InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Aandoeningen > Pijn in de onderrug

Pijn in de onderrug

Pijn in de onderrug Pijn in de onderrug wordt ook wel lage rugpijn genoemd. Om hier van af te komen zijn een aantal oplossingen, fysiotherapie, yoga, reiki, medicijnen en nog veel meer. Lees hier alles over het bestrijden van pijn in de onderrug.

Pijn in de onderrug

Lage rugpijn is vaak een vervelende en steeds terugkomende pijn, maar er zijn een aantal eenvoudige stappen om de pijn te verlichten en er in sommige gevallen zelfs vanaf te komen. Een deel van het probleem is het vinden van een effectieve methode om de lage rugpijn te bestrijden of te verlichten. Om dit te kunnen is het echter zo dat je eerst moet bepalen wat de oorzaak is van de lage rugpijn. Dit moet gebeuren door een arts of fysiotherapeut. Zodra u hebt vastgesteld wat uw pijn veroorzaakt, kunt u beginnen met het meer doeltreffend te behandelen. De behandeling moet worden gedaan met de hulp van een arts.

Zelf onderrugpijn bestrijden

Om zelf thuis lage rugpijn te verminderen, zou u overwegen een aantal eenvoudige stappen kunnen overwegen. Lage rugpijn wordt vaak veroorzaakt door druk van de wervelkolom, uw rug en dus wervelkolom goed strekken kan leiden tot onmiddellijke verlichting van de pijn. Probeer zittend in een stoel zover onderuit te zakken dat uw bovenlichaam op dezelfde hoogte komt als uw knieën. Houd uw armen gevouwen op de borst. Strek uw rug. Overdrijf het niet! Als je pijn verergert, stop dan met de activiteit.

Yoga om rugpijn te bestrijden

Yoga kan ook een geweldige manier zijn om lage rugpijn te verlichten. Yoga is een reeks van oefeningen en ademhaling methoden die ontspannend zijn voor het lichaam en de belangrijkste spieren rekken. U kunt ontdekken dat uw onderrug pijn doet als er iets gebeurt of dat de pijn juist minder wordt door bepaalde bewegingen..

Medicijnen om rugpijn te bestrijden

Hoewel medicijnen kunnen worden gebruikt om lage rugpijn te bestrijden of te verlichten of te genezen, is het verstandig om een arts te raadplegen voordat u iets sterkers dan aspirine gebruikt. Indien u aspirine of paracetamol regelmatig met weinig of geen resultaat gebruikt, kan een arts in staat zijn om sterkere medicijnen voor te schrijven, zoals pijnstillers of spierverslappers. Deze medicijnen bieden tijdelijke oplossingen, en uw arts zal waarschijnlijk andere wegen willen bewandelen om te zoeken naar de diagnose om uw rugpijn te behandelen.

Fysiotherapie om rugpijn te bestrijden

Fysiotherapie wordt vaak geadviseerd om van rugpijn af te komen. Een fysiotherapeut kan vaak de oorzaak van het specifieke probleem achterhalen en met de spieren die de pijn veroorzaken aan de slag gaan. Soms zal hij u ook op uw houding wijzen en andere tips hebben om rugpijn te verlichten.

Andere middelen om rugpijn te bestrijden

Andere, meer serieuze problemen kunnen ook onderrugpijn veroorzaken. Een arts zal in staat zijn om dergelijke problemen te diagnosticeren en met passende behandelmethodes komen. Soms komt het voor dat er meerdere grote problemen zijn en dat deze operatief moeten worden aangepakt. Het zou verstandig zijn om alsnog eerst wat rek- en andere oefeningen te proberen alvorens serieus te gaan overwegen om een operatie voor uw lage rugpijn uit te laten voeren. Ook zijn er natuurlijk nog veel alternatieve geneeswijzen die u kunt proberen zoal acupunctuur, reiki en het bezoeken van een chiropractor. Maar hiervan is niet bewezen dat dit ook echt werkt.
© 2010 - 2019 Bastiaan271, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Pijn in de onderrug"

Reacties

Jos, 16-01-2011 13:18 #2
Chiropractie is net zoveel wel of niet bewezen in zijn werking als fysiotherapie. Chiropractie wordt onder de noemer allternatieve geneeswijzen geschaard vanwege de lobby van de fysiotherapeuten die zich het alleenrecht toe eigenen van erkenning in bewegingsproblematiek. Chiropractie is daarentegen weldegelijk een erkende behandel methode met ten grondslag een internationaal erkend diploma doormiddel van een 4/5 jarige universitaire studie. In Nederland wordt deze studie niet geboden vandaar de overmacht/lobby van de fysiotherapeuten hier. Als je bijvoorbeeld in Amerika kijkt is op elke straathoek een chiropractor te vinden.

Tony Bakker, 14-09-2010 01:21 #1

Infoteur: Bastiaan271
Gepubliceerd: 01-02-2010
Subrubriek: Aandoeningen
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!