InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Tanden en kiezen laten vullen zonder boren d.m.v. ozon

Tanden en kiezen laten vullen zonder boren d.m.v. ozon

Tanden en kiezen laten vullen zonder boren d.m.v. ozon Tanden en kiezen vullen gebeurt door ze eerst uit te boren en vervolgens op te vullen met een hard wordend materiaal. Zo voorkom je ernstige gebitsproblemen. Het boren is voor velen niet prettig, behandeling met ozon is een nieuw soort behandeling, die volledig pijnloos is.

Angst voor de tandarts

Veel mensen zijn bang voor de tandarts. Bij iedere halfjaarlijkse controle is men één bonk zenuwen, want als er misschien een gaatje in één van de tanden of kiezen zit, dan moet er worden geboord. Men is vaak als kind bang geworden voor de tandarts. Het gewroet in de mond is al niet prettig, maar het boren kan echt een nare ervaring zijn. Boren maakt een naar geluid én het kan best pijn doen. Wanneer de tandarts precies op een zenuw boort, is dit een zeer vervelend en pijnlijk gevoel. Voor volwassenen is de pijn draagbaar, maar kinderen zijn vaak bank voor pijn, waardoor een bezoek aan de tandarts een levenslang trauma kan opleveren. Er zijn zogenaamde angsttandartsen waar je terecht kunt, wanneer je echt te bang bent om in de tandartsstoel te gaan zitten. Een angsttandarts kan zelfs onder narcose behandelen, wanneer iemand absoluut niet durft. Maar het lijkt erop dat er een andere manier is om het gebit pijnloos te behandelen.

Behandelingen met ozon

Er is nu een unieke methode beschikbaar voor de behandeling van het gebit. Deze behandeling is volledig pijnloos. Door het gebruik van ozon is boren niet meer nodig. Door de toepassing van ozon worden de tanden en kiezen volledig gevoed met radicaal positieve zuurstof. Hierdoor worden bacteriën die zich in de tanden en kiezen bevinden verwijderd en de tanden en kiezen worden tot in de wortel geheel steriel gemaakt. Ozon wordt in Nederland nog niet op veel plaatsen gebruikt ter behandeling van het gebit, maar de firma HealOzone in Sneek claimt dat de toepassing van ozon veelbelovende resultaten geeft. Niet alleen is de behandeling pijnloos, maar ook worden het glazuur en tandweefsel sterker door de behandeling met ozon. De tanden worden witter en glanzender, kaakontstekingen verdwijnen. Tandbederf, gaatjes en kiespijn verdwijnen. Verder hoeven bestaande vullingen niet te worden vervangen, slechte vullingen kunnen door middel van behandeling met ozon worden gerepareerd. Ook bij het verwijderen van tandsteen hoeft de nare boor niet meer gebruikt te worden. Het tandsteen kan na de toepassing met ozon moeiteloos verwijderd worden.

Is behandelen met ozon echt een goed alternatief voor boren?

Er is nog veel te doen over de vraag of het gebit behandelen met ozon echt goed is voor het gebit. De reacties van mensen die zich hebben laten behandelen zijn positief, maar er is nog veel te weinig onderzoek gedaan om met zekerheid te kunnen zeggen of het gebit nu beter af is met ozonbehandelingen of slechter. De technologie wordt nog te kort gebruikt om duidelijk te krijgen of ozon het gebit goed genoeg herstelt.

Ik wil mijn gebit laten behandelen met ozon

Wanneer je je gebit wilt laten behandelen met ozon, dan kun je o.a. terecht bij HealOzone in Sneek. Voor meer informatie kun je de website onzontandzorg.nl bezoeken. Wanneer je kiest om je gebit te laten behandelen met ozon, dan is het wel verstandig om je gebit 1x per jaar nog te laten nakijken door een reguliere tandarts. Dit vanwege het feit dat er nog niet echt onderzoeksresultaten bekend zijn.
Gerelateerde artikelen
Bang voor de tandarts, wat kun je er tegen doen?Bang voor de tandarts, wat kun je er tegen doen?Naar de tandarts. Bang voor de tandarts. Angst voor de tandarts komt zeer veel voor. Het is zelfs zo dat vrijwel iederee…
Tandarts: afschrapen, polijsten, vullingen en kronenTandarts: afschrapen, polijsten, vullingen en kronenVeel mensen hebben er een hekel aan om naar de tandarts te gaan. Na een behandeling hebben sommige mensen weken lang las…
Gaatjes boren: Hoe doen ze het en doet het pijn?Heeft de tandarts bij de controle een gaatje ontdekt? Dat wordt boren en vullen! Doet het pijn en hoe doen ze het?
Uw tandarts zorgt voor een mooier gebitUw tandarts zorgt voor een mooier gebitHet kan heel vervelend voor u zijn wanneer u iets aan uw gebit moet laten doen. Soms is het zelfs noodzakelijk dat alle…
Angst voor de tandarts komt vaker voor dan hoogtevreesAngst voor de tandarts komt vaker voor dan hoogtevreesAngst voor de tandarts: zeker 600.000 Nederlanders durven niet naar de tandarts. Deze irreële angst is zo groot dat meer…

Reageer op het artikel "Tanden en kiezen laten vullen zonder boren d.m.v. ozon"

Reacties

Van Dongen, 06-12-2012 12:04 #4
Met ozonbehandeling heb ik mijn kiezen nu al 4 jaar kunnen behouden, terwijl de reguliere tandarts ze wilde trekken. Helemaal aan te raden, weg met de beulerij. Geen angst meer voor de tandarts, maar pijnloze hulp.
Succes!

R. Wiersma, 25-09-2012 14:04 #3
Kan een ontsteking aan de wortelpunt en aan de zijkant ook verholpen worden met zuurstoftherapie?

Gerard Faber, 18-08-2011 15:34 #2
Geachte heer/mevrouw,

ik ben op zoek naar een tandarts die onder narcose werkt, weet u iemand die dat doet?
ik durf echt niet naar de tandarts, angst uit het verleden.

met vriendelije groet g g faber Reactie infoteur, 19-08-2011
U kunt hiervoor kijken op www.narcosetandarts.nl. Deze zit in Alphen a/d Rijn.
Of op www.angstvoordetandarts.nl. Deze zit in Kerkrade (Limburg)

Succes!

René, 19-05-2011 11:24 #1
Mijn angst voor tandarts is enorm. Nu las ik dat er op verschillende manieren geboord kan worden zonder geluid. Wat ik alleen niet kan vinden zijn de adressen. Ik woon zelf in Bilthoven. Zijn daar ook klinieken in de buurt?

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 22-05-2009
Subrubriek: Diversen
Reacties: 4
Medische informatie…
Schrijf mee!