InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Aandoeningen > De symptomen en behandeling van griep

De symptomen en behandeling van griep

De symptomen en behandeling van griep Griep wordt veroorzaakt door een specifiek virus. Het is bijzonder lastig om te hebben. Griep heeft namelijk allerlei lastige symptomen. Slechts enkele voorbeelden hiervan zijn: hoofdpijn, snotneus, koorts en algemene vermoeidheid. Naast veel aspirines te nemen, zijn er enkele voorzorgsmaatregelen die je kunt nemen om sneller beter te worden.

Blijf thuis

Griep is een bijzonder besmettelijke ziekte, het is dan ook belangrijk dat dit zich niet verder verspreid. Het beste advies is om thuis te blijven, zolang het nodig is. Soms is 1 dag al voldoende om te genezen, en soms duurt dit enkele dagen vooraleer je beter bent. Het belangrijkste geneesmiddel tegen griep is om te rusten.

Rust

Een van de belangrijkste voorzorgsmaatregelen die je kunt nemen om sneller te genezen, is rust. Dit is erg belangrijk omdat je lichaam al zijn energie nodig heeft. Je lichaam is in strijd met een virus, met rusten kun je jezelf helpen overwinnen tegen dit kwaad. Als je toch actief bezig blijft met van alles, is er een risico dat het erger wordt.

Voeding

Je moet bij griep goed eten. Het is belangrijk omdat je lichaam deze voedingsstoffen nodig heeft, zeker nu je ziek bent. Je kunt het beste tijdens deze periode zoveel mogelijk groenten en fruit eten. Ook moet je meer drinken dan normaal. Je lichaam heeft meer vocht nodig om de afvalstoffen uit je lichaam te halen.

Warmte

Warmte is welkom en goed in deze periode. Probeer zoveel mogelijk uit de kou te blijven. Vermijd dat je in een luchtstroom zit, of op een plaats waar en tocht is. Zorg er verder voor dat je warm aangekleed bent wanneer je niet in bed ligt. Een warm bad- of voetenbad is zeker aangeraden. Het is niet alleen goed voor je lichaam, maar het zorgt er ook voor dat je ontspannen wordt. Als je ontspannen bent is de kans op stress minder. Stress is zeker niet handig als je griep hebt.

Tenslotte

Tenslotte is het belangrijk om goed uit te zieken. Wanneer je voelt dat het iets beter gaat, ga dan niet direct allerlei dingen gaan doen. Geef je lichaam de tijd om volledig te genezen. Doe vooral in het begin rustig aan. Begin pas met de normale gang van zaken, wanneer je helemaal genezen bent.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "De symptomen en behandeling van griep"

Infoteur: Koningaap
Laatste update: 23-06-2017
Subrubriek: Aandoeningen
Medische informatie…
Schrijf mee!