactie infoteur, 23-02-2012
Gefeliciteerd!

L., 21-02-2012 18:44 #205
Ik ben sinds eind september gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen. De eerste 'echte' ongesteldheid kwam pas na 10 weken dus wij dachten dat het nog wel even zou gaan duren en hebben het losgelaten. De keer erop duurde het maar 33 dagen. Voordat ik aan de pil begon was ik iedere 4 weken ongesteld. 3 Jan voor het laatst ongesteld geweest, rond 23 Jan bruin bloed verlies 2 dagen. Afgelopen dinsdag 14 feb test gedaan, negatief. Dag erna licht roze bloedverlies 1 dag. Nu inmiddels bijna 3 weken overtijd (als ik uitga van die 33 dagen). Veel last van krampjes in onderbuik (weeig gevoel) hoofdpijn, veel witte vloed, pijnlijke tepels, vaak duizelig. Verder de veel genoemde misselijkheid of pijnlijke borsten blijft tot nu toe weg. Wat is nu verstandig?

Fruttie, 16-02-2012 23:08 #204
Hoi iedereen,

2 februari regels begonnen, de 6e plots gedaan, sex gehad, 12 e februari opnieuw sex gehad, 13 en 14 ook sex gehad, de dag erna pijn in de borsten gekregen. Vandaag 16 februari veel meer pijn in de borsten als ik mijn bh uit doe.
Af en toe steken in de zijkant aan de buik!
Gisteren kiplekker en plezier gemaakt enzo, gelachen, gezongen :-) niks aan de hand en vandaag sta ik heel slap uit mijn bed en mijn lichaam wil nie mee!
Heb wel keelpijn en ben enorm moe.

Heeft dit mss iets te maken rondom zwangerschap of mag ik er liefst niet op hopen?
Wie wil mij helpen want ik durf geen test te halen want ik word al 1jaar elke maand teleurgesteld.

Nini, 04-02-2012 01:33 #203
Ik vraag me af wat jullie hiervan vinden. Mijn vriend en ik denken dat ik zwanger ben. Nu heb ik vorige week donderdag een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief.
Nu moest ik pas dinsdag ongesteld worden, nu ben ik dat vanmorgen geworden maar vanmiddag was dit alweer weg… Daarbij komt nog dat ik echt bloed was aan het druppelen… Niet veel maar 5 druppels ofzo…

Nu heb ik mijn mmoeder verteld dat ik een test heb gedaan. Deze zei gelijk dat die niet betrouwbaar was omdat ik de pil slik en ook nog de test niet op de dat van mijn menstuatie heb gedaan. Zij stelde dus voor om 1 maand te stoppen met de pil en dan op de dag van mijn volgende mentruatie een test te doen… Wat vinden jullie hiervan? Reactie infoteur, 04-02-2012
Nini,

De test welke je vorige week donderdag hebt gedaan, was sowieso te vroeg. Een zwangerschap kan worden aangetoond zodra het vrouwelijk lichaam het zwangerschapshormoon HCG heeft aangemaakt. Hierop reageert een zwangerschapstest. Daarom kan de test het best worden uitgevoerd enkele dagen nadat je normaal gesproken ongesteld had moeten worden. Het is niet ongebruikelijk dat je, indien je zwanger bent, toch een lichte vorm van bloedverlies hebt. Omdat je aangeeft dat je normaal gesproken afgelopen dinsdag ongesteld had moeten worden (uitgaande van het feit dat je een regelmatige cyclus hebt) kun je het beste nogmaals een zwangerschapstest doen. Hiervoor hoef je niet een maand te wachten zoals je moeder aangeeft.

Succes,
Costaric

Jamila, 26-01-2012 16:42 #202
Hallo Janieke,

Jou situatie lijkt bijna op mijne. Ben 14 december ongesteld en ik verwacht dat deze maand ook ongesteld zou worden maar dat gebeurd niet. Ben 10 dagen overtijd.
En ik had ook een miskraam gehad in september en minstruatie was niet zoals normaal en nu heb ik ook wat steekjes onder mijn buik en soms last van mijn rug en word ik snel moe. Ik had 4 dagen geleden test geprobeerd maar die gaf negatief aan.

Dus ik ben ook erg benieuwd of ik zwnger ben, want ik wil heel graag een kindje hebben.

Groet,

Janieke, 22-01-2012 13:43 #201
Hoi!

Ik had 1 jan mijn laatste menstruatie. Rond 13 januari heb ik (denk ik) mijn eisprong gehad. Eerst voelde ik mijn eisprong tot pijnlijks toe, maar sinds wij bezig zijn om zwanger te raken, voel ik het niet echt meer. Ik ben nu 5 maanden gestopt met de pil. Op de dag dat ik dacht mijn eisprong te hebben, verloor ik echt enorm veel witte afscheiding.Dat heb ik nog nooit gehad.

Sinds een paar dagen nu voel ik mij wat grieperig (wat overigens heerst) maar heb erg last van branderige ogen, hoofdpijn en steekjes / kramp achtig gevoel links onder in mijn buik, alsof het op je heup ligt zeg maar. Ook in mijn baarmoeder heb ik een vreemd gevoel. Alsof er elke keer luchtbelletjes door heen gaan ofzo, Vind het lastig te omschrijven, maar ook soms voel ik daar steekjes.

Heeft iemand dit eerder gehad? Tuurlijk moet je gewoon wachten totdat je nod, maar ben gewoon benieuwd. Wachten duurt altijd lang…

Vrouw, 19-01-2012 16:04 #200
Hallo,

Miss kan iemand mij verder helpen, ik weet niet zo heel goed wat ik moet doen
Ik had 5 jan j.l mijn menstruatie meestal ben ik dat 4a5 dagen dan ga ik er vanuit dat ik 14 dagen later mijn ovulatie en eisprong heb? De 18 jan zou ik dan mijn eisprong hebben, ik ben nu vanaf de 16de druk bezig met mn vriend. Tot gisteren dan toen had ik mijn eisprong ik had 17 en 18 jan hevige buikpijn net alsof ik mijn eisprong had. Maar sins vandaag heb ik last an duizeligheid rugpijn buikpijn. Heel warm daarna weer normaal. Veel plassen Kan j al zo vroeg iets voelen.stel dat ik zwanger ben?

Anoniem, 19-01-2012 14:10 #199
Hallo,

Last van zeer gevoelige borsten, zelfs zichtbare aderen erop die er nog nooit zichtbaar zaten. Last van mijn buik, hoofd en huilbuien. Ik heb een spiraaltje en er is genoeg te lezen over zwangerschappen terwijl vrouwen die ondanks dat zwanger worden. Ik zag de bui al hangen toen mijn vriend zei; misschien ben je wel zwanger. De woorden: Symptomen zwangerschap gegoogled en na wat zoeken waren er flink wat zaken waar ik last van had.
- gevoelige borsten, ze lijken groter en er zitten zichtbare aderen
- hoofdpijn
- buikpijn
- huilen bij liedjes, films en redenen die ik nu nog niet weet
- verminderde eetlust

Ik was ontzettend bang dat ik zwanger zou zijn.
Ik voel me ook anders maar gelukkig (in mijn geval) zegt de zwangerschapstest negatief!
Het zou niet ongewenst zijn maar zou het me toch anders voorstellen als op deze manier.
Mijn lieve vriend en ik hebben net een half jaar een relatie en wonen pas 2 maandjes samen.
Dit zou wel weer een hele snelle stap zijn geweest.

Dus als je googled en je leest alle symptomen. Het kan toch wel zo zijn dat je lichaam je verveelt met deze zaken zonder dat er een klein frummeltje in je buik groeit ;) gewoon even testen. Dan weet je het zeker!

Mijn dag is weer goed en heb mezelf dan ook maar gefeliciteerd met geen zwangerschap ;)
Jullie ook een prettige dag! :D

S. Her, 02-01-2012 19:50 #198
Hallo dames,

Zoals vele van jullie zit ik met het zelfde geval. Ik ben nu 7 dagen overtijd en al 2 testen gedaan, beide negatief uitgekomen. Wel ben ik er zelf bijna van overtuigd dat ik zwanger ben, ik en mijn vriend willen graag een kindje en zouden dan ook dol gelukkig zijn. Nu heb ik elke avond last van buikkrampen en overdag voel ik helemaal niets. Verder heb ik last van misselijkheid, brandend maagzuur en ik heb last van mijn buik. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen aangezien ik ook veel last heb van steken in mijn onderbuik(niet echt krampen maar een soort spierpijn in mijn baarmoeder). Hoop dat iemand van jullie hier ook ervaring mee heb.!?

Liefs, S.her

Mariska, 27-12-2011 17:56 #197
Hoi ik ben gestopt met de pil en ben al vanaf 18 september niet meer ongesteld geworden zwanger ben ik niet maar heb wel veel pijn en afscheiding aan beide borsten? wat kan dit zijn?

Anna, 21-12-2011 22:10 #196
Goedenavond,
Ik ben er net achter gekomen dat de medicijnen die ik op moment gebruik ervoor zorgen dat mijn spiraaltje minder goed werkt. (fijn dat ze dit ook bij de apotheek vertellen!)

Ik heb 4 dagen geleden een test gedaan. en deze was negatief. toch heb ik het gevoel dat ik zwanger ben ( ik heb al een kindje)
Het kan zijn dat ik te vroeg getest heb omdat ik nooit ongesteld word door mijn spiraaltje.
Nou ben ik van plan om over 2 weken weer te testen voor de zekerheid.

Moet ik nog zo lang wachten of even langs de huisarts? en hoe groot is de kans dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 22-12-2011
Anna,

Veel vrouwen voelen zelf aan dat er iets "anders" is. In jouw geval lijkt het me verstandig om even contact te zoeken met je huisarts. De uitslag van een test is afhankelijk van de hoeveelheid van het zwangerschapshormoon HCG. Deze kan pas worden aangetoond enige dagen nadat de menstruatie is uitgebleven. Omdat je geen menstruatie hebt vanwege je spiraaltje, kun je dus moeilijk dit tijdstip aangeven.

Marja, 19-12-2011 09:13 #195
Goedenmorgen! Mijn partner en ik zijn al een tijdje bezig om een kindje te krijgen. Doordat ik onregelmatige menstruatie heb zijn we met ovielatie testen begonnen. 4 weken geleden heb ik ovulatie gehad en in contact gekomen met mijn partner. Ik heb tot nu toe geen menstruatie gehad en mijn borsten zijn groter en zachter. Ook zijn mijn tepels opgezxollen en gevoeliger. Heb last van lichte hoofdpijn af en toe en veel slijm. Ook last van pijn in mijn onderbuik en ben een beetje verstopt. Zou het mogelijk zijn dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 20-12-2011
Ja het is mogelijk dat je zwanger bent, doe een test en je krijgt antwoord op je vraag.

Joyce, 16-12-2011 08:26 #194
Hallo, mijn vriend en ik proberen zwanger te worden. We hebben tijdens de ovulatie periode regelmatig gemeenschap gehad en kreeg vrij snel last van pijnlijke borsten pijn in m'n onderbuik en onderrug. Was niet misselijk. Nu ben ik toch ongesteld geworden, kan ik er dan vanuit gaan dat ik niet zwanger ben? Hoop op een reactie… Reactie infoteur, 20-12-2011
De enige manier om er achter te komen is door een zwangerschapstest te doen. Soms kunnen een zwangerschap en bloeding samengaan. Zie voor meer informatie het volgende artikel:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/51839-zwanger-en-toch-ongesteld.html

Costaric

Anoniempie, 10-12-2011 21:51 #193
Hallo, ik heb laatst geslachtsgemeentschap gehad met mijn vriend (2 weken geleden en eregister) en ik heb sinds gisternacht last van een opgezwollen maag. Ik heb ook een aantal andere symptomen maar daar heb ik altijd wel last van zoals vermoeidheid, hoofdpijn, en ik ben een gevoelig persoon. Ik slik ook de pil, heb hem de vorige maand doorgeslikt. Zou ik nu zwanger kunnen zijn? Graag een reactie! Bedankt!

Mama2009, 09-12-2011 23:48 #192
Hi anoniem,
Je kan beter wachten tot je ongesteld moet worden. Er zijn zwangerschapstesten waarmee je een paar dagen voor je menstruatie kan testen of je zwanger bent. Ik ben ook in afwachting, maar ik zorg gewoon dat ik bezig blijf dan hou ik het langer uit.
Ik heb al een zoontje dus ik ga gewoon vroeg naar bed als hij ook gaat en de volgende dag, mijn dag inplannen om er niet steeds aan te hoeven denken of dat ik drang heb om te willen testen. Heel veel succes xx

Anoniem, 07-12-2011 22:43 #191
Hallo,
ik weet het ff niet meer.
2 weken terug heb ik het gedaan met mijn vriend, (in mijn vruchtbare periode)
nu doen mijn borsten beetje pijn(mijn tepel niet) en heb het gevoel dat ze groter zijn en heb het idee dat mijn buik anders aanvoelt. heb geen snoep buien meer (normaal eet ik savond wel iets ) moet over ander halfe week ongestelt worden. is dit teken van zwanger of ongestelt zijn. wil nog geen test doen

Mama2009, 01-12-2011 19:45 #190
Drie jaar geleden werd ik zwanger. Het begon met stemmingswisselingen. Met iedereen ruzie maken, zelfs met mijn vriend. 5 dec 2008 kreeg ik plotseling heftige krampen in mijn buik en ben naar het ziekenhuis gegaan. Via urine, bloed en inwendige echo gekeken of ik zwanger was of iets anders aan de hand was. Alles was goed.
18 Dec (paar dagen voor nod) toch een test gedaan. ik was zwanger! 24 Dec vlak voor mijn vakantie naar turkije heb ik een echo laten maken en bleek ik al ruim 3 weken zwanger te zijn… Soms zie je dus nog niets op de test. Ik merkte het doordat ik bepaalde turnoefeningen niet meer kon doen. s'morgens uitrekken gaf krampen in mijn buik, ik had veel meer behoefte aan gemeenschap met mijn vriend dan normaal, ik sliep vroeg, vaker en langer. Door deze symptomen heb ik toen een test gedaan.

Justme, 27-11-2011 12:13 #189
Ik ben een week te vroeg met me nod.veegde gisteren en vandaag wat licht roze af weet niet of het een innesteling is.beetje steekjes in me eierstok en licht krampjes.13 tot 19 november geklust dus ja eff afwachte maar me boobs verandere wel van kleur me tepels zijn witter:S
heb wel 2 keer overgegeven in de ovuluatie tijd is ook normaal nooit.veel last gehad van plopjes en rommelige darmen, ene moment heb ik cyclus van 28 dagen dan weer 30 dagen vreemd had echt een gevoel dat ik zwanger was, het gaat over en weer dan eer rchts steekjes dan weer links wie kan mij helpen met info

Anoniem, 26-11-2011 22:59 #188
Ee ik heb een vraagje, ik heb op zaterdag sex met iemand gehad hij is niet gekomen. ma k heb de volgende dag een m.a.p gehaald, nou heb ik dinsdag weer sex gehad, maar dat had ik ook nooit verwacht, maar tis toch gebeurt, en nu zaterdag werd ik wakker met steken in mn buik, en hoofdpijn snel koud, en slijm, en ik begon vet te flippen aan de telefoon niks voor mij dus. ik snap er niks van is er een kans aanwezig dat?

Romiena, 26-11-2011 14:33 #187
Blijkbaar ben ik niet alleen dus, heb vanmorgen een testje gedaan en positief! indertussen ontbeten en koffie gedronken en daarnet terug een testje gedaan en negatief! hoe kan zoiets?

Rowena, 22-11-2011 15:32 #186
Ik ben nu 8 dagen overtijd. Vorige week maandag wat bruine afscheiding gister was het beetje rood achtig en nu wit. Heb last van mijn darmen en ontzettende hoofdpijn. Ik heb het gevoel als of ik ongesteld moet worden. Zou ik zwanger kunnen zijn?

Marokkaanse-, 10-11-2011 10:06 #185
Ik heb bijna 2 weken geleden onveilige sex gehad met mijn vriend ik heb de volgende dag de morning after pil geslikt maar begon 2 dagen erna heftig een paar dagen lang achter elkaar te bloeden terwijl de dag voor geslachtsgemeenschap mijn menstruatie gestopt was. Ik kreeg last van buikkrampen hevige bloedingen, een misselijk gevoel hoofdpijn moeheid enz. Ik heb gister een zwangerschapstest gedaan tegen de middag ik had niet veel gegetenof gedronken en de test gaf een negatieve uitslag maar toch vertrouw ik het nog steeds niet want ik voel me nog steeds misselijk en niet lekker
Wat kan ik doen heeft iemand eventueel tips?

Thas, 07-11-2011 22:05 #184
Dag Anoniem, bij iedere vrouw is het vreselijk anders. Ik zou als ik jou was naar HA gaan en een bloedtest laten doen en je kunt ook een inwendige echo aanvragen want 30 dagen is wel lang!

Anoniem, 05-11-2011 09:58 #183
Help!

Wij zijn al bijna een jaar bezig met klussen, vandaag al 30 dagen overtijd!
2 tests gedaan, beide negatief.
heb pijnlijke tepels en heeeel af en toe misselijk. Verder geen klachten.

wat denken jullie?

groetjes!

Melany, 25-10-2011 14:34 #182
Goedenmiddag, Ik heb zojuist gisteravond een test gedaan, die positief uitgekomen is,
Vervolgens vanmiddag een volgende test gedaan, en die kwam negatief uit. Ik ben toen terug naar de winkel gegaan, om misschien te vragen of zij mij konden helpen. Zij zeiden dat ik naar de huisarts moest gaan, en dat moet ik dus gaan doen. Kan iemand mij een beetje verder helpen, die na aanleiding van dit stukje gelezen heeft, of ik wel of niet zwanger ben?

Anoeska, 24-10-2011 22:56 #181
Wie o wie zou mij kunnen adviseren? Mijn man & ik proberen zwanger te raken. Ik ben al 4 maanden gestopt met de pil. Helaas heb ik een onregelmatige cyclus. Dit kan tussen de 28 & 36 dagen zijn. Sinds zaterdagochtend zijn mijn borsten ontzettend gevoelig, het doet gewoon pijn en harder dan normaal gesproken. Zondagochtend heb ik getest en die was negatief. Nou was de 1e dag van mijn menstruatie 26 september. Ik zou graag willen weten of ik misschien te vroeg was met testen, of dat het gewoon deze maand niet is gelukt.

Eleonora, 24-10-2011 01:53 #180
Goedendag. Ik wordt erg ontregeld ongesteld. Ik heb een zoon van 3 en wil er liefst nog een. Ik heb een 5 daagse kuur van mijn huisarts gehad om de eisprong te stimuleren, omdat ik na de bevalling gestart ben met prikpil en deze bijna 6 keer in een jaar heb gehad, omdat deze niet aansloeg. Ik bleef maar vloeien. Vandaag is het precies een maand dat ik gemenstrueerd hebt. Ik voel we'll de gebruikelijke tintelingen, zonder bloed. Denkt u dat ik zwanger kan zijn, ook omdat mijn menses met 2 tot 3 dagen verschuifd, soms met een week. ( Te vroeg dus)

Natje, 19-10-2011 22:48 #179
Hoi,
nu zit ik in de laatste week voor me pil te slikken. morgen mijn laatste pil.
nu heb ik maandag een test gedaan. voor de 10 min geen positief resultaat. na de 10 min wel. dinsdag weer een test gedaan s middags deze was negatief. nu heb ik net weer een test gedaan. voor de 10 min negatief. na de 10min positief een licht plus teken.
iemand hier ervaring mee. ik ben wel heel misselijk maar de griep heerst ook dus ik denk dat het buikgriep is. aangezien ik ook steken en buikpijn heb. ben gister bij de dokter geweest en hij vind het vreemd dat ik wel de pil slikt en 1 test positief was. en ik moet nog ongesteld worden volgende week of van het weekend. iemand die hier ervaring mee heeft? want ik word gek van de gedachte

Jiya, 11-10-2011 09:21 #178
Ik zit in het zelfde schuitje als velen van jullie. Ik moest 07.10 mijn maandelijkse krijgen. maar die zijn er tot op heden nog niet. Ik heb al meerdere testen gedaan en allemaal negatief. Ik ben sinds vorige week goed ziek, heb griep, nu heb ik gisteren tijdens het afvegen een klein beetje oud bloed gezien, en vanmorgen ook weer. Ik heb last van ochtend misselijkheid, hoofdpijn, moodswings. Ik weet niet wat ik moet doen, ben al sinds vorig jaar gestopt met de pil en kan dus niet aan het ontpillen zijn. Ik heb ook geklust tijdens mijn vruchtbare dagen en mijn eisprong. Volgens mijn HA moet ik eind van de week nog een test doen, Wie heeft dit ook meegemaakt? Ik las verhalen over een late eisprong enzo.

Dana, 11-10-2011 01:00 #177
He Meide,

Als je niet zwanger wilt worden en je woont nog niet samen of hebt nog geen vaste relatie, snap ik niet waarom je het dan onveilig doet.
1 reden die ik kan bedenken en dat is dat seks lekkerder kan zijn zonder condoom (vooral voor de man).

Ik ben 22 en wil graag zwanger worden en weet dat je dit soms niet binnen 1 week kan weten.
Een vrouw is vaak alleen vruchtbaar rondom de eisprong.
Geen ei betekend ook dat het sperma het ei niet kan bevruchten omdat het er niet is.
Wel ja, het ligt er ook wel aan hoor. Ik ken een meisje die 1x de pil was vergeten…
Dat was 1x schieten en raak! Gelijk zwanger, dus onderschat het NOOIT!
Je kunt ook zwangerschapssymptomen krijgen omdat je bang bent dat je zwanger bent of het TE graag wel. Dan zit het dus tussen je oren.
Doe gewoon een test op de dag dat je ongesteld zou moeten worden.
En dames die niet zwanger willen worden en bijv. de pil zijn vergeten…
Doe niet dom en wees niet dom, maar doe het veilig (ook i.v.m. de SOA's).
BTW… een licht streepje op de test kan hoor. Een vriendin van me had ook een licht streepje en was gewoon zwanger. Dus een licht streepje is ook zwanger. Streepje=streepje.

Groetjezzz

Amanda, 24-09-2011 14:26 #176
Hi ik heb een vraagje… ik neem nu al 7 maanden de pil Nora 30. Nu zit ik in de tweede week van de strip en 2u en 45 minuten nadat ik de pil heb genomen had ik last buikpijn en beetje diarree… op de bijsluiter staat alleen op hevige waterachtige diarree, veilig seks… Nu maak ik me een beetje zorgen door het feit dat men vriend en ik een uurtje ervoor nog seks hebben gehad. Is de pil nu nog veilig? Bedankt.

Anoniem, 22-09-2011 16:47 #175
Hallo! ik had ook een vraagje, ik heb 10sep, gevrijd met mn vriend de volgende dag had ik bloed(ongesteld denk ik) duurde tot woensdags, daarna was het weer weg, zaterdags heb ik weer gevrijd met me vriend, onveilig & zondag ochetend was ik beroerd, maar we doen aan voor het zingen de kerk uit, maar toch vertrouw ik het niet helemaal, kan ik nu zwanger zijn?

Laura, 21-09-2011 05:13 #174
Ik ben bang dat ik zwanger ben. Ik heb de afgelopen strip 2 keer de pil te laat geslikt. Afgelopen zaterdag heb ik mijn laatste pil geslikt, en ben nog altijd niet ongesteld. Wat moet ik doen?!

Nieuweanoniem, 13-09-2011 16:13 #173
Hallo, ik zit met het volgende, ik heb zondag-morgen onveilige seks gehad, maar mijn vriend is niet 'helemaal' klaargekomen in mij. Maar maandag ochtend was ik verschrikkelijk misselijk, ik dacht, dat kan gebeuren. Maar vandaag ben ik weer misselijk wakker geworden. Ook heb ik rugpijn (waar ik normaal nooit last van heb) en bonkende hoofdpijn. Dat zijn volgens internet een paar van de zwangerschaps-symptomen. Maar, ook zegt internet dat je in de eerste week van de zwangerschap eigenlijk nog niet zwanger bent. En dan neem ik aan dat die symptomen nog niet gelden? Kan iemand helpen? Ik moet rond de 20ste pas ongesteld worden.

Miep, 10-09-2011 13:07 #172
Anoniem… Je slikt altijd netjes de pil en als je hem dan doorslikt kan het geen kwaad echt niet. Ik slikte hem altijd door en deed dan 1x in de 2 maanden ongesteld worden doormiddel van stopwerk.

Wees gerust endiaree kan komen door het verandering van eten en overgeven kan ook.

Anoniem, 07-09-2011 21:24 #171
Hallo helpers! Ik ben een klein beetje zenuwachtig. Ik slik altijd netjes de pil en maak altijd netjes gebruik van de stopweek. Nou ging ik op vakantie en heb ik doorgeslikt, in die eerste.week (zou eigenlijk me stopweek zijn) heb ik onveilige sex gehad. Ik heb het altijd onveilig. Maar nou heb ik de laatste tijd gevoelige borsten ik heb overgegevn terwijl ik dat echt noooit doe en ik heb diarree. Ik ben ook dikker geworden, maar dat kan ook van de vakantie zijn. Ik ben nog steeds aan het slikken (moet nog 3 weken) is het mogeljjk dat ik zwanger ben? Dan wordt ik echt gek! Help mij aub!

Sandra, 02-09-2011 15:30 #170
Help ik krijg maar geen zekerheid. Wel of Niet zwanger. 19/09 was ik 4 dagen te vroeg ong. geworden (dacht ik) en durden maar 2 & halfe dag! Normaal is 5 dagen voor mij. 26/09 heb ik een kruidvat test gedaan positief :-) maar de streep was heel licht. Nu 4 testen veder allen positief :-) maar kan je nog wel het hormoon hebben al je denkt dat je een miskraam hebt gehad 14 dagen geleden? (die korten blieding dan van 19/09) Ik heb: opgebkazen gevoel, dikken zacht buik (terwijl ik geen buik heb),15x plassen per dag. 12 september krijg ik pas een echo! Dus nog 10 dagen wachten. Wie herkent dit of kan me helpen een reactie.

Serina, 31-08-2011 12:29 #169
Hallo
ik ben al een tijdje niet meer aan de prikpil en vrij onveilig ik heb al een zoontje van een jaar
nu elke keer als ik vrij met mijn vriend doet het me pijn en heb minder zin in alles wil ook niet eten want heb geen trek in eten maar is er een mogelijkheid dat ik zwanger ben ik moest alles in de gaten houden van de huisarts ik doe het wel maar misschien hebben jullie het zelfde gehad dat het pijn deed tijdens het vrijen ik heb het eerder gehad toen was ik zes maand zwanger van men zoontje maar heb niet echt het idee dat ik zwanger ben en ongesteld ben ik ook nog niet dat duurt nog wel een half jaar wegens de prikpil

Joke, 29-08-2011 15:06 #168
Ik heb in de 3e week waarschijnlijk een of meerdere pillen vergeten. Ik weet niet precies hoeveel pillen ik gemist. (Lang verhaal) Ik merkte dit pas te laat. Ik heb daarna nog 6 dagen een pil geslikt en daarna de stopweek ingegaan. Daarna weer gewoon geslikt. Tijdens die 6 pillen heb ik seks gehad en ook in de stopweek. Loop ik nu risico op een zwangerschap? IN de weken daarvoor geen seksueel contact.

Eef, 26-08-2011 22:25 #167
Neem al bijna 8 jaar goed (volgens mezelf toch) de pil. Nam vandaag mijn laatste pil en zou dus maandag moeten menstrueren. Heb nu al vreemde symptomen gehad de voorbije weken van misselijkheid, zin (en dan plots toch niet meer) in bepaald eten, ben ontzettend moe, heb hoofdpijn en heb nu al enkele dagen wat bruin/roze achtige afscheiding. Dit is me nog nooit voorgevallen en heb toch wel schrik om zwanger te zijn… Wnr neem ik best een test om te weten als er mss een klein hummeltje komt? Kan een vrouw schijnzwanger zijn? Kom gek van onzekerheid, hopelijk kan iemand helpen… thnx :) E.

Sera, 23-08-2011 12:59 #166
Ik heb 12-07-2011 een miskraam met 5 weken gehad. Ik heb een cyclus 27 dagen. Ik ben 08-08-2011 ongesteld geworden. Ik was bijna 10 dagen ongesteld, laatste 3 dagen had ik alleen maar wat bruinig afschijding. Normaal gesproken duurt mijn menstruatie 7 dagen. Bij mijn vorige miskraam had ik al in week 3 heel erg pijn in me onderbuik, het leek net menstruatiepijn. (ik wist toen niet dat ik zwanger was).10 en 11 juli had ik 2 positieve zwangerschapstesten en een dag later kreeg ik een miskraam. Maar had dus een week lang continu pijn in me onderbuik. Ik heb 18 en 20 aug. gemeenschap gehad met mijn man en de volgende dag (21 aug) heb ik me eisprong ook gevoeld. maar heb sinds 2 dagen weer pijn in me onderbuik maar niet continu. Toch vraag ik me af ben ik nou zwanger.? Ik voel me nu ook wel zwanger. Omdat ik het dus 2 maanden terug ook heb gehad. Is het verstandig om contact op te nemen met de huisarts. Aangezien ik al eerder een miskraam heb gehad? Gr, Sera.

Anoniempje, 03-08-2011 22:57 #165
Ik heb 1 dag voor mijn menstruatie onveilige sex gehad, maar ben de dag erop wel ongesteld geworden… Ik heb voor die tijd 4 mnd de pil doorgeslikt en daarna 2 mnd aan een stuk. Kan ik dan toch zwanger zijn? Ik heb de dag erop meteen naar de apotheek gebel den het verhaal uitgelegd en die zeiden dat ik geen morning-after pil hoefde te gebruiken omdat ik niet zwanger zou kunnen worden, maar vertrouw het nu niet helemaal… kan iemand mij helpen?

Anoniem, 25-07-2011 14:02 #164
Hey iedereen,

Als je onveilige seks hebt gehad is het mogelijk om tot 72 uur na de zaadlozing een morning-afterpil te halen. Hoe sneller je deze haalt hoe effectiever hij werkt. Daarnaast, is het mogelijk om van voorvocht zwanger te raken. De kans is kleiner dan tijdens een zaadlozing maar zeker nog aanwezig! Door het gebruik van de morning-afterpil is het mogelijk dat de menstruatie uitgesteld wordt, door de hormonen die in deze pil zitten. Echter, als je het zeker wil weten is het aan te raden een zwangerschapstest te doen. Deze zijn vanaf de 1e menstruatie al erg betrouwbaar. Als je daar niet op wil wachten is het mogelijk een zwangerschapstest bij de huisarts te doen of bloed te laten prikken. Bij bloedprikken is het al vanaf dag 1 duidelijk of je zwanger bent of niet.

Tot slot… Er zijn veel mogelijkheden om een zwangerschap (tot een bepaalde periode) af te breken. Maar voorkomen is beter dan genezen! Het is dus beter om een anticonceptiemiddel in te nemen. Daarnaast biedt een anticonceptiemiddel geen veiligheid voor Seksueel Overdragbare Aandoeningen (SOA)of HIV. Het is dus verstandig om altijd een condoom te gebruiken.

Succes en ik hoop dat jullie iets aan het antwoord hebben!
Groetjes

Annooniem, 11-07-2011 20:08 #163
Heej, ik een een goede vriend hebben afgelopen vrijdagnacht samen geslapen, we hebben het gedaan maar niet heel lang om dat ik niet aan de pi benl en we hebben ook geen condoom gebruikten. De volgende dag heb ik meteen de Aftermorningpil gehaald. ik moest diezelfde vrijdag eigenlijks ongesteld worden maar ben het nu nog niet. kan het zijn dat ik zwanger ben? of is het gewoon stress. ik ben bijna 16 en hoef nu nog geen kind.

Wie kan me helpen!
groetjes! (k ben blij met zo'n site als deze. meiden onder mekaar die mekaar helpen.)

Anoniem16, 30-06-2011 11:12 #162
Hooii, ik ben een meisje van 16 en ik heb al 2 keer me pil doorgeslikt. Ik heb het tot nu toe altijd veilig gedaan maar 2 dagen geleden voor het eerst niet. Ik ben al de hele dag misselijk en ik heb de hele tijd het gevoel dat ik moet plassen. en als ik dan plas geeft het een branderig gevoel. Ik ben bang dat ik zwanger kan zijn. Ik ga straks de morning after pil halen maar hebben jullie tips dat het normaal is om dit gevoel te hebben?

Anoniem16, 29-06-2011 12:32 #161
Hey ik ben een meisje van 16 en ik ben 2 maande gelede gestopt met de pil omdat ik nogal klein ben (1,56) en mensen zeiden dat je dan nog door kan groeien als ik nu nog zou stoppen. heb sindsdien een nieuwe vriend gekregen en hebben het altijd veilig gedaan. af en toe in het begin even zonder maar hij is nooit in mij klaargekomen. Nu zou ik dus eigenlijk de 23e ongesteld moeten worden en ik ben het nu nogsteeds niet. Ben de laatste tijd soms even misselijk en dan is het weer over. Ik ben toch wel een beetje bang dat ik zwanger ben? dit wil ik namelijk echt niet nu! hebben jullie tips?

Appie, 27-06-2011 10:52 #160
Hai Lady J, die test kan je vast doen hoor. Alle zwangerschaptesten geven 99% zekerheid vanaf de eerste dag waarop je je menstruatie eigenlijk had verwacht. Succes!

Anononiem, 22-06-2011 00:13 #159
Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik heb het gevoel de laatste tijd moe te zijn maar slaap 's nachts ook slecht. Ook ben ik snel geiriteerd en moet vaak plassen. Mijn vriend is nooit in mij klaargekomen, maar bestaat er dan toch een kans dat ik zwanger ben, van voorvocht dus?

Groetjes

Fallon, 21-06-2011 15:59 #158
Hallo ik heb aantal vraagjes maar het komt op 1 vraag uit. ik ben een meisje met bordeline en eetproblemen maar momenteel heb ik ongeveer al anderhalf week pijnlijke borsten en het gevoel hebben dat me blaas heel vol zit. met die steken erbij. zitten doet af en toe pijn omdat het binnenin heel erg steekt of tijdens sex doet het ook heel erg pijn! ben behoorlijk moe en lijkt net alsof ik 's nachts niet slaap. ook ik heb vaker gedacht dat ik zwanger was maar het was altijd maar vals alarm. krijg ook overal puistjes en ik zie op foto's dat mijn gezicht best verandert is. ben niet misselijk maar wel duizelig als ik te snel opsta of te laat na bed ga. Mijn vriend en ik willen wel een kind maar ove een paar jaar want we zijn er nog helemaaaaaaaal niet klaar voor! hij heeft net een bdrijfje en ik ben nog bezig met school… oja laatste tijd heb ik heel veel zin in chocola, ik weet niet of meerdere mensen dat gehad hebben? ik slite mijn pil altijd om 11 uur 's avonds maar de laatste tijd onregelmatig. tijdens mijn vorige mensturatie was het bruinig (sorry ) en was het opeens na 3 dagen gestopt. wat zou het kunnen zijn? sorry voor de mensen die zwanger proberen te worden maar ik/wij zijn er echt nog niet aan toe! help help help!

Marijke, 19-06-2011 21:19 #157
Hallo ik heb een vraagje, ik wil zekerheid hebben anders zit ik met een kutgevoel!
Ik had een keer de pil vergeten te slikken, en naar bed geweest met me vriend.
Ik had toen 2 weken daarna een zwangerschapstest gekocht en daar stond in dat ik niet zwanger was. maar omdat ik de pil doorslik, word ik niet ongesteld. Maar kan ik beter naar de dokter gaan om het nog een keer te laten controleren, of ben ik gewoon NIET zwanger en zit ik mezelf alleen maar op te focken. Ik heb af en toe wel buikpijn maar dan moet ik naar de wc of iets dergelijks. Verder heb ik de symtonen niet maar ik zit alsnog met een kutgevoel. Kan iemand mij alsjeblieft helpen of advies geven waardoor ik me beter voel. Ben pas 16 jaar en een kind is niet erg handig.

Kayleigh, 13-06-2011 21:36 #156
Hallo, ik heb een vraagje. Ik heb sinds een week dat ik heel er misselijk ben. Laats at ik een ijsje wat ik wel vaker doe. Maar het smaakte me helemaal niet! Zouden jullie weten wat het is?

Lise, 08-06-2011 20:41 #155
Ik heb een vraagje, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb sinds een week dat ik ontzettend moe ben ik ga om 10 uur 's avonds naar bed en kan doorslapen tot 11 uur de volgende dag maar ben dan nog de hele dag moe. Ik heb ook sinds mijn menstruatie twee weken geleden veel afscheiding en ontzettende honger. Af en toe vlagen van misselijkheid en emotioneel. Ik heb vaker periodes waarin ik deze symptomen heb en vraag me af waar het vandaan komt. Ik zou graag samen met mijn vriend een kindje willen maar wegens omstandigheden willen we hier nog zo'n jaar mee wachten ik ben gewoon aan de pil en slik deze regelmatig… Ik weet me geen raad meer waar dit vandaan komt!

Lady J., 05-06-2011 16:25 #154
Dames, ik ben denk ik niet zo slim bezig geweest… ik heb op 14 en 15 mei 'geklust' met een soort van ex en dat hebben we niet veilig gedaan.
Normaal ging hij voor het zingen de kerk uit, maar deze 2 x niet. De eerste keer kan ik me niet herinneren (drank en flauwekul en hij komt niet zo opvallend klaar) en de 15de smorgens deed hij het weer en toen was ik nogal verontwaardigd dat hij dat had gedaan, en hij zei : 'gisteren mocht het ook'. Pffff nou ja, ik was die week daarvoor net ongesteld geweest (1ste dag was 5 mei) en maakte me geen zorgen. Ben er nooit zo mee bezig geweest en ik ben al op een leeftijd dat het allemaal niet meer zo snel op een natuurlijke wijze zal lopen (ik ben 39). Nu ben ik al 4 dagen overtijd. Ik had 1 of 2 juni ongesteld moeten worden. En mijn cyclus is altijd heel regelmatig (ben niet aan de pil). Het is nu zondag 5 juni en er is nog steeds niets. Heb tevens gelezen dat wij dus wel geklust hebben in mijn 'vruchtbare periode'. Durf eigenlijk nog geen test te doen (kun je op zondag sowieso nergens halen hier). Heb wel heel veel drukte en stress op het werk gehad de laatste weken, maar of het daarmee te maken heeft?
Verder heb ik geen symptomen, behalve dat ik vaak moet plassen (vaker dan normaal) en mijn stoelgang ook erg 'op dreef' is (waar ik normaal maar 3 of 4 x per week hoef, is het nu elke dag of soms meer dan 1 x per dag). Ik wil het nog even afwachten, denk steeds 'het komt wel' maar tot nu toe nog niks. Af en toe wel het gevoel in m'n onderbuik van 'ja, nu word ik ongesteld' of alsof je diarree hebt of zo. Nou ja, durf er eigenlijk nog met niemand over te praten nog, gewoon erg stom bezig geweest… niet iets om trots op te zijn.
Wanneer is het wachten afgelopen en moet je zeker een test doen? Als je 5 dagen of meer overtijd bent? Ik vind het eng!

Prissie, 02-06-2011 21:27 #153
Hoi Young Girl, zwangerschapssymptomen liggen dicht tegen die van een menstruatie aan. Daardoor denken veel vrouwen zwanger te zijn terwijl er eigenlijk een menstruatie aankomt. Toch denk ik dat jij je lichaam het beste kent. Ben je werkelijk anders dan anders of wil je dit graag. Ik denk dat je hoe dan ook te vroeg heb getest en alleen die zal uitwijzen of je zwanger bent. Ik zou zeggen. test over 2 dagen nog eens. Je hebt bij de kruidvat 2 testen voor 5 euro. Veel succes en ik hoop natuurlijk op een positieve test voor je.

Young Girl, 01-06-2011 18:04 #152
Hoi ik heb een vraag, ik heb op 22.05.11 onveilige sex gehad met mijn vriend. Ik ben sinds december gestopt met de pil en heb sinds maart een regelmatige cyclus, alleen was deze in de maand mei een dag te laat. Nu heb ik sinds een paar dagen last van erg gevoelige borsten, ze voelen ook zwaarder aan. mijn tepelhof lijkt voor mijn gevoel groter en mijn klieren in mijn oksel doen ook pijn.(spierpijn?) ik ben erg emotioneel, slaap erg slecht, moet veel vaker plassen, heb last van banden pijn, en ben in de ochtend met vlagen misselijk, last op opvliegers. lust sommige dingen niet meer, maar blikjes cola vind ik in ene erg lekker( drink haast geen prik) Nu heb ik vannacht om 04.00 getest. ik kon niet slapen maar die kwam negatief… Ik heb dus te vroeg getest denk ik want moet morgen ongesteld worden… Wat kan ik nu het beste doen? Morgen ochtend openieuw testen of nog een paar dagen langer wachten?
Graag een snelle reactie.

Jessy, 21-05-2011 11:21 #151
Ik had een vraagje, mijn vriend en ik hebben woensdag geklust en zinds gisteren heb ik erge pijn aan de linker kant van mijn onderbuik. Ik ga ervan uit dat dat mijn eisprong is/was want woensdag had ik voor het eerst een ovulatietest gedaan en die kwam er positief uit (maar wel een eigenmerk test dus weet niet of deze even goed zijn?) Nu is de pijn in mijn onderbuik meer dan gehalveerd maar irriteerd nog wel. Vooral als ik ga zitten voel ik een steek daar. Mijn darmen werken nu extra hard, en moet om de 20 min plassen. Van mezelf hou ik best wel van zoettigheid maar vindt het nu helemaal niks en heb nu eigenlijk alleen nog maar zin in hartigheid en fruit/ groente enz. Ik weet dat het te vroeg is om te zeggen of het raak is of niet maar is 2 dagen voor de eisprong haalbaar genoeg om zwanger te worden? Ook moet ik er nog even bij zeggen dat ik voor mijn eisprong altijd giga gevoelige tepels heb en naarmate ik dichterbij mijn mestruatie kom mijn borsten altijd behoorlijk opzwellen maar zinds vanmorgen zijn mijn tepels helemaal niet gevoelig meer.

Ik hoop zo dat het nu eindelijk raak is, want we proberen al meer dan een jaar :-( hoop dat iemand mij wat kan helpen/adviseren.

Mvr S., 13-05-2011 06:25 #150
Hallo ik heb ff een vraagje ik ben al nu 1 jaar of 2 jaar gestopt met de pil ik heb nu een vaste vriend maar de laaste dagen voel ik me niet egt goed ik ben niet ongesteld geworden heb steken in mijn onder buik links en recht en soms steken in mijn onder rug ik wordt vaak moe en ben snel duizellig en ik wil laaste tijden niet veel eten maar wel veel zoete dingen snoep en chocoladen enzoo en soms heb ik het gevoel dat ik moet over geven maar dan komt het niet ik had eerst gevoelige borsten maar daar heb ik nu geen last meer van weet niet of het terug komt kan dit meschien beteken dat ik zwanger kan zijn?

Groetjes mvr S

Missyd, 12-05-2011 21:23 #149
Ik heb een probleem en ik weet niet wat ik er mee moet. Ik slik elke dag de pil met een tussenweek. Nu kreeg ik op de dag van mn laatste periode (nu 2.5 week geleden) veel last van een pijnlijke (onder)buik, Kan bij de periode horen dacht ik, maar ik loop er nu nog steeds mee. Soms zo erg dat de tranen in mn ogen schieten. Verder heb ik al die tijd al last van pijnlijke borsten en misselijkheid. Elke dag is voor mij een verschrikking als ik een lange dag moet werken omdat ik de energie er niet meer voor heb. Sinds deze week heb ik geen zin meer in fruit (terwijl ik er echt gek op ben) maar juist zin in slagroom en al dat soort ongezonde dingen. Ben vandaag naar de dokter geweest maar die kon niks raars vinden. Die zegt dat ik moet afwachten tot ik weer mn periode moet krijgen. Maar als ik aan de pil ben, en ik ben zwanger, word ik dan ook ongesteld?

Anoniem, 12-05-2011 20:34 #148
Ik heb 11 mei seks gehad met mijn vriend, alleen het condoom is toen gescheurd. ik wil echt niet zwanger raken, ik ben nog jong… ik ben 21 april voor het laatst ongesteld geworden. ik heb een beetje last van mijn onderbuik, maar dat zou ook kunnen zijn omdat ik misschien ongesteld wordt. maar dat weet ik niet zeker. ik wil mijn ouders hier liever niet bij betrekken, die schrikken zich rot als ze dit horen. heeft iemand misschien een idee of ik zwanger zou kunnen zijn of dat dit in mijn vruchtbare periode was? en ik ben ook moe, maar dat kan ook zijn omdat ik laat naar bed ga. dus ik heb wel hoop maar ik weet het dus niet zeker… moet ik alsnog een mornng after pil halen?

Annoniempje, 08-05-2011 22:08 #147
--

Hallo allemaal

Ik heb een vraagje of het nog moglijk is dat ik zwanger kan zijn. Een maandje geleden
had ik gevreeën met me vriend, wel veilig, maar het ging mis met de condoom.(1) en zelfde dag had ik de 1e pil weer ingenomen van de maand. We hadden voor de zekerheid ook een morning afther pil gehaald, en 2 weken later nog eens een morning pil omdat we dag daarvoor wel onveilig deden.(2) ik ben de rest van de maand de pil gewoon door blijven slikken.

Toen ik ongesteld moes worden was het niet veel. en nog niet eens 3 dagen. en ben nu 2 weken veder na me ongesteldheid, ik had last van. soort "spierpijn aan me borsten", en maagkrampen na de eerste 2 weken van dat probleempje met de condoom (1). Daarna had ik het dus onveleilig gedaan en nog eens de pil genomen(2) en toen had ik geen last meer van "spierpijn aan me borsten" maar wel nog krapmen ik heb opgezocht naar symptomen en er zitten wel dingen tussen waar ik last heb (had). vaker plassen, vermoeid, had last van gespannen borsten, meer eten, AF EN TOE misselijk, ben ik niet snel maar nu wel vaker dan normaal enz…

Ik ben zelf niet echt snel bang voor, omdat we zo snel moglijk er bij waren om het zeg
maar te voorkomen. maar nu ben ik in 1 week tijd al 3 kilo aangekomen. en is me buik bol geworden en vroeg me nu af dan dus af of ik uberhoubt zwanger kan zijn naar. zegmaar al die pillen… 2x morning pil en de rest van de maand gewoon de pil. Ik had al een test gedaan na me periode maar een lichte uitslag, een - (zover het leek)

Maar zou het alsnog mogelijk kunnen zijn dat het + kan zijn? Lijkt mij van niet maar zou toch wel meer zekerheid willen hebben. Ben ook van plan weer een nieuwe test te halen zodra ik de kans krijg…

Weet iemand of mogelijk is?

Groetjes Annoniempje

--

Fennie, 05-05-2011 10:31 #146
Aan niens. Ja ik heb precies hetzelfde gehad, tot dat ik een miskraam kreeg was het feest afgelopen, mijn man en ik had continu discussie waarbij ik uit mn slof schoot wat ik normaal nooit doe. ik was ook ontzettend moe en had pijn in de borsten.

Lizz, 03-05-2011 23:15 #145
Ik had afgelopen Zondag sex, op 1 mei, Ik was precies de dag daarvoor mijn pil vergeten te slikken, en ik word over 5 a 6 dagen ongesteld, en maak me nu al een beetje zorgen dat ik ongesteld ben, we hebben wel condoom gebruikt maar ik voel me er toch zeer ongerust bij.

Lizz, 03-05-2011 20:02 #144

Niens, 03-05-2011 12:33 #143
Afgelopen week had ik ongesteld moeten worden, ik ben nu 5 dagen overtijd en technisch gezien zou ik zwanger kunnen zijn. Ik ben namelijk al 3 kwart jaar gestopt met de pil en we vrijen soms zonder condoom. We zijn niet bewust bezig met het krijgen van een kindje maar het is van harte welkom.

Nu is het zo dat ik ruim ander halve week voor de menstruatie aan ontzettend last had van driftbuien, mijn vriend kon niets goed doen. Ik had ook meer afscheiding (wit, helder) dan normaal en dat heb ik nu op sommige dagen nog steeds. Verder denk ik af en toe dat ik ongesteld word maar dat gevoel vervraagd snel en nu ben ik dus nog steeds niet ongesteld. Alsof het wat rommeld in mijn buik.

Mijn cyclus is normaal gesproken vrij consequent, soms verschilt het één dag.
Ik ben niet misselijk maar wel moe (al kan dat ook door mijn werk komen),verder heb ik geen klachten behalve dat ik af en toe niet te genieten ben (emotioneel).

Herkent iemand dit? Mijn vriend zegt net aan de telefoon; haal een test maar ik vind het wel erg spannend nu…

Iris, 02-05-2011 14:52 #142
@ Sabine, waarschijnlijk heb je al duidelijkheid gekregen op je vraag. Maar zo niet dan zou ik aanraden om gewoon een test te kopen. Ik heb wel vaker gehoord dat er nog een ongesteldheid is geweest terwijl die persoon zwanger was. Er is maar één manier om het zeker te weten en dat is een testje.
@Oohoo, ook stress en bangheid kan zorgen voor rare lichamelijke klachten. Je geest kan dan juist waar jij ben voor bent, je laten voelen. Relax een beetje, koop nogmaals een test met een vriendin en bekijk de uitslag. Als deze dan weer negatief is kun je er rustig vanuit gaan dat je niet zwanger bent. En het dikker worden gaat echt niet zo snel als je zwanger bent. Maar ik denk dat je niet zwanger bent als het al in Januari is gebeurd.
@ Asas, De predictor is een goed betrouwbaar merk, vaker is het zo dat er een NEGATIEVE uitslag wordt gegeven die later vals blijkt te zijn. Maar een POSITIEVE uitslag kan eigenlijk niet meer terug naar negatief. De positieve uitslag wordt gebaseerd op een hormoom die je lichaam eigenlijk alleen maar aanmaakt wanneer je zwanger bent. Dus gefeliciteerd! Doe je nog een testje als je wil en je dat meer bevestiging geeft.
@ Janet, zoals bij Asas gezeg kan je te vroeg een test doen met een negatieve uitslag. Je lichaam heeft dan nog niet voldoende hormonen aangemaakt om opgepakt te worden.
Maar meestal zijn de testen vrij snel hiermee, kruidvat is een goed merk heb ik gehoord, dus ik denk dat je gerust kan zijn dat je niet zwanger bent. Ben je nog niet gerust, doe nog een test, als die ook negatief is het helder. Of je kunt een afspraak maken bij de dokter, deze kan ook een test doen en dan zijn er geen vraagtekens meer. Als blijkt dat je niet zwanger bent dan kan de dokter ook direct kijken naar wat er dan wel aan scheelt.

Als je zekerheid wilt wat betreft zwangerschap, gewild of ongewild, maak een test. Tegenwoordig zijn deze goed betrouwbaar. Lees wel goed de gebruiksaanwijzing deze lost al een boel vragen op. Of bezoek de dokter, als je niet zwanger wil zijn of misschien nog erg jong bent is dat misschien niet keuze nummer 1, maar een babytje is niet niks. Ga daar zorgvuldig mee om, een arts heeft zwijgplicht en zal altijd behulpzaam zijn.
OOkal is het natuurlijk wel ernstig dat veel jongelui zo vroeg al sex hebben. Rijp voor sex zijn betekent ook dat je weet wat er kan gebeuren en je de verantwoordelijkheid aandurft.

Janet, 24-04-2011 15:30 #141
Ik slik me pil door zonder stopweek maar voel me nu twee weken na het eten misselijk heb 1 keer wel overgegeven en de andere keren kwam het er niet uit want ik probeer het tegen te houden ik heb vorig week twee testen gedaan kruidvat merk en allebei waren negatief kan ik toch nog zwanger zijn of is het wat anders?

Asas, 23-04-2011 16:45 #140
Ik ben al een jaar bezig voor een kind, elek keer was het negastief, maar nou ben ik 2dagen over tijd ik heb cyclus van 28 dagen.heb gevoelige borsten, af en toe krijg ik krampen in me buik en rommelige gevoel.ben niet misselijk maar voel me wel snel moe.en heb pijn in me onderrug.ik heb vandaag een zwangerschaptest van predictor uitgevoerd en het is positief.ik ben echt blij.maar wil niet teleurgesteld worden.en wil daarom over paar dagen nog een test uitvoeren.ik hoop dat echt echt ook zo is.maar kan ik vertrouwen aan die uitslag van de test of kan het nog veranderen graag recaties.ik wens aan iedereen die zwanger willen worden veel succes

Oooho, 18-04-2011 13:08 #139
Hee, ik ben best bang. ik heb in eind januarie sex gehad zonder condoom. die avond had ik mij pil vergeten mee te nemen. de voglende dag heb ik hem tegen 3/4uur ingenomen. maar ik ben alsnog bang dat er iets is. eerst heb ik het heel erg opgepropt en nu had ik het gezegd tegen een vriendin heb test gedaan die was negatief. maar ik ben nog bang want heb steedsheeel veel buikpijn en ook roze/rood slijm ofzo terwijl ik nog in het midden van mijn strip van de pil ben ben ook heel moe telkens maar dat kan ook aan mezelf liggen en misschien maak ik mezelf gewoon bang ik weethet niet. lijkt ook net of ik dikker ben geworden enzo het kan natuurlijk ook zo zijn omdat ik me zo druk erover maar.

Sabine, 17-04-2011 22:05 #138
Ik ben vanaf juli vorig jaar gestopt met de pil. ik moet deze week ongesteld worden,
maar ik allemaar last van mijn buik en mijn borsten zijn zeer gevoelig. en ik ben ook alvaker duizelig geweest. en ander halve maand geleden ben ik bij de dokter geweest en toen was het onduidelijk, ik ben kort daarna dan ook ongesteld geworden. kan ik dan toch zwanger zijn.

Bina, 08-04-2011 14:08 #137
Kan iemand mij helpen? Ik ben sinds februari niet ongesteld. Ik voelde me misselijk en nu krijg ik zo een hongerig gevoel. Ik heb last van onderbuik pijn en rugpijn. Ik voel me laatste tijden echt moe en duizelig.en mijn tepels zijn gespannen en vol en donkerder. Ik voel al bewegingen in mijn buik en ik kan mijn buik niet inhouden en wijst al bol. Ik heb al 4 testen gedaan die was negatief. En oohjah ik plas constant. Ik was vorig week echo gaan maken maar alles was ok en geen embryo te vinden. En ik vulde de bewegingen aan mijn linkerbuik en rug. Heeft iemand zoiets meegemaakt?

Liza, 07-04-2011 17:37 #136
Hoi,
Je kunt zeker zwanger zijn! Sperma kan minstens 5 dagen overleven! Niet iedereen word gelijk zanger maar de kans bestaat wel, misschien een idee dat je je eens gaat verdiepen in deze natuur! Lees daar boeken over en hou je lichaam in de gaten! Het is ook niet handig om onveilig te vrijen als je niet eens weet hoe je lichaam werkt en die van je maatje! Een zwangerschap moet een weloverwogen keus zijn want dat is niet niets! Ik heb er zelf 3 dus weet wat het is! Als je dan toch de natuur niet snap doe het dan veilig of doe het niet! Misschien wil je juist wel zwanger worden! Dan alsnog is het verstandig je te verdiepen in je lichaam! Want er komt dan een hele verandering! Suc6 ermee,

N. S., 07-04-2011 14:16 #135
Ben als enige tijd gestopt met de pil en niet veilig gevreeen, maar voor het zingen de kerk uit. Dit laatste de laatste x dus niet en dat was ongeveer 2 a 3 dagen voor mijn eisprong. Kan ik zwanger zijn of niet… als het goed is moet ik de 17de ongesteld worden.

Latë, 06-04-2011 22:01 #134
Dag mensen,

Vorige week hadden mijn vriend en ik sex en hij is in me klaar gekomen. We hadden geen condoom gebruikt en ik vergeet me pil nu al bijna 2 weken te slikken. De afgelopen 2 dagen ben ik misselijk in de avond. Is de kans groot dat ik zwanger ben ondanks dit voor de eerste keer is gebeurt?

Groetjes,
Latë

Annetje, 05-04-2011 19:21 #133
Dag people,

Ik ben al een poosje gestopt met me pil, en nou heb ik gisteren op de dag van mij eisprong seks gehad met mijn vriend. Sinds vanmorgen echt buikpijn en zeer emotioneel. Ik vind het erg vroeg maar mijn eigen moeder had het ook met mij dat ze het vanaf dag 1 voelde. Hoe groot is die kans?

Groetjes
annetje.

Christa, 03-04-2011 14:41 #132
@ A. theoretisch gesproken is het mogelijk dat er in dat voorvocht een zaadcel binnen is gekomen en dus zou het technisch gezien kunnen, maar die kans is echt te verwaarlozen, dus maak je niet te snel ongerust
@ Star er zijn een aantal dingen die invloed hebben op de kans om zwanger te worden: heb je het veilig gedaan? rond welke periode in je menstruatiecyclus heb je seks gehad? (je cyclus duurt 4 weken, waarvan de laatste week je menstruatie is en gemiddeld bij de meeste vrouwen rond het einde vd 2e week de eisprong en dus je vruchtbare moment is) Als je zowel de pil slikt en een condoom hebt gebruikt is de kans dat je zwanger wordt erg klein, daarnaast is het zeker als je nog in de puberteit zit niet ongebruikelijk dat je wel eens pijnlijke borsten kan hebben (deze groeien dan namelijk nog wel eens gewoon omdat je bezig bent een volwassen vrouw te worden) Het veel plassen en de misselijkheid kan puur zenuwen zijn, omdat je zelf aangeeft je druk te maken om de situatie. Mocht je toch twijfelen kan je altijd een keer een test doen, deze kan je bij de drogist kopen maar ook bij de ggd willen ze je graag helpen met informatie en andere zaken. Je kan het er dan ook over hebben als je bijvoorbeeld liever niet je ouders hierbij wil betrekken.
@ Soraya1 Afhankelijk van het type pil wat je geslikt hebt kan je hormoonhuishouding flink ontregelt raken, vraag gerust aan je huisarts door of er niet dingen zijn die je kan doen om het weer terugkeren van een normale menstruatiecyclus te helpen. Ik kan me goed voorstellen dat jij je hier druk om maakt. De huisarts is er om je meer informatie te geven en te helpen, schroom niet om vragen te stellen. Bijvoorbeeld ook waarom dit nu gebeurt, ik zou mezelf denk ik al rustiger voelen als ik snapte hoe en waarom dit nu zo is.
@ Less Dit hangt af van of je het veilig hebt gedaan of niet en wanneer jou eisprong eventueel (als je niet aan de pil bent) plaats vindt. Zoals ik eerder aangaf vindt deze gemiddeld rond het einde van week 2 van je cyclus plaats - ik zou dus inschatten dat als je geen symptomen vertoond (niet meer ongesteld etc.) je zeer waarschijnlijk ook niet zwanger zal zijn
@ Dp Ik denk dat er andere dingen zijn die je hoofdpijn en regelmatige plassen veroorzaken omdat je namelijk pas anderhalve maand later de eerste symptomen bent gaan vertonen. Daarnaast geef je aan dat er twee keer een negatieve uitslag uit een test is gekomen, overigens is het nooit verkeerd om een keer extra iets aan iemand die er voor geleerd heeft na te vragen als je je ongerust maakt. Beter te vaak gevraagd dan dat je voor verrassingen komt te staan

Dp, 01-04-2011 12:29 #131
Hoi, ik heb even 'n vraagje. Ik slik sinds 2.5 jaar de pil en ben 'm nog nooit vergeten. Alleen heb ik zondag 23 januari buikgriep gehad en toen heb ik moeten overgeven. Ik heb toen de bijsluiter gelezen en daar stond in dat je een extra pil moest pakken als je hebt overgegeven na 3 - 4 uur na het innemen van de pil. In mijn geval was het 5.5 uur, dus ik heb geen extra pil gepakt. Ik heb toen 7 februari gewoon een stopweek gehad en ben ongesteld geworden. 15 maart zijn mijn zorgen eigenlijk pas 'n beetje begonnen. Die dag moest ik erg vaak plassen. Dit is eigenlijk sinds toen zo gebleven, soms wat minder, soms wat meer. Verder heb ik ook meer hoofdpijn dan normaal. Daarnaast heb ik eigenlijk geen symptomen, ik heb wel een buikje maar dat is al zo sinds ik de pil slik. Ik dacht even dat ik gevoelige borsten had. Ook dacht ik de afgelopen 3 dagen wat vermoeid te zijn. Maar ik denk dat ik me dat 'n beetje ingebeeld heb door wat ik gelezen heb op internet. Ik heb afgelopen weekend 2 tests gedaan. Op internet stond dat als je aan de pil bent je altijd gewoon kunt testen (als je tenminste denkt dat je dan al 'n tijdje zwanger zou zijn). Ik heb zaterdagavond 26 maart een test gedaan, meteen negatief en zondagmorgen 27 maart nog een met ochtendurine en die was ook meteen negatief. Maandag heb ik weer 'n stopweek gehad en ben ik ook gewoon ongesteld geweest. Maar dat vaker plassen en die hoofdpijn houdt wel aan. Zou ik toch zwanger kunnen zijn of maak ik me zorgen om niks? Want eigenlijk zou 't theoretisch niet kunnen, ik heb geen fouten gemaakt met de pil. Ik ben erover aan 't denken om maandag voor de zekerheid de dokterassistente even te bellen. Ik ben namelijk pas 18 jaar en 't zou zeker niet gewenst zijn. Ik hoop op een reactie!

Less, 22-03-2011 14:23 #130
Hallo ik heb twee weken geleden onveilig sex gehad dit was op 10 maart. moest 19 maart ongesteld worden?kan het zijn dat ik zwanger ben? Ik voel alleen maar gerommel in m'n darmen heb niet echt pijn.,?

Soraya1, 09-03-2011 14:15 #129
Ik ben nu een dik jaar gestopt met de pil. Ik ben nog geen 1x ongesteld geworden. De dokter zegt dat dit normaal is aangezien ik jaren de pil heb geslikt. Toch begin ik mij nu wat zorgen te maken. Hebben meer vrouwen zolang moeten wachten op hun menstruatie? Weet iemand of er wel een kans is om zwanger te worden? Aangezien ik geen eisprong heb. Ik hoop dat iemand mij wil helpen. Alvast bedankt!

Star*, 21-02-2011 17:20 #128
Ik zit een beetje met een angst gevoel dat ik zwanger ben… ik ben namelijk de laatste paar dagen veel misselijk, moet veel plassen en heb zere borsten. ik ben de laatste maand gewoon ongesteld geweest, en dat ik sex heb gehad met mijn vriend is ongeveer zo'n 2maanden geleden. zou het kunnen dat ik zwanger ben? ik ben namelijk pas 14 en ben echt heel bang ervoor. en als het zo zou zijn, hoe moet ik dat dan aan mijn moeder uitleggen…?

Andrea, 09-02-2011 00:23 #127
@ anne,
zonder enige anticonceptie en morning after pil heb je zo'n 10 tot 30 % kans op zwangerschap.
En aangezien je maar 2 dagen ongesteld bent geweest, zou ik misschien toch een zwangerschapstest doen voor de zekerheid?

En dan maar hopen dat het een voor jou positieve uitslag is.
En dat hoop ik ook voor mezelf (ik zit in hetzelfde parket).

Groetjes

Anne, 05-02-2011 11:08 #126
Butterfly116 heeft net zoiets als ik. Ik ben normaal ook 5 a 6 dagen ongesteld. Maar de laatste keer was het 2 dagen, en ook op een heel andere manier.

Ook heb ik hoofdpijn en duizeligheid. In de auto word ik al snel misselijk door de snelheid. Ik krijg ook elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip buikgriep.

Ik slik geen pil en weet nu ook niet hoe groot de kans is dat ik zwanger ben.

groetjes,

Ik, 01-02-2011 18:17 #125
@Biba ik denk dat je niet zwanger bent als je gewoon aan de pil bent ik denk dat je klachten dewoon duiden op dat je ongesteld moet worden en stel je zou zwanger zijn dan is het wel heel vroeg om al zwangerschapsklachten te krijgen.

@sheryl ben je bezig om zwanger te worden? anders kan het misschien ontpillen zijn of je hebt nog niet genoeg van het hormoon in je lichaam om positief te testen ik zou over een paar dagen nog een keer een test doen.

Sheryl, 27-01-2011 14:01 #124
Hallo, k heb een heel vervelende vraag ben k zwanger of niet?mijn laatste menstr was op 17 dec k moest weer op 13 krijgn maar het s niet gekomen.heb lab test gedaan maar dat was negatief.me borsten doen m ontzettend pijn, me rug en hb bijna elke dag hoofpijn.wat kan het eigenlijk zijn?kan iemand me mischien helpen om te zeggen wat het kan zijn?

Biba, 25-01-2011 15:02 #123
Hallo,

Mijn vraag: Ik heb alle symptomen van een beginnende zwangerschap: misselijk, zin in ander eten, buikpijn, zere borsten.
Net als sommige andere vrouwen op deze site ben ik nog niet over tijd. Ik moet de pil nog 9 dagen slikken voor ik ongesteld wordt. Het probleem: Ik rook en er staan mij de komende weken een aantal feestjes te wachten waarbij ik alcohol zal nuttigen. Ik hoop niet dat ik zwanger ben, maar mocht dit wel zo zijn dan zou ik stoppen met mijn ongezonde gewoonten. U zult waarschijnlijk zeggen: stop daar sowieso mee, maar dat was ik nu nog niet van plan. In ieder geval niet helemaal. Kan ik er toch achter komen of ik zwanger ben?

A., 22-01-2011 20:52 #122
Ok, deze vraag klinkt misschien heel kinderachtig, maar kan het zijn dat ik zwanger ben na het vingeren door mijn vriendje als hij voorvocht op zijn vingers had?

S., 03-01-2011 10:54 #121
Ik heb sinds 2 weken ongeveer heel erg veel last van mijn tepels en ben sinds een week ongeveer s'morgens heel erg misselijk. Kan het zijn dat ik zwanger ben?

Evi, 21-11-2010 18:33 #120
Ik heb even een vraagje… ik heb alle symptonen van een zwangerschap zoals misselijk, krampjes, veel plassen, gevoelige tepels, eten dat niet smaakt etc. Ik heb alleen sinds vanavond ook erge last van een waterige stoelgang. Kan dit horen bij een zwangerschap en kan het evt. kwaad voor het ongeboren kind?

Butterfly116, 10-11-2010 11:37 #119
Hallo,

Mijn vorige mentruatie was op 23 okt begonnen. heb een cyclus van 28 dagen exact en ben altijd 5 dagen ongesteld.
maar op de 23ste was ik het 1 dag en de 2de dag heel licht en de 3de een druppie. heb ong. een week erna last gekregen van maagzuur. opgeblazen gevoel in buik. sinds afgelopen maandag ben ik duizelig, erg moe en vermoeide benen. en heb na de menstruatie ( of dat dat het ook was weet ik niet ) een witte vloed die ik normaal pas krijg tijdens de ovulatie. ben nu erg onzeker en weet het ff niet. moet ik nu testen of niet en gewoon wachten wat me volgende menstruatie doet?

Masha, 22-10-2010 01:18 #118
Hallo,

Ik heb op zaterdag 2 oktober onbeschermd gevreëen en (slikt de pil niet) heb daarna de morningafterpil genomen. Mijn menstruatie is altijd precies op tijd, maar nu ben ik vorige week vrijdag twee weken te vroeg een soort van ongesteld geworden. Het is rood bruin en dit duurt dus al een week en het gaat maar niet over. Normaal gesproken ben ik altijd heel hevig ongesteld, maar nu is een inlegkruisje voldoende. Ik heb de afgelopen tijd wel vaker de morningafterpil geslikt en nu is mijn vraag of je daar immuun voor kan worden. En kan het zijn dat ik zwanger ben?

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven. Alvast bedankt!

Cynn, 11-10-2010 19:11 #117
Hallo
ik heb het gisteren voor 1e keer gedaan.
maar nu heb ik beetje bruine urine is dat goed?
gr
ben namelijk bank om zwanger te raken

T., 15-09-2010 22:40 #116
Hallo, ik ben zondag ongesteld geworden en tot gister ( dinsdag middag ) ging alles goed, in een keer had ik blaasontsteking, nou heb ik dat vaker gehad, dus heb steeds gedronken en het is nu weer over. Alleen nou is mijn ongesteldheid gestopt. Want ik bloed in een keer niet meer sinds die lichtelijke blaasontsteking. Kan het zijn dat ik zwanger bent?

Groetjes

Kelly, 09-09-2010 08:18 #115
Hallo, ik ben al 7 maanden met de pil gestopt voor een kindje te krijgen.
Wad er eerst veel mee bezig maar de laatste 2maanden niet echt meer omdat ze zeggen dat het geen nut heeft. Ik ben anderhalve week geledeb\ 2weken geleden ongesteld geweest en sinds deze week heb ik echt ontzettende buikpijn en rugpijn alsof ik ongesteld moet worden ook heb il hoofdpijn en misselijk maar niet hoeven overgeven, heb 1test gedaan was negatief omdat het te is geweest denk ik. Ik ben ook naar de dokter geweest die zei afwachten. Ik heb echt het gevoel dat het nu raak is kan ik nu wel al testen? Hoop tot jullie mij antwoord kunnen geven.

Alvast bedanktt!

Claudia, 24-08-2010 20:11 #114
Hallo, ik ben 35 jaar en slik sinds mijn 21e de pil. Nu heb ik tijdens mijn laatste strip twee maal de pil vergeten. Tijdens de stopwerk ben ik niet ongesteld geworden n heb ik drie dagen na de stopwerk in de avond getest op zwangerschap. Deze was negatief. Nu heb ik wel ontzettend pijnlijke borsten gekregen, met name de tepels. Bij aanraking gruwel ik gewoon. Ik ben daarnaast moe, ben af en toe misselijk zonder over te geven. De thuistest kan toch niet onbetrouwbaar zijn? Ga er vanuit namelijk dat ik niet zwanger ben vanwege de uitkomst.

Kim, 26-07-2010 15:37 #113
Hallo,

Mijn vriend en ik willen graag zwanger worden. Het is voor ons allebei spannend. Alleen elke keer als we seks hebben gehad ben ik benieuwd of ik zwanger ben! Ik ben op 16-07 voor het laatst ongesteld geworden dus het duurt nog 3 weken voor ik ongesteld zou moeten worden. Iemand info over eerste symptomen?

Alvast bedankt!

Kim

P., 14-07-2010 18:54 #112
Hallo mandy,
ik zou pas een test doen als je ongeveer 10 dagen overtijd bent dat is eigenlijk het beste zeiden ze tegen mij bij de dokter bij mijn eerste gaf de test het pas aan met 10 dagen overtijd en bij de 2e na 7 dagen
mvg polly

Mandy, 14-07-2010 10:44 #111
Hallo,

Ik neem gewoon elke maand de pil alleen ik ben de pil van zaterdag 3 juli vergeten en heb de pil van zondag 4 juli op maandagochten 5 juli ingenomen, maar heb zaterdag 4 juli wel onveilig gevreeen.

Ik heb ik last in de bovenkant van me buik.

Wanneer zal ik nu een zwangerschapstest kunnen doen?

Gr Mandy

Rose, 06-07-2010 16:31 #110
Beste P, bedankt voor je reactie.
Ik wacht het idd maar even rustig af… Volgens de berekening moet mijn eisprong gister/vandaag zijn. Vanmorgen had ik wat meer en rozige afscheiding heb ik eigenlijk nooit, maar heb gister ook gevreeën dus kan ook daar van zijn. Ik moet erg vaak plassen, voor mijn gevoel vaker dan normaal terwijl ik nog lang niet gedronken heb wat ik normaal doe. Ben af en toe duizelig. Gevoel in mijn onderbuik is vrijwel constant aanwezig, zoals vlak voor je menstrueert. Ik ben me bewust van het aanpraten van symptomen, daar houd ik ook rekening mee. Ik vind het wachten tot volgende week nog zo lang potverdorie zeg wat spannend!

De tijd zal het leren!
Bedankt voor je reactie.

P., 06-07-2010 09:13 #109
Hoi rose,
sommige vrouwen krijgen de symptomen al gelijk als ze bevrucht zijn en de andere pas na een paar weken
ik heb ook al 2 kinderen en had bij allebei vanaf de dag dat ik bevrucht was al symptomen.
maar je kan ze ook niet hebben dat is bij iedereen verschillend
maar als je 26 juni nog hebt gemenstrueert zou het wel heel erg vroeg zijn
ik denk dat het geen zin heeft om te testen
je kan het beste wachten tot dst je overtijd bent een dag of 2 a 3
succes verder
groetjes p

Rose, 05-07-2010 15:20 #108
Hallo allemaal,

26 juni was mijn laatste men. dag en ik ben heel benieuwd of ik nu al zwanger kan zijn. Of dan dus symptomen hoor te hebben.
Ik ben al een half jaar (19 dec) geleden gestopt met de pil en dit is de eerste keer/cyclus dat we het onbeschermd hebben gedaan om natuurlijk zwanger te worden :-D
Mijn lichaam heeft dus al een aardige tijd bewust kunnen "ontpillen" Ik heb een perfecte cyclus van 27 dagen op soms een dag na precies. Ik weet dat mijn eisprong dan dus vandaag/morgen is/kan zijn, maar heb al de laatste 5 dagen meer gerommel in mijn onderbuik. Gewoon een niet thuis horend gevoel, maar absoluut niet vervelend. Ik heb dus het idee dat mijn eisprong al geweest is? Ik heb verder nergens last van (misselijk, vermoeid, gevoelige borsten, vreet buien, plassen of wat dan ook) Wanneer kan je dit soort dingen verwachten? Of kun je die ook gewoon niet hebben? De innesteling duurt een week zou ik dit soort dingen dan na volgende week kunnen verwachten de 3 week van de cyclus dus? Heeft het dan ook zin eind deze week te testen?

Ik hoor graag jullie mening.

Groetjes

P., 04-07-2010 15:57 #107
Hallo,
ik heb een zeer onregelmstige cyclus soms 28 dagen dan weer 35 dan weer 30 dan weer 40 echt heel onregelmatig
nu heb ik sex gehad op 25 juni en op 27 juni en op 2 juli onveilig
ben de laatste keer ongesteld geweest op 13 juni
als ik dus een normale cyclus heb is 25 juni de vruchtbaarste dag geweest.
nu ben ik misselijk en gevoel van overgeven heb gevoelige borsten lijken ook veel voller
heb constant honger van ijs naar chips bijvoorbeeld
moet heel vaak plassen ben erg moe.
en heb steekjes in onderbuik.
ik moet 11 juli pas ongesteld worden
kan je die symptomen al zo vroeg hebben?
graag een reactie
groetjes

Linn, 03-07-2010 11:01 #106
Ik ben 14 en heb laatst voor het eerst sex gehad. Toen hy erin probeerde te gaan, was dat zonder condoom. Of daar voorvocht bij zat, weet ik niet. Maar hy is maar 1 keer erin geweest zonder condoom, en toen haalde hij zijn penis eruit en toen pas zette hy een condoom. Heb ik kans dat ik zwanger ben? Ik voel me wel misselijk, maar durf niet aan mijn moeder te vragen of er misschien kans is. Omdat zij vind dat ik nogal jong ben, en wilt niks over zwangerschap horen. Als je 14 bent en je wilt abortus doen komen je ouders daar achter, en zitten daar kosten bij?
Ik zou graag antwoord willen. bedankt afz Linn

Just-me9 (infoteur), 03-07-2010 00:15 #105
Ik had een vraagje, me ongesteldheid was altijd nooit precies op zen tijd en ik hield ook nooit bij. Maar me laaste ongesteldheid was op 29 mei en toen had ik op 6 juni weer een ongesteldheid. Ben dan gelijk met de pil begonnen 3 week daarna heb ik onveilig sex gehad maar heb me netje aan de pil gehouden. volgens de pil moest ik dinsdag ongesteld worden maar tot nu niks. heb heel erg buikpijn en me ontlasting is in de war. Maar kan het zo zijn dat me onegsteld heid nog steeds niet regelmatig is. of betekend het het zwanger zijn?

Rubia, 25-06-2010 20:03 #104
Ik heb 6 dagen geleden sexueel gemeenschap gehad met mijn vriend. En nu heb ik sinds 2 dagen toch zo een sterk gevoel dat ik bevrucht ben. Ik voel niet echt symptomen, Maar ik voel me gewoon anders dan normaal. Mijn tepels zijn groter en donkerder.en ik voel mijn baarmoeder duidenlijk aanwezig. 6 tot 8 dagen geleden is ook mijn cyclus begonnen. Dus ik heb een sterk vermoeden. Nu is het kindje van harte welkom bij mij dat is het probleem niet :-) Kan iemand mij tips geven vanaf wanneer de symptomen kunnen opkomen?

Sophie, 23-06-2010 23:03 #103
Hallo, ik heb een brandende vraag en zit hierover heel erg in de stress. 1 april had ik voor t laatst sex met mn ex vriend, toen slikte ik nog de pil. 9 mei ben ik daar mee gestopt. ik ben daarna meteen ongesteld geworden. toen ben ik begin juni weer ongesteld geworden. ik heb 18 juni weer sex gehad, met condoom. mijn vraag is, kan ik nu zwanger zijn? ik had eind mei een soort van slijmbal uit mn vagina en dat heb k nog nooit gehad! ik ben hier heel erg bang voor want ik wil absoluut geen kind! kan iemand mij alsjeblieft helpen?!

Laura, 15-06-2010 19:33 #102
Ik ben nu al 2 weken over tijd. Heb hele pijnlijke borsten moet wel 100x op een dag naar de wc heb een enorme trek en ben moe en lusteloos. Nu heb ik een poosje geleden een miskraam gehad:-( Terwijl ik heel graag zwanger zou willen zijn. Nu denk ik dat ik weer zwanger ben heb nog geen test gedaan omdat ik nog even wil wachten aangezien het de vorige keer fout ging. (Ik wil het gewoon zeker weten!) Maar ik lees overal dat iedereen roze afscheiding heeft dat heb ik dan weer niet. betekend dat dan dat ik toch niet zwanger ben of kan het ook zijn dat je dat niet hebt.
Misselijk ben ik in de ochtend niet maar afentoe s'avonds of s'middags… Misschien dat iemand na dat die gene dit gelezen heeft kan zeggen ja of nee. Of misschien.?

Groetjes Laura

Esmerim (infoteur), 02-06-2010 18:22 #101
Hoi infoteur, ik vroeg me iets af, ik heb tussen 7 mei en 9 mei 2010 men eisprong gehad, rond 9 mei kreeg ik gevoelige borsten en tot op vandaag is dit niet veranderd wel zwaarder en soms verdwijnt het en kom het weer terug. op 20 mei 2010 heb ik een bloeding gehad maar dit was zwart bloed emn heb nog geen dag geduurd bij elkaar opgeteld en was weinig op 24 mei begon ik misselijk te worden van bepaalde geuren, ben op 27 mei by de gyn geweest maar die kon niets constateren. heb ondertussen zware obstipatie, wisselstemmingen, tintelingen in men linker hand (soms) witte vloed, op 30 mei had ik vlokken in men ochtend urine. heb soms soort menstruatiepijn maar lichtjes, steken in men linkerlies, duizelig vermoeide bovenbenen en ben overdag doodmoe. ontstoken tandvlees, vocht uit men tepels opboeren, en winderigheid en puisten op plaatsen waar ik ze nooit had, ik word gek van de onzekerheid want men testen zijn negatief. de gyn. zegt dak men volgende mesnstruatie moet afwachten maar zo zit ik alleen maar in de stress en ben ik bang dat het nu daardoor verkeerd ga wie kan mij enige info of mening geven

groetjes esmerim

Belle, 25-05-2010 20:53 #100
Hoi infoteur,
Ik vroeg me af of ik mijn zwangerschaptest niet eerder kan uitvoeren, ik kan namelijk niet wachten:). Ik merk dat ik gevoelige borsten en vooral gevoelige tepels heb. Mijn buik voelt ook raar aan. Dan heb ik steek aan mijn onderbuik de L. kant en dan weer aan de R. kant. Als ik mijn werk doe wordt ik snel uitgeput en moet dan eten omdat ik me licht voel. Ook heb ik meer trek als normaal en vind ik bepaalde drinksoorten (wat ik normaal wel lekker vind, raar of niet smaken) Dit zijn toch wel tekens van zwangerschap, hoop ik? zou ik advies van je mogen of ik het niet eerder kan testen?
Groetjes, Belle

Geke, 23-05-2010 15:46 #99
Hallo, ik denk dat ik een miskraam gehad heb drie maanden geleden, maar weet dit niet zeker.dacht dat ik zwanger was, maar toen ik ongesteld moest worden, heb ik hele heftige buikkrampen gehad (veel heftiger dan normaal) en heb ik meer bloed verloren dan normaal, ik heb bijna een hele dag op het toilet moeten zitten. nu is mijn cyclus normaal gesproken erg regelmatig, maar sindsdien is er geen pijl op te trekken. nu ben ik vorige maand wel weer ongesteld geworden, maar heel anders dan normaal, wat langer bruin bloedverlies en heb maar twee dagen een tampon moeten gebruiken.
Heb ik daadwerkelijk een miskraam gehad? Kan het zijn dat mijn cyclus hierdoor van slag is, of is er de mogelijkheid dat ik weer zwanger ben?
alvast bedankt voor je reactie!

Sweety, 18-05-2010 21:57 #98
Hallo ik heb een vraag je zondag ben ik 2 dagen ongie geweest in april de 18 en nu de 18 mei en ik ben nog niet ongie geweest ik heb wel last van veel wit vloed en las van me baarmoeder het lijk net dat ik ongie moet worden daar lijk het wel op maar nee en ik heb pijn in mijn bosten en ik heb een test gedaan niet zwanger jan jullie mijn helpen wat het kan zijn alvast bedank

Roxanne, 18-05-2010 17:04 #97
Hoi, ik had een vraagje.
ik had 3 maanden geleden onveilig gevreeen.
Ik ben wel gewoon nog ongesteld enzo
En toch heb ik steeds kramp in mijn buik, ben erg veel moe, en heb last van mijn baarmoeder, en ben veel misselijk.
Zou de kans erin zitten zwanger te zijn?

mvg,
Roxanne.

Tina, 18-05-2010 14:38 #96
Mijn vriend en ik gaan in september trouwen, maar we willen voor de tijd zwanger proberen te raken. we zijn er erg mee bezig en 20 juni stop ik met de pil. We gaan daarna nog wel naar sri lanka en de malediven is dat veilig?

Sophie1984, 16-05-2010 12:26 #95
Ik ben net gestopt met de pil en wil zwanger worden. 11 mei eisprong gehad en sinds 4 dagen na de eisprong last van buikpijn en kriebels in mijn buik. Sinds vandaag (5 dagen na eisprong) ook hoofdpijn en verstopte neus. Het voelt een beetje vreemd. Zwanger? of door het stoppen van de pil. Moet pas 25 mei ongesteld worden.

Helluup, 03-05-2010 09:31 #94
Hallo, ik heb geen seks gehad met mijn vriend maar onze geslachtsdelen zijn wel met elkaar in aanraking gekomen. Ik heb me netjes aan de pil gehouden maar ben toch heel bang dat ik zwanger ben. Ik moet mijn strip nog 2 weken door slikken en dan moet ik weer ongesteld worden. Wat kan ik doen?

Girll1983, 19-04-2010 08:10 #93
Ik heb een vraagje 28 maart was de eerste dag van mijn menstruatie ik heb op 6 april sex gehad met mijn vriend. Nu moet ik over 9 dagen pas ongesteld worden maar heb sinds vorige weel last van mijn buik en sinds gisteren avond heb ik met afvegen na het plassen een beetje bruine en soms licht roze afscheiding en sta vanochtend met menstruatiepijn op. Kan ik zeanger zijn normaal heb ik een normale cylces.

Help!, 15-04-2010 19:28 #92
Ik heb even een vraagje, ik ben namelijk zo bang dat ik zwanger kan zijn.
Afgelopen vrijdag moest ik beginnen met mijn pil, alleen die was ik vergeten. Daar kwam ik zaterdag ochtend achter, en heb 'm toen meteen ingenomen. Vervolgens heb ik zondag seks (wel met condoom) gehad met mijn vriend. Alleen dinsdag was ik weer mijn pil vergeten. Is het mogelijk dat ik zwanger kan zijn?

Alsjeblieft, ik weet het echt niet meer.
Alvast bedankt

Shir, 14-04-2010 23:23 #91
Hallo Infoteur,

Ik heb een vraagje, in februari is mijn spiraal eruit gehaald omdat ik hier ziek van werd. Ook met spiraal werd ik na 28 dagen ongesteld. Mijn spiraal is eruit gehaald tijdens mijn cyclus en 2 maal hierna heb ik netjes na 28 dagen mijn maandelijkse periode gehad. Normaal voel ik het aankomen en krijg ik krampen, waardoor ik al mijn signaal heb dat ik het moet worden. Dit blijft uit. Ik had het 13-04 moeten worden voor 12e (zelfs dit loopt gelijk met de vorige keren) Ik ben het nog niet, voel het ook niet aankomen, wel wat steekjes gehad maar niet zoals het signaal zoals ik normaal heb. wel ben ik echt moe en misselijk. Het ene moment geen honger, het andere moment kan ik wel lekker eten alleen daarna weer misselijk en boer ik het constant op. Ik heb al een testje gedaan, deze was negatief. Ik rook aardig veel en ben een gezelligheidsdrinker, vandaar des te eerder ik het weet, des te eerder ik ermee stop. Kan het zijn dat ik de test te vroeg of verkeerd heb gedaan? Of kan het zijn dat dit nog iets van het spiraal is?Waardoor mijn menstruatie wegblijft? Heb ook wel wat stress, maar normaal ben ik ook ondanks de stress stipt optijd.

Graag hoor ik uw reactie,

alvast bedankt!

Mvg Shir

Romana, 12-04-2010 13:58 #90
Misschien even een rare vraag maar wil toch graag weten wat het is. morgen 13-04 moet ik eig. ong worden maar ik heb sinds afgelopen vrijdag bruinig water/afscheiding. Gister was ong voor een paar uur en erna weer niks van morgen wederom hetzelfde. Vanmiddag ben ik wel wat meer maar niet continu. Ik heb de assisitent gebeld zij zei dat het niks ergs is. Maar toch voel me raar in me lijf. Zou dit toch iets met een zwangerschap te maken kunnen hebben? stiekem hoop ik van wel, want we zijn er nu wel mee bezig.

Hilda, 09-04-2010 11:56 #89
Ik heb een vraag ik ben al een aantal dagen behoorlijk misselijk, zeg maar de begin tekenen van een zwangerschap maar heb er ook zware hoofdpijn bij, soms tot aan migraine aan toe. Is dit normaal of komt dat wel vaker voor. Heb zelf al een zoon en moet zeggen dat bij zijn zwangerschap ik wel dezelfde symptomen had maar heb een test laten doen bij de dokter en die was negatief :-(. Kan het misschien zijn dat ik te vroeg de test heb gedaan?

Ellen, 07-04-2010 00:46 #88
06/03/2010 was de eerste dag van mijn laatse menstruatie, deze was met een cyclus van 29 dagen, en ben nu al twee dagen overtijd; heb soms enorme stekende pijn in onderbuik en ben héél vlug moe en doe bijna niets anders dan slapen, sinds vandaag ook pijnlijke en gevoelige borsten soms tijdens de avond treed misselijkheid op.Durf nog niet echt te testen, bang voor een teleurstelling…

Kelly, 05-04-2010 16:09 #87
Ik heb 4 weken geleden onveilige seks gehad (ik was mijn pil vergeten), nu inmiddels gestop met mijn pil sinds donderdag (5dgn) omdat ik graag zwanger wil worden, afgelopen donderdag hebben we ook nog gevreeën (zonder conseptiemiddelen). ik heb sinds 1 week ben ontzettend misselijk de gehele dag zo'n beetje, ik heb een opgeblazen gevoel, ik ben snel geirriteerd (tot huilends toe) en heb gevoelige borsten. vorige week toch 2 testen gedaan deze waren negatief maar nu 4 dgn verder heb ik nog steeds dezelfde symptomen maar ben vanmorgen wel ongesteld geworden, kan het dan toch zijn dat ik zwanger ben?

Froukje, 04-04-2010 19:51 #86
Ik heb de laatste 5 weken geleden en 2 weken geleden onveilige seks gehad. Ik neem de pil wel in, maar vergeet hem soms. Dan neem ik hem meestal de volgende dag 2x. 4 weken geleden ben ik voor het laatst ongesteld geweest. Ik heb 14 dagen na mijn eerste dag onveilige seks gehad. In die week ben ik misschien de pil 1x vergeten. Nu ben ik donderdag met de pil gestopt om ongesteld te worden, maar ik ben het nog steeds niet. Ik heb niet echt iets van de bovenstaande symptonen. Ik heb alleen wat meer afscheiding de laatste 2 weken. Zou ik misschien zwanger kunnen zijn?

Esmee, 28-03-2010 12:39 #85
Ik heb vrijwel alle symptomen van zwangerschap, gister ook roze slijm uit mijn vagina. Ik heb al 3 testen gedaan waarop staat NIET zwanger… Woensdag is eigenlijk de dag waarop ik moet menstrueren. Moet ik morgen al naar de dokter toe? Of gewoon woensdag nog een keer proberen met een test? Ik wil het het liefst NU al weten… Wil eigenlijk ZO graag zwanger zijn! Reactie infoteur, 28-03-2010
Esmee,

Het kan heel goed zijn dat je zwanger bent. Een zwangerschapstest reageert op het zwangerschapshormoon HCG. Dit hormoon kan het beste aangetoond worden in de ochtendurine, maar is in de praktijk in deze fase van je eventuele zwangerschap nog niet in voldoende mate aanwezig. Wacht nog een paar dagen en doe aan het eind van de week nogmaals een test. Heel veel succes!

Debje, 27-03-2010 19:51 #84
Vanaf wanneer merk je bepaalde symtomen van zwangerschap? Reactie infoteur, 27-03-2010
Debje,
Heel veel aanwijzingen kunnen al in een vroeg stadium van de zwangerschap worden gemerkt. En hoewel niet alle verschijnselen aanwezig hoeven te zijn, is het over het algemeen wel zo dat naarmate er meer verschijnselen optreden het waarschijnlijker is dat je zwanger bent. Echte zekerheid heb je echter pas indien een zwangerschapstest positief blijkt te zijn.

Monique, 24-03-2010 14:13 #83
Wanneer kan je het beste een zwangerschapstest doen. Las net dat iemand de test misschien te vroeg deed, ik zou eigenlijk ongesteld moeten worden, maar was het maar heel kort. Het was erg helder en rook niet. Ook heb ik gespannen borsten en amper wat honger. Toch heb ik soms een aparte honger, dan heb ik echt zin in iets. maar toch dus mijn vraag is wanneer kan je het beste een test doen? Reactie infoteur, 26-03-2010
Monique,

Een zwangerschapstest kun je doen vanaf de derde dag dat je over tijd bent.

Meisje, 23-03-2010 10:17 #82
Ik ben 14 febr. voor het laatst ongesteld geweest. en ben het nu nog niet weer. we hebben deze maand al een aantal keren onveilig gevreen. maar heb zondag een test gedaan en die was negatief. wel begin ik me nu wat misselijk te voelen na het eten. en heb buik krampen en mijn ontlasting is in de war. (dun) kan het zijn dat ik zwanger ben? ik zit trouwens niet aan de pil. Reactie infoteur, 26-03-2010
Meisje,

Misschien heb je de test te vroeg gedaan. Je zou je nog een keer kunnen testen. Als de test weer negatief is, kun je het best een bezoek aan de huisarts brengen om er achter te komen wat er aan de hand is.

Froukje, 22-03-2010 07:03 #81
Ik gebruik de 24+4 pil, ben een pil vergeten (later dan 12 uur ingenomen) in de eerste week. Heb gemeenschap gehad in de 5 dagen ervoor, was toen net klaar met mijn menstruatie. Voel me misselijk, maar dat is af en toe in de ochtend (zoals nu) en meestal in de middag/avond. Ik ga veel vaker naar de wc dan normaal en heb vaak het gevoel dat ik moet plassen. Bestaat er een kans dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 22-03-2010
Froukje,
De kans dat je zwanger bent is altijd aanwezig. Zekerheid daarover kun je pas krijgen als je een zwangerschapstest hebt gedaan. Je kunt zo´n test doen als je verwachtte ongesteldheid uitblijft. Heel veel sterkte toegewenst!

Ikkuh84, 18-03-2010 20:41 #80
Ben sinds juli gestopt met de pil, laatste menstuatie gehad in september. ben sinds 20 februari terug van mijn man uit het buitenland… heb sinds een week of 2 last van buikpijn (vooral links onder) lage rugpijn, misselijk, gevoelige/tintelende borsten/tepels vaak plassen s heb maandag 15 maart getest maar was negatief kan ik toch zwanger zijn? Reactie infoteur, 20-03-2010
Ikkuh,

Het kan zijn dat je de test te vroeg hebt gedaan. Probeer het nog eens. Als de test wederom negatief is, maak dan even een afspraak bij de huisarts, zodat hij of zij je verder kan onderzoeken. Succes!

Femmieee, 16-03-2010 14:56 #79
Hallo,

Ik ben na mijn laaste menstruatie gestopt met mijn pil ( 27feb).
Mijn laaste menstruatie was ook erg lang voor mijn doen 8 volle dagen ( normaal max4 ).
Een week geleden kreeg ik ineens last van bruin bloedverlies ( niet heel veel maar moest wel een verbandje in ) dit heeft een week aangehouden ongeveer.
Sins ik dat heb gehad heb ik ook erg veel last van mijn borsten (tepels) ben ik moe heb ik overal spierpijn en totaal geen hongergevoel en heb ik s'avonds een eenorm opgeblazen en gevoellige buik.
Kunnen al deze klachten komen omdat ik gestopt ben met de pil? of kan het ook zijn dat ik zwanger ben?
Mijn vriend en ik hebben namelijk tijdens mijn laaste menstruatie sex gehad en een week daarna.

Met vriendelijke groet, Reactie infoteur, 17-03-2010
Femmieee,

Het beste kun je een test doen, dat zal je zekerheid kunnen geven.

Shereill, 13-03-2010 12:58 #78
Goedemiddag.
Mijn cyclus is normaal 26 dagen. Ik heb in januarie voor t laatst sex gehad met de bedoeling zwanger te raken. Ik was 15 januarie ongi en heb op 25 januarie gemeenschap gehad. Ik ben daarna een dag te laat op 11 februarie toch nog ongesteld geworden maar voor mijn gevoel heel anders. Ten eerste was het heel helder en niet zoveel als normaal en ik vind het bloed altijd wel een vreemde geur hebben maar dat rook ik deze keer niet. Het duurde ook wat langer als normaal ma ik heb wel wat buikpijn gehad zoals gewoonlijk. Nu moet ik dus weer 8 of 9 maart ongesteld worden en ben dat nog steeds niet. Ik werd op de dag van mn nod ziek wakker verstopte neus en helemaalniet lekker, maar geen druppeltje bloed. Mijn borsten lijken veel voller en de aders zijn duidelijk te zien ook op mn armen. Ik heb ook heel kort een paar keer steken gehad in mn borst zoals toen ik zwanger was van mn eerste. Als ik in de kleermakerszit zit heb ik echt pijn en ik weet niet waar het vandaan komt. Mijn buik lijkt ook dikker te worden terwijl ik toch een beetje afval tegelijkertijd. Mijn vraag is dus kan ik zwanger zijn enook al ben ik nog een keer ongesteld geweest? Ik ben nu 5 dagen overtijd en heb niet het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Wanneer kan ik het beste testen?

ALvast bedankt! Reactie infoteur, 13-03-2010
Shereill,
Het kan heel goed zijn dat je zwanger bent. Als je zwanger bent en er vindt toch een bloding plaats, zeker als deze anders is dan je gewoon bent dan kan dit er op duiden dat je zwanger bent. Lees voor meer info het volgende artikel:

Voor de zekerheid en een bevestiging kun je een zwangerschapstest doen.

Succes!

Sara, 06-03-2010 11:11 #77
Mijn vraag is of je in de eerste maand al symptomen kan hebben, zoals grotere en gevoeligere borsten, krampen in de onderbuik, enorm moe? Zou op op 10 maart moeten ongesteld worden.
Mvg Sara Reactie infoteur, 06-03-2010
Sara,

Het antwoord is ja. Reeds in een vroeg stadium van de zwangerschap kunnen er verschijnselen optreden die er op kunnen wijzen dat je zwanger bent. Je borsten kunnen wat zwellen en gevoelig worden, je kan ´s morgens misselijk zijn, meer behoefte aan slaap hebben of vaker moeten plassen. Zekerheid kun je pas krijgen nadat een zwangerschapstest aangeeft dat je echt zwanger bent.

Nini, 05-03-2010 01:38 #76
Ik ben voor het laats op 15 feb ongesteld geworden ik heb een cyclus van 30dagen mijn ovulatie dag was op 3maart mijn vraag nu is ben ik zwanger ik heb voor de laats gevrijd 28feb /1 maart kan ik zwanger zijn ik moet wel vaker dan normaal plassen en wat vermoeid laatste tijden pijn in me onder buik en veel rommelen de darmen

ik wil heel graag advies Reactie infoteur, 05-03-2010
Nini,

Het is niet mogelijk om in dit stadium aan te tonen of je al dan niet zwanger bent. Als je zwanger zou zijn, dan kun je daar pas een bevestiging van krijgen door een test welke je kunt doen nadat je ongesteldheid is uitgebleven.
Sterkte er mee.

Jo, 04-03-2010 10:47 #75
Ik ben vanaf half jaurari erg duizelig en heb regelmatig hoofdpijn. Ook voel ik af en toe een soort pijn aan de linker en rechterkant van mijn onderbuik, rond mijn navel een beurs gevoel (heb wel een navelpiercing) energ vermoeid ben. Verder ben ik wel ongesteld geworden in mijn stopweek. Omdat ik de pil slik, maar er wel een kans bestaat dat de pil niet volledig werkt (diaree 's morgens en ben de pil weleens vergeten) heb ik een test gedaan, negatief. De symptomen blijven, daarom na mijn stopweek nog een test gedaan, wederom neagatief. Kunnen de symptomen ook op iets anders duiden?
Graag advies! Reactie infoteur, 04-03-2010
Jo,
Het lijkt me verstandig dat je even naar de huisarts gaat. Je klachten kunnen op meerdere zaken betrekking hebben. Laat de dokter je onderzoeken, zonodig zal hij/zij je doorsturen voor verder onderzoek. Sterkte!

Triessie, 02-03-2010 08:06 #74
Ik heb al 2 weken last van mijn borsten en ben zo onwijs moe slaap soms al om half 9 tot de volgende dag moet over 3 dagen ongesteld worden

Anoniem, 01-03-2010 17:03 #73
Ik ben voor het laatst in januari ongesteld geweest.rond 22 januari… ik heb in februari de pil doorgeslikt maar sindsdien heb ik ook last van gevoelige borsten en dat blijft ook aanhouden. daarnaast was ik vanochtend ontzettend misselijk en moest ik braken. Ik heb verder geen tussentijds bloedverlies en volgens mijn cyclus zou ik vrijdag weer ongesteld moeten worden. Is het nodig om een zwangerschap test te doen of moet ik mijn menstruatie gewoon afwachten? Reactie infoteur, 02-03-2010
Amanda,

Het beste kun je afwachten of je menstruatie vrijdag afwachten. Als de menstruatie uitblijft kun je een zwangerschapstest doen. Als je een antwoord wilt hebben op de vraag of je al dan niet zwanger bent, kan dat alleen als er genoeg HCG hormomen in de urine aanwezig zijn. Deze kunnen worden aangetoond na het uitblijven van de menstruatie. Succes ermee!

Corina, 27-02-2010 19:36 #72
Ik ben onregelmatig ongesteld. Ben 18 jan voor het laatst ongesteld geweest dit was bruinverlies (weinig) duurde ong 6 dgn. Daarvoor was ik 7 dec ongesteld, dus 6 wkn ertussen. 11 febr test gedaan niet zwanger. Nu sinds 3 dgn gevoelige borsten. Kan het zijn dat ik toch zwanger ben? Ben niet aan de pil. Wil volgende week nog even afwachten of ik ongesteld wordt anders doe ik weer een test. Reactie infoteur, 27-02-2010
Corina,
Omdat je menstruatie nogal onregelmatig is, is het moeilijk vast te stellen of je zwanger zou kunnen zijn. Als je volgende week nog geen zekerheid hebt na het doen van een test neem dan contact op met je huisarts, mischien kan hij of zij uitkomst bieden.

Nana, 24-02-2010 14:23 #71
Ook ik heb een vraag.
Ik ben 23/01/10 voor het laatst´normaal´ ongesteld geweest. Ik heb met mijn man een paar keer onveilige sex gehad in mijn vruchtbare periode. Ik ben niet aan de pil. Ik weet dat er een kans is dat je van voorvocht zwanger kan raken.(methode voor het zingen de kerk uitgaan zeg maar)
Ik heb al 1,5 week last van gevoelige borsten, voor mij gevoel ook wat groter. Ook witte bultjes op mn tepel, veel meer dan normaal. Af en toe wat krampjes, maar die doen niet echt pijn ofzo. Ik heb ene cyclus van 28 dagen.Nu heb ik sinds 21/02/10 wel heel licht bloedverlies en af en toe een beetje bruin erbij. Dit kan ik in een inlegkruisje opvangen, terwijl ik als ik echt ongesteld ben een super ob nodig heb. Dit is de 4e dag dat ik dat heb. ik heb al een test gedaan en die was negatief. Maar ik voel me echt anders, dit heb ik echt nooit als ik ongesteld moet worden. Is er een kans dat ik toch zwanger kan zijn? groetjes Nana Reactie infoteur, 25-02-2010
Nana,
Het kan inderdaad zo zijn dat je zwanger bent. Voor meer uitleg zie het vorige antwoord.

Anoniem, 23-02-2010 12:09 #70
Hallo,

sinds 2 weken heb ik last van mijn beide borsten (iets beneden mijn oksel) als ik op mijn buik slaap voelt dit niet lekker.
ook ben ik vaak en snel boos en moet vaak huilen als ik boos wordt.
sinds een paar dagen moet ik ook vaker en meer plassen dan normaal en voelt mijn buik opgezetter dan anders.
heb geen last van misselijkheid en moet 3-3 ongesteld worden.
heb al een zwangerschapstest gedaan een paar dagen terug maar die was negatief. heb ook gehoord dat het verstandiger is om te wachten tot ik een paar dagen over tijd ben en dan weer te gaan testen of mijn vermoedens kloppen.
er is mij verteld dat een zwangerschapstest pas echt werkt/betrouwbaar is als je al een paar dagen overtijd bent.
klopt dit? dus zou het kunnen dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 25-02-2010
Marijke,
Een zwangerschapstest reageert op het HCG hormoon. Een dag of drie na de laatste dag dat de menstruatie wegblijft kun je een test doen. Toch kan het zijn dat er op dat moment nog niet voldoende van het HCG hormoon in de urine aanwezig is. Als dat het geval is kun je een paar dagen wachten en opnieuw een test uitvoeren.

Radeloos (infoteur), 22-02-2010 13:03 #69
Heb last van bruinverlies 4 dgn voor mijn nod. Ben niet aan de pil, en heb gemeenschap gehad tijdens de eisprong. Ik wacht nog even af als ik mijn nod. ook doorzetten over 4 dgn. Vind het wel appart deze bruinverlies… verder vaak naar het toilet en steken in de zijkanten. Wie ook zoiets meegemaakt?

Saar, 19-02-2010 23:46 #68
Hi, ik heb sinds 2 weken last van misselijkheid, vaak plassen en steken in mijn onderbuik. Ook heb ik soms last van pijn in mijn onderrug. 2 en een halve week geleden was ik voor het laatst ongesteld. Gister naar de dokter geweest en hij denkt dat de kans groot is dat ik zwanger ben omdat ik de zelfde symptomen heb als bij mijn eerste zwangerschap. Maar voor de zekerheid moet ik op mijn ongi wachten en als die er over anderhalve week nog niet is moet ik weer langskomen. Een blaasontsteking heb ik niet want daar ben ik vanochtend op getest. Heb van de week ook een paar testen gedaan maar die waren nega, vast omdat ik nig te vroeg ben om te testen. Maar nu moet ik dus nog anderhalve week in onzekerheid zitten terwijl ik juist wil weten hoe het nou zit. Wat moet ik nou verwachten? Reactie infoteur, 20-02-2010
Saar,

Ik vermoed dat de huisarts het zekere voor het onzekere wil nemen. De zwangerschapstesten zoals deze in Nederland verkrijgbaar zijn, zijn over het algemeen heel betrouwbaar. Het zwangerschapshormoon HCG is onder normale omstandigheden een dag of 4 a 5 nadat de menstruatie is uitgebleven in voldoende mate in de ochtendurine aanwezig om een eventuele zwangerschap aan te tonen.

Kimberly, 19-02-2010 21:30 #67
Hoi, ik heb een vraagje.

Sinds een tijdje voel ik me nogal vreemd, ik heb het gevoel dat ik zwanger ben maar de test bevestigde het niet.
Ik ben laatste tijd vrij vaak en snel moe, vrij vaak hoofdpijn, zo nu en dan misselijk, ontzettende eetbuien.
Daarbij plas ik vrij vaak, ik ben ook erg snel humeurig, maar dan weer vrolijk of verdrietig.
Ben ook aangekomen, me buik is wat boller, maar ik slik wel de pil.
Alleen ik slik hem niet altijd even goed, soms vergeet ik hem een dag, of 2 dagen.
En heb vrij regelmatig de diaree, en af en toe buikpijn.

Ik heb een tijdje terug 2 testen gedaan, en allebei zeiden dat ik niet zwanger was.

Groetjes kimberly Reactie infoteur, 19-02-2010
Kimberly,

Ik weet niet op welk moment je de testen hebt gedaan. De testen reageren op het hormoon HCG, dit hormoon is meestal na een dag of vier aantoonbaar in de ochtendurine. Blijft de test negatief, zoek dan contact met je huisarts.

Rita Keurentjes, 14-02-2010 17:58 #66
Als je geen innesteling bloeding heb gehad betekend het dan dat het niet ingenesteld is Reactie infoteur, 15-02-2010
Rita,
Niet bij alle vrouwen vindt er tijdens de innesteling een bloeding plaats. Dus geen bloeding wil niet zeggen dat het vruchtje zich niet ingenesteld heeft.

Shirley, 12-02-2010 13:18 #65
Hoi ik heb een vraagje

ik heb geen pil, en ben nu 2 weken overtijd.
ik heb wel al 3 weken een soort menstruatie buikpijn en denk ook elke dag dat ik ongesteld gaat worden maar het blijft maar uit.
nu de afgelopen week is het 2 keer voor gekomen als ik sex met mijn vriend heb dat het erg veel pijn heb aan me onderbuik.
misschien kunt u mij verder helpen.
mvg shirley Reactie infoteur, 13-02-2010
Shirley,
Heb je al een zwangerschapstest gedaan?

Kel, 10-02-2010 18:23 #64
Hallo.

voor ik met mijn pil begon was k altijd regelmatig ongesteld altijd een cyclus van 28dagen en voelde ik ook al een paar dagen van te voren dat mijn menstruatie eraan kwam. en die menstruatie wat ik de 18e kreeg door mijn pil te vergeten duurde 2 á 3 dagen en bloeding was ook niet als een normale menstruatie, was minder.en het voelt ook nog niet echt alsof ik ieder moment mijn menstruatie ga krijgen heb eigenlijk helemaal nog nergens last van. Ik ben voorheen ook weleens een pil vergeten en dan kreeg ik ook weleens een bloeding maar dn had ik maand erna toch gewoon normaal mijn menstruatie. En omdat ik pas vorige maand weer sinds een jaar met me pil begonnen weet ik niet of dan toch mijn menstruatie op tijd had moeten hebben of juist toch later krijg

Kel, 10-02-2010 01:16 #63
Hallo!
Ik heb een vraag. Op 10-01-2010 heb ik mijn menstruatie gehad en ben 11-01-2010 weer na een hele lange tijd begonnen met mijn pil. op 15 t/m 17 jan heb ik sex gehad zonder condoom met mijn vriend en 18 januari ben ik mijn pil vergeten waardoor ik de dag erna weer ongesteld ben geworden een paar dagen. Nu zou ik volgens mijn kalender 7 februari mijn menstruatie moeten hebben maar ben het tot nu toe nog steeds niet, Ben nu 2 dagen overtijd dus. Ik heb vandaag een zwangerschapstest gedaan maar die gaf aan dat ik niet zwanger ben.Ik heb wel al paar dagen last van menstruatiekrampen en af en toe een steek in me onderbuik maar die verdwijnen ook weer en ik kan om niks boos worden gister moest ik zelfs huilen omdat ik mezelf had opgefokt om stomme dingen? Mijn vraag is; kan het ook zijn dat mijn menstruatie nog moet komen omdat ik week naar mijn menstruatie in januari nog een bloeding heb gehad omdat ik mijn pil vergeten was of is de kans er toch dat ik zwanger ben maar te vroeg heb getest? Reactie infoteur, 10-02-2010
Kel,

Je vraag is niet één twee drie te beantwoorden. Het hangt van een groot aantal factoren af, ten eerste was je voor dat je weer met de pil begon altijd regelmatig ongesteld? Als het zo is dat je nieuwe cyclus inderdaad na de 18e weer is begonnen dan heb je waarschijnlijk nog even te gaan. Dat je je opgefokt voelt kan natuurlijk ook terug te voeren zijn op het feit dat je je zorgen maakt. Kijk het nog een paar dagen aan, mischien komt alles weer op zijn pootjes terecht. Als je klachten blijft houden is het verstandig om even bij de huisarts langs te gaan. In ieder geval heel veel sterkte.

Benthe, 08-02-2010 17:54 #62
Gisterenavond vanuit mijn werk zat ik in de auto en moest opeens uit het niets overgeven, ik dacht dat het toen voorbij was want ik voelde me niet echt heel ziek. maar toen kwam het vaker. en zelfs als ik een slok water dronk kwam het er weer uit. misschien een voedselvergiftiging. of ZWANGER:O nu een dagje later lig ik al de hele dag in bed en heb nog niks gegeten of gedronken, ik heb last van buikpijn en voel me heel erg slap. over 1 week moet ik ong worden eigenlijk

weet iemand misschien wat er met me aan de hand zou kunnen zijn. ik heb dit nog niet mee gemaakt en trouwens ik slik de pil maar misschien heb ik er een te laat gepakt. ik denk altijd veel te snel dat ik zwanger ben. maar nu ik heb moeten overgeven maak ik me helemaal zorgen Reactie infoteur, 08-02-2010
Carola,
Op basis van de door jou aangegeven symptomen is niet zonder meer vast te stellen of het hier een zwangerschap betreft of iets totaal anders. Als je er last van blijft houden, kun je het beste even een bezoek brengen aan je huisarts. In ieder geval heel veel stterkte ermee.

Samantha, 07-02-2010 14:02 #61
Hallo
ik had een vraag ik had gister ineens last van veel wit slijmverlies.
en heb wel wat last van me onderbuik beetje ongesteldheid buikpijn
s'morgens last van duizeligheid.
ik slik sinds een maand ook de pil niet meer en zou eigelijk de 4e eigelijk ongesteld moeten worden
ik heb vandaag ook een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief
zou ik zwanger kunnen zijn?
en wat zou dat vele witte slijmverslies betekenen?
grr Reactie infoteur, 07-02-2010
Samantha,
Je kunt het nog even aankijken, maar als de klachten aanhouden en de ongesteldheid uitblijft is het verstandig om even een bezoekje te brengen aan de huisarts.

Jessica, 04-02-2010 10:18 #60
Hallo,

Ik heb 13-01-2010 mijn laatste pil geslikt 2 dagen erna ongesteld geworden.
Nu 2 februari weer ongesteld geworden maar erg weinig en dat is nog steeds zo.
Wel meer dan een week te vroeg wat kan dit zijn? ik heb wel onveilig sex gehad.

groetjes Jesica Reactie infoteur, 04-02-2010
Jessica,

Je vraag is niet zondermeer te beantwoorden, het hebben van sex zonder het gebruik van voorbehoedmiddelen houdt natuurlijk altijd het risico op zwangerschap in. Had je in het verleden bijvoorbeeld altijd een regelmatige cyclus? Als de ongesteldheid verder niet doorzet lijkt het me verstandig dat je even contact opneemt met je huisarts. Misschien is het iets anders en kan hij of zij je geruststellen of doorverwijzen.

D., 04-02-2010 08:27 #59
Hoi,

Ik heb sex gehad tewijl ik een antibiuticakuur had.
Sinds dien heb ik steken in mijn onderbuik en last van me borsten.
Ook ben ik 's morgens een beetje misselijk maar niet zoerg dat ik braken moet.
Kan het zijn dat ik zwanger ben of maak ik me gewoon te druk?

groetjes D Reactie infoteur, 04-02-2010
Dani,
Op basis van wat je meedeeld, is niet zondermeer aan te geven of je zwanger bent. Het kan zo zijn maar het kan zoals je al aangeeft ook zijn dat het tussen de oren zit. Om zekerheid te verkrijgen kun je het beste even bij de huisarts langsgaan of een zwangerschapstest doen. In ieder geval veel sterkte toegewenst.

Geertje, 01-02-2010 16:40 #58
Hoi Hoi

dertien januari was de laatste dag van mijn menstruatie!
ben net een maand gestopt met de pil, omdat ik me er niet lekker meer bij voelde
in die maand heb ik regelmatig seks gehad, zonder een voorbehoedsmiddel, is de kans nu ook groter dat ik zwanger ben? aangezien ik wel van die aparte steekjes zo af en toe onder bij mijn buik/baarmoeder heb. kunnen dat de tekenen zijn of? als het goed is moet ik deze week weer beginnen met menstrueren!

ik hoop dat ik een antwoord kan verwachten! Reactie infoteur, 01-02-2010
Geertje,

Het hebben van seks zonder het gebruik van een voorbehoedmiddel kan inderdaad leiden tot een zwangerschap. Hoe groot die kans is verschilt van persoon tot persoon. Als je zekerheid wilt hebben kun je het best een test doen of even contact opnemen met je huisarts. Sterkte ermee.

Demi, 31-01-2010 21:57 #57
Hoihoi

ik ben pas ongesteld, maar we hebben geprobeerd om het te doen alleen het lukte niet.
maar volgens mij kwam er vocht uit zijn penis, alleen ik moet nu voor de tweede keer ongesteld worden.
en ik weet nu dus niet ofdat ik zwanger ben ofniet?
ik ben echt bang.

groetjes een bang iemand Reactie infoteur, 01-02-2010
Demi,

Als het je vandaag overkomen is, zou je morgen naar je huisarts kunnen gaan. In het zogenaamde voorvocht kunnen ook spermacellen zitten, dus kun je zwanger raken ook al heeft er ogenschijnlijk geen orgasme plaatsgevonden. Ik hoop voor je dat het goed is gegaan, als je verder wilt gaan met experimenteren gebruik dan in ieder geval de volgende keer een condoom. Beter is om nog even te wachten tot je er geestelijk en lichamelijk aan toe bent. Dat klinkt mischien wat bemoeizuchtig, maar op jonge leeftijd al moeder worden levert in de praktijk vaak problemen op.

Katie, 31-01-2010 11:36 #56
Ik lees vaak dat je in het begin al last moet hebben van gevoelige borsten. Vanaf wanneer hoor je je borsten te voelen? En wat voel je dan? Ik heb nu, een week na m'n ovulatie, een klein beetje gevoelige tepels, maar verder m'n borsten zelf daar voel ik niets bijzonders aan. Kan het ook zijn, dat ik nu zo op m'n borsten let, m'n tepels als vanzelf gevoelig worden en dit niets over een zwangerschap zegt? Reactie infoteur, 31-01-2010
Katinka,
Wat je voelt verschilt van vrouw tot vrouw. Sommigen voelen dingen heel duidelijk bij anderen is het veel minder. Het is vooral de combinatie van signalen welke er op kunnen duiden dat je zwanger bent. En het is inderdaad zo dat indien je je ergens op concentreert, je dingen juist, of juist niet constateerd. Het zit dan zoals men vaak zegt, tussen de oren.

Single Me, 31-01-2010 00:11 #55
Ik ben gewoon aan de pil, 2 maanden terug ben ik m een aantal keer vergeten en te laat ingenomen. Ben nog wel ongesteld geweest, maar 2 dagen en veel minder dan normaal. Heb nu veel last van een rommelige maag, een hardere en dikkere buik dan normaal. Moet ook sinds een week meer plassen heb last van veel afscheiding en vermoeidheid. Heb 3 weken geleden een test gedaan, maar was negatief. Toch zit ik enorm in de twijfels. Wat denken jullie? Reactie infoteur, 31-01-2010
Gelet op de door jou genoemde symptomen kan ik me voorstellen dat je er niet gerust op bent. Misschien is het een goed idee om nogmaals een zwangerschapstest te doe. Hoe de eventuele uitslag ook is, veel sterkte.

Paula de Wit, 28-01-2010 10:18 #54
Heey meiden

ik wou ff zeggen door de dokter een grote fout heeft gemaakt en gezegt dat ik 8 weken zwanger was is dit niet zzo
ik heb last van misselijk heid heb 2 X een inseteelingsbloeding gehad een kleine en een hele grote die 7 dagen geduurd heeft
Met de mededeling Dat ik dus waarschijnlijk wanger een een 2ling ben
dus jhaa ik weet niet ik heb niet zoveel last van kwaaltjes heb alleen misselijk savond ben ik kapot moet ik echt vroeg gaan slapen en ik plas veel
oja en ik lus echt geen ei

ben nu een vroege staduim naar de verloskundige geweest en bleek dat ik 4 weken en nu 4 dagen zwanger ben

dus meiden nog ff volhouden
we zijn in totaal al bijna 3 jaar nezog geweest een een hele goeie tip voor de meiden die echt zwanger willen worden gewoon foluimzuur slikken het heeft mij geholpen en ik was binnen 6 weken zwanger dus
ik hoop dat jullie er wat aan hebben

groetjes paula

PS:Alvast gefeliciteert en voor de meiden die het niet gelukt is niet zo mee bezig zijn maar gewoon w8 en natuurlijk goed werke he haha

Samantha, 28-01-2010 09:41 #53
Ik ben nu 15 maanden gestopt met de pil, nu heb ik altijd al een onregelmatige cyclus en zit nu op dag 34, vorige maand was het 32 dagen. ik heb alle bovenstaande symptomen maar pijnlijke borsten heb ik eigenlijk elke maand. moet vaker plassen, ook lijkt het alsof sommige dingen anders proeven. ben vaak misselijk met vlagen en ik heb van die rare steekjes heel licht onder in mn buik, en dan heb ik al van vorige week vrijdag het gevoel dat ik ongesteld moet worden. maar dat is ook maar af en toe. ook had ik n heel klein beetje bloed verloren, maar echt heeel weining. 1 druppeltje was t. en ik krijg commentaar dat ik een voller gezicht heb gekregen. ik ben al vaker 1 week of langer overtijd geweest, ik weet dat ik gewoon moet gaan testen maar ik wil eigenlijk weten of dit typische tekenen van zwanger zijn zijn, of dat het ook 100 andere dingen kunnen zijn? alvast bedankt! Groetjes Samantha Reactie infoteur, 28-01-2010
Samantha,

Gezien de symptomen zou je zwanger kunnen zijn. Om zeker te zijn kun je inderdaad het beste een test doen, of even bij de huisarts langs gaan.

Wendy, 23-01-2010 18:04 #52
Zoals ik eerder aangaf ben ik 28/12 gestopt met de pil
Nu heb ik erge last van afscheiding en doet t links ondering me buik zeer, wat kan dit zijn? Reactie infoteur, 23-01-2010
Wendy,

Ga maandag even naar je huisarts. Hij/Zij zal je kunnen vertellen of je zwanger bent of dat er iets anders aan de hand is. Sterkte.

Patricia, 21-01-2010 14:59 #51
Hoi hoi ik ben patricia

wij zijn al 8 jaar bezig om zwager te worden, maar tot nu toe is he ond niet gelukt.
we hebben ook al kunstmatig beruchting gehad en 2 ivf behandeigen. die ze accuut moesten stoppen om dat er eierstokvergifting had gekregen.
dus dat waren onze kansen om zwanger te worden, het ligt trouwens aan mij niet aan de hormonen van mijn man.
na 2 jaar pauze, hebben we weer gezegt we proberen het nog eens, maar heb ook al 9 jaar geen pil meer. en vrijen ook zonder condoom.we hebben nu deze maand met de ovulatie tesen begonnen en hebben dan ook die dagen iets gehad waar de plaatselijke eisprong is geweest. dat is nu dus bijna 7 dagen geleden.
nu moet ik vaak naar de wc kleien plasjes doen, steken onder in de buik vooral als ik buk of de benen om hoog heb. en heb ook een opeblazen gevoel de heledag. mijn man vind dat mijn borsten ook dikker zijn geworden.
ik heb nu ook last van witt vloed dikke vooral met afvegen na het plassen.
wat zal het zijn__
groetjes patricia Reactie infoteur, 21-01-2010
Patricia,

Zie het nog een weekje aan. Als je je ongerust maakt kun je het beste evne contact opnemen met je huisarts.

Succes.

Mell, 18-01-2010 18:10 #50
Hoi,

Ik heb een vraag, als je zwnger bent, voel je je dan dat het lijkt of je buik helemaal leeg is?
Het is alsof er nixs in zit! Ik heb wel last van gevoelige borsten, ontzettend moe en niet veel kunnen eten, maar later wel weer honger krijgen! Ik heb Ik slik die pil niet. Zou ik dan zwanger kennen zijn? Reactie infoteur, 18-01-2010
Mell,

Breng even een bezoekje aan de huisarts, hij of zij zal je uitsluitsel kunnen geven.

Succes!

R., 13-01-2010 13:42 #49
Hoi,

Ik heb een vraag. Ik ben aan de pil en neem die normaal gesproken altijd 's octhends. Ongeveer anderhalve maand terug heb ik mijn pil pas heel laat in de middag ingenomen en 's avonds wel seks gehad. Ik ben daarna ook ongesteld geworden, maar ik heb wel eens gehoord dat als je de pil slikt, je niet echt ongesteld bent, maar een 'pilbloeding' hebt. Zou het dan kunnen zijn dat ik alsnog zwanger ben of kan dit niet? Reactie infoteur, 13-01-2010
Roxanne,

Als je een keer vergeet om de pil in te nemen, en je hem daardoor later op de dag alsnog inneemt, dan mag dat in de praktijk geen probleem zijn. Omdat je gewoon ongesteld bent geworden, ben je met aanzekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet zwanger. Als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd een zwangerschapstest doen, of een bezoekje brengen aan de huisarts.

W&j, 11-01-2010 12:18 #48
Hallo,
ik ben sinds een maand gestopt met de pil. Vandaag zou ik eigenlijk ongesteld moeten worden maar nog niks. Ik heb een test gedaan maar die was negatief. Ik heb sinds een paar dagen wel gevoelige borsten en ben erg moe. Heb ik de test te vroeg gedaan?

groetjes W&J Reactie infoteur, 11-01-2010
Wendy,

Zie het nog even aan, en bezoek anders even de huisarts.
Succes

Wendy, 07-01-2010 13:49 #47
Ik ben sinds maandag 28/12 gestopt met de pill omdat mijn vriend en ik een kinderwens hebben. Ik ben nog wel jong (21 jaar) maar we hebben er samen goed over nagedacht en gekeken of wij een kind ook alles konden bieden.
Nu weet ik dat je niet zo 1,2,3 zwanger raakt, maar vroeg me af hoe snel het bij jullie raak was (voor diegene die zwanger zijn of een kindje hebben)
Ik ben maar drie dagen ongesteld geweest ipv 7 is dit normaal?

Groetjes

I., 04-01-2010 09:00 #46
Hallo,

gister een test gedaan! ZWANGER johoe!
dus mijn eerste symtomen waren: gevoelige borsten, ontzettend moe en niet veel kunnen eten, maar later wel weer honger krijgen!en natuurlijk rond 5 dagen voor ik ongesteld had moeten worden een heel klein beetje bloed verlies! (bruin) hoop dat ik jullie ook een beetje hiermee help!

-xx- Reactie infoteur, 04-01-2010
Gefeliciteerd!

I., 01-01-2010 13:12 #45
Hallo,

ben nu een drie kwart jaar van de pil af, en nog steeds niet zwanger…
ik moet nu over 2 dagen ongesteld worden, maar heb 2 dagen geleden een beetje bruine afscheiding gehad. maar dan ook echt een klein beetje… zou dit de innesteling kunnen zijn? het was net of moest ik ongesteld worden maar het zetten niet door… ik heb nu ook heeele gevoelige borsten heb het iedee dat ze voller zijn dan normaal, vooral de tepels doen erg zeer. ben de laatste tijd erg moe als ik klaar ben met werken… (normaal geen last van) zou ik nu al een test kunnen doen? of moet ik toch echt wachten tot ik ongesteld zou moeten worden? ik hoop zo dat het deze keer wel raak is!

-xx- Reactie infoteur, 01-01-2010
Doe een test, als het niet duidelijk is kun je altijd over een paar dagen een nieuwe test doen. Maar als het positief is hoef je niet langer in onzekerheid te zitten. Het zou in ieder geval een goede start zijn in het nieuwe jaar!

J., 11-12-2009 15:26 #44
Hallo,
Ik heb ook een vraagje ik slik sinds juli geen pil meer.
Alle maanden zijnnetjes verlopen ben altijd rgelematig en op tijd ongesteld geworden tot afgelopen week ik had het moeten worden maar het is er nog niet.
Ik heb niet echt last van bepaalde sympthonen me borsten doen wel wat pijn en ook heb ik ontzettende steken in me buik alsof ik ongesteld moet worden alleen komt het maar niet.
De ene moment voelt het aan als een ongesteldheidskramp en het ander moment gewoon een gevoel van misselijkheid en maagzuur.
Iemand ervaring?

Julliette, 02-12-2009 16:53 #43
Hallo, ik heb sinds april een implanon in mijn bovenarm. Hij zit er goed in, want ik kan hem voelen. Ik was niet erg tevreden, want ik werd elke dag gewoon ongesteld, niet veel, maar wel bijna elke dag. Soms een dagje niet. Maar sinds 2 en een halve week geleden ben ik helemaal niet meer ongesteld, helemaal niets! Ik ben nu heeeel bang dat ik zwanger ben geraakt. Ik ben nog maar 16 jaar oud. Ik heb last van mijn ogen en pas was ik een dag erg misselijk een week erna was ik weer een dag misselijk. Aan mijn borsten voel ik niks en ik moet ook niet vaker naar het toilet als normaal. Verder eet ik ook geen andere dingen. Wel heb ik soms een raar gevoel in mijn buik. Ik heb een implanon en daarom zou ik niet zwanger moeten raken, maar ik wordt nu wel een beetje bang.

Lady, 01-12-2009 12:07 #42
Hoi, sinds oktober ben ik gestopt met de pil omdat we graag een kindje willen. Heb altijd optijd mijn menstruatie en nu had ik afgelopen vrijdag weer moeten worden maar tot op heden ben ik het nog steeds niet. Zaterdag heb ik test gedaan en die gaf negatief misschien te vroeg misschien is het er echt niet. Voel me wel s'morgens misselijk, beetje witte vloed, onderrug doet pijn en zelfs mijn buik doet zeer. Van echt pijnlijke borsten heb ik geen last ze zijn wel een beetje pijnlijk. Ik heb voor mezelf weer besloten om vandaag nog een test te doen en als die ook negatief aan geeft dan bel ik morgen mijn huisarts. Het wachten en onzekerheid is zo erg. Voor mijn gevoel is er iets of ik ben zwanger? of het is nu ineens zo toevallig dat ik cyclus na jaren ineens oversla. Ik wacht het nog af. Wens iedereen die net als ik in de onzekerheid zit heel veel sterkte en succes! Reactie infoteur, 01-12-2009
Lady,

Laten we hopen dat de uitslag positief is voor je. Heel veel succes!

Fiana, 30-11-2009 11:48 #41
Hoi heb een vraagje.wij willen graag een kindje.ik heb een korte cyclus.gisteren had ik eigelijk ongesteld moeten worden, maar ben dat nog niet.heb een test gedaan en was nog negatief.heb de laatste 1,5 week erg last van witte vloed.nog nooit zo erg gehad. ben misselijk, steken onder in de buik en erg veel plassen en steeds erg trek in eten.
is er nog steeds kans dat ik zwanger ben? en zolang ik heel erg last van witte vloed heb zolang word ik toch ook nog niet ongesteld? hoor graag een reactie van jullie! Reactie infoteur, 01-12-2009
Fiana,

Breng een bezoekje aan de huisarts en leg hem je vraag voor. Hij kan je waarschijnlijk verder helpen.

Succes!

Karen, 25-11-2009 09:57 #40
Wat wordt er in dit artikel bedoeld met 'heel vroeg in de zwangerschap', kan dat zelfs om enkele dagen gaan na de bevruchting? of meer de eerste zoveel weken.? Reactie infoteur, 25-11-2009
Heel vroeg in de zwangerschap kan inderdaad betekenen, enkele dagen na de bevruchting.

Anoniem, 22-11-2009 00:20 #39
Ik had een vraagje,
2 weken geleden had ik 5 dagen de pil niet ingenomen en ben ik ongesteld geworden.
dit was in de tweede of derde week van de pilstrip.
ik heb na de menstruatie onveilig seks gehad en meteen daarna weer de pil ingenomen.
kan ik zwanger zijn?

Anoniempje, 18-11-2009 11:38 #38
Ik heb een vraagje, ik ben al een aantal dagen vermoeider dan anders, ben nu 2 dagen achtereen misselijk. Niet constand maar af en aan, vooral 's ochtends en 's avonds (na het eten). Heb nu zo'n 1,5 week last van gevoelige borsten. Ik ben sneller geemotioneerd dan anders. Had van het weekend en begin van de week last van bruine afscheiding en koffie smaakt me niet meer zoals anders. Kan ik zwanger zijn? Ik ben wel aan de pil, donderdag moet ik me laatse pil nemen. Ik ben bang dat mijn pil schadelijk zou zijn voor een eventuele zwangerschap. Wat kan ik het beste doen? Kan iemand me helpen? Reactie infoteur, 18-11-2009
Anoniempje,

Je kunt een zwangerschapstest doen om te kijken of je zwanger bent. Ook kun je een bezoekje brengen aan de huisarts.

Minimama, 02-11-2009 20:47 #37
Hoi

Ben 9 dagen over tijd heb een test gedaan op dag 4 die was negatief.
Ik sla nooit mn periode over en deze is altijd regelmatig.
Ik heb de hierboven vermelde symptomen.

Kan ik zwanger zijn?

Lady Baby, 22-10-2009 01:54 #36
Ik heb laats onveilig sex gehad met mijn vriend en ik hoor in dese maand allang ongesteld te worden.
Ben ook elke ochtend als k op sta misselijke en heb last van me bekken en rug en moet steeds vaker naar de wc toe dan normaal en heb ook last gekregn van blaasontsteking. zou het zijn dta ik misschien zwanger ben?

Tumdee, 08-10-2009 22:07 #35
Ik en mijn vriend hebben liefde bevreden zonder condoom maar hij is ook niet in mij klaargekomen en in deze maand (oktober) ben ik nogal aangekomen. Ik voel me een beetje vermoeid, heel lichtjes misselijk en heb hoofdpijn. Ook hoorde vandaag mijn minstruatie te beginnen maar is het het geval? Zou het mogelijk zijn dat ik zwanger ben? En is het normaal dat ik al wat ben aangekomen?

Sweets, 08-10-2009 11:05 #34
Vanmorgen dus de test gedaan. Helaas, de test was overduidelijk NEGATIEF! Pff zeg wat een teleurstelling. Mijn lichaam gaf dus alleen maar 'loze' symptomen af. Er zit dus hier niets anders op als wachten, wachten en nog eens wachten. Morgen zit in inmiddels al op dag 80 van deze cyclus…

Sweets, 07-10-2009 10:44 #33
Dank je wel, nog een daggie, spannend, moet mij echt inhouden niet nu al te gaan testen. Maar heb beloofd om het samen met vriendjelief te doen. Al heb ik sinds gisteren weer wat minder last van de kwaaltjes… Wat kan je lijf je soms toch voor de gek houden he…!

Sweets, 06-10-2009 15:50 #32
In juli ben ik gestopt met de pil, en na mijn onttrekkingsbloeding geen menstruatie meer gehad. Nu denk ik 2,5 week terug mijn ei gevoeld te hebben, en het toen ook gemeenschap met vriendjelief gehad. Sinds vorige week dus gevoelige tepels, winderig(sorry), meer afscheiding, slecht slapen, hoofdpijn (sinds gisteren), en rommelig in de buik. Pfff, weet echt niet hoor. Ik wil zo graag zwanger zijn, dat ik soms het idee krijg dat deze symptomen tussen mijn oren zitten. Ik ga er denk ik overmorgen een testje tegen aan gooien. (dan zit ik nl al bijna op dag 80!)
Herkent iemand dit? Reactie infoteur, 06-10-2009
Sweets,

Heel veel succes met de test!

Patricia Rijkaart, 08-09-2009 13:34 #31
Ben nu zoon 2 weekjes een beetje weeig in mijn maag heb niet veel gedult met mijn andere kinderen 3.5 jaar en 10 maanden ben wel ongesteld geworden minder dan noormaal maar wel langer. heb wel de pil op tijd elkedag geslikt. merk wel dat als ik er aan denk of aan tanden poetsen dat ik gelijk misselijk word kan het toch zo zijn of niet?

Sas, 07-09-2009 16:37 #30
Ik ben sinds vorige maand gestopt met de pil, we zijn gelijk begonnen met klussen, dus niet eerst een menstruatie afgewacht. Weet ook totaal niet wat mijn normale cyclus zou moeten zijn. Nu heb ik sinds een paar dagen een gevoelige onderbuik (bij mijn bekken) en moet vaker plassen. Het is nog te vroeg om te testen (moet nog een week wachten). Zouden dit sympthomen kunnen zijn van ontpillen of zou er toch al een kleine kans kunnen zijn om zwanger te zijn?

Kose, 04-09-2009 10:25 #29
Ik heb 4 maanden heel erg regelmatig pil gebruikt en daarna ben ik gestopt, in laatste stopweek heb ik sex gehad met m'n man en had ook bloeding. Heb test laten maken was negatief, ik moet over 2 of 3 dagen ongesteld worden maar wordt misselijk in de ochtend en na het eten krijg ik dikke buik, gevoelige borsten. Is er tog een kans dat ik zwanger ben?

L., 15-08-2009 00:02 #28
Ik neem mijn pil heel erg regelmatig iedere dag rond dezelfde tijd. Afgelopen twee maanden werd ik opeens een dag later dan normaal ongesteld maar ben verder wel ongesteld geweest. Mijn vriend en ik maakte ons toen al heel erge zorgen. Ik ga ervan uit dat mijn dag gewoon verschoven is. (de laatste pil neem ik op vrijdag en werd altijd zondag ongesteld, nu maandag).
Ik zit nu in de tweede week van mijn pil en ik heb last van buikpijn gehad heb pijn mijn borst en mijn onderrug. Ook heb ik krampen gehad die op menstruatiepijn leken terwijl het mijn tweede week van de pil is (heb tijdens mijn stopweek en daarna wel gevreeen met mijn vriend). Zou het toch kunnen zijn dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 15-08-2009
L,

Het feit dat je cyclus met één dag opgeschoven is, is niet iets waar je je direct druk over hoeft te maken. De verschijnselen welke je op dit moment waarneemt zouden kunnen duiden op de eisprong. De ene vrouw is hier gevoeliger voor dan de andere. Indien het voor je gemoedstoestand beter is, dan kun je besluiten om een bezoekje aan de huisarts te brengen.

B., 10-08-2009 12:03 #27
Hallo,

9 dagen geleden heb ik sex gehad. Nou dacht ik dat ik zwanger was en heb al 2 testen gedaan maar beide zijn ze negatief.
Toch heb ik wel sterk het idee dat ik zwanger ben. ben wat misselijk hoofpijn en erg moe.
Heb ik de testen te vroeg gedaan? Reactie infoteur, 10-08-2009
B,

Als beide testen negatief zijn, dan ben je hoogstwaarschijnlijk niet zwanger. Je klachten kunnen ook betrekking hebben op iets anders. Indien je meer zekerheid wilt dan kun je het beste je huisarts bezoeken.

Ro, 29-07-2009 16:26 #26
Afgelopen weekend werd ik ongesteld -bruine afscheiding-. echter maandag had ik dit niet meer. Ik dacht: doe even een testje, hoef ik me ook niet ongerust te maken. Test was vaag positief. in de bijsluiter stond dat ik 48u moest wachten. dit kon ik niet en dus de dag erna (dinsdag) weer een test gedaan. deze was duidelijker positief. toch wilde ik het niet geloven en dus een afspraak met de huisarts gemaakt. ook daar kon ik niet op wachten en vandaag weer een test gedaan. deze was weer vaag positief. Naar de huisarts gedaan. daar heb ik 2 testen gedaan die allebei nog vager positief waren. ik snap er niks meer van! de huisarts zegt dat ik dan waarschijnlijk wel zwanger ben, ik moet maandag weer terugkomen. Maar ik kan eigenlijk niet wachten tot maandag…
Wat kan het zijn? (ik weet niet meer precies wanneer ik ongesteld ben geweest, ik denk rond 16 juni, maar zeker weet ik het niet. ik ben niet aan de pil) Reactie infoteur, 30-07-2009
Ro,

Het lijkt me het beste dat je afwacht tot maandag. Van al die testen loopt je hoofd waarschijnlijk om!. In ieder geval veel sterkte toegewenst.

Ananas, 06-07-2009 13:26 #25
Ik ben ook 3 weken overtijd terwijl ik altijd heel regelmatig ongesteld ben. Heb nergens last van. Heb 1 zwangerschapstest gedaan en die was negatief. Omdat ik nog steeds niet ongesteld ben, moet ik morgen weer een test doen als die ook negatief is ga ik naar de huisarts want vind het nu wel erg lang duren allemaal. Ben niet aan de pil en was wel scheurtje in het condoom. 9 mei was de laatste keer dat ik ongesteld was. Reactie infoteur, 08-07-2009
Ananas,

Sterkte en succes toegewest.

Stef, 22-06-2009 20:30 #24
Ik ben nu 3 weken overtijd ik heb geen last van ochtendmisselijkheid maar ik ben wel misselijk na het eten enzo. Ook heb ik af en toe steken in mijn buik en borsten, ik heb ook een wite/doorzichtige afscheiding, ik ga ook zo'n 12 keer per dag naar het toilet. Ik heb 3 zwangerschapstesten gedaan en die waren allemaal negaftief. Is er tog een kans dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 22-06-2009
Stef,

Ik kan me je ongerustheid voorstellen. Het beste lijkt me dat je een bezoekje aan de huisarts brengt. Sterkte toegewenst!.

Jannie, 22-04-2009 20:33 #23
Ik heb een vraag, ik ben nu al 7 weken over tijd en heb al 5 testen gedaan ze waren negatief alleen bij 2 had ik een licht strepje alleen die had geen kleur ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Kan iemand mij helpen? Reactie infoteur, 23-04-2009
Breng een bezoekje aan je huisarts. Misschien kan hij of zij je twijfel wegnemen. Succes!

Lien, 16-02-2009 14:39 #22
Ik loop steeds met de vraag of ik zwanger ben, heb een test gedaan die je 4 dagen vóór je menstruatie uit kunt voeren maar die was negatief, ik heb wel last van steken in mijn rug, als ik 's avonds ik bed lig word ik misselijk en mijn tepels zijn donkerder dan eerst. Kan dit betekenen dat ik zwanger ben of kan het komen doordat we graag zwanger willen worden? En is de test die je vóór je menstruatie uit kan voeren wel betrouwbaar?

Eline, 11-02-2009 21:53 #21
Ik heb ongeveer 3half week geleden mijn pil vergeten (14uur dus eigenlijk 2uur), en was toen heel bang dat ik zwanger was. Kreeg die dagen erna ook ineens allerlei symptomen die erop leken, test gedaan en was negatief. Daarna ineens geen symptomen meer en toen ik er ineens aan dacht dat ik helemaal niet meer misselijk ben geweest ofzo begon het ineens weer. En nu heb ik een raar gevoel in me onderbuik en heb het benauwd en soms ook misselijk. Maar dat benauwd ligt denk ik aan mij. Kan het nou toch ineens zo zijn dat ik wel zwanger ben terwijl ik de afgelopen 2 weken niks geen symptomen meer had en nu ineens weer wel? Of kan dat gevoel gewoon van iets anders zijn. Voor de rest heb ik geen symptomen denk ik, geen hevige vermoeidheid, niet meer plassen, zou het ook gwn door de stress komen omdat ik er ineens weer aan dacht?

Silvia 1975, 18-01-2009 15:17 #20
Mijn man en ik willen graag zwanger worden. Op 2 januari was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Op 14 en 15 januari, rond de eisprong, hebben we gevreeen. Vandaag, dus slechts 3 tot 4 dagen daarna, ben ik extreem moe en erge hoofdpijn waarvoor ik een paracetamol met coffeine heb ingenomen. Ik heb ook last van een opgeblazen gevoel. Op welk moment na een eventuele conceptie krijg je normaalgesproken zwangerschaps symptomen? En hoeveel kwaad kan het, mochten we zwanger zijn, paracetamol te slikken en wanneer tijdens de zwangerschap?

Amigo, 15-01-2009 12:20 #19
Op 14 jan was mijn eisprong ik heb de laatste dag last van mijn borsten als ik mijn bh uittrek of in bed ga liggen of na het douchen moet af drogen. Kan het zijn dat ik zwanger ben? Ik zou rond 21 jan weer ongi moeten worden.

Bianca, 03-01-2009 18:26 #18
Ik ben al 4 morgende oprij misselijk en moet meer naar wc dan anders vooral snachts kan het zijn da ik zwanger ben. Ik ben nog maar 1 dag overtijd dus twijfel ik.

Jes, 17-12-2008 19:39 #17
Ik probeer zwanger te worden, deze maand wel ''ongesteld''geworden maar normaal gesproken(toen ik de pil nog slikte)was k 6 dagen ongesteld en vreselijke buikpijn, maar afgelopen week maar een kleine 2 dagen en echt nergens last van, heel raar dus invrgelijking met normaal.Hoop dat dit een teken is?

Semy, 09-12-2008 19:16 #16
Ik kwam vier weken geleden terug van vakantie en merkte dat mijn pil bijna op was. Drie weken geleden ben ik ongesteld geworden, maar ik heb pas een nieuw pil-voorraadje vorige week kunnen halen. Twee weken geleden was mjin ovulatie en heb ik die week twee keer seks gehad. Inmiddels ben ik weer aan de pil, maar wanneer kan ik een test doen om te kijken of ik wel/niet zwanger ben geworden? Ik wil het zo snel mogelijk weten want ik maak me best wel druk.
Alvast bedankt aan degene die een antwoord voor mij heeft!

Danielle, 08-12-2008 13:50 #15
Ik heb een vraagje, ik had van de week ontzettend last hele erge gevoelig borsten, ik heb dat wel vaker voor dat ongesteld moet worden, en niet zo erg als nu
maar nu moet ik nog niet ongesteld worden, en ik had heel erg last van me hormonen, ik had van het weekend dat ik zo boos en verdrietig was op me man, om geen een of reden
kan ik een zwangerschaptest doen terwijl je nog bezig bent met de pil?

Anne1, 01-12-2008 21:04 #14
Ik ben al een jaar of 8 aan de pil, nooit gehad dat een menstruatie uitbleef. 2 maanden geleden niet ongesteld geworden, maar wel de klacht van extreme rugpijn zoals iedere maand. vorige week weer niet ongesteld geworden, al de 2e x op rij. deze keer nergens last van, geen rugpijn geen buikpijn. mijn vriend en ik vrijen zonder condoom en ik ben vaak aan de diarree. op verschillende momenten een test gedaan. 2 in eerste stopweek, tijdens mijn 2e week van de strip, afgelopen week(toen ik ook ongesteld had moeten worden) en vandaag. alle tests geven aan dat ik niet zwanger ben.
Ook ben ik naar de dokter geweest, die zegt dat ik het nog maar een maandje moet afwachten en als dan de menstruatie uitblijft kan hij verder onderzoek doen.
Wat kan dit zijn, kan iemand mij hier antwoord op geven?
Ik heb ook veel sites bezocht en veel verhalen gelezen over vrouwen die pas in de 3e maand een positieve zwangerschapstest hadden, ook vele die tijdens pilgebruik zwanger raakte en een aantal verhalen over vrouwen die tussen de 20 en 25 al in de overgang waren.
Wie heeft een idee wat het zou kunnen zijn? alsjeblieft help me!
Alvast bedankt!

Anoniem, 14-11-2008 22:18 #13
Mijn vriend en ik hebben gevreeen en later bleek dat het condoom helemaal kapot was. Volgende week moet ik ongesteld worden. Zit de kans erin dat ik nog zwanger kan worden? Reactie infoteur, 15-11-2008
Je bedoeld waarschijnlijk: Zit de kans erin dat ik zwanger ben? Indien je zoiets overkomt, en je wilt een zwangerschap vermijden, dan is het beste om zo snel mogelijk naar de huisarts te gaan voor de Morningafterpil.

Anoniempje, 13-11-2008 14:18 #12
Ik heb een vraagje. Ik slik de pil maar de laatste tijd vergeet ik um heel vaak, de reden waarom geen flauw idee waarschijnlijk dat ik het zo druk heb. Maar nu heb ik soms weleens bloedverlies, niet ongesteld maar dat ik veel bloedverlies heb en het is niet zoveel en anders als normaal. Nou heb ik ook gemerkt dat ik overdag heel veel plas, heb het gevoel dat mijn borsten ietwat gegroeit zijn en ben soms zo moe dak de bank niet meer afkom. Zijn dit dat een aantal symptonen van een zwangerschap? Reactie infoteur, 13-11-2008
Als je zekerheid wilt hebben kun je het beste een zwangerschapstest uitvoeren. Bij het niet regelmatig slikken van de anticonceptiepil loop je altijd het risico van een zwangerschap.

Anoniem, 12-11-2008 11:16 #11
Mijn vriend en ik proberen zwanger te worden. Ik ben nu 4 dagen overtijd terwijl ik normaal een regelmatige cyclus heb. Verder heb ik helemaal nergens last van. Mijn borsten doen af en toe beetje pijn. En ik heb af en toe hoofdpijn en last van mijn ogen. Ben ik zwanger? Ik heb gisteren een test gedaan en het was negatief. Mijn vriend en ik hebben laatste tijd vaker seks gehad dan normaal. Kan het daaraan liggen dat ik nu overtijd ben? En oh ja ik heb ook niet veel maar last van doorzichtige afscheiding. Reactie infoteur, 12-11-2008
Zie het nog een paar dagen aan, het feit dat je graag zwanger wilt worden, betekend dat je er waarschijnlijk ook geestelijk mee bezig bent. Dit is iets wat je cyclus kan beïnvloeden. ALs je over enkele dagen nog niet ongesteld bent, kun je nogmaals een test doen, als je er niet gerust op bent kun je ook overwegen om een bezoekje aan de huisarts te brengen. Succes verder, ik hoop dat het jullie lukt!

Anoniem, 10-11-2008 07:56 #10
Ik heb alleen last van gevoelige borsten en heb wel het gevoel dat ze wat groter zijn, en ik moet regelmatig naar de wc, verder heb ik niks. heb ik reden om me zorgen te maken? Reactie infoteur, 11-11-2008
Het kunnen tekenen zijn dat je zwanger bent. Om meer zekerheid te krijgen is het verstandig om een zwangerschapstest uit te voeren.

Costaric (infoteur), 25-10-2008 23:11 #9
Als de testen keer op keer aangeven dat je niet zwanger bent, lijkt het me dat je ook niet zwanger bent. Voor je gemoedsrust is het misschien verstandig om even contact op te nemen met je huisarts.

Manon, 25-10-2008 14:45 #8
Ik ben al een paar weken overtijd, ik moet vaak naar de wc, ik heb grotere borsten, ochtendmisseljkheden, en stemmigswisselingen. Maar nou heb ik al 3 keer een est gedaan en daar komt elke keer uit dat ik niet zwanger ben. Ben ik nou wel of niet zwanger?

Luus, 11-10-2008 10:34 #7
Ik heb al een paar dagen vaak last van bloedend tandvlees terwijl mijn tandvlees gewoon rose van kleur is.
ook heb ik last van mijn borsten als ik mijn bh uit trek of veel beweeg.
kan het zijn dat ik zwanger ben.
ik ben nu een maand of twee/drie gestopt met de pil.

ik zou 17 oktober weer ongi moeten worden. Reactie infoteur, 11-10-2008
Luus,

Ik denk dat het het beste is als je even een bezoekje brengt aan de huisarts, en je klachten met hem bespreekt.

Denise, 28-09-2008 17:12 #6
Ik ben 4 dagen overtijd nu, het is alleen een raadsel wanneer nou precies m'n eisprong is geweest. Mijn NOD zou op 24-09 moeten zijn, maar geen menstruatie gezien tot nu toe. Nu gok ik op 1-10 dat ik ongi zou moeten worden, maar heb deze 4 dagen erge last van veel witte afscheiding. Kan dit misschien met een zwangerschap te maken hebben? Reactie infoteur, 29-09-2008
Denise,
Breng even en bezoekje aan de huisarts, die zal je uitsluitsel kunnen geven over de afscheiding.

Succes.

L., 24-09-2008 16:52 #5
Hallo,

ik ben 12 september ongesteld geworden maar sinds ik gestopt ben met de pil moet ik heelvaak naar de we wc is dit normaal?

Groetjes,

L

Milou, 05-09-2008 11:24 #4
Dit heb ik nu ook, weet nu echt even niet van ik moet denken. Heeft de zwangerschap bij jou wel doorgezet?

Fatima, 15-08-2008 18:11 #3
Hoi ik ben fatima en ik ben nu al twee weken overtijd de eerste test was positief de tweede was negatief en de derde ook negatief nou weet ik nog steeds niet of het waar is wat ik ben nog steeds niet ongesteld? hoe betrouwbaar is een test nou / Reactie infoteur, 18-08-2008
Fatima, omdat de laatste 2 testen negatief waren, vermoed ik dat je niet zwanger zult zijn. In principe zijn de in Nederland verkrijgbare test betrouwbaar. Bij twijfel kun je het best een bezoekje brengen aan je huisarts.

Costaric (infoteur), 02-06-2008 20:50 #2
Als je zeker wilt weten waar je aan toe bent, kun je beter een test doen.

Baukje Brussee, 02-06-2008 15:47 #1
Doordat ik zeer onregelmatig menstrueer kan ik het niet peilen maar ik merk dat ik meer hoofdpijn heb en inderdaad vaker moet plassen. Mijn vriend en ik hebben nu regelmatig sex zonder iets als bescherming.

Infoteur: Costaric
Subrubriek: Zwangerschap
Reacties: 214
Medische informatie…
Schrijf mee!