InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Aandoeningen > Bang voor de tandarts: angsttandarts

Bang voor de tandarts: angsttandarts

12% van de Nederlandse bevolking is extreem bang voor de tandarts. Zij zijn zo bang , dat ze niet meer durven te gaan. Voor deze mensen kan het helpen om naar de angsttandarts te gaan. Wat houdt dat in? Wat zijn de kosten en wordt het vergoed vanuit de verzekering?

Wat doet een angsttandarts?

Een angsttandarts is een tandarts die goed kan omgaan met de angst van de patiënt. Hij stelt de patiënt gerust. Daarnaast neemt hij uitgebreid de tijd om te praten over de angsten, wensen en behoeften. De patiënt krijgt uitgebreide uitleg over de behandeling en als hij tijdens de behandeling een moment van rust wil, omdat het even niet meer gaat, is dat mogelijk. Zo leert de patiënt om stap voor stap de tandartsangst te overwinnen.

Angsttandartsen hebben veel ervaring met het omgaan met patiënten die zeer angstig zijn. Ze bieden verschillende oplossingen aan tegen de angst, zoals pijnbestrijding of in ernstige gevallen narcose.

Waar kan ik een angsttandarts vinden?/ Adressen angsttandarts

De CDC Tandzorg is een gespecialiseerde kliniek om mensen met tandartsangst van hun angst af te helpen. De CDC Tandzorg is gevestigd in Best.

Er zijn nog meer gespecialiseerde angsttandartsen. In Amsterdam is de tandheelkundige kliniek Atlas. Andere vestigingen zijn in Bilthoven en Hank.

Werkwijze angsttandarts/ Aanmelden voor angsttandarts

Na de aanmelding bij de CDC Tandzorg volgt er een intake, waarbij de mogelijkheden en wensen in kaart worden gebracht. Er wordt een persoonlijk advies uitgebracht, een behandelplan opgesteld en er wordt een begroting van de kosten gemaakt. Aanmelden kan via de website: www.cdctandzorg.nl.

Voordelen van behandeling bij angsttandarts

De angsttandartsen bij de CDC Tandzorg bieden kwalitatief goed werk. Er is sprake van een snelle service. De tandartsen en andere medewerkers hebben ruime ervaring.

Vergoeding angsttandarts

Op alle rekeningen van de CDC Tandzorg staan zogenaamde UPT-codes. Met deze codes kan de verzekeraar bepalen of de behandeling vergoed wordt. Dit is niet het geval bij elke verzekeringsmaatschappij. Bezoeken aan de angsttandarts worden vrijwel nooit volledig vergoed. Daarom is het beter om in de eerste instantie op zoek te gaan naar een begripvolle, vriendelijke tandarts.

Verwijzing angsttandarts

Er is een verwijzing nodig van de huisarts.
Gerelateerde artikelen
Tanden en kiezen laten vullen zonder boren d.m.v. ozonTanden en kiezen laten vullen zonder boren d.m.v. ozonTanden en kiezen vullen gebeurt door ze eerst uit te boren en vervolgens op te vullen met een hard wordend materiaal. Zo…
Geen angst meer voor de tandartsVeel mensen lijden aan tandartsangst, een panische angst voor boren en injecties. Gelukkig is hier iets aan te doen.
Narcose of hypnose bij panische angst voor tandartsNarcose of hypnose bij panische angst voor tandartsVeel mensen zijn bang voor een bezoek aan de tandarts. Maar die panische tandartsangst zorgt ervoor dat je noodzakelijke…
Bang voor de tandarts, wat kun je er tegen doen?Bang voor de tandarts, wat kun je er tegen doen?Naar de tandarts. Bang voor de tandarts. Angst voor de tandarts komt zeer veel voor. Het is zelfs zo dat vrijwel iederee…
Angst voor de tandartsAngst voor de tandartsAngst voor de tandarts komt vaker voor dat men denkt. Bijna de helft van de Nederlandse bevolking geeft aan bang te zijn…

Reageer op het artikel "Bang voor de tandarts: angsttandarts"

Infoteur: Rebeccahoogers
Laatste update: 24-10-2010
Subrubriek: Aandoeningen
Medische informatie…
Schrijf mee!